LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kymco

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
meppelmuggie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 15:28

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppelmuggie »

ik heb er helemaal geen verstand van :( maar ga hem straks weg brengen. hij heeft het hele weekend niet gelopen dus ben benieuwd hoe die start straks :?

meppelmuggie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 15:28

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppelmuggie »

meppelmuggie schreef:Ik ben het nu wel een beetje erg zat. probeerde net de scooter te starten (20x) ofzo. hij maakt nu alleen een raar geluidje en aanslaan doet die nu niet meer. morgen word die opgehaald als die het weer niet doet. pff had ik maar eerder voor een auto gekozen. kost wel wat meer maar had er denk ik wel meer aan gehad.

tomosje
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2010 15:27

Re: Kymco

Ongelezen bericht door tomosje »

en meppelmuggie weet je al meer!
het lijkt er op dat je een aanpassing nodig hebt die een paar jaar geleden ook het geval was met viertakt scooters van kymco inderdaad iets met de afstelling en gasnaald proeier?
precies weet ik het niet maar het probleem was nagenoeg gelijk aan wat jij beschrijft.
ik heb ondertussen een debakel beleeftmet het probleeem model newdink
zal jullie het hele verhaal besparen maar heb wel een aardig negatiever beeld er aan over gehouden wat kybe betrefd.
heb uiteindelijk een bedrag toe betaald en weer een granddink s gekocht..
nu maar hopen dat dit eentje is met een goede oliepomp anders kan het als het binnen de garantie termijn valt een paar dagen reparatie kosten daarna hooguit 450 euro wat ik dan wel zelf zal moeten betalen.
maar er zijn er ook die al jaren rijden en geen last hebben.
wat mij wel opvalt is dat het nu ineens een controlle punt is in het onderhouds schema gek hè.!
maar goed heb al in een paar weken tijd ruim 1200 kilometer gereden en wat een pracht apparaat

hoop dat de scooter van meppelmuggie ook goed word gerepareerd dit is geen reclame

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kymco

Ongelezen bericht door oo4load »

Laat me raden je was onderweg met je NewDink en toen merkte je op dat de achterveer het motorblok niet meer kon vinden :roll: Aangezien het aan de achterveer vastgebeunde verlengstukje van dubieuze kwaliteit is :roll:

tomosje
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2010 15:27

Re: Kymco

Ongelezen bericht door tomosje »

nee fout gedacht
ik had het vreemde probleem dat als hij warm was hij bij elke stop uitging en never nooit meer aan wilde starten?
van alles heeft de dealer geprobeerd maar hielp niks dus uiteindelijk moet hij maar naar purmerent om gerepareerd te worden.
maar ze wisten niet eens waar ze moesten zoeken en toen ik belde en voorstelde dat ze hem 2 weken mochten hebben werd mij even verteld dat zij bepaalden hoelang die scooter daar moest blijven en dat ik hem weer kreeg als hij klaar was.
dat dan het dashboard nog moest worden vervangen tja daar moest ik voor bij de dealer zijn.

daar heb ik dus wel vertrouwen in die mannen hebben zig helemal uit de naad gewerkt en gebeld en weet ik veel wat om het goed te krijgen voor mij.
ik weet dat het hun alleen maar geld heeft gekost.
en dan uiteindelijk met de deal van de granddink hem zo puik afleveren daar kan mening autodealer een puntje aan zuigen.
die firma dat is noord scooters in drachten een geweldig goed bedrijf die echt voor de klanten klaar staat met hele goed monteurs.
zo dat mag ook wel eens gezegd worden dat er ook zeer goede scooter bedrijven bestaan

roelf

meppelmuggie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 15:28

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppelmuggie »

aan mijn scooter heeft de dealer nu alles gedaan wat er gedaan kan worden, nieuwe accu, nieuwe sproeier weet ik veel wat allemaal. heb hem verteld als hij het straks gewoon weer doet als er voor dat ik hem weg doe en dat ik ook geen scooter weer koop. de dealer is gewoon een arrogante kwal die wel eventjes denkt al zijn zaakjes in orde te hebben. geef hem nog 1 keer een voordeel van een twijfel maar zal er nooit weer wat kopen en een ander deze dealer ook echt afraden. hij heeft mooie praatjes maar als puntje bij paaltje komt vind die het allemaal in eens nie zo leuk meer omdat die de scooter dan moet maken en ik het niet hoef te betalen.

