LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
HenkPosthuma
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2017 16:28

Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door HenkPosthuma »

Ik ben in het bezit van een Gazelle herenfiets, type: Ultimate Ti2 met ondersteuning. De fiets is in december 2014 nieuw gekocht. Sinds aankoop problemen met de actieradius. Medio 2015 is door de dealer onder garantie een nieuwe voorwielmotor gemonteerd. Sinds medio juli 2017 geeft de motor een vreemd geluid. De ondersteuning werkt nog wel. De klacht gemeld bij de dealer en deze heeft contact opgenomen met Gazelle.
Resultaat: Geen garantie.
Ik heb hierna met Gazelle contact opgenomen. Als antwoord kreeg ik: Als ik in 2015 de motor nu zelf had gekocht, was er 2 jaar garantie van toepassing geweest en had men kosteloos een nieuwe motor geleverd.
Echter nu ik de motor als garantie heb ontvangen is de normale fietsgarantie van toepassing: De fiets is ouder dan 2 jaar, dus: garantie vervallen.

Zit er bij mij nu iets niet goed in het hoofd? want ik begrijp het niet.
Had ik de motor betaald: Garantie. Nu er sprake is van garantievernieuwing: Kosten voor de eigenaar. De motor kost naar opgave € 982,00

Als coulance wilde (KONINKLIJKE) Gazelle uiteindelijk 25% korting geven. Let wel op de brutoprijs, dus kost het Gazelle geen geld. Ik heb aangegeven, dat ik deze gang van zaken wereldkundig ga maken. Na een half uur werd ik teruggebeld en wilde men maar liefst 50% korting geven.
Zo wat een service, maar ik ga niet akkoord.

Meer kan Gazelle niet doen. Zijn er meer soortgelijke problemen, zodat we een vuist kunnen maken?

Groet, Henk Posthuma
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2017 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Pas als u veel mensen kunt vinden met exact hetzelfde probleem onder exact dezelfde omstandigheden kunt u een vuist maken, anders niet.

Maar wat mij ontgaat, wat is de oorzaak van het geluid van de motor en is daar niets aan te doen?

En ja, garantie loopt vanaf aanschafdatum en wordt niet vernieuwd.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door aarie25 »

Ik zou de 50% korting maar nemen, want het is zoals NeoDutchio al aangeeft geen garantie geval.
Ook al krijg jij binnen de 2 jaar 3 nieuwe motors, de aanschaf datum geld als garantie datum en die is al ouder als 2 jaar.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door Dirkie »

HenkPosthuma schreef:Als antwoord kreeg ik: Als ik in 2015 de motor nu zelf had gekocht, was er 2 jaar garantie van toepassing geweest en had men kosteloos een nieuwe motor geleverd.
Echter nu ik de motor als garantie heb ontvangen is de normale fietsgarantie van toepassing: De fiets is ouder dan 2 jaar, dus: garantie vervallen.

Zit er bij mij nu iets niet goed in het hoofd? want ik begrijp het niet.
U hoeft het ook niet te begrijpen want het is gewoon zo. Als U zelf een nieuwe motor koopt krijgt U nieuwe garantie. Als U onder garantie de motor laat vervangen blijft de garantie zoals die is, vanaf de aankoop datum. Simpeler is het gewoon niet.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ben het niet eens met opmerkingen.

Hoelang mag je verwachten dat een motor meegaat.?
Motor is nu ca 1,5 jaar oud .

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door crazyme »

Het probleem is "een vreemd geluid".

Moet daarom de motor worden vervangen en wat is het risico wanneer dat niet gebeurt ?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door gosewijn »

Moet daarom de motor worden vervangen

Nee, winkelier eerst laten onderzoeken wat het probleem is . Heb geen idee wat de levensduur is van zo n motor , maar je mag toch verwachten dat een motor ,bij normaal gebruik, 5 a 7 jaar meegaat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:Moet daarom de motor worden vervangen

Nee, winkelier eerst laten onderzoeken wat het probleem is . Heb geen idee wat de levensduur is van zo n motor , maar je mag toch verwachten dat een motor ,bij normaal gebruik, 5 a 7 jaar meegaat.
Dat bedoel ik dus, de stap "onderzoek door een deskundige" is volgens mij gewoon overgeslagen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dat bedoel ik dus, de stap "onderzoek door een deskundige

Ja. Maar stel nu dat er een lager ? kapot is vindt ik dat er garantie gegeven moet worden

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die Gazelle dealer zal ook wel Bovag lid zijn. Naar de Geschillencommissie Bovag is dan een optie.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door 16again »

aarie25 schreef:Ik zou de 50% korting maar nemen, want het is zoals NeoDutchio al aangeeft geen garantie geval.
Ook al krijg jij binnen de 2 jaar 3 nieuwe motors, de aanschaf datum geld als garantie datum en die is al ouder als 2 jaar.
Ook al is de garantie verlopen, de consument heeft gedurende de normaal te verwachten levensduur nog steeds recht op een deugdelijk product. Hiervoor dien je bij de verkoper, en niet bij Gazelle aan te kloppen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door Quark »

16again schreef:
aarie25 schreef:Ik zou de 50% korting maar nemen, want het is zoals NeoDutchio al aangeeft geen garantie geval.
Ook al krijg jij binnen de 2 jaar 3 nieuwe motors, de aanschaf datum geld als garantie datum en die is al ouder als 2 jaar.
Ook al is de garantie verlopen, de consument heeft gedurende de normaal te verwachten levensduur nog steeds recht op een deugdelijk product. Hiervoor dien je bij de verkoper, en niet bij Gazelle aan te kloppen.
Dan is een coulance van 50 % eg netjes voor een 3 jaar oude fiets, die niet meer onder de fabrieks garantie valt.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat is dat toch met mensen die aangeven dat ze het 'wereldkundig' gaan maken? Als je het niet eens bent, dan los je het op en soms sta je gewoon niet in je recht. Er zou een wettelijke boete op moeten staan wanneer mensen zoiets roepen naar een bedrijf, alleen om hun zin te krijgen. Dat het bedrijf kan zeggen 'Ja we vergoeden het voor 100% omdat u het anders wereldkundig maakt. Dit verrekenen wij met de boete die hoger uitvalt. Mogen wij even vangen?'

