LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
benard
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2017 08:30

Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Ongelezen bericht door benard »

In 2013 heb ik een elektrische fiets gekocht, innergy, met een voorwielmotor. In 2015 heeft de motor het begeven en kreeg ik onder garantie een nieuwe motor, toen die geplaatst was bleek ook die motor kapot. Wederom een nieuwe gekregen.
In 2017 is de motor wederom kapot. Gazelle geeft aan dat dit pech is en ik al een nieuwe motor heb gehad en dat ik maar een tweede hands motor moet kopen of de motor moet laten reviseren. Nieuwe motor kost 900 euro
De fiets heeft altijd binnen gestaan. Heeft vanaf het begin 660 km gereden (met 3 motoren).
Display is ook al een keer vervangen alsmede diverse kabeltjes.

Wat kan ik hier nog aan doen? Ik vind toch dat een motor langer mee moet gaan dan 2 jaar.

benard
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2017 08:30

Re: Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Ongelezen bericht door benard »

Fiets heeft 6600 km gereden

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Ik rekende bij de fietsenmaker voor een nieuwe motor voor een G innergy 2013 een maand geleden E 520 af.

spoekie786
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2017 21:46

Re: Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Ongelezen bericht door spoekie786 »

Ook ik heb in 2012 zo'n zelfde fiets gekocht en in 2016 ging ook de motor stuk. Kosten: 695 euro. Nog geen 4000 km mee gereden. Geen enkele coulance van de fietsenmaker en van Gazelle. Heb rechtsbijstandverzekering ingeschakeld want ik vond dat een motor zeker 8 jaar mee moet gaan. Van de rechtsbijstandverzekering de helft van dat bedrag terug gekregen. Zij hadden waarschijnlijk geen behoefte aan een langdurige juridische procedure.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

spoekie786 schreef:want ik vond dat een motor zeker 8 jaar mee moet gaan.
En waarom vond u dat?

Gordon Shumway
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:58

Re: Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

Zouden de motoren van Tesla ook maar 4000km meegaan? (Je zou toch een paar ton verwachten net als een automotor.)
Of zouden de fietsfabrikanten er zulke troep in douwen?

Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Ongelezen bericht door Peter1950 »

Helaas 2 jaar garantie is bij de meeste merken zo.of wel of niet aan de verwachting wordt voldaan maakt niet uit.binnen de 2 jaar garantie bijkopen voor de periode tot 5 jaar is de enigste optie.zou beter kunnen maar helaas.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Gazelle Innergy motor voldoet niet aan verwachtingen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

zoek op nonconform en stel verkoper verantwoordelijk, deze moet het oplossen...

Gesloten