mijn scooter heb ik met de kou maar is even lekker in de schuur staan en ga nu met de bus naar het werk :wink:

Chinascoot
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2008 23:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Chinascoot »

Tomosje,

New Dink is prima scoot. Dat jouw dealer de carb niet kan afstellen is gebrek aan kennis. Zeer oude techniek. Bekende choke kwaal. Te weinig spanning? Verzuipt ie warm stationair. Zeker zelf aan je scoot lopen knoeien? Verder doe je zaken met de dealer. Die moet wettelijk garantie geven. Heeft jou zonder garantie een poot uitgedraaid. Kost jou extra poen voor een minder betrouwbare tweetakt. Dus nooit meer zeuren over de importeur.

tomosje
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2010 15:27

Re: Kymco

Ongelezen bericht door tomosje »

och, daar hebben we hem weer chinascoot.
en wie zegd nu dat ik niet tevreden ben met een onbetrouwbare tweetakt.
en als jij goed op de hoogte bent van de problemen met het model new dink moet hier niet lopen te verkondigen dat het een prima scooter is
dit is gewoon niet waar en laat je niet erg profesioneel overkomen.
als je geen verstand er van hebt beste kerel hou je dan gewoon stil.
ik weet echt niet welke kwaal die scooter had hoor daar ben ik heel eerlijk in .
wisten we dat dan had ik er nu waarschijnlijk nog op gereden als de grote vocht problemen niet erger waren geworden tenminste of als mijn poetsdrang de roest niet meer voor kon blijven. daargelaten
maar dat het absoluut niet aan de monteurs en de dealer lag is helemaal duidelijk zelfs bij kybe nederland.
de carberateur is vervangen alle delen die met de benzine toevoer hebben te maken ook . en alles perfect afgesteld een andere scooter voorzien van mijn onderdelen en die deed perfect zijn werk

daar waren we het helemaal over eens
en mischien had ik inderdaad gewoon geduld moeten hebben maar het is voor mij dit of lopen en dat kan ik dus niet distroffie aan mijn enkel/been links dus dat ik moet lopen met een scooter is als zwemmen terwijl je dit niet kan,
snap je?
en dan nog wat kybe nederland is wat mij betrefd al een tijdje bezig de opgebouwde reputatie te verliezen alhoewel ik dit nadat ik een aantal prima opgeloste garantie gevallen heb meegemaakt toch ook weer wat moet bijstellen.
het werd een erg hooghartig bedrijf helaas.
gelukkig lijkt het er op dat ze daar nu wel achter zijn en die fout proberen te herstellen
verder mag ieder bedrijf zijn ups en downs hebben toch?
de new dink dat is helaas gewoon de probleem scooter in de kymco reeks
en begin nu niet over het verhaal van granddinks die vast lopen dit is gewoon bekend en komt ook meer naar buiten omdat 70 % van de granddink rijders lid is van de kymco tourclub, of profesioneel de scooter gebruiken zoals menig rijschool hier doet.

roelf

tomosje
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2010 15:27

Re: Kymco

Ongelezen bericht door tomosje »

en daar had ik overheen gelezen zoals iedereen die mij kent weet word mijn scooter boekje en dealer onderhouden
een bougi vervangen doe ik zelf mocht hij stuk gaan de rest is voor de dealer omdat ik van mening ben dat als je garantie claimt je ook garantie rechten moet hebben
die gaat alleen op als je een scooter laat onderhouden zoals omschreven door het onderhoudsboekje
zo nu al die argumenten van jou ontwapend zijn komt het er dus gewoon op neer dat je met een new dink gewoon mazzel moet hebben dat je een goed exemplaar trefd
groet roelf

