LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij Mango Mobility een Lion 4 aangeschaft :(

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Jroam12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2014 10:05

Bij Mango Mobility een Lion 4 aangeschaft :(

Ongelezen bericht door Jroam12345 »

juni 2013 een Lion 4 aangeschaft voor 4150.00, nog geen 7 maanden later kwam er ROOK UIT DE MOTOR. mei 2014 accu's zijn op. Volgens de verkoper de normaalste zaak van de wereld, accu's die bij MangoMobility 200,00 duurder zijn dan elders. Hiermee spreekt de verkopen zichzelf tegen, want in juni 2013 zei hij dat het nieuwe accu's waren de jaren nog mee konden, dat mag je toch ook verwachten voor een scootmobiel die elders voor 1500,00 wordt aangeboden. Ik heb er meer voor betaald omdat MangoMobility firma is, een grote firma wat achter haar product zou moeten staan. Opeens moest het aan mijn rijstijl liggen of ... ik heb hem tijdens de vakantie in juli 2013 niet gebruikt?...... daarom begeven de accu's het in mei 2014. Zou het misschien liggen aan de zacht winter. En nu, nu heb ik iets heer erg onbeschoft gedaan. Ik ben met de Lion 4 en de bijgeleverde acculader naar een andere scootmobiel gegaan, het blijkt dat de acculader niet de capaciteit heeft om de zware accu's die in de Lion 4 liggen volledig op te laden. Misschien valt het mezelf te verwijten niet alles nagekeken te hebben, dat ik een vertrouwen dacht te moeten kunnen hebben. Want als je al van leveranciers van scootmobielen moet verwachten dat ze de positie van gehandicapten misbruiken. Toen ik de man die mij de scootmobiel heeft verkocht in 2013, 20 mei 2014 vroeg of hij stond voor zijn product was hij zeer op zijn tenen getrapt en was hij zo verdwenen. Wat heel veel zegt. Ik ben gehandicapt, dat ben ik al heel mijn leven en dat blijf zo en dus had ik lang klant kunnen blijven. Maar misschien geeft het meer waardering om als verkoper te showen wat je allemaal verkocht heb. O ja, volgens de verkoper is een scootmobiel duurder op jaarbasis dan een auto. De man kletst en als hij daarmee geconfronteerd wordt kiest hij het hazenpad, roepend hoeveel tevreden klanten hij wel niet heeft .

Jroam12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2014 10:05

Re: Bij Mango Mobility een Lion 4 aangeschaft :(

Ongelezen bericht door Jroam12345 »

Nu een jaar verder:

Scootmobiel van Mango Mobility.


Onze klanten aan het woord

Er zijn klanten die service belangrijk vinden. Er zijn klanten die kwaliteit belangrijk vinden. Er zijn ook klanten die scherpe prijzen belangrijk vinden. En wat vinden wij? Wij vinden belangrijk wat ú belangrijk vindt. En dat merkt u eigenlijk aan alles.
Aldus: Mango Mobility!

Je wordt daar toch niet goed van. Mijn Mango rijd niet meer, de accu's zijn op, en geld voor weer een stel nieuwe heb ik niet!
De klanten zijn erg tevreden; een scootmobiel is voor mij geen luxe. Ik ben gehandicapt, heb een PGB wat ruimschoots is overschreden bij de aanschaf van een tweede hands Mango Lion 4.
Binnen een jaar waren de accu's dood en de motor door gebrand.
Na veel, heel veel narigheid in de motor vervangen en zijn er nieuwe accu's er in gezet. Na nog geen jaar zijn de accu's op!
Met een arbeidsongeschiktheids uitkering is dit niet op te brengen.
Een andere oplossing wordt niet geboden.
Nee: scootmobiel rijden is niet te betalen voor gehandicapte mensen, op de uitzonderingen die een goede baan hebben na.

