LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Obike borg kwijt; ongewild omgezet in VIP lidmaatschap

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Obikegedupeerde
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2018 14:00

Obike borg kwijt; ongewild omgezet in VIP lidmaatschap

Ongelezen bericht door Obikegedupeerde »

Ik wilde mijn borg terugvragen van Obike, maar stilletjes zijn de voorwaarden vast aangepast en dus omgezet in VIP lidmaatschap vna 1 jaar!!!!

https://h5.o.bike/mobile/en/setting/agreement.html

Dit kan toch niet!!!

3.2 DEPOSIT

A bike deposit is required before using bike. It reminds you when paying the deposit. If rider do not accept the terms of deposit, please stop using oBike.

Rider agree to convert deposit to oBike annual membership subscription (365 days), if disagree, rider shall not be granted to use oBike service. Once deposit is agreed to convert to membership subscription, the date rider click the agree button is defaulted as the effective date. The above clause comes into effect from 12th March, 2018.

The deposit is refundable. Rider is allowed to refund the deposit at any time. If refunded, deposit should be paid again before using a bike next time. Besides, you can refund deposit only once for free. If you refund deposit more than one times, an extra transaction fee will be deducted from deposit.

You can refund deposit if you do not use oBike any more. It usually takes 1-30 working days for the deposit to be refunded back to your account.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Obike borg kwijt; ongewild omgezet in VIP lidmaatschap

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Obikegedupeerde schreef:Ik wilde mijn borg terugvragen van Obike, maar stilletjes zijn de voorwaarden vast aangepast en dus omgezet in VIP lidmaatschap vna 1 jaar!!!!

https://h5.o.bike/mobile/en/setting/agreement.html

Dit kan toch niet!!!

3.2 DEPOSIT

A bike deposit is required before using bike. It reminds you when paying the deposit. If rider do not accept the terms of deposit, please stop using oBike.

Rider agree to convert deposit to oBike annual membership subscription (365 days), if disagree, rider shall not be granted to use oBike service. Once deposit is agreed to convert to membership subscription, the date rider click the agree button is defaulted as the effective date. The above clause comes into effect from 12th March, 2018.

The deposit is refundable. Rider is allowed to refund the deposit at any time. If refunded, deposit should be paid again before using a bike next time. Besides, you can refund deposit only once for free. If you refund deposit more than one times, an extra transaction fee will be deducted from deposit.

You can refund deposit if you do not use oBike any more. It usually takes 1-30 working days for the deposit to be refunded back to your account.
Volgens mij mag een partij niet eenzijdig de voorwaarden wijzigen zonder je hierover te informeren. Dit lijken ze volgens bericht te hebben gedaan door een "agree" knop wanneer je een fiets huurde. Dat je zelf de gewijzigde voorwaarden niet heb gelezen kun je o.bike niet kwalijk nemen.

stofzuigertje

Re: Obike borg kwijt; ongewild omgezet in VIP lidmaatschap

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is dit buiten Nederland, dan gelden daar andere regels....

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Obike borg kwijt; ongewild omgezet in VIP lidmaatschap

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wetgeving binnen de EU is tot op zekere hoogte hetzelfde.

Dit voelt erg aan als een misleidende handelspraktijk. Een handelaar moet namelijk de belangrijkste kenmerken van een product of dienst weergeven op de aanbod pagina. Dit mag dus niet in algemene voorwaarden worden verstopt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Obike borg kwijt; ongewild omgezet in VIP lidmaatschap

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Is dit buiten Nederland, dan gelden daar andere regels....
In de voorwaarden staat gewoon een Nederlandse BV genoemd ( oBike Holland Limited BV)

stofzuigertje

Re: Obike borg kwijt; ongewild omgezet in VIP lidmaatschap

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn Engelse taal is gelijk aan de Franse President... dus ik verwachte een Niet in Nederland afgesloten product!

Een Borg omzetten in Vip mag niet, moet je toestemming voor hebben en je kunt dan de overeenkomst wegens aangepaste voorwaarden ontbinden en Borg terug eisen.

Als ik een lopende overeenkomst dit moet lezen mag niet, we leven hier en een vreemde taal mag niet voor dit soort gevallen.
Ik weet dat vele vragen waar de Any Button zit op hun computer, ik kan hem ook niet vinden!

Niet iedereen beheerste deze taal voldoende en ik wil graag hetzelfde wat de Franse President ook niet vies van is!

Gesloten