Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Patrick Nieskens
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2021 19:04

Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Ongelezen bericht door Patrick Nieskens »

Dag,

Ik heb anderhalf jaar geleden een elektrische scooter gekocht via Greenways. Het bedrijf is gevestigd in Stadskanaal.

Na anderhalf jaar wil ik contact voor o.a. een onderhoudsbeurt. Het bedrijf is niet te bereiken. De website is uit de lucht. Op twee mobiele nummers en een e-mailadres krijg ik (vooralsnog) geen contact.

Het KvK-nummer en het BTW-nummer op de factuur uit 2019 lopen dood, als ik dat Google. Berichten van het bedrijf op de socials (Twitter, Facebook) zijn van minstens een paar maanden tot een jaar geleden.

Als ik de scooter elders aanbied voor onderhoud vervalt mijn garantie, dus ik wil graag eerst met Greenways in contact komen.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Kan iemand mij helpen?

Ik hoor het graag.

Vriendelijke groeten, Patrick Nieskens
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2021 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Witregels toegevoegd, titel verhelderd en naam eigenaar uit topic gehaald

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u zult ze voor een garantie kwestie dan ook niet te pakken kunnen krijgen.


Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Ongelezen bericht door Har45 »

Uit KvK register:

Handelsnamen
Woodlife Unique GreenWays Electrische Scooters GreenWays lease

KVK 02076349Vestigingsnr. 000012536687Stationsstraat 6 Kamer 149503ADStadskanaal
02076349 0000 000012536687 GreenWays Electrische Scooters Woodlife Unique Groothandel en handelsbemiddeling in motorfietsen en onderdelen daarvan Vervaardiging van overige ...

Deze hoofdvestiging is uitgeschreven uit het Handelsregister

En uw "levenslange" garantie zou zondermeer al zijn vervallen volgens de Algemene leveringsvoorwaarden 2019 dient u namelijk ieder jaar onderhoud te laten plegen door dit bedrijf.

13.10
Het is de verantwoordelijkheid voor de klant om zich eenmaal per jaar te melden met de scooter bij ons vooronderhoud.
Dit omdat wij dan de kwaliteit kunnen blijven waarborgen.
Doet de klant dit niet of laat hij/zij de scooter elders onderhouden dan komt de levenslange garantie ,zoals bedoeld in sub 13.3, te vervallen.

Patrick Nieskens
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2021 19:04

Re: Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Ongelezen bericht door Patrick Nieskens »

Ik heb ik oktober 2020 (een jaar na aanschaf) nog contact gehad. Toen kreeg ik te horen dat dit niet nodig was omdat hij in juni 2020 nog voor een reparatie aangeboden is en tegelijkertijd grondig is nagekeken. Dus m.i. Heb ik aan alle verplichtingen voldaan om de garantie niet in gevaar te brengen. Maar vooralsnog is meneer spoorloos.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Patrick Nieskens schreef:
28 apr 2021 08:50
Ik heb ik oktober 2020 (een jaar na aanschaf) nog contact gehad. Toen kreeg ik te horen dat dit niet nodig was omdat hij in juni 2020 nog voor een reparatie aangeboden is en tegelijkertijd grondig is nagekeken. Dus m.i. Heb ik aan alle verplichtingen voldaan om de garantie niet in gevaar te brengen. Maar vooralsnog is meneer spoorloos.
Aangezien het bedrijf zo te lezen niet meer bestaat is de kans klein dat U daar nog aanspraak kan maken op een garantie tenzij dit overgedragen is aan een ander bedrijf. Maar dan hadden ze hun klanten wel op de hoogte gesteld.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Ongelezen bericht door grun »

Levenslange garantie, het leven van de eigenaar of dat van de scooter? Dat eerste klinkt te mooi om waar te zijn, vaak is het dan ook zo.
Op Youtube staat een filmpje over de scooter, zie de link. Daarin wordt vooral over 'wij' en 'ons bedrijf' gesproken maar uit een andere link blijkt dat het bedrijf bestaat uit een (1) werknemer.

https://www.youtube.com/watch?v=SWcgsz3bvtY
https://www.samrate.com/nl/greenways-el ... -02076349/

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Ongelezen bericht door Revoked »

grun schreef:... maar uit een andere link blijkt dat het bedrijf bestaat uit een (1) werknemer.
Patrick Nieskens schreef: is meneer Spoorloos.
Nou, dat was al bekend dus..

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Greenways Elektrische scooters - bedrijf onvindbaar voor onderhoudsbeurt en elders aanbieden doet de garantie vervallen?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

De (voormalig) CEO is wel op LinkedIn actief. Wellicht hem daar een berichtje droppen ?

Gesloten