LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mister CHI scooters!

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door spronk1966 »

Via Wehkamp een scooter vorig jaar gekocht
die geleverd is door Mister Chi
Aantal dagen geleden melding gemaakt van problemen o.a rem en km kabel defect en nog wat kleine dingen.
Telefonisch contact gehad met Mister Chi (geen aardige meneer en een super slechte service (afschuiven)en waarom?)
Meneer vertelde mij dat hij naar 2 jaar door Wehkamp er uit geknikkerd is en dat hij dus niets kon betekenen(wilde gewoon niet) en ik maar contact met Wehkamp moet opnemen.
Contact opgenomen met Wehkamp deze zal hem sommeren toch wat te doen aan klachten van scooter.
Vandaag gebeld door Wehkamp er werd ons verteld dat Meneer van Mister Chi nogal moeilijk doet ,wat weet ik niet precies ,maar is ook een probleem tussen Wehkamp en Mister Chi).
Ik las al eerder dat er problemen waren met het aanschaffen van scooter bij Wehkamp en Mister Chi.
Wehkamp heeft me gebeld en ik moet de scooter laten repareren en de rekening na hun toesturen.
Ik hoop en vertrouw er wel op dat dit goed gaat lopen en hou iedereen die het interessant vind ook wel op de hoogte van hoe dit afloopt.
Want ik vind dan ook wel belangrijk dat wanneer Wehkamp dit goed oplost het ook vermeld mag worden tenslotte nog nooit problemen gehad met Wehkamp!

Voor alle andere mensen die via een andere weg een scooter willen kopen bij Mister Chi...........doe het nie !!!

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door 1JanV »

Voorheen was het een ander merk die geleverd werd door Wehkamp daarvan was ik de enige in Nederland die de scooters nog in onderhoud had buiten de oorspronkelijke importeur om. indien er geen afwijkende delen zijn toegevoegd aan de voorwaarde? is en blijft de verkoper hoe dan ook aansprakelijk. Indien de rekening door Wehkamp word voldaan is dat goed werk van hun, indien je de rekening moet doorsturen naar een ander bedrijf zit er iets niet goed, in dit geval doet Wehkamp het netjes. Wellicht moet Wehkamp iets met de AGM gaan doen die is redelijk vertegenwoordigt in Nederland zodat er door heel Nederland service kan worden verricht.

spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door spronk1966 »

Ik verwacht ook een goede afwikkeling met Wehkamp ......alleen Mister Chi en zijn service zijn gewoon waardeloos!

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door 1JanV »

spronk1966 schreef:Ik verwacht ook een goede afwikkeling met Wehkamp ......alleen Mister Chi en zijn service zijn gewoon waardeloos!
snel geld verdienen en te hoog grijpen is meestal de oorzaak. maar ik begrijp niet dat WK daar geen goede afspraken in heeft. Een goede importeur met vaste onderhoudsdealers kunnen heel veel goeds betekenen. Ik wens je in ieder geval veel zorgeloze rijplezier.

spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door spronk1966 »

Wehkamp heeft een lange tijd met Mister Chi zaken gedaan ,ik denk zelf alleen dat er veel service problemen waren en dat Wehkamp heeft gezegd we stoppen er mee , de juiste reden weet ik zelf ook niet.Wat ik wel weet is dat Wehkamp zover ik het kan zien geen scooters meer verkoopt.
Hoe het e.e.a. afloopt zal ik hier wel gaan vermelden maar bedankt vast .

joyce is nu boos
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2014 07:35

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door joyce is nu boos »

Dit krijg je als een groenteboer vis gaat verkopen. Was te verwachten. :D

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

1JanV schreef:
spronk1966 schreef:Ik verwacht ook een goede afwikkeling met Wehkamp ......alleen Mister Chi en zijn service zijn gewoon waardeloos!
snel geld verdienen en te hoog grijpen is meestal de oorzaak. maar ik begrijp niet dat WK daar geen goede afspraken in heeft. Een goede importeur met vaste onderhoudsdealers kunnen heel veel goeds betekenen. Ik wens je in ieder geval veel zorgeloze rijplezier.
Voor Chinese scooters zijn er bijna geen dealers, de meeste nemen ze ook nog steeds niet aan voor bijv onderhoud.

Bovendien importeert iedereen ze onderhand, dus er zijn geen vaste aanspreekpunten..

