LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw lid zkt eerste (snor-) scooter of brommer

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
cypher156
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2015 08:51

Nieuw lid zkt eerste (snor-) scooter of brommer

Ongelezen bericht door cypher156 »

Hoi, in ben Joe, nieuw hier en in de brommerwereld.
Ik ben, zoals de titel al zegt, op zoek naar een (snor-) brommer of scooter.

Ik heb geen enkele ervaring, al heb ik wel het eea opgezocht op le interwebs.
Even op een rijtje wat ik wel zou willen:
  • Smal of retro(look).
  • Geschikt voor 2 personen.
  • Handgeschakeld leuk, maar geen must.
  • Liefst gele nummerplaat.
  • Niet al te duur, Hoeft niet nieuw (lijkt me ook niet verstandig aangezien t mn eerste wordt).
  • Makkelijk onderhoud, of iig een model waar je het mee kunt leren.
  • Liefst 4-takt (zuiniger? gewoon euro95 ipv mengsmering?)
Ik vind eigenlijk de Tomos (van daar ook smal) wel een beetje leuk, maar helaas geen 4takt & meeste modellen draaien op mengsmering.
verder heb ik op div. fora gelezen dat tomossen over het algemeen snel roesten en/of andere kuren vertonen.
is het verder mogelijk om een passagier mee te nemen op een tomos, of wordt dit erg oncomfortabel?

Daarnaast spreekt het model van de Honda Dax mij zeer aan, maar die is reteduur van wat ik er allemaal van heb gezien..
een alternatief zou een SkyTeam model kunnen zijn, heb er meerdere bekeken, maar heb DIT gezien.
hebben alle SkyTeam modellen dit of alleen dit model?
verder heb ik op div. fora gelezen dat Bami-Scooters erg worden afgeraden..

Daarnaast heb ik het liefste een tweedehandsje, hoeft niet perse rijklaar, wil ervan leren, vind het leuk om aan dingen te sleutelen.
wat zouden jullie mij aanraden, een niet al te moeilijke brommer, makkelijk in onderhoud, dus makkelijk leren en niet duur.

Alle ervaringen, meningen etc enz zijn welkom!

Grtz, Joe

CASUS
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2013 22:30

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-) scooter of brommer

Ongelezen bericht door CASUS »

De SkyTeam T-Rex is echt cool. Maar dan moet je wel zelf de beurten uitvoeren, want er zijn maar weinig zaken die dit merk op de brug wil hebben. [adresgegevens verwijderd] Bij Loef Bromfietsen en bij Coos Matser kun je aankloppen voor een SkyTeam-voertuig. Ik wilde kort geleden bij Motorfit [adresgegevens verwijderd]een schakelbrommer bestellen, maar deze motorzaak was al binnen een jaar gestopt als SkyTeam-dealer. In Nederland wordt er geen reclame gemaakt voor dit merk. En dat is jammer, want er zullen vast veel pubers zijn die bijvoorbeeld op een Urban 50 willen gaan rijden. Op YouTube kun je zien hoe leuk het is om op deze betaalbare Chinese brommers te rijden…
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2015 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-) scooter of brommer

Ongelezen bericht door 1JanV »

cypher156 schreef:Hoi, in ben Joe, nieuw hier en in de brommerwereld.
Ik ben, zoals de titel al zegt, op zoek naar een (snor-) brommer of scooter.

Ik heb geen enkele ervaring, al heb ik wel het eea opgezocht op le interwebs.
Even op een rijtje wat ik wel zou willen:
  • Smal of retro(look).
  • Geschikt voor 2 personen.
  • Handgeschakeld leuk, maar geen must.
  • Liefst gele nummerplaat.
  • Niet al te duur, Hoeft niet nieuw (lijkt me ook niet verstandig aangezien t mn eerste wordt).
  • Makkelijk onderhoud, of iig een model waar je het mee kunt leren.
  • Liefst 4-takt (zuiniger? gewoon euro95 ipv mengsmering?)
Ik vind eigenlijk de Tomos (van daar ook smal) wel een beetje leuk, maar helaas geen 4takt & meeste modellen draaien op mengsmering.
verder heb ik op div. fora gelezen dat tomossen over het algemeen snel roesten en/of andere kuren vertonen.
is het verder mogelijk om een passagier mee te nemen op een tomos, of wordt dit erg oncomfortabel?

Daarnaast spreekt het model van de Honda Dax mij zeer aan, maar die is reteduur van wat ik er allemaal van heb gezien..
een alternatief zou een SkyTeam model kunnen zijn, heb er meerdere bekeken, maar heb DIT gezien.
hebben alle SkyTeam modellen dit of alleen dit model?
verder heb ik op div. fora gelezen dat Bami-Scooters erg worden afgeraden..

Daarnaast heb ik het liefste een tweedehandsje, hoeft niet perse rijklaar, wil ervan leren, vind het leuk om aan dingen te sleutelen.
wat zouden jullie mij aanraden, een niet al te moeilijke brommer, makkelijk in onderhoud, dus makkelijk leren en niet duur.

Alle ervaringen, meningen etc enz zijn welkom!

Grtz, Joe
Beste lees even terug je wil smal of retro smal is model tomos dat klopt. Retro is bol en meestal breed. het maximale gewicht voor op een brommer is 150 kilo dus 2 lichte personen mogelijk. je zoekt een snor met geel kenteken? wat wil je? geel is brom met helm. blauw is snor zonder helm, zelf onderhouden moet je wel kunnen anders is het snel afgelopen met de brommer of je zelf. wat dacht je van de SkyTeam waar die vandaan komt.

Gesloten