LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door midden gebroken fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
fiederelsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 11:51

door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door fiederelsje »

Ik heb een Gazelle fiets, en al gaat hij al wat jaartjes mee, hij ziet er nog goed uit.
Altijd binnen gestaan. Een maand of twee geleden stap ik na een paar boodschappen gedaan te hebben er op en de fiets voelde een beetje zwabberig aan.
Ik keek eens goed en toen zag ik dat er in het midden een breuk zat in de stang boven de trapas.
Ik keek nog eens goed en toen zag ik, dat hij op een haar na doormidden was gebroken.
Ik heb er een foto van gemaakt en met en brief naar Gazelle gestuurd.
Na een maand niks te hebben gehoord, heb ik nog een keer een brief gestuurd aan de directie, met foto weer.

Maar helaas helemaal geen reactie van Gazelle gekregen.

Je moet er toch niet aan denken, dat je van een brug of zo afrijdt met en vaart en hij breekt doormidden.!
Wat voor klapper maak je dan.
Heeft iemand ervaring met zoiets of ook meegemaakt?

groeten van Els

MAXIEM

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fiederelsje

Als je lid bent van de Consumentenbond, dan kun je dit verhaal daar naar toe sturen. Wellicht zetten ze het op de achterkant van de Consumentengids. In elk geval is het een prima zaak dat je er een foto van gemaakt hebt. Bovendien zou je dit bericht naar de RadarRedactie kunnen sturen en vragen of de afhandeling van Gazelle geen koude douche verdient. Ook zou een melding bij de Voedsel en Waren Autoriteit m.i. tot de mogelijkheid behoren (dit eerst even navragen).

Sukses, Maxiem.

Adres Voedsel en Waren Autoriteit

Bel de Warenklachtenlijn 0800 0488
voor klachten, twijfels of vragen over
de veiligheid van levensmiddelen en
consumentenproducten.

Postadres
Voedsel en Waren Autoriteit
Postbus 19506
2500 CM Den Haag

Telefoon
(070) 448 48 48

E-mail
[email protected]

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door Karin079 »

Wat een goede tip van Maxiem!!

Wat fijn dat u op tijd deze breuk ontdekt hebt anders had u Gazelle moeten aanklagen voor letselschade.
Durf er niet aan te denken hoe lelijk u had kunnen vallen met deze fiets

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door Linoge »

Hoe lang is wat jaartjes?

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door Dirkie »

Je moet er toch niet aan denken, dat je van een brug of zo afrijdt met en vaart en hij breekt doormidden.!
Wat voor klapper maak je dan.
Eerste constatering is dat er gelukkig niets gebeurt is omdat U zelf het defect snel genoeg geconstateerd hebt. De vraag wat er had kunnen gebeuren doet feitelijk niet terzake.
Mijn vraag is echter: waarom bent U niet teruggegaan naar de fietsenwinkel waar U de fiets gekocht hebt en waar de fiets ook in onderhoud is. Een beetje fietsenwinkel zal dit defect onderzoeken en afhandelen, hetzij door herstellen, danwel door dit af te handelen met Gazelle. U hebt tenslotte een overeenkomst met die winkel en niet met Gazelle.

fiederelsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 11:51

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door fiederelsje »

ja dirkie, dat zou gekund hebben.
Maar de zaak waar de fiets gekocht is is met pensioen en een andere zaak zei me naar gazelle te schrijven, dan hoorde ik wel wat ik moest doen. mooi niet dus!
fiederelsje

fiederelsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 11:51

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door fiederelsje »

ik dat de vragensteller gevraagd had of iemand dat al eens meegemaakt had.
waar gaat dit nu over??

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door Karin079 »

fiederelsje schreef:ik dat de vragensteller gevraagd had of iemand dat al eens meegemaakt had.
waar gaat dit nu over??
Ja dat vraag ik me ook af want uw vraag klopt voor geen kant.
Schrijf het eens goed wat u bedoeld?
Ik dat de vragensteller gevraagd had etc klopt namelijk niet?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

fiederelsje schreef:ik dat de vragensteller gevraagd had of iemand dat al eens meegemaakt had.
waar gaat dit nu over??
Jij bent toch de vraagsteller?

En hoe oud was de fiets? De vraag is al gesteld maar nog niet door jou beantwoord.

fiederelsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 11:51

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door fiederelsje »

hoi,
dat weet ik niet precies, maar ik denk een jaar of 12 en ik heb er niet intensief mee gereden. het was mijn boodschappenstadsfiets. maar al zou hij 30 jaar oud zijn , zoiets mag toch niet doormidden breken. Als het nu geroest was,
de fietsenmaker waar ik me toe gewend heb, had het nog nooit meegemaakt in zijn 50 jarige fietsenmakerscarriere! En dan verwacht je toch van zo'n bedrijf op zijn minst een antwoordt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mijn dochter heeft een goedkope omafiets van de Hema a 190 euro en daar zit 10 jaar garantie op het frame.

Lijkt mij dus dat jouw dure Gazelle fiets langer garantie daar op zou moeten hebben.

Probleem zal alleen zijn dat je waarschijnlijk geen bewijs van aankoop meer hebt.

haverkampje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 okt 2010 22:49

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door haverkampje »

maar al zou hij 30 jaar oud zijn , zoiets mag toch niet doormidden breken
.

Beste fiederelsje,

Gebruiksgoederen hebben helaas niet het eeuwige leven.
Is het niet erg overdreven om nu zo hoog van de toren te blazen?
Kanten als u kun je beter kwijt, dan rijk zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

fiederelsje schreef:hoi,
dat weet ik niet precies, maar ik denk een jaar of 12 en ik heb er niet intensief mee gereden. het was mijn boodschappenstadsfiets. maar al zou hij 30 jaar oud zijn , zoiets mag toch niet doormidden breken. Als het nu geroest was,
de fietsenmaker waar ik me toe gewend heb, had het nog nooit meegemaakt in zijn 50 jarige fietsenmakerscarriere! En dan verwacht je toch van zo'n bedrijf op zijn minst een antwoordt.
Alles wat door mensen gemaakt wordt is per definitie niet perfect. Het zou niet moeten breken, maar niemand kan ooit de absolute garantie geven dat dit nooit gebeurd.

Gazelle geeft 10 jaar garantie op o.a. het frame, dus strikt genomen valt het nu buiten de garantie.

fiederelsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 11:51

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door fiederelsje »

beste gjvdz

dat kan 10 jaar, een auto breekt ook niet doormidden na de garantieperiode. maar blijft toch het fijt, dat ze niet reageren, en na een tel. tussen de 2 brieven een tijdje in de wacht zetten en dan hoor je tuut, tuut tuut.
het lijkt wel een sollicitatie, daar hoor je ook in de meeste gevallen niks op.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door Linoge »

Hoe kunnen ze je tussen 2 brieven in de wacht zetten????

fiederelsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 11:51

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door fiederelsje »

is dat een grapje?
Er staat duidelijk dat het over een tel gaat

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door Linoge »

fiederelsje schreef:en na een tel. tussen de 2 brieven een tijdje in de wacht zetten

fiederelsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2012 11:51

Re: door midden gebroken fiets

Ongelezen bericht door fiederelsje »

weet je wat je doet, ga ff ergens anders zeuren.

Gesloten