LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door newmikey »

henk.heijmans schreef:Op 19-07-2016 hebben wij op de Modena en op de vicenza blauw een stukje gefiets.
Geen touw aan vast te knopen :?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Meneer Heijmans u heeft vast een probleem. Uit deze warboel van woorden, zonder de hulp van hier en daar een alinea of een leesteken kom ik er in elk geval niet uit. Misschien kunt u iemand vragen de voornaamste punten uit uw tekst samen te vatten? En heeft u eigenlijk wel een vraag?

Mooiweerfietsers
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2016 14:20

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door Mooiweerfietsers »

Alles wat ik lees hier over Stella komt zoooooo bekend voor.
Wij hebben in sept 2015 4 fietsen gekocht, mijn man en ik en mijn schoonouders. De verkoper heeft mooie praatjes maar die zijn helaas bedrog. We hebben vanaf vorig jaar niet anders dan ellende met deze 4 fietsen. Ja echt met alle 4!!! De levertijd kwamen ze al niet na...........maar das nog het minst erge.
De klachten zijn: Accu werkt na een maand niet meer goed, bij alle 4 de fietsen. We hadden nog een axiradius van 40 km terwijl minimaal 80 tot 100 km was beloofd. Heelveel ellende mee gehad om dit opgelost te krijgen bij Stella. Want zo zeggen zij......het ligt aan ons en niet aan Stella of de accu. Wel bijzonder dat we dit dan wel met zn 4-en tegelijk hebben. Echt hier alleen al zijn we maanden over bezig geweest om tot een oplossing te komen. Wij maar ook mijn schoonouders.
Maar dat is het helaas niet alleen.................spaken (stuk of 10) die eruit klappen tijdens het fietsen, geen ondersteuning, een lekke band die ze na 3 weken pas komen plakken, vervolgens is de band nog steeds lek en werkt de fietscomputer na het banden plakken niet meer (kunnen we weer 2 weken wachten voor ze komen), afgebroken zadel, slot waarvan het binnenwerk er uitligt, etc etc..........en het gaat maar door......maar het allerergste is dat ze niet luisteren en je nooit iemand aan de telefoon krijgt die je kan helpen! Het is altijd TE druk bij Stella..................

Inmiddels hebben we begrepen dat je garantie vervalt als je je band bij een ander laat plakken. Dit kregen wij aan de telefoon te horen. Soort wurgcontract dus. En hoe moet je dat oplossen als je ergens in the middle of nowhere staat?? Moet je dan ook 3 weken wachten voor ze je fietsband komen plakken?? Beetje lastig toch?

Stella luistert ook niet naar onze klachten en reageren ook niet terug wat de ergernis alleen maar groter maakt.

Wij schrijven nu inmiddels alle mogelijke instanties aan om kenbaar te maken hoe Stella werkt en om gaat met klanten en klachten.
Wij willen ons geld terug maar Stella zegt dat dat niet kan. Nou dan zijn ze denk ik niet op de hoogte van je rechten als koper.............

We hopen echt van harte dat Radar de misstanden van Stella aan de kaak stelt.

elsries
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2014 10:36

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door elsries »

Het lijkt erop dat Stella een bedenkelijk verdienmodel hanteert. Bij verkoop worden de zorgen over service achteraf en op afstand weggenomen met zogenaamde garanties als: we komen gegarandeerd binnen 4 dagen enz.
Ervaring was al slecht bij aflevering en ook daarna bij mankement: na een mankement gemeld te hebben waardoor de accu niet meer werkt en dus de ondersteuning afwezig is horen we niets meer. Men zou een week later komen, vooraf zelf maar gebeld om het tijdstip af te spreken. De telefoniste zegt de planning niet te kennen, kan echter wel zien dat je niet ingepland staat op de afgesproken dag. Verder kan zij er ook niets aan doen zegt ze en ze zal overleggen met de planning en alles doorgeven. Op mijn vraag of dit betekent dat we wéér een week moeten wachten zegt ze dat dat van de planning afhangt en dat zij daar niets over kan zeggen. Lijkt me een vervelend beroep, telefoniste bij Stella, want volgens mij gaat dit de hele dag zo, een jaar geleden bij aflevering ging het tot 3 maal toe mis met de afspraak, ook omdat we niet "in de planning" stonden op de afgesproken dag.
Volgens mij is dit een standaard procedure: als je belt geven zij standaard een afspraak af waarvan ze weten dat ze dat niet kunnen nakomen, dit omdat de klant dan meteen al boos zou worden als ze zouden zeggen: we kunnen pas over 3 weken bij u langskomen.
Een daarna wordt het successievelijk elke keer opgeschoven en ligt het voortdurend aan de planning.
Gelukkig hebben we tot nu toe weinig problemen gehad met de fiets en ik onderschrijf de verhalen in de recensies over slechte kwaliteit ook niet, maar het blijft bedenkelijk dat je een verdienmodel op klantbedrog baseert, omdat als wij dit geweten hadden wij nooit een Stella gekocht zouden hebben, simpelweg omdat de fiets dagelijks nodig is voor woon-werkverkeer.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door alfatrion »

cjkeijser schreef:Niet dus. Donderdagochtend heb ik zelf gebeld en bleek ik helemaal niet op de lijst voor levering te staan. Ik heb gezegd; of vandaag leveren of koop ontbinden........
Koop ontbonden, frustratie rijker
Helaas niet. Stuur een brief waarin je aangeeft dat je wilt dat er binnen twee weken geleverd wordt en je anders ontbind.

gerad49
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 22:16

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door gerad49 »

Op 2e Paasdag 17 april 2 Stella fietsen besteld in Hengelo (OV) 6 weken later nog geen fietsen ontvangen hebben stella gebeld.
Bleek dat ze de verkeerde postcode hadden gebruikt. Op 1 Juni zouden wij op vakantie gaan met de fietsen, maar bleek dat er maar 1 fiets beschikbaar was en de andere werd een leenfiets.Op de dag van de levering 29 mei werd er niet afgeleverd wat afgesproken was,en dat na 7 weken.
Na deze grote frustratie hebben we alles gecanceld.Na telefonisch contakt de zelfde dag met de belofte van de aanbetaling binnen 14 dagen op de rekening teruggestort zou worden.Wat schetst onze verbazing op 3 Juli nog geen geld op de rekening.
Alleen wel een mailtje op 13 Juni dat ze de fietsen wilden leveren,zo is de handelswijze van hun.
We zijn 3 keer in Hengelo geweest en heel vaak gebeld, maar van Stella kant stilte.
Al met al zijn we er helemaal klaar mee,en gaan nooit meer in zee met Stella Fietsen,zeer misleidend en slechte behandeling.

AvdB1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2018 19:22

Re: Levering Stella fiets niet gelukt, koop ontbonden

Ongelezen bericht door AvdB1970 »

Ik heb ook een STELLA Vicenza fiets en deze geeft net zoals bovenstaand beschrijving dezelfde problemen. Deze fiets is dus helemaal niet goed en dat weten ze bij Stella :-( Vanaf het begin kon ik ook maar max 40 km op een volle accu fietsen, de laatste half jaar maar 20 km en nu doet de accu het helemaal niet meer en is de garantie verlopen na 2 jaar :-(

Gesloten