LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Brandonh
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 sep 2019 17:52

Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Brandonh »

Hallo,

Vannacht door de heftige storm is mijn piaggio Zip omgevallen 😢. Best balen dus maar de schade viel gelukkig mee.

Ik wilde hierna vertrekken naar school toen hij niet meer startte. Hij is wel is vaker omgevallen maar startte na een paar keer kicken gelukkig weer. Maar deze keer helaas niet.. ik heb ook geen idee hoelang hij op zijn zij heeft gelegen.

Benzine is gecheckt en zit nog voldoende in!

Iemand nog tips? 🥴

Groetjes.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Door langdurig liggen is er waarschijnlijk olie of benzine op verkeerde plekken terecht gekomen. Een tijd lang weer in normale positie rechtop zetten, zal er meestal voor zorgen dat de vloeistoffen weer teruglopen naar waar ze thuis horen. Morgen of overmorgen dus nog maar eens proberen te starten.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bougie vet?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door mahadma »

Fietsen/brommermaker in de buurt?

Brandonh
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 sep 2019 17:52

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Brandonh »

Ja gelukkig wel maar die heeft pas vrijdag weer plaats ! 😫 maar alvast bedankt voor de tips ik zal het morgen nog een paar keer proberen!

sake1987

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
11 feb 2020 20:40
Bougie vet?
Precies even schoonmaken kan teveel benzine in het systeem zitten

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk even of er niet iets is losgeschoten, of scheef zit. Als de bougiekabel bijvoorbeeld los zit, kun je het dagelijks tot je 90e blijven proberen, maar hij doet het mooi niet. Soms is het iets wat je niet verwacht.

Vorige week was mijn fiets omgevallen, sindsdien een beetje een geratel onder het rijden. Bleek de kettingkast op een van de drie bevestigingspunten af te zijn gebroken, daardoor liep hij tegen de ketting aan. Maar dat was toch wel even zoeken. Dat soort dingen, snap je.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waar zet je deze? Tegen een muur of vastgemaakt aan een boom met spanband kan deze moeilijker omwaaien, mits je een goede boom uit zocht..... :mrgreen:

Vaak is verkeerd plaatsen een oorzaak van schade, in mijn straat is er een soort bomen die takjes regende en elders geen enkele tak eraf... we weten dat en parkeren bij dit soort waarschuwingen allemaal in de rest van de straat.

Brandonh
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 sep 2019 17:52

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Brandonh »

Komkommertijd schreef:
12 feb 2020 08:47
Waar zet je deze? Tegen een muur of vastgemaakt aan een boom met spanband kan deze moeilijker omwaaien, mits je een goede boom uit zocht..... :mrgreen:

Vaak is verkeerd plaatsen een oorzaak van schade, in mijn straat is er een soort bomen die takjes regende en elders geen enkele tak eraf... we weten dat en parkeren bij dit soort waarschuwingen allemaal in de rest van de straat.

ik woon zelf in een grote stad dus OVERAL staan helaas fietsen en ook geen ruimte om mijn scooter wind-vrij te parkeren.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wil de scooter al starten, of nog niet? Heb je de bougie gecontroleerd en eventueel schoongemaakt?

Brandonh
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 sep 2019 17:52

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Brandonh »

Erthanax schreef:
12 feb 2020 22:06
Wil de scooter al starten, of nog niet? Heb je de bougie gecontroleerd en eventueel schoongemaakt?
Nee hij is nog steeds niet gestart. De bougie is schoongemaakt en weer erin gezet maar dit heeft helaas niet geholpen.

ongeveer 15 min nadat ik de scooter had opgetild wilde ik hem starten, met de kickstart ging die een klein beetje aan maar zodra ik gas gaf om de motor draaiende te houden viel hij gelijk weer stil.

sake1987

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door sake1987 »

De bougie vonkt en hij krijgt benzine?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nog 10x trappen en dat afslaan, probeer eerst een aantal keren met benzine kraan dicht deze droog te trappen, contact mag dan uitblijven... en dan kraan open, en vaak 1x raak. Verzopen in benzine.....

Brandonh
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 sep 2019 17:52

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Brandonh »

Bougie vonkte nog goed. Heb even gekeken naar de benzine en er kwam idd geen benzine door de slang 🙃 hoe kan je zorgen dat er weer benzine door heen komt?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er kan een luchtbel in zitten of platgedrukte brandstof slang, net hoe ze vallen.

Of zit er maar een beetje benzine in, bij plat vallen lopen ze soms leeg.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door witte angora »

Brandonh schreef:
13 feb 2020 18:21
Bougie vonkte nog goed. Heb even gekeken naar de benzine en er kwam idd geen benzine door de slang 🙃 hoe kan je zorgen dat er weer benzine door heen komt?
Even heel boos aankijken.

Eigenlijk zit er lucht in de slang. die moet er dus uit. Even los maken, dan moet het vanzelf gaan stromen. Desnoods met een beetje knijpen. Wel even een bak er onder houden om de eerste druppels op te vangen.

Brandonh
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 sep 2019 17:52

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Brandonh »

Komkommertijd schreef:
13 feb 2020 18:28
Er kan een luchtbel in zitten of platgedrukte brandstof slang, net hoe ze vallen.

Of zit er maar een beetje benzine in, bij plat vallen lopen ze soms leeg.
Als in benzine in de tank die eruit kan zijn gelopen ?

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Startknop in de goede stand?

Brandonh
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 sep 2019 17:52

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Brandonh »

Na nog is een keer te hebben gekeken kwam ik erachter dat de onluchtingsslang aan het begin was afgescheurd kan dit de reden zijn? En moet de slang ergens op vast gezet worden of moet hij eronder losbungelen ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Scooter start niet meer nadat hij is omgevallen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kijk waar die slang vandaan komt. De accu heeft ook vaak een ontluchtingslang. Wat daar uitkomt wil je niet in je motorblok hebben!

Gesloten