Chinascoot
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2008 23:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Chinascoot »

Jouw merk dealer moet zich de ogen uit de kop schamen. Een scoot niet goed draaiend krijgen. 1 run op de bank en storing bekend. New Dink afstellen, pinda. Zakelijk zijn importeur en dealer het eens. Als dealer faalt, mag Tomosje de beurs trekken.
Klacht zal weigerende choke zijn. Te lage spanning op de draadjes? Dus niet carb zelf of benzine toevoer. Foute koplamp erin gestopt en je dealer voor schut gezet? Of weer importeur de schuld geven? Kybe is nooit zakelijke partij voor jou. Je zeurt weer.

tomosje
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2010 15:27

Re: Kymco

Ongelezen bericht door tomosje »

kijk kijk china scoot
er word mij onderhand wat duidlijk
aangezien ik wel de gewoonte heb om zeker te weten waar ik over schrijf is de uitkomst wel een beetje verrassend.
het zat hem in het carter die is iets te smal waardoor hij in feitte warm loopt en tja dan gaat hij zodra de power er af is uit stationair dus omdat hij dan geen vermogen heeft en een lange tijd 4/3 de gas heeft gehad dus wel power heeft.
het schijnt wel eens vaker te gebeuren bij diverse viertakt modellen (ook niet kymco.)
wat precies weet ikdan weer niet gat mijn eenvoudige brein te boven.
maar deze info is de oplossing die ik heb gekregen.

en inderdaad kan je er een te zware lamp indraaien je kan de 12 volt aansluiting die je er extra opmaakt verkeerd aansluiten waardoor er een spanningsval ontstaat je kan er eentje hebben waar het vocht de display om zeep helpt je kan eentje hebben die bij de achter veer spontaan afbreekt
je kan eentje hebben waarbij de knipperlicht units dienst kunnen doen als vissenkom
je kan eentje treffen waarbij de bedrading doorbrand.
je kan ook eentje hebben die volgens de eigenaar snel is maar waar alle granddink rijders half gas achter moeten rijden.
je kan van alles hebben zeker weten is wat anders
ik weet en vele gelukkig met mij dat de new dink helaas voor het prachtige model
gewoon minder goed is dan de andere modellen in de kymco reeks
en inderdaad je kan ook eentje treffen die inalles prima is en waar je dan geheel teregd zeer content mee bent
want dat is gewoon waar als de new dink goed is is het een geweldige scooter.
fijne dag roelf

Chinascoot
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2008 23:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Chinascoot »

Nu heeft Kymco China het gedaan. Te smal carter? Je blijft zeuren. Fout ligt bij je dealer. Zoek een goeie! Spaart jou poen.

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Kymco

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Ik heb ooit klachten gehad over mijn derbi, een schakelbrommer van 3449.00. Het heeft me wel een hoop gezeur en gezeik gekost maar ik mocht na al dit getouw trek wel een nieuwe bromfiets uitzoeken helemaal compleet aangekleed met de meest gekke dingen die je maar kan bedenken. En dit zonder bij te betalen. Ik zal trouwens ook nooit meer wat kopen bij deze dealer vanwegen de schofterige behandeling tijdens de problemen met de Derbi maar dat terzijde.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Quark »

Ik heb dit onderwerp op 5 juni 2007 geopend.

Ik heb de Kymco Super 8 vorige maand via Markplaats verkocht en moeten zeggen dat we er een zeer goede Scooter aan hebben gehad.