Er zijn klanten die service belangrijk vinden. Er zijn klanten die kwaliteit belangrijk vinden. Er zijn ook klanten die scherpe prijzen belangrijk vinden. En wat vinden wij? Wij vinden belangrijk wat ú belangrijk vindt. En dat merkt u eigenlijk aan alles.
Misschien vergis ik me leken en zijn er weinig gehandicapten die van een pgb met een scootmobiel 7 jaar moeten doen.
Want ik ben tot de conclusie gekomen dat een scootmobiel niet te betalen is.
En gezien een scootmobiel in de meeste gevallen geen luxe is maar een noodzakelijke voorziening, heb ik er geen goed woord voor over!

Ik ben helaas een van de vele met deze ervaring.
Opmerkelijk dat die in geen enkele publicatie van Mango Mobility vermeldt worden!

Theus
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2013 23:02

Re: Bij Mango Mobility een Lion 4 aangeschaft :(

Ongelezen bericht door Theus »

Het is mij onduidelijk of Mango Mobility nog bestaat, omdat gedane toezeggingen opeenvolgend niet worden nagekomen.
Op 3 mei 2016 heb ik een duidelijke brief geschreven aan Felix Folkerts, waarop ik na geruime tijd een “antwoord” kreeg, dat inhield dat ik, (na een Mango-vergadering) nog terug gebeld zou worden. Dat gebeurde niet. Daarop heb ik naar de vestiging in Amsterdam gebeld, waar mij verzekerd werd dat ik terug gebeld zou worden. Dat gebeurde niet. Na nog wat meer bellen, deze keer naar het hoofdkantoor in Barneveld, werd mij verzekerd dat ik terug gebeld zou worden door Etienne van der Avoird. Dat gebeurde en er werd een afspraak gemaakt voor een persoonlijk bezoek, dat ook nog werkelijk plaatsvond. Dit leidde echter uitsluitend tot de toezegging dat Etienne mij op 2 december zou bellen om mij de beslissing van de directie te melden. Hij doet dat om 20.30 uur en kan mij niet meer vertellen dan dat ik op 8 december gebeld zal worden met een voorstel. Ik blijf die hele dag thuis, maar er wordt niet gebeld. Op 12 december heb ik Etienne gebeld op zijn GSM. Hij vertelde mij, dat mij de voorgaande week een brief gestuurd zou zijn. Die heb ik nooit ontvangen. Deze gang van zaken begon mij te vervelen. Daarom heb ik naar het hoofdkantoor in Barneveld gebeld en gevraagd of zij mij konden vertellen of er inderdaad een brief aan mij verzonden was. Daar kon men mij geen uitsluitsel over geven, maar beloofde mij er voor te zorgen dat een andere werknemer, die deze dag afwezig was, mij de volgende dag zou bellen. Om 16.30 uur belt hij inderdaad en meldt dat er dezelfde week nog een e-mail gestuurd zal worden met een aanbod dat voor ons heel aantrekkelijk zal zijn. Deze week is inmiddels voorbij, maar ik heb nog steeds geen e-mail ontvangen. Het lijkt mij dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Mijn geduld is op. IK WIL NOG DEZE WEEK EEN DUIDELIJKE, SCHRIFTELIJKE BESLISSING van Mango horen. Maar dat gebeurt niet. Dus ik bel naar Etienne van der Avoird bij Mango, op zijn persoonlijke 06-nummer, maar Etienne is er niet, maar belooft terug te bellen, maar doet dat niet.'s Avonds laat een e-mail naar Etienne, maar die wordt niet beantwoord. De volgende dag een telefoontje naar het hoofdkantoor. Daar weet men van niets, maar neemt contact op met filiaal Amsterdam. Daar wordt beloofd een aantekening te maken zodat zij terug zullen bellen. Ik bel ook nog een keer Mango Amsterdam, waar hetzelfde beloofd wordt. Waarachtig! Er komt een reactie dat ik de volgende dag een bericht zal krijgen van Mango. En dat alles om het voor elkaar te krijgen dat Mango mijn Mango CityCar zal terug nemen, omdat mijn vertrouwen in die CityCar EN in Mango mobilty totaal verdwenen is na 3 jaar van kapotte accus (5 stuks), verkeerde voorlichting, te hoge nota's en wel beloofde voorzieningen die vervolgens niet nagekomen worden.

Gesloten