LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Popal en Popal-Dealers

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
eroo
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2012 16:05

Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door eroo »

Hallo,

Onze dochter die morgen jarig is wilde dolgraag een zwarte omafiets van popal voor haar verjaardag. Onze rijwielhandel wilde de fiets wel voor ons bestellen bij Popal en zou deze dan ook voor ons in elkaar zetten. om in ieder geval verzekerd te zijn van de fiets deze een maand geleden al besteld.
Afgelopen zaterdag heeft mijn man de fiets opgehaald, voor het klaarmaken moesten we 34 euro extra betalen. Toen mijn man met de fiets thuiskwam schrok ik me rot. Ik had een zwart omafietsje zoals op de afbeelding van popal besteld de OM20 Barok (Z). Deze is op meerdere sites te bestellen en heeft witte bloemetjes op de kettingkast en op de jasbeschermer. Een zwart zadel en zwarte trappers. Tot mijn verbazing was dit een zwart fietsje met een lelijk niet bijpassend zadel met rode en witte strepen op de zijkant een witte jasbeschermer en kettingkast, de voorlamp ontbrak bij aflevering en de fiets had grijze plastic trappers. ik heb mijn man teruggestuurd naar de rijwielhandel en deze zou kijken wat hij voor ons kon doen. Dochtertje was helemaal in tranen omdat ze morgen al jarig is.
Vanochtend belde onze rijwielhandel dat de jasbeschermer en kettingdoek niet in het zwart te bestellen zijn dus dat ze niets voor ons kunnen doen. Wij popal zelf gebeld en die beweerde ditzelfde terwijl de fiets op meerdere sites wel te bestellen is en er ook een afbeelding bijstaat. Ik heb op internet gezocht en het blijkt dat popal ons heeft voorgelogen de fiets bestaat wel degelijk en is bij een andere webwinkel gewoon te bestellen, deze man was heel vriendelijk en beloofd de fiets morgen te laten bezorgen volgens de man precies volgens de afbeelding. Hierna heeft mijn man de popal gebeld en deze reageerde heel kwaad en grof en vond dat mijn man niet zo moest zeuren ! Dit zei hij letterlijk ....ook waarschuwde hij dat wij niet bij popal hoeven aan te kloppen of te bellen als er wat met de fiets aan de hand is. Ik vind dit niet normaal. popal beweerde de fiets van internet af te halen maar het fietsje staat er nog steeds op.nu hopen dat wij ons geld kunnen terug krijgen bij onze rijwielhandel...en morgen de juiste fiets word bezorgd...
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2014 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel dekte niet de hele lading

eroo
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2012 16:05

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door eroo »

Helaas zijn we nu 14 dagen verder en heeft ons dochtertje nog steeds niet de juiste fiets...erg sneu.
Popal reageerde ook naar mijn man erg agressief en heeft ons duidelijk gemaakt dat we niet meer bij hen aan hoeven te kloppen. De andere website (ik noem nog geen namen omdat ik ergens nog hoop dat ze het op gaan lossen) heeft ook een beschadigde fiets geleverd met ook de verkeerde kleuren jasbeschermer en kettingdoek. Ze beloofden de fiets zo snel mogelijk om te komen ruilen maar nog niemand gezien. Tja nu zitten we met een verkeerde en beschadigde fiets in onze maag die ook nog eens al wel betaald is! Er word niet gereageerd op onze mailtjes en we worden ook niet teruggebeld...ik weet niet goed wat we hier nu mee aanmoeten...

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Hartelijk bedankt voor deze reviews! Ik stond echt op het punt een fiets van popal te kopen, maar nu ik dit zie gaat dat absoluut niet meer door. Ik haat slechte service nog meer dan een slecht product. Dus ik zal popal nu zeker vermijden in mijn zoektocht naar een betaalbare bakfiets. Die fietsen van popal leken me best betaalbaar, zelfs met mijn kleine budget (en wat sponsoring van familie) had ik wel een nieuwe kunnen permiteren. Dan toch maar liever voor een tweedehands a-merk weer op marktplaats kijken.
Nogmaals bedankt voor het delen van de ervaring.

