LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Zip 25 km 4t
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2016 22:20

Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door Zip 25 km 4t »

Ik heb er een snor cdi inzitten en zat een plastic vario toen ging die 30 max

Toen deed ik er een dunnere vario in in en loopt die nog steeds 30
Weet iemand wat ik moet doen want wil hem namelijk 40 laten lopen is het misschien de cdi die hem afkickt bij 30?

Zou ik de vario dan uithalen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door sjohie »

Zip 25 km 4t schreef:Ik heb er een snor cdi inzitten en zat een plastic vario toen ging die 30 max

Toen deed ik er een dunnere vario in in en loopt die nog steeds 30
Weet iemand wat ik moet doen want wil hem namelijk 40 laten lopen is het misschien de cdi die hem afkickt bij 30?

Zou ik de vario dan uithalen?
Volgens mij is vragen om dit soort dingen tegen de forumregels, want volgens mij is wat jij wilt (opvoeren) wettelijk niet toegestaan?

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door atesli »

Tegenwoordig is als je aangehouden wordt en je scooter gaat enkele kilometers te hard dat ze je kenteken schorsen. Je kan dan gelijk lopen en je scooter laten herkeuren bij de RDW

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

atesli schreef:Tegenwoordig is als je aangehouden wordt en je scooter gaat enkele kilometers te hard dat ze je kenteken schorsen. Je kan dan gelijk lopen en je scooter laten herkeuren bij de RDW

Vanaf 32 KM krijg je een WOK. Das +- 35 op de teller.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zip 25 km 4t schreef:Ik heb er een snor cdi inzitten en zat een plastic vario toen ging die 30 max

Toen deed ik er een dunnere vario in in en loopt die nog steeds 30
Weet iemand wat ik moet doen want wil hem namelijk 40 laten lopen is het misschien de cdi die hem afkickt bij 30?

Zou ik de vario dan uithalen?
Deze verkopen, een 45Km zip kopen en helm dragen.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door 1JanV »

varia ring bedoel je denkelijk. De dikte is van belang en deze ring moet ø om de glijbus passen de dikte kan per 0,02 mm oplopen (aflopen) dus is een afstelling. Maar zoals al vermeld, is een WOK melding en deze heb je sneller met een snor dan met een brommer. De helmplicht met of zonder is in het belang dus zonder helm word veel strenger aangepakt. Na een 2e WOK melding ben je de brommer kwijt. Wees verstandig ook je verzekering kan moeilijk doen.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door langste adem »

Had nog niet eerder gehoord van de WOK.
Mijn scooter geeft 40 aan op de teller, dus dat betekent dan ik de sjaak ben bij een controle ...
Maar ik heb de laatste jaren eigenlijk nooit een controle meegemaakt. Misschien ligt het er ook aan dat ik inmiddels een ouwe *** ben die ze maar laten rijden omdat de politie zich meer richt op scholieren met hele snelle opgevoerde scooters.

Zip 25 km 4t
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2016 22:20

Re: Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door Zip 25 km 4t »

1JanV schreef:varia ring bedoel je denkelijk. De dikte is van belang en deze ring moet ø om de glijbus passen de dikte kan per 0,02 mm oplopen (aflopen) dus is een afstelling. Maar zoals al vermeld, is een WOK melding en deze heb je sneller met een snor dan met een brommer. De helmplicht met of zonder is in het belang dus zonder helm word veel strenger aangepakt. Na een 2e WOK melding ben je de brommer kwijt. Wees verstandig ook je verzekering kan moeilijk doen.
Klopt maar dat maakt e niet veel uit de wok enzo maar ja ik wou graag 40-45 rijden maar probleem is als ik de dunnere vario inzet gaat die niet harder lijkt net of mijn snor cdi hem afkikt kan dat?

Want ik had hem eerst op 45 km cdi maar dat ging tegen de 60 km pu dat hoef ik ookalweer niet

Oplossing om hem op 45 km te krijgen en zonder eurobegrenzers?

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Zip 4t 25 km zonder vario wilt niet harder

Ongelezen bericht door 1JanV »

41852 bobine + cdi snel + begrenzer 35km sco piaggio 4t-2v euro-b kijk een bij je dealer

Gesloten