LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice e-bikes

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
kvanpoortvliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2019 11:54

Klantenservice e-bikes

Ongelezen bericht door kvanpoortvliet »

Bijna twee jaar geleden heb ik een Giant e-bike voor onze dochter gekocht. Ze zit op de middelbare school en moet elke dag 25 km fietsen. We hebben deze ebike bewust bij de dealer bij ons in het dorp gekocht. Een vertrouwd adres met goede service en we waren er al klant. Na ruim een jaar kregen we problemen met de ebike. Dat loopt nu al een maand of 8. De ebike heeft ongeveer een derde van de tijd bij de dealer gestaan. Er zijn al vaak onderdelen vervangen, wat vaak lang duurde. Begin dit jaar een keer 4 weken. Al die tijd moest onze dochter met de bus en dat kost per week zo’n €25. Omdat de problemen niet echt opgelost waren en de trapondersteuning haperde is de (Giant) ebike begin juli weer naar de dealer gemoeten. Het is nu half september en gisteren heb ik de e-bike opgehaald zodat m’n dochter hem vandaag kon testen. Helaas, probleem nog steeds niet opgelost. Enkele weken geleden heb ik via ‘Messenger’ mijn klacht aan Giant doorgegeven. Giant heeft geen klantenservice of vragen- of klachtenformulier op de website dat je in kunt vullen. Na ruim twee weken geen reactie. Weer een bericht gestuurd, waarin ik aangaf dat ik het allemaal veel te lang vind duren en dat de reparateur al van alles heeft geprobeerd en nog steeds geen oplossing heeft kunnen vinden. Uiteindelijk een reactie. Heel beleefd, maar ik had er niets aan. De dealer is verantwoordelijk en ze hebben alle vertrouwen in hun dealernetwerk. Ik op zich ook, maar mijn vertrouwen in die fiets (en in Giant) is wel weg. Hij heeft inmiddels al 11 weken bij de dealer gestaan. En de kosten voor de bus lopen weer op. Giant ziet het kennelijk niet als haar taak om eens contact met de dealer op te nemen om na zo’n lange tijd eindelijk eens een oplossing te zoeken. Ik begreep van mijn Giant-dealer dat het bij andere merken vaak nog erger is. Hij noemde o.a. Gazelle. Zijn collega/compagnon uit Tholen had de vertegenwoordiger van Gazelle zelfs de deur uit gezet! Maar hij had zelf ook slechte ervaringen. Met Gazelle en Giant. Veel te lange levertijden van onderdelen, afspraken die niet worden nagekomen, meer dan een uur in de wacht van de telefoon moeten zitten om een bestelling door te geven.
Wat is dit voor een wereldje? Wordt het geen tijd om hier eens aandacht aan te schenken? Want die bedrijven schuiven alle verantwoordelijkheid af op de dealer, die in ons geval z’n uiterste best doet, maar nog steeds geen oplossing heeft kunnen vinden en het bovendien toch al hartstikke druk heeft.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klantenservice e-bikes

Ongelezen bericht door berndv »

kvanpoortvliet schreef:
11 sep 2019 12:34
Giant heeft geen klantenservice of vragen- of klachtenformulier op de website dat je in kunt vullen.
zou kunnen, maar u heeft het toch gekocht bij een lokale dealer? Dat is uw aanpsreekpunt, niet de fabriek. De dealer is verantwoordelijk voor de garantie, dat is namelijk een verplichting die hoort bij de koopovereenkomst.
kvanpoortvliet schreef:
11 sep 2019 12:34
Giant ziet het kennelijk niet als haar taak om eens contact met de dealer op te nemen om na zo’n lange tijd eindelijk eens een oplossing te zoeken. Ik begreep van mijn Giant-dealer dat het bij andere merken vaak nog erger is.
En daar heeft Giant ook volledig gelijk in. De dealer moet dit voor u oplossen, hoe is aan de dealer, dat is zijn verantwoordelijkheid en zijn risico.
kvanpoortvliet schreef:
11 sep 2019 12:34
Want die bedrijven schuiven alle verantwoordelijkheid af op de dealer, die in ons geval z’n uiterste best doet
Tja, dat is ook de verantwoordelijkheid van de dealer. En hoe goed de dealer zijn best ook doet in uw ogen, het probleem lost hij niet op. Misschien een idee voor de dealer om te gaan denken aan een nieuwe fiets als repareren niet mogelijk is. Maar ook daarvoor geldt, dat is zijn verantwoordelijkheid en het is aan hem om dit vervolgens met de fabrikant of zijn groothandel op te pakken.

Het klinkt heel cru en ik heb het hier vaker gelezen op het forum. De arme lokale dealer doet zo zijn best en de grote fabriek laat hem/haar stikken. Dat is heel bot gezegd l*llig voor de dealer, maar nu lijdt u schade omdat de dealer het probleem niet oplost.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klantenservice e-bikes

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de dealer moet het echt voor u oplossen als u daar de fiets hebt gekocht. Dan dat hopeloze geval maar terugnemen en een andere fiets leveren. Wat hij dan weer regelt met zijn leverancier, is uw probleem niet.

En kreeg dochter dan geen leenfiets in die tussentijden!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Klantenservice e-bikes

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u kunt de koop ontbinden en uw geld terug vragen, de dealer heeft nu genoeg tijd gehad om de klacht op t elossen, met dit geld kunt u dna een andere fiets aanschaffen...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klantenservice e-bikes

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag; is het 3x zelfde storing of 3 verschillende... na 3 pogingen moest het goed zijn als dit hetzelfde probleem was en kun je koop ontbinden en geld terug vragen.

Bij 25 Km fietsen, dan mag je plaatselijk weglopen en misschien zit bij die School een betere die naast fietsenmaker meer van elektronica weet?

Vele fietsenmakers worden gedwongen dit te verkopen en herstellen maar dit is nu een totaal ander vak geworden.
Dat onderdelen levertijd hebben, vele E bike verkopers gebruiken de inruil en oude Demo als uitleen dus Bus niet nodig.

Informeer eerst of ze een uitleen E bike hebben en of ze iemand hebben met E bike ervaring.

En ja, naast je eigen dorpje is een die dicht bij de school of je werk zit ook mogelijk.
Mijn auto gekocht naast werkgever, hogere inruil en betere service... en dat mag je met E bike ook zo doen!

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Klantenservice e-bikes

Ongelezen bericht door piet987654 »

Hebt U al eens overwogen om een E bike te leasen ??? En dan met de garantie erbij dat bij een reparatie U een
vervangende E bike krijgt. Dit kan in dit soort gevallen veel ergernis voorkomen. Wat zoiets kost weet ik niet, maar
Google zal vast wel het antwoord geven.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Klantenservice e-bikes

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

fiets is nonconform komkommer en dan maakt het niet uit of dezelfde storing er steeds is of 6 verschillende...

Gesloten