LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onlinescootershop

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Liekezz
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2012 23:08

Onlinescootershop

Ongelezen bericht door Liekezz »

Hallo allemaal,

Aangezien ik op de forum van cheapscooter niet zulke goeie dingen heb gehoord, wil ik bijna alle sites waar ik naar kijk nachecken.
Heeft iemand toevallig ervaring mee met Onlinescootershop.nl?

Zo ja , antwoord hier :D

Groetjes Lieke

endejj
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 14:51

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door endejj »

ik heb in 2010 een scooter bij deze firma gekocht en ik moet zeggen een wereld ding. 10000 km meegereden zonder problemen en onderhoud, soms wel olie bijvullen maar verder niets. totdat de v-snaar het begaf en toen heb ik mij een tomos nitra laten aansmeren bij een dealer in sint jansteen in zeeuws-vlaanderen. wat een bagger apparaat is dit. heb er 1795 euro voor betaald en van de dag van aflevering alleen maar narigheid en service ho maar. ik wordt niet door cheapscooter betaald, maar zeg wel dat e zogenaamde chinese troep die zei leveren een kwaliteit hebben waar menig europees merk niet aan kan tippen. het is nu koud starten doet dit apparaat niet, dat wel verleden jaar wel die chinese bagger zoals ik meer malen heb kunnen lezen. mijn ervaringen met dit bedrijf zijn zeer goed. en al die zogenaamde dealertjes zijn allemaal oplichters, garantie tot aan de deur en morgen gaat hij op de trailer en ga hem weer ter reparatie aanbieden en blijft deze dealer in gebreke dan zal deze het weten ook. er is altijd nog consumentenrecht.

j. van der ende

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door oo4load »

Een Tomos Nitro is net zo chinees als de vehikels van Cheapscooters. Het zijn beide 13 in een dozijn chinezen. Je kan er geluk mee hebben en je kan er pech mee hebben.

gedupeerde hond
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2012 16:23

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door gedupeerde hond »

alles is in elk geval beter als cheapscooters..zegt het voort!

MAXIEM

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Liekezz

Het is niet onverstandig om eerst even wat vooronderzoek te doen:

Met mijn webshopchecklist© krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of onbetrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
-de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer (werk)dagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar;
-google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties;

-check de reviews op:

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij:

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres (nog) niet wordt vermeld op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist© kunnen geen rechten worden ontleend.

Riana
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2012 16:10

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door Riana »

Hallo Hallo,

Ik heb begin 2012 een scooter gekocht bij de onlinescootershop.
Sinds ik deze scooter heb, heb ik niets dan problemen gehad.
Zoals: Uitvallen van de moter voor stoplichten. Scooter bijlft rijden zonder gas te geven en dan bedoel ik 45km per uur hard rijden, en ook als hij begint met 20km per uur dan gaat hij vanzelf harder tot 45km per uur. Gillen van de remmen (heel genant trouwens), lekken van Olie. Ingebouwd alarm dat 20 keer per dag afgaat (vooral als de zon schijnt).
Ik ben nu 7.5 maand verder is mjin scooter nog steeds niet goed. Ik heb geluk dat ik een jaar aan garantie bijgekocht heb anders was ik nu bankroet.
Ook adviseren ze de onderhoudsbeurten bij de win inc te laten doen. Dit omdat hen samen werken. Dit heb ik dan ook gedaan een een contract voor 3 beurten afgesloten. Maar de service van de winc inc is rampzalig. De win inc is tot nu toe nog niet in staat geweest om alle gebreken op te lossen. Mijn scooter is zelfs 10 dagen bij hen geweest voor een volledige controle en reparatie. En wat denk je, ik krijg de scooter terug met zonder dat er iets gemaakt is en met een extra kapotte voorlamp. Je kan begrijpen dat ik hiervan niet echt blij werd hen heb meteen gebeld, maar je krijgt altijd de receptie aan de lijn die aangeeft de boodschap door te geven en dat je word terug gebeld. Nou van terug bellen hebben ze nog nooit gehoord. Dus ik heb ook meteen contact opgenomen met de onlinescootershop. hen vonden het schandalig dat deze gebreken niet opgelost zijn na zo'n tijd. de volgende dag werd mijn scooter weer opgehaald met spoed transport, de eerst week ik hoor geen reactie van de win inc. ik ben de scooteronlineshop of hen iets weten, maar dat is niet zo. ze zouden het uitzoeken en mij terug bellen. even later krijg ik te horen dat er nog niets aan mijn scooter gebeurd is en dat de scooteronlineshop zelf de scooter gaat ophalen voor reparatie in hen filiaal. mijn eerstvolgende telefoontje is van de onlinescootershop vragen of de scooter de nodige beurten gehad heeft en of dat alle rekeningen betaald zijn. de reden waarom ze dit vragen is omdat hen monteur aangeeft dat mijn scooter in zo'n slechte staat is dat hij niet gelooft dat hij ook maar 1 beurt gehad heeft en dat ze pas verder gaan als ik alles toegestuurd heb. Ook weten ze me te vertellen dat de scooter binnen kwam met een kapot windscherm. Ik was verbaasd want deze is in goede positie van mijn huis verlaten en ik had hier ook bewijs van. Ik moest alles bewijzen van beurten betalingen en bewijs doorsturen dat de winscherm heel mijn huis verlaten heeft. ik stuur alles netjes in en een paar dagen erna krijg ik weer telefoon dat de voorlamp kapot is en dat dit niet onder de garantie valt. Ik heb aangegeven toen ik belde dat ik de scooter met kapotte lamp zo heb terug gekregen en dat dit niet aan mij berekend kan worden. Doordat er al zoveel mis is gegaan hoefde ik dit dan niet te betalen. We zijn 2 weken verder en heb mijn scooter eindelijk terug. Ik check alles grondig en maak een proefrit.
Punt 1, ik krijg de scooter terug met een koplamp die niet gemaakt is. de monteur belt naar de onlinescootershop en bevestigd dat de lamp het niet doen. de onlinescootershop gelooft de monteur niet en na een tijdje discussieren krijg ik dan toch een nieuwe voorlamp. Ook zat er schade aan mijn spiegels, deze heb ik ook nieuw gekregen. Uiteindelijk lijkt toch alles ok en ik teken af.
De volgende dag merk in de schuur dat er weer een olie vlek op de grond licht en dat mijn alarm nog steeds af bljft gaan zonder enige reden.
Ik bel op en ben niet amused. in eerste instantie geloven ze mij niet en ze moesten het uitzoeken. dezelfde dag word ik terug gebeld dat ze niet weten wat ze er nu mee aanmoeten en leggen de bal bij mij. Ik geeft aan "geef me een nieuwe scooter" maar hierop word niet gereageerd. Ze zeggen dat het niet meer hen probleem is en dat de win inc het maar moet oplossen. In iedergeval hij zou het verder uitzoeken en mij terug bellen. de volgende dag word ik terug gebeld dat de scooter nogmaals word opgehaald. Nu word ik het beu, dan ben ik weer de scooter kwijt voor 2 weken met een grote kans dat het probleem niet word opgelost. Ik gebruik de scooter alleen om naar mijn werk te komen 10km heen en 10km terug. nu ik met de ramadan bezig ben haal ik het fysiek niet om dit te doen met dit warme weer, dus heb om een vervangende scooter gevraagt. Dit was natuurlijk niet mogelijk. dus heb aangegeven dat ik wacht tot na de ramadan om een afspraak te maken voor een nieuwe ophalen. Echt waar ik raad je aan koop geen RETRO scooter of in ieder geval geen Japanse afkomt.