I.Vr
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2013 12:37

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door I.Vr »

Vorig jaar heb ik voor mijn dochter een popal fiets gekocht.
Het is echt een van de slechtste fietsen,
Ik heb hem nu op marktplaats staan maar als iemand hem koopt is het een wonder!!
In de eerste weken begon hij al te roesten.
Ook al stond hij in de schuur.
Ik heb in deze week een nieuwe fiets gekocht.
Vanwege het overtollige roest en hij liep aan,
en na 10 minuten fietsen was zij al zwaar vermoeid.
Dus sta je op het punt om een nieuwe fiets te kopen?
Koop dan geen popal!
Oftewel het spreekwoord luid:
Goedkoop duurkoop!
Dus ook al zijn de popal fietsen zo goedkoop!
Je kan beter een Gazelle Sparta Batavus of Cortina of Raleigh kopen.
Daar heb je teminste wat aan.


M.V.G
I.vr

alhil
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2013 12:14

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door alhil »

reactie popal fiets
wij hebben een fiets gekocht bij PimpMyBike. Dit blijkt dus een onderdeel van popal fietsen te zijn. Wat een ramp! 'word binnen 5 werkdagen geleverd' blijkt bij hen iets anders te betekenen. Heel handig als je dochter zonder fatsoenlijke fiets zit. Na 4 keer gebeld te hebben en elke keer gehoord te hebben dat er iets fout is gegaan en dat ze hem 'deze dag nog' zouden versturen, had ik er geen vertrouwen in dat de fiets nog zou komen. Maar jawel na dik 2 weken toch nog geleverd.... ongeveer de uitvoering zoals besteld... De kwaliteit laat te wensen over van de fiets. We zullen zien hoe lang hij het volhoud. Maar er komt nooit weer een popal bij ons in!!!!

Anne16
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2013 21:51

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Anne16 »

Na bovenstaande berichten gelezen te hebben heb ik toch sterk de behoefte om iets positiefs te zeggen over Popal fietsen. Wij kopen deze fietsen al jaren en zijn er zeker niet ontevreden mee. Integendeel. Het zijn fietsen met een hele redelijke prijs. Zo hebben we voor € 150,- een prima en hele blitse omafiets voor onze dochter gekocht. ze is er heel blij mee. En wij begrijpen dat het geen fietsen zijn die 10 jaar meegaan, zonder dat er wat roestplekjes onstaan. Maar kom op, wat verwacht je dan voor deze lage prijs. Gemiddeld doen onze kinderen twee jaar met een fiets en zijn dan aan een nieuwe toe. In die twee jaar heeft ze dan een hele leuke fiets gehad en krijgt van ons weer een nieuwe. En dan wordt het ook weer gewoon Popal. Zij blij en onze portemonnee ook. Als mensen fietsen willen hebben die nooit iets mankeren (welk merk is dat??) dan moeten ze misschien een fiets kopen voor € 500,-

fhk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:15

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door fhk »

Ik heb nu 3 merkfietsen. Een omafiets van gazelle, deze roestte al na 6 maanden, ook gemeld bij Gazelle met foto's. Gazelle verwijst je door naar de fietsenmaker... Voor mijn Vrouw een Gazelle gekocht, de fiets heeft diversen onderdelen bij de versnellingen die roesten. Het originele voorrek waar een mand op bevestigd zit roest al bij de lasverbindingen. Zelf de velgen die zwart zijn geanodiseerd laten stukken los. Mijn dochter heeft een Batavus deze blijft erg netjes, volgens mij zijn daar alle bevestigingsmaterialen van roestvast staal. Mijn zoon heeft een Popal fiets, kwaliteit is iets minder, roest ook, maar staat niet in verhouding.
Voor mij in ieder geval nooit Gazelle meer. Waarom niet voor een paar euro meer bevestigingsmateriaal van roestvast staal met kwaliteit type 316. Ik snap dat echt niet.

erikmeinten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 19:59

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door erikmeinten »