Natuurlijk mankeerde er wel eens wat aan maar dat waren toch normale slijtage of gebrek aan onderhoud punten.
Laatst gewijzigd door Quark op 05 jan 2012 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

meppellervossie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2011 23:15

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppellervossie »

meppelmuggie schreef:Hallo,
Ik heb in maart 2010 een Kymco Agility 50 gekocht. De eerste week had ik nergens problemen mee. Maar toen begon het. s'ochtens starten ging moeizaam. Ik heb hem toen weer terug gebracht om het na te laten kijken. Toen ging het weer een week goed. Daarna begon het zelfde probleem weer maar ook een nieuw probleem kwam erbij. De scooter sloeg af bij het oversteken en bij het stoppen voor de stoplichten. Weer de scooter terug gebracht 2x aantoe. De dealer zei dat het door de nieuwigheid komt. klopt dat?? Deze problemen zijn zo goed als opgelost. Als ik nu bij een stoplicht sta dan geef ik een klein beetje gas bij zo blijft hij lopen.

Maar vorige week begon er een nieuw probleem dit probleem vind ik erger dan het afslaan. Ik was aan het rijden naar mijn werk. Opeens begon de motor in tehouden zo leek het wel. Hij reed gewoon 25km maar ging ineens naar de 15km en toen 10km. Ik heb toen gas los gelaten en weer gas bij gegeven toen deed hij het weer gewoon. Op de terug weg deed hij het ongeveer 2 km goed. Maar toen begon die weer 25km, 30km, 20km, 10km. ik dacht doe het zelfde als die ochtend gas los en weer wat gas bij. Maar dat mocht niet helpen en nu deed hij het de rest van de terug weg erg slecht. Ik moet mijn scooter morgen weer terug brengen dit zal ongeveer de 5/6e keer zijn. Weet iemand wat het probleem ongeveer kan zijn??? mijn scooter heeft 1055km gelopen.

groetjes Meppelmuggie
ik had bijna hetzelfde alleen dan op weg naar ijmuiden.
ik had toen een 200km minder als 19000,km...
ik had maar 1 moment (wat het kan zijn) dat de motor wat te weinig compressie heeft.
of dat ik de laatste tijd had is dat de rem vast bleef haken van mn kymco ag 50 16 inch bla bla bla
maar dat kan t zijn
als je een kymco agility 50, 16 inch heb dan zit er onder de buddy seat een kleppie, met een schroevie wat het gas-handle(het gas gevende ding) als je die vast draait dan gaan de toeren omhoog als de redelijk laag staan.... en anders linksom...
dat verschilt nogal..

mijn problemen die ik had van klein naar groot waar ik geen schuld aan had waren,
de wielen die waren snel versleten binnen 5000 km.
zonder enige slip of rare acties...
de dynamo was na een jaar (10.000km) versleten niet meer werkende
kon niet meer starten of ging vanzelf uit maar dat is wel na dagenlijks gebruik 30+ km per dag.
accu per 10.000.0± km niet superwerkende
in het begin, tot 1000 km heb ik 4 lampjes versleten omdat er onder de stuur een stekkertje oververhit raakte door kortsluiting ofzo.

benzine meter vervangen (vandaag) na 20.300.0 km
omdat hij het na 15.000km leeg aangaf, na een 2de handse geprobeert te hebben (werkte niet goed, gaf vol aan:P)

wat losse kabeltjes
en een lucht slang omdat de moter wat te snel afsloeg, waardoor het was onstaan geen idee...

af en toe een boutje losgetrilt.
van mn bok-standaart
de spat-board van mn achterwiel
een schroefje van mn voorklepje
mn rechter handrem zat ook een keertje los.
de spiegels gingen me in de begin ook vaak los zitten, door de trilling
pas weer gebeurt.
en verder weet ik t niet meer

en verder helemaal geen klagen.
rijd lekker zelfs na 20.300.0+ weer of geen weer
heel warm of heel koud
heel vaak naar mn werk of toeren.
30+ per dag
heerlijk
heb m nu bijna 2 jaar (30 november)

groet me

meppellervossie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2011 23:15

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppellervossie »

ps meppelermuggie
kom je echt uit meppel?
zo ja?
dan hoop ik niet dat je je bij bert mos zit hé?
dat is de grootste ramp wat me overkomen was..
maar gelukkig niet met een 4tkt.
maar met de slechtste merk van suzuki, de katana(een keer gelezen, en geregeld gehoord bij de dealers waar ik ben geweest :? )

en ik heb ook slechte verhalen gehoort van scooters only...
dat ze matig werk af zouden leveren...