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door 1JanV »

bartsscooterservice schreef:
1JanV schreef:
spronk1966 schreef:Ik verwacht ook een goede afwikkeling met Wehkamp ......alleen Mister Chi en zijn service zijn gewoon waardeloos!
snel geld verdienen en te hoog grijpen is meestal de oorzaak. maar ik begrijp niet dat WK daar geen goede afspraken in heeft. Een goede importeur met vaste onderhoudsdealers kunnen heel veel goeds betekenen. Ik wens je in ieder geval veel zorgeloze rijplezier.
Voor Chinese scooters zijn er bijna geen dealers, de meeste nemen ze ook nog steeds niet aan voor bijv onderhoud.

Bovendien importeert iedereen ze onderhand, dus er zijn geen vaste aanspreekpunten..
indien de importeur zich goed opstelt en de garantie zonder problemen vergoed. De problemen goed analyseert kan die importeur groot worden. het is aan de consument bepalend. ik zelf had zo langzamerhand een broertje dood aan die Chinese rommel. toch ben ik nu te vrede met mijn importeur en mijn personeel die voor het afleveren het product goed neerzet.

spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door spronk1966 »

joyce is nu boos schreef:Dit krijg je als een groenteboer vis gaat verkopen. Was te verwachten. :D

Ik rij al jaren op Chinese scooters maar normaal nooit meer problemen dan met een andere scooter van duurdere klasse.
Het gaat hier ook alleen om problemen die je met iedere scooter kan krijgen!
Dus jou opmerking gaat niet voor iedere scooter of land van herkomst op!

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door 1JanV »

spronk1966 schreef:
joyce is nu boos schreef:Dit krijg je als een groenteboer vis gaat verkopen. Was te verwachten. :D

Ik rij al jaren op Chinese scooters maar normaal nooit meer problemen dan met een andere scooter van duurdere klasse.
Het gaat hier ook alleen om problemen die je met iedere scooter kan krijgen!
Dus jou opmerking gaat niet voor iedere scooter of land van herkomst op!
ik denk dat ik iets anders lees Pronk.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Zoals al zei er zijn geen vaste importeurs zoals bijv bij Piaggio ( Vespa ) of Kymco/Sym. De Chinese fabrieken verkopen in principe aan iedereen die interesse heeft in hun product, hier hoeft geen importeur tussen te zitten ! En ik geef ze geen ongelijk.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door oo4load »

Ik geef ze wel ongelijk. Als je 1 centrale importeur hebt, dan heb je 1 aanspreekpunt voor je dealers en 1 centrale plek voor levering van onderdelen. Dan kan je dus je merk reputatie opbouwen (als je goede producten hebt).

Wat zie je nu, er zijn tig dozenschuivertjes die scooters hierheen halen, allemaal een ander stickertje erop... dozenschuiver verdwijnt, en klant zit zonder service. Of je koopt een scooter van merk y bij winkel A, en dan kan je dus niet terecht bij winkel B want er is geen importeur dus ook geen garantie regeling of onderdelen magazijn. En winkel B heeft dat model scooter van jou ook nooit verkocht dus hij kan jou geen nieuwe kappen leveren. Dat is dus enorm slecht nieuws, maar zo'n fabriek als ZNEN of Baotian die denkt alleen aan korte termijn zoveel mogelijk scooters verkopen.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door 1JanV »

oo4load schreef:Ik geef ze wel ongelijk. Als je 1 centrale importeur hebt, dan heb je 1 aanspreekpunt voor je dealers en 1 centrale plek voor levering van onderdelen. Dan kan je dus je merk reputatie opbouwen (als je goede producten hebt).

Wat zie je nu, er zijn tig dozenschuivertjes die scooters hierheen halen, allemaal een ander stickertje erop... dozenschuiver verdwijnt, en klant zit zonder service. Of je koopt een scooter van merk y bij winkel A, en dan kan je dus niet terecht bij winkel B want er is geen importeur dus ook geen garantie regeling of onderdelen magazijn. En winkel B heeft dat model scooter van jou ook nooit verkocht dus hij kan jou geen nieuwe kappen leveren. Dat is dus enorm slecht nieuws, maar zo'n fabriek als ZNEN of Baotian die denkt alleen aan korte termijn zoveel mogelijk scooters verkopen.
niet altijd met je eens maar dit is een waar punt.

spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door spronk1966 »

Zoals ik al had verwacht heeft Wehkamp netjes en op tijd kosten vergoed die nodig waren om scooter te repareren.
ook is mij verteld dat zolang er in de garantietermijn problemen zijn Wehkamp de kosten vergoed als ze natuurlijk maar onder de normale garantievoorwaarden vallen!
Bedankt Wehkamp!