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u hebt een probleem met de verkoper en NIET met gazelle, dat ten eerste, verkoper moet u aanspreken en niet gazelle dus, deze moet er voor zorgen dat het probleem opgelost word...

garantie mag afgelopen zijn maar conform is idt niet, deze motor moet veel langer meegaan dan 2 jaar, de fiets is dus non conform, zoek daar maar eens op, verkoper moet dit gewoon om niet oplossen oftewel, op zijn eigen kosten...

zoek maar eens op non conformiteit, en voor al degenen die menen dat dit voor eigen kosten is, zoek dit ook maar eens op...

spoekie786
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2017 21:46

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door spoekie786 »

De motor van mijn Gazelle fiets ging 10 maanden geleden ook na 4 jaar stuk. Kosten nieuwe motor 700 euro. Van een motor mag je verwachten dat hij minimaal 8 jaar mee gaat. Er werd door de fietsenmaker noch door Gazelle water bij de wijn gedaan en ik heb toen mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Die vonden ook dat de economische levensduur van een motor 8 jaar is. Zij vonden ook dat ik niet meer hoefde te betalen dan 350 euro. Om een lang verhaal kort te houden: de rechtsbijstand heeft mij 350 euro betaald en dat bedrag zouden ze weer terug gaan halen bij de fietsenmaker. Het kapotte wiel met motor moest ik 3 maanden bewaren als bewijsstuk. Ik heb er verder nooit meer iets van gehoord. De volgende fiets wordt nooit meer een Gazelle want dat bedrijf weet niet wat service is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door scontra »

HenkPosthuma schreef:Ik ben in het bezit van een Gazelle herenfiets, type: Ultimate Ti2 met ondersteuning.
Sinds aankoop problemen met de actieradius.

Groet, Henk Posthuma
@henk Posthuma,

Het wordt mij niet duidelijk welk probleem u nu eigenlijk had/heeft met de actieradius van uw e.fiets.

HenkPosthuma
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2017 16:28

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door HenkPosthuma »

Opmerking:
Door de redactie is de aanhef gewijzigd naar problemen met actieradius.
Dit was wel de aanleiding, dat Gazelle een nieuwe voorwielmotor heeft vergoed. Echter de actieradius bleef aan de lage kant. Deze klacht heb ik maar laten varen ondanks het vele werk, dat de dealer (De Vries in Tolbert) erin gestoken heeft.
Nog even een opmerking over het lawaai en dat de dealer deze zou moeten herstellen. Wanneer een dealer gaat sleutelen aan een motor, vervalt zo wie zo de garantie. Men mag dit niet uitvoeren en moet dit aan de fabrikant overlaten.
Ook was het probleem, dat wanneer de dealer contact opneemt, men te horen krijgt, dat er geen garantie van toepassing is. Als eerste dient de dealer een probleem op te lossen. Dit is ook altijd het geval geweest.
Nadat ik te horen kreeg, dat Gazelle niets wilde (kon) doen, heb ik uit eigen beweging Gazelle gebeld en men toch tot een coulance wilde overgaan.
In dit geval wordt de Gazelle Premium dealer, want zij mogen in principe alleen de Ultimate (de duurdere e-bike van Gazelle) fiets verkopen, toch gigantisch in hun hemd gezet.

Ondanks de reactie op "wereldkundig" lijkt me wel, dat een dergelijke klacht toch serieus genomen mag worden. De motor is immers nog maar 1,5 jaar oud. met een totale KM stand van ongeveer 4.400 km's.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door scontra »

scontra schreef:
HenkPosthuma schreef:Ik ben in het bezit van een Gazelle herenfiets, type: Ultimate Ti2 met ondersteuning.
Sinds aankoop problemen met de actieradius.

Groet, Henk Posthuma
@henk Posthuma,

Het wordt mij niet duidelijk welk probleem u nu eigenlijk had/heeft met de actieradius van uw e.fiets.
Ondanks uw bijna herhaling van uw topic, blijft de vraag zoals hierboven gesteld !

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door JvandeW »

HenkPosthuma schreef:Nadat ik te horen kreeg, dat Gazelle niets wilde (kon) doen, heb ik uit eigen beweging Gazelle gebeld
Moet je niet doen. De verkoper moet ervoor zorgen dat jouw fiets naar behoren werkt en of zij dat doen in samenwerking met Gazelle of anders, is niet belangrijk voor jou. Eis dus ook dat de verkoper van de fiets het probleem voor jou gaat oplossen en doen ze dat niet, kun je uiteindelijk de koopovereenkomst ontbinden en het aankoopbedrag van de fiets terugvragen.

Met Gazelle hoef je werkelijk helemaal niets meer te maken hebben.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Problemen met actieradius Gazelle-fiets

Ongelezen bericht door chrisd1 »

spoekie786 schreef:Om een lang verhaal kort te houden: de rechtsbijstand heeft mij 350 euro betaald en dat bedrag zouden ze weer terug gaan halen bij de fietsenmaker.
Het iets langere verhaal is niet, dat ze E 700 oid hebben gevangen bij de fietsenmaker??

Gesloten