ik ga zelf naar staphorst..
( http://www.meesterstweewielers.nl/ )
en heb mn 2 de scooter gekocht na een mnd rijden op die suzuki katana (elke week wel een probleem...) hoezo kymco slecht...
die katana mag van mij wel boven aan de lijst slechtste scooters.
maar dat lag ook aan de dealer die leverde heel nalatige werk af,
en schoof t altijd af na de colega omdat hij t zelf niet kon..
nou die collega die wil je niet leren kennen
zij bijden hadden
allemaal woorden maar konden het niet afleveren zoals ze zijden

maar toen me werd aangeraden om naar die profile te gaan super gewoon
super service
tja staphorsters he
ik vind ze super ze willen gewoon de beste kwalitijd.
en altijd de beste merken afleveren zoals
kymco
puegeot
en een paar andere....
en als er wat aan mankeert.
zo snel mogenlijk
en zo goed mogenlijk
als je wat heb kan je vaak even aan komen
en als t klein is, maken ze het waar je bij staat...

vind ik toch wel goed.
maar ik heb weinig ervaring met dealers maar ik vind wat ik mee gemaakt heb wel super..

boutje los..
hebben we wel
als ze het druk hebben wel even wachten
maar het zit wel snel vast..

(k ben wel benieuwd hoe die van mij op kou reageerd dit winter)

bij kou moet je wel eerst (bij 4takt) even warm laten draaien
anders slaat hij af
met vorst wel kicken met je kickstart hoeft hij minder stroom te halen.
het liefst.



gr vossie

kdebeuker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:04

Re: Kymco

Ongelezen bericht door kdebeuker »

Quark schreef:Ik heb dit onderwerp op 50 juni 2007 geopend.
Dat is knap :lol:

Fijn te lezen dat je een goede herinnering aan de Kymco hebt overgehouden. Het is dan inmiddels ook genoegzaam bekend dat Kymco een A merk is. (geworden)

kymcorider
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:52
Contacteer:

Re: Kymco

Ongelezen bericht door kymcorider »

voor meer informatie

www.kymcotourclubnederland.nl
www.kymcotourclubnederland.com

Niks mis met het merk en elk merk heeft wel eens wat.

Marinakl
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2013 13:19

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Marinakl »

Beste mensen.
Ik heb eind mei 2011 een kymco Agillty 50 gekocht nieuw.
Ik had vanaf het begin start problemen en hij was pas op snelheid na 7 kilometer ook viel hij vaan uit tijdens het rijden.
Ik ben hiervoor telkens terug geweest naar de dealer ook heb ik alle service beurten laten doen en heb wat gemaakt moest worden keurig afgerekend.
Begin December 2012 starten hij helemaal niet meer en heb ik hem maar weer naar de dealer gebracht die belde mij die middag op met de mededeling dat de kleppen waren vast gelopen en dat reparatie 450 euro kosten dat is voor mij een hoop geld ik had hiervoor een Sym en die had ik na 3 jaar verkocht om juist die hoge kosten te voorkomen.
Maar helaas met die 450 euro erbij ben ik in nog geen 2 jaar al 1000 euro kwijt aan deze nieuwe scooter.
Terwijl degene aan wie ik mijn sym hebt verkocht in die tijd maar 75 euro kwijt was en hij is er nog steeds super blij mee terwijl ik wel kan janken.
Dus ik vraag mij af hoe het mogelijk is dat ik die hartstikke zuinig ben op mijn scooter die ook bij elk geluidje of zo bij de dealer kwam en die alle service beurten heb laten doen nu met kapotte kleppen zit bij een scooter van nog geen 2 jaar oud.
De dealer zegt dat ik geen