Vind dat wanneer het goed wordt opgelost door een bedrijf dit ook eens genoemd mag worden.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

oo4load schreef:Ik geef ze wel ongelijk. Als je 1 centrale importeur hebt, dan heb je 1 aanspreekpunt voor je dealers en 1 centrale plek voor levering van onderdelen. Dan kan je dus je merk reputatie opbouwen (als je goede producten hebt).

Wat zie je nu, er zijn tig dozenschuivertjes die scooters hierheen halen, allemaal een ander stickertje erop... dozenschuiver verdwijnt, en klant zit zonder service. Of je koopt een scooter van merk y bij winkel A, en dan kan je dus niet terecht bij winkel B want er is geen importeur dus ook geen garantie regeling of onderdelen magazijn. En winkel B heeft dat model scooter van jou ook nooit verkocht dus hij kan jou geen nieuwe kappen leveren. Dat is dus enorm slecht nieuws, maar zo'n fabriek als ZNEN of Baotian die denkt alleen aan korte termijn zoveel mogelijk scooters verkopen.
Dat probleem dat de klant zonder service zit ligt meer aan de dealers zelf, die alleen bij hun eigen merken willen blijven, wij helpen de klant wel gewoon met een onbekend merk Chinese scooter. Je moet er ook moeite voor willen doen.

Niels Wagener
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2014 13:56

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door Niels Wagener »

Hierbij de ractie van Mister Chi zelf. Wehkamp heeft ons in 2011 benaderd of men aub onze scooters via de Wehkamp webiste mocht verkopen. Na lang onderhandelen kwamen we tot overeenstemming en een start werd gemaakt. Mister Chi heeft in die beginperiode erg veel geïnvesteerd in deze relatie. Zelden tot geen klachten, ongeveer twee jaar en diverse personele wijzigingen aan Wehkamp zijde later werden we door Wehkamp op een bijzonder onprofessionele manier aan de kant gezet. Geen opgaaf van reden, er werd niet aan de opzegtermijn gehouden en alle door ons gedane investeringen waren voor niets geweest. Let wel Wehkamp kwam op geen enkele manier in het proces voor, de scooter werden door ons afgeleverd, de garantie en service door ons gedaan. Ze verkochten via de website en streken daarvoor een bijzonder fijn percentage van de marge op. Na de beëindiging van het contract hebben wij meteen aangegeven dat we hierdoor de garantie niet meer voor onze rekening konden nemen en dat klanten die via Wehkamp gekocht hadden de reparaties zelf zouden moeten voorschieten en Wehkamp de factuur sturen. Wel konden we uiteraard de onderdelen die onder garantie vallen kosteloos toesturen

Dat zijn tot op de dag van vandaag 3 klanten geweest. Mocht een klant zich benadeeld voelen zal hij/zij zich echt tot Wehkamp moeten wenden. Wij kunnen op alle manieren advies geven mbt dealers in de buurt, het onder garantie opsturen van onderdelen etc. Alleen het arbeidsloon kunnen we helaas niet dragen. Daarvoor kan de klant zich tot Wehkamp wenden. Onze oprechte excuses voor klanten die hierdoor benadeeld voelen. Mocht u vragen hebben, u mag ons altijd bellen 020-3892199.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Mister CHI scooters!

Ongelezen bericht door encore »

Niels Wagener schreef:Hierbij de ractie van Mister Chi zelf. ...Na de beëindiging van het contract hebben wij meteen aangegeven dat we hierdoor de garantie niet meer voor onze rekening konden nemen en dat klanten die via Wehkamp gekocht hadden de reparaties zelf zouden moeten voorschieten en Wehkamp de factuur sturen. Wel konden we uiteraard de onderdelen die onder garantie vallen kosteloos toesturen ...
Ik weet niet of dat nou wel zo rechtsgeldig is. Gelukkig blijken het er maar drie te zijn...Maar dat hele verhaal is toch niet voor consumenten bedoeld.. Slaat nergens op en medelijden krijg je niet.

Gesloten