Drie jaar geleden een nieuwe fiets van Popal gekocht, een "stoere jongensfiets". Deze was binnen half jaar verroest, trapas kapot, noem maar op. Naar veel vijven en zessen is de fiets door Popal "gerepareerd". Euvel deed zich binnen een maand weer voor. Volgens onze fietsenmaker is er niets aan gebeurd. Popal trok eerst z'n handen er vanaf, maar na een negatieve recentie van mij op dit forum kon er binnen een week een nieuwe fiets geleverd worden op voorwaarde dat ik de negatieve recentie zou verwijderen. Aldus geschiede. Een nieuwe fiets werd geleverd, nu een jaar geleden. Na een jaar probleemloos gefietst te hebben doen dezelfde problemen zich weer voor. Kan gerepareerd worden, kosten € 125!! Volgens de fietsenmaker is de fiets dat absoluut niet meer waard. Slotconclusie: een ervaring rijker en een illusie armer. Ik koop nooit meer een Popal fiets, deze zijn simpelweg van inferieure kwaliteit. Voor het zelfde geld koop je een goede tweedehands van een bekend merk. Daar heb je veel langer plezier van én ze zijn in ieder geval fatsoenlijk te repareren. Ookal zijn de prijzen van Popal fietsen erg laag, het verhoudt zich in geen enkel opzicht tot de geleverde kwaliteit. De fiets is in een jaar tijd namelijk gereduceerd tot een hoop onverkoopbaar schroot. Misschien dat 'ie als oud ijzer nog iets oplevert...

tel5
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2013 10:39

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door tel5 »

Ook wij hebben een popal fiets gekocht voor onze dochter.
De dealer uit Ede waar we hem kochten vonden we een botte man.
Toen na een week de 1e gebreken aan de fiets kwamen (dopjes vielen van de standaard af), was hij niet bereikbaar.
Na een maand nog meer gebreken (bevestiging van de lamp viel eraf) weer niet bereikbaar.
Daarna Popal zelf gemaild en zij reageerde heel snel en we kregen gelijk nieuwe onderdelen.
We kregen een nieuwe bevestiging om de lamp op de fiets vast te maken en dopjes voor de standaard.
Inmiddels fiets half jaar oud, snelbinders vallen spontaan van de fiets en zijn totaal uitgerekt. Terwijl ze nog nooit gebruikt zijn. Er zit inmiddels een slag in het achterwiel. Ondanks deze mankementen is onze dochter nog steeds heel blij met de fiets.
Vindt de prijs kwaliteitverhouding wel kloppen.
Vindt het wel een nadeel dat je hem zelf in elkaar moet zetten of extra moet betalen bij de dealer.
Er zit geen beschrijving bij.
Voor ons ook nooit een Popal fiets meer.

dodi81
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013 11:10

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door dodi81 »

Wat veel negatieve reacties over Popal. Ik wil juist graag iets positiefs schrijven. Wij hebben een popal jongensfiets via bikefactory besteld. Allereerst had ik een vraag over deze fiets. Al snel kreeg een reactie van popal met een duidelijk antwoord. Ik heb de fiets dus besteld, deze werd snel geleverd.

Mijn man heeft de fiets zelf in elkaar gezet.

Op de eerste dag dat mijn zoontje er mee ging fietsen, brak het achterspatbord af. Ik kon niet aantonen of mijn zoon dit heeft gedaan, mijn man misschien bij het monteren of dat er toch al een scheurtje in heeft gezeten.

Maar vervelend vond ik het wel. Wederom een mail gestuurd.
En weer een snelle reactie van Popal met het bericht dat ik een nieuw spatbord krijg toegestuurd.

Nette service van popal!

BartvdD
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2013 19:05

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door BartvdD »

Ik heb weinig positiefs over Popal. Ik heb eind maart mijn volwassen driewielfiets besteld bij FietsUniek en op eigen verzoek de fiets medio april geleverd gekregen.

Gelijk al waren er onvolkomenheden te zien:
- de reflector heeft een barst en is afgebroken inmiddels
- het licht werkt niet (vanaf het begin al niet)
- het zadel zat vanaf het begin wat los en valt na een kleine maand fietsen er zowat vanaf (inmiddels wel goed vastgedraaid)
- de fiets trapte vanaf het begin door als ik in een lagere dan de 6e versnelling fiets en de ketting en de trapas ligt er helemaal af, binnen 2 maanden al!!).

