LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil in prijs per merk

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
J.koster
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2018 10:37

Verschil in prijs per merk

Ongelezen bericht door J.koster »

Hallo
Ik heb 2 scooter verzekeringen bij erna verzekeringen
De ene Wa 6 jaar schade vrij met 75% van €38,- naar €113
De ander Wa 2 schade vrij en 75% van €45,- naar €87
De verhoging werd aangegeven bij de betaling maar waarom het verschil is moest ik achteraan bellen
En het verschil zit het in het merk met de ene word meer schade gereden landelijk dan de ander zeg men maar dat word schriftelijk niet onderbouwd
Zijn er meer mensen met deze verschillen in de zelfde verzekering
Hartelijke groet j.koster

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verschil in prijs per merk

Ongelezen bericht door mahadma »

Per merk een andere prijs/risico? Zou zomaar kunnen. U weet nu toch waarom, wat maakt dan mondeling of schriftelijk uit.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verschil in prijs per merk

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij evident dat sommige merken en types in verhouding meer gestolen worden of vaker bij een ongeval betrokken zijn. En dat daarom de premies ook verschillen. Maar er zullen vast niet zo veel mensen zijn die twee van deze voertuigen hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verschil in prijs per merk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor een snelle sportwagen betaald men ook meer premie dan met een gemiddelde middenklasser. Niets nieuws aan.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verschil in prijs per merk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een WA verzekering dekt geen diefstal. Ik zou dan maar eens op Independer of zo kijken voor die dure verzekering.

Gesloten