Pagina 5 van 5

Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?

Geplaatst: 15 okt 2020 18:03
door hebra98
fonsflons schreef:
15 okt 2020 17:58
Het gaat erom dat vervoer in een kreukelzone vrij voertuig niet aan te raden is.
hebra98 schreef:
15 okt 2020 15:22
Ik denk niet dat je de afwerking van de Stint moet aanvoeren als maximale sterkte van het voertuig.

Een auto is ook maar een uitgestrekt colablik. Het is het chassis en onderliggend staal wat het voertuig de sterkte geeft.
Dus ik denk dat kunststof in vele gevallen zelfs een voorkeur heeft t.o.v. staal of plaatstaal.

>>
Uiteraard.. Maar dat hangt wel af van de snelheid van een voertuig.
Ik weet niet hoe hard een stint kan, maar haalt vast de proefsnelheid van een crashtest niet.
Alles hangt samen met gewichten en sterkte.. En de Stint was gekeurd, toch?
En de sterkte was nu niet het probleem, want met een trein is er geen enkel (ander) voertuig een winnaar.

Edit:
Dit is de video van de "expert"
https://www.youtube.com/watch?v=ly6qMtAvx3U

Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?

Geplaatst: 15 okt 2020 21:06
door Komkommertijd
Hebra 98 heeft gelijk met filmpje,
niet echt een goed gemaakte en dubieuze constructie.. mooi in metalen doos en niemand zag dit.
Maar als de kinderopvang massaal ging kopen en RDW hier niet op rekende?
Ook nog een noodstop die erop zat niet meer monteren.....

Zullen we meneer Coppes nogmaals laten kijken, want ik denk dat niet alles verbeterd is wat mogelijk was.
Later aanpassen koste geld maar beter monteren en minder risico is altijd goed.
Op sloperijen zie ik vaak uitgebrande voertuigen met zelf getrokken draden voor mistlampen en zo, en dan brand die kabel door,
daar lijkt dit erg veel op...

Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?

Geplaatst: 15 okt 2020 21:49
door omega19
fonsflons schreef:
15 okt 2020 17:42
De Tesla truck is niet van hard plastic maar ultrahard, koudgewalst roestvast 30X-staal. Gepantserd dus. Nul kreukelzone en dat is geen fout in het ontwerp, maar bewust gedaan.
Misschien even teruglezen wat de functie van een kreukelzone is.

Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?

Geplaatst: 16 okt 2020 09:15
door Komkommertijd
BSO-bus heeft geen kreukelzone en de Tesla is niet toegelaten voertuig in Europa en zal zonder die kreukels die ook nooit krijgen.

Graag een Tesla Truck Topic openen, zo vervuil je dit Topic over de Stint.

Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?

Geplaatst: 18 okt 2020 01:11
door BERG0001
Directeur BSO: De BSO bus ook maar verlaten en de ontslagen mensen niet meer aannemen. Gewoon een andere onderneming beginnen als je er nog zin in hebt, iets in algemenere zin graag en niet behulphoevend aan mensen. De klagende met kinderen weten immers waar ze aan beginnen met hun kroost. Ja, ook in de wild loopt kroost gevaar om om te komen toch? Opgevreten te worden door je vijand. Dat is de natuur. En als je als ouder je kroost niet kan beschermen of opvoeden, dan ben je ongeschikt, jammer voor je joh! Heeft God of Allah of El-Al dat al niet gewild in den beginne?

Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?

Geplaatst: 18 okt 2020 13:27
door omega19
fonsflons schreef:
16 okt 2020 09:20
Nee, je vervuilt een topic door andersmans conclusies te gaan herhalen, of een klein gedeelte uit de discussie te halen waardoor het lijkt alsof het tegenovergestelde gezegd wordt.
omega19 schreef:
15 okt 2020 21:49
Misschien even teruglezen wat de functie van een kreukelzone is.
fonsflons schreef:
15 okt 2020 16:37
Nou, om die reden is de Tesla Cybertruck verboden in europa, namelijk het ontbreken van een kreukelzone waardoor dat ding met 100 tegen een muur kan rijden zonder schade op te lopen, maar de inzittende de volle impact krijgen te verwerken.
fonsflons schreef:
15 okt 2020 17:58
Het gaat erom dat vervoer in een kreukelzone vrij voertuig niet aan te raden is.
Je hebt geljjk.
Ik heb je verkeerd begrepen en dacht dat je een kreukelzone niet nodig vond, maar dat is niet waar