Laat ik zeggen: nu heb ik spijt dat ik deze goedkope rotzooi heb gekocht. Op dit moment ben ik zeer teleurgesteld en voel me flink belazerd! FietsUniek pakt het ook niet aan, ik kreeg enkele dagen geleden zelfs het voorstel dat ik zelf maar het transport moest betalen. Triest van de Popal fiets, wellicht nog wel triester hoe FietsUniek hiermee omgaat. Een absolute afrader! Helaas ben ik van fietsvervoer dels afhankelijk, ik heb dat ding echt nodig en als het niet functioneert is het echt beroerd! Ik zou vanavond gebeld worden maar het gebeurt maar niet. Twee tot drie keer per dag hang ik aan de lijn en er wordt geen actie ondernomen!

BvE_2001
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2013 13:33

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door BvE_2001 »

Vorige week een fiets van Popal besteld bij Fietsdirect.nl , de McGregor fiets. Deze fiets zou, als ik hun website moet geloven, binnen 48 uur bezorgd worden. Hier moet je dan ook nog wat extra voor betalen t.o.v. andere bedrijven die dezelfde fiets leveren.

Aanraden zou ik het echter absoluut niet. We zitten nu op ruim een week verder en ik heb nog steeds geen fiets ontvangen. Ik heb zelf al verschillende keren mogen bellen, want dat doen ze jou ook niet. Je krijgt een mailtje van ze dat de betaling is ontvangen en verder hoor je niets meer.

Ik bestel zelf vaak online, in Nederland, maar ook ver daarbuiten. Ik begrijp nu goed waarom sommige mensen argwaan hebben om online te bestellen, dankzij de laksheid en onprofessionele behandeling en afhandeling van dit soort bedrijven.

Zo kreeg ik bij 4 keer bellen, 4 keer een andere reden waarom de fiets nog niet geleverd was. Veelal lag de schuld bij de bezorg dienst, dan weer bij de leverancier, maar nooit bij hen zelf.

[Niet-kloppende bewering (inclusief niet-werkende webadressen) verwijderd door de Moderator]

Al met al, de fiets nog steeds niet binnen en nu al een teleurstelling

adarshi
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 nov 2010 11:06

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door adarshi »

Ik heb voor mijn zoontje's 7e verjaardag een popal gekocht. Hij heeft er 5 keer op gefietst en toen kwam de winter. Dit voorjaar haalden we hem uit de schuur, en de fiets was aan alle kanten verroest, het spatbord viel eraf, en ik moest nieuwe kogellagers in het achterwiel doen want die waren verbrijzeld.

Wel heb ik bij Fietsuniek een spatbord op de garantie verhaald. Na enig touwtrekken deden kreeg ik dit nieuwe spatbord gratis (ik moest er eerst voor betalen..garantie??), en kon mijn zoontje weer fietsen... totdat het nieuwe spatbord ook na 3 dagen afbrak.

Het spatbord heb ik nu zelf gelast, en met tie-ribs vastgezet......!

Vanmorgen begaf de rem het op weg naar school, en mijn zoontje lag bijna onder een auto.
Zijn gezicht is gehavend, en zijn knietjes liggen open.
Ik heb nog steeds hartkloppingen en vind deze fiets te gevaarlijk om nog te gebruiken!!
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2014 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast door Moderator. Ongepast taalgebruik.

Hano
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:37

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Hano »

Ik heb 2 weken geleden online een popal dames transportfiets gekocht bij city bikes twv. 249 euro.
Deze werd twee dagen later volledig rijklaar thuis geleverd en bevalt mij prima. ben van plan ook een jongens fiets te kopen voor mijn zoontje. ik snap niet waarom er zoveel slechte reactie's zijn geplaatst over popal fietsen. Er zijn ook genoeg mensen die er tevreden over zullen zijn maar die zie je hier natuurlijk niet. vandaar deze bericht.

