LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Giant trooper zakt door frame

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Vrolijke fietser
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2012 12:04

Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door Vrolijke fietser »

Onderstaand verhaal mailde ik naar Giant. Na drie maanden nog steeds geen reactie. Klantenservice is dus van gelijke kwalitet als de fiets. Gezien het feit dat het al de tweede keer bij deze fiets is, stel ik voor de Giant-trooper om te dopen tot Giant-troep:

Binnen 7 jaar na aankoop heeft mijn vrouw al een frame-breuk opgelopen met haar Giant trooper.
Afbeelding
Kijk achter de trap-as. Beide buizen naar het achterwiel gebroken.
Mijn vrouw gebruikt haar fiets slechts voor dagelijks gebruik naar haar school (2 kilometer) waar ze lesgeeft en af een toe een plezier-ritje.
Dit alles in Amsterdam-Noord over prachtig geasfalteerde fietspaden.

De dealer op de Van Der Pekstraat Amsterdam Noord is er ondertussen mee opgehouden. Dus valt er daar geen verhaal te halen.
Ik vind dat een framebreuk bij een dergelijke klasse-fiets niet moet kunnen gebeuren en dan nog wel binnen 7 jaar!
Het frame zou naar algemene verwachting toch het onderdeel moeten zijn dat het langst meegaat.

Hopelijk kunt u mij verder helpen, want dit lijkt mij toch niet normaal en een duidelijke fabrieksfout.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door Linoge »

Vrolijke fietser schreef: Kijk achter de trap-as. Beide buizen naar het achterwiel gebroken.
Misschien had je dan van dat gedeelte even een foto moeten maken.

Hij roest trouwens wel lekker.

Vrolijke fietser
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2012 12:04

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door Vrolijke fietser »

Het is geen roest, want het is aluminium. Het is in de winter tijdens dat er sneeuw lag gebeurd, dus er zit allemaal opspattend vuil op het frame.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Ik doe niet eens aan fietsen, maar ik zie het probleem al, dit is gewoon een constructiefout. De belasting op de swingarm is te hoog.

bolhoedje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 12:58

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door bolhoedje »

hetzelfde meegemaakt met een giant fiets (2 x), echter is direct door Giant correct op gereageerd door in beide gevallen de fiets te vervangen.

heel veel succes met je vervolg actie

:D :D :D :D :D :D :D

Indep
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2012 16:16

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door Indep »

Zo te zien ben je nog niet echt geholpen.

Ik adviseer je het volgende:

1. Kijk eerst naar garantie termijn van het frame als deze verlopen is dan is de kans klein dat je zonder kosten nog geholpen wordt.

2. Je Giant Dealer is ermee opgehouden, ga langs een andere Giant Dealer die je wilt helpen voor het evt. claimen van Garantie.

3. Er zit een Giant Store in Amsterdam, even googlen voor adres en je bent er.

Succes!

W.E.
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 sep 2011 19:09

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door W.E. »

Bekend probleem met deze serie van Giant, doordat er vering in het frame zit knappen alle achterbruggen kapot omdat hier te veel kracht op komt.
Echter is deze fiets ouder dan 10 jaar en is de garantie op het frame verlopen...

Conclussie: Deze fiets kan naar het oud ijzer :)

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door Brainless »

W.E. schreef:Bekend probleem met deze serie van Giant, doordat er vering in het frame zit knappen alle achterbruggen kapot omdat hier te veel kracht op komt.
Echter is deze fiets ouder dan 10 jaar en is de garantie op het frame verlopen...

Conclussie: Deze fiets kan naar het oud ijzer :)
Fiets is 7 jaar oud!

jessica26
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2012 14:41

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door jessica26 »

heeft u de fiets nog in uw bezit?
ik heb namelijk nog een nieuwe achterbrug liggen, mvg Pieter Kroon

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Vrolijke fietser schreef:Ik vind dat een framebreuk bij een dergelijke klasse-fiets niet moet kunnen gebeuren en dan nog wel binnen 7 jaar!
Van moderne fietsen wordt eigenlijk niet meer verwacht dat ze langer dan een jaar of vijf meegaan.

peterhdbezemer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2014 16:28

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door peterhdbezemer »

Een gelijksoortige ervaring met mijn Giant Trooper. Bij mij is het frame gescheurd achter de las. Fiets niet echt intensief gebruikt en op de normale vlakke weg. Heb ook een redelijk bescheiden lichaamsgewicht van 84 kg. Wat je ziet is dat er direct achter de lasnaad de framebuis losgescheurd is. Daar is het materiaal ook het dunst. Lijkt me een constructiefout. Ben nu bezig met het kastje naar de muur tussen de dealer en Giant Benelux.

PS
Helaas lukt het me niet om een foto toe te voegen. Mń jpeg is maar 224,7 kb groot, maar er blijft een foeut boodschap komen van dat de bijlagequota bereikt is.

peterhdbezemer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2014 16:28

Re: Giant trooper zakt door frame

Ongelezen bericht door peterhdbezemer »

Een gelijksoortige ervaring met mijn Giant Trooper. Bij mij is het frame gescheurd achter de las. Fiets niet echt intensief gebruikt en op de normale vlakke weg. Heb ook een redelijk bescheiden lichaamsgewicht van 84 kg. Wat je ziet is dat er direct achter de lasnaad de framebuis losgescheurd is. Daar is het materiaal ook het dunst. Lijkt me een constructiefout. Ben nu bezig met het kastje naar de muur tussen de dealer en Giant Benelux.

PS
Helaas lukt het me niet om een foto toe te voegen. Mń jpeg is maar 224,7 kb groot, maar er blijft een foutboodschap komen van dat de bijlagequota bereikt is.

Gesloten