Voor mij geen 2e scooter meer bij de scooteronlineshop!

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door oo4load »

Geen Japanse afkomst? Uw scooter komt uit China, niet uit Japan.
Als hij uit Japan was gekomen dan was hij 3x zo duur en had geen gebreken gehad. En dan had u hem dus ook niet gekocht, want veel te duur.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

endejj schreef:ik heb in 2010 een scooter bij deze firma gekocht en ik moet zeggen een wereld ding. 10000 km meegereden zonder problemen en onderhoud, soms wel olie bijvullen maar verder niets. totdat de v-snaar het begaf en toen heb ik mij een tomos nitra laten aansmeren bij een dealer in sint jansteen in zeeuws-vlaanderen.
Als een v-snaar knapt hoeft je niet meteen een andere scooter te nemen... :wink:

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door 1JanV »

Riana
Stel dat de dealer u niet helpt? dan heeft u elk recht om erg boos te zijn.
Anders; de dealer is u hoe dan ook wel behulpsaam ook al is het allemaal niet zo goed. een dealer moet het product waar hij voor gekozen heeft dealer van te zijn verkopen en beheren met goede service anders gaat zijn naam naar de kl... De dealer is eigenlijk net zo gedupeerd als u, alleen heeft hij veel meer klanten die hij moet helpen met mogelijk de zelfde problemen? weet u hoeveel energie dit kost om dan bij elk probleem netjes te blijven en niet uit zijn slof te schieten. Ik wilde dat de mensen eens iets meer respect hadden omtrent hun afhankelijkheid van hun levens behoeftes.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door Jezebel »

Waarom niet gewoon naar een scooterwinkel in de buurt? Veel winkels verkopen tegenwoordig goedkope chinese scooters. Het is toch veel prettiger om het probleem persoonlijk met de verkoper op te lossen?
Ik snap dat niet.... :?

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Onlinescootershop

Ongelezen bericht door 1JanV »

Jezebel schreef:Waarom niet gewoon naar een scooterwinkel in de buurt? Veel winkels verkopen tegenwoordig goedkope chinese scooters. Het is toch veel prettiger om het probleem persoonlijk met de verkoper op te lossen?
Ik snap dat niet.... :?
Juist en die dealer moet jou helpen hoe dan ook en ook de dealer moet alles bij de verkoop op papier zetten, dus heeft hij meestal een zwak punt voor de rechter indien nodig. is hij aangesloten bij een bond!? kan het via die bond. Laat je nooit weg sturen, jij hebt rechten maar ook je plichten, indien je niet je verplichting na komt kun je afgewezen worden volgens de overeenkomst. dan heb je een probleem en niet jou dealer. :wink:

Gesloten