Groeten,
M. Hanoma

Arnoud1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2013 13:56

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Arnoud1969 »

Iedereen maar klagen over Popal in deze topic. Grotendeels ten onrechte. :x Als je niet de juiste fiets krijgt, die je besteld hebt, of je ontvangt de fiets niet op tijd, dan doe je je beklag maar over de dealer of de leverancier. Niet over het merk! Ik heb nu hier 2 Popal fietsen staan. Prima merk! Heb dit merk ook aangeraden aan fam. en vrienden. Ook zij vinden dit een goed merk voor een lagere prijs. Zeker als kinderfiets.
En nog even terug naar diegene, die deze topic begon (eroo). Het is toch wel een beetje dom als je de fiets zelf besteld en je man komt thuis met een andere fiets, omdat hij niet wist hoe deze fiets eruit moest zien? Als je een "kat in de zak" koopt, ben je er grotendeels zelf schuldig aan.

BvE_2001
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2013 13:33

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door BvE_2001 »

Ha Arnoud1969,

deels met je eens dat veel van de beklachten over de leverancier(s ) gaan, maar ik kan je ook zeggen dat ik nu de fiets net meer dan een maand binnen heb en nu al de schroeven van de stuur- en zadelpen beginnen te roesten, de trapper-krank lager verrot is en de plastic lamp er uit beroerte al vanaf valt omdat dit niet bestand is tegen de trillingen van een fiets.

(daarbij nog even ter beklag van de leverancier (die daarmee toch bij het merk betrokken zijn). Ze monteren de bel en het slot achterstevoren en gebruiken Britse maat schroeven.

Ook al vind jij dat Popal niets te maken heeft met de leverancier, ik ben het hier niet mee eens. Zij moeten zorgen dat hun leveranciers hun merk (Popal) uitdragen zoals zij dat willen en zoals je hier al leest (en Google maar eens verder op Popal) zijn er veel mensen die Popal nu al associeren als een slecht merk, dan moet Popal toch maar eens gaan kijken naar zijn leveringsnetwerken als het van zichzelf vindt dat zij wel een goed kwaliteitsmerk zijn.

TR6fan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2013 19:45

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door TR6fan »

Mijn dochter heeft van haar zelf verdiende geld een Popal fiets gekocht. De conclusie nu: Nooit en dan ook nooit weer een Popal fiets kopen! Wat een troep! De eerste fiets kwam al met gedeukt spatbord uit de doos. Een kettingkast die met geen mogelijkheid dicht te krijgen was, een slag in beide wielen en een koplamp die al na een week afbreekt en op de weg viel.
Hierover geklaagd bij de verkoper en daarop een nieuwe fiets gekregen. Nu met twee deuken ipv één en eveneens met slagen in het wiel. De deuken er nu zelf zo goed en kwaad als dat ging uitgehaald en de slagen eruit laten halen door een plaatselijke fietshandelaar ("Meneer, dit is rommel!").
Na 5 maanden fietsen breekt de beugel af waarmee het achterspatbord vast zit. Dit valt volgens Popal niet onder de vastzittende delen en dus geen garantie. "De fiets zal ook wel gevallen zijn of een flinke tik gehad hebben" is de toelichting. Terwijl dit absoluut niet het geval is. De verkoper verschuilt zich nu achter Popal en weigert ook de schade te vergoeden. Nu het spatbord dus maar op een andere manier vastgezet.

Op de Popal site staat "Betaalbare kwaliteitsfietsen". Vergeet beide maar: niet goedkoop en de kwaliteit is ver te zoeken! Wees gewaarschuwd en betaal liever iets meer voor een echte kwaliteitsfiets. En ook voor de lokale fietshandelaar is iets te zeggen ipv kopen op afstand. Want met dit soort fietsen is het niet handig dat je niet eenvoudig de winkel in kunt lopen.

petracuello
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2014 16:17

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door petracuello »

Ik zie allerlei negatieve reacties. Ik wil er daar graag 1 aan toevoegen.

In augustus 2013 heb ik een moederfiets van Popal gekocht. Toen ik thuis kwam werkten de versnellingen niet goed, de trappers "trapte door", de handremmen deden het niet en het lampje knikkerde er vanaf. Ik ben terug gegaan naar de verkoper en hij heeft me meteen een andere moederfiets van popal meegegeven (hij had wel eerst flink tegen gesputterd).

Na een paar weken merkte ik dat mijn standaard over de grond ging slepen. Wij hebben de schroeven zelf nog een paar keer aangedraaid maar telkens ging de standaard verder doorzakken. Ik weer terug naar de verkoper. Toen ik daar stond te praten met de verkoper zag ik dat de as waar de standaard aan bevestigd is aan het doorscheuren was.

Om in aanmerking te komen voor een nieuwe fiets had eerst die fiets opgestuurd moeten worden naar Popal, daar had het gerepareerd moeten worden of ik had er een (tweede) nieuwe fiets voor moeten terug krijgen. Ik had Popal al aan de telefoon en de medewerker adviseerde de verkoper het probleem op te lossen. Als dat niet lukte dan moest de verkoper de fiets terug nemen. Aangezien ik afhankelijk ben van mijn fiets (en geen andere vervoersmiddel heb) heb ik ervoor gekozen de verkoper het probleem op te lossen.

Nu zijn we weer een paar weken later en ik ontdekte 's ochtends een lekke band. Ja dat is stom van mij, een stukje glas zat er in. Mijn man gaat mijn band vervangen en ziet dat er een te grote binnenband in zit. In de lus die de verkoper (of Popal zelf) heeft gecreëerd zaten ook nog eens een aantal slijtage gaten.

Toen was voor mij de maat vol. Ik heb Popal een bericht gestuurd via het contactformulier. Vervolgens een dag later nog gebeld en ik zou diezelfde week nog worden teruggebeld. Nu een week later heb ik nog maar een keer gebeld (want zij doen dat blijkbaar niet) en vandaag zou ik nog teruggebeld worden.

Kijk ik snap dat niet alle problemen door Popal zelf zijn ontstaan. De verkoper is een prutser met fietsen en kan blijkbaar niet versnellingen en handremmen goed afstellen, een binnenband op maat er in zetten. Maar een las naad die aan het doorscheuren is duidelijk een probleem die bij Popal zelf is ontstaan.

Ik ben benieuwd wanneer ik word teruggebeld en of er een oplossing wordt geboden. Maar ook voor mij geen Popal meer. Nooit meer. Nu voor mijn dochter een andere fiets gekocht (geen Popal). Ze is er hartstikke blij mee. Prachtig ding. Er ontbrak alleen een bagagedrager. Deze wordt nagestuurd morgen. Dat is nou service!

my-my
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2014 14:55

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door my-my »

Ik zie dat er hier ook paar ervaringen van fietsuniek zijn gedeeld.

Ik heb er zelf ook een:

Volgens fietsuniek worden hun fietsen snel geleverd. In mijn geval was dat snelle 2 weken.
Omdat het later geleverd werd kreeg in volgens hun een attentie toegestuurd. Die dus nooit gekomen is. De fiets kwam aan met wat beschadigingen maar over het algemeen voor de prijs die ze vragen is het goed te doen.

Na een week vloog er een handvat af, maar die valt wel weer te bevestigen.
Maar nu ik hem 2 maanden in mijn bezit heb zijn zo goed als alle mogelijk roestende onderdelen verroest en heb een nieuwe buiten en binnenband moeten kopen.
Want er zat een onvindbare lek in mijn binnenband en de buitenband was geheel versleten.
De dinamo loopt veel te zwaar dus het is beter hier geen gebruik van te maken en lichten te kopen.
En erg leuk dat er 7 versnellingen op de fiets zitten maar die kan je beter op 1 versnelling houden want anders maak je dat ook kapot.
Nou moet je met een klacht ook niet bij hun aankomen want je wordt in het begin vriendelijk terug gemaild maar krijgt later geen antwoord meer. Goede service?

Ook via facebook hoef je jezelf niet te uiten, want ze blokkeren je en het is niet meer mogelijk iets te plaatsen maar enkel nog toe te kijken.

Hoe leuk FietsUniek ook klinkt en de prijs die ze hanteren, ik hoop dat jou ervaring beter is dan de mijne.

albino
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2014 14:59

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door albino »

Beste mensen,

Langs deze weg wil ik u op de hoogte brengen van mijn ervaring met het merk Popal. Zowel de leverancier, als de groothandel van Popal zelf zijn namelijk niet van plan om ook maar enige service te verlenen.

Ik heb voor mijn dochtertje dus een omafiets gekocht. Liever had ik een
merkfiets gekocht, maar ze wilde graag de Popal. De blauwe omafiets met
roze bloem. Deze besteld bij een leverancier uit Ede op basis van een,
door hem gestuurde, foto van exact die fiets.

Na betaling vooraf werd de fiets zaterdag geleverd en na deels uitpakken de eerste teleurstelling. Het was een andere....Die met de hartjes.

Na wat heen en weer gemail (ik zal u de details besparen), hebben mijn vrouw en ik besloten om de fiets dan maar te houden en deze te geven voor mijn dochtertjes verjaardag. Er was immers ook geen tijd meer om iets te
ondernemen.

Dus helemaal uitpakken en in elkaar zetten. Oké de beschrijving/handleiding klopt niet helemaal, maar daar kom ik wel uit.
Als laatste het stuur. Ik pak het vast en voel aan het rechterhandvat. Een deuk in het stuur. De doos was helemaal in orde, dus dat moet er al ingezeten hebben voor het transport. Is dus zo ingepakt bij Popal.

Nu is vergissen en fouten maken helemaal menselijk, dus ik was voornemens om na het weekend contact te zoeken met de leverancier uit Ede en de foto's van het gedeukte stuur op te sturen.
Dat gedaan en aangegeven dat het stuur gedeukt was.
De reactie van de leverancier was: "Daar kan ik niet mee aankomen bij de groothandel."

Zo'n vreemde reactie is wederom een teleurstelling....

Ik heb er vriendelijk op aangedrongen om toch de service en garantieaanvraag bij Popal in te dienen. Toen kon het wel.

Vanuit Popal kwam een mail met verzendlabel om het gedeukte stuur op te sturen. Ik zou dan een nieuwe krijgen na ontvangst van het gedeukte stuur.

Ik heb daarop een nette mail gestuurd naar Popal met het verzoek om eerst het stuur op te sturen. Ik kan dan het gedeukte stuur na binnenkomst direct retourneren in dezelfde doos. Verzendlabel er op en klaar.
(Waarom ze in hemelsnaam het kapotte stuur willen is me een raadsel, maar goed).

U begrijpt; het verhaal is nog niet ten einde...

Stel je voor: Je dochtertje is net 6 geworden en heeft een nieuwe fiets gekregen. Daar wil ze op fietsen. Zonder stuur gaat dat niet, dus vond ik mijn verzoek om de volgorde om te draaien niet zo gek.

Dat is voor Popal blijkbaar hemel en aarde bewegen, want dat kan niet.

Ik zal u de door Popal opgegeven redenen geven:
- Wij kunnen niet eerst de onderdelen sturen voordat wij het oude hebben ontvangen.
Dit omdat wij vaak genoeg de oude onderdelen nooit hebben ontvangen.

- I.v.m. slechte ervaringen in het verleden is er vanuit raad van bestuur de beslissing gemaakt dit niet meer te doen.
(Hier moest ik erg om lachen... Een raad van bestuur bij een V.O.F.)

- Het systeem accepteert dit niet, ik kan geen nieuwe zending inboeken mits het oude stuur bij ons is ingescand.

- Ons garantiebeleid vertelt ons dat wij geen onderdelen mogen versturen
alvorens wij het defecte onderdeel retour hebben ontvangen.

Daarna nog enkele malen heen en weer gemaild. Wat een ontzettend starre organisatie moet dat zijn. Totaal niet in service verlenen geinteresseerd. Uiteindelijk wordt zoiets een principe kwestie en is het stuur wat mij betreft niet belangrijk meer, maar wel dat u en de rest weet waar u ee te maken kunt krijgen bij het merk Popal.

U begrijpt dat mijn antwoord was dat hij zijn mooie stuur fijn zelf mag houden, want ik hoef het niet meer.

Uiteraard komt er hier geen Popal meer in huis en zal ik mijn ervaringen delen. Zowel mondeling als op het internet.

Niet om u te weerhouden van het kopen van een Popal, maar wel om u wijzer te maken zodat u beslagen ten ijs komt.

Verder raad ik u aan om de verschillende reviews op internet te bekijken.

Maak daarna uiteraard zelf uw afweging...

Doe hier uw voordeel mee.

Succes!

Met vriendelijke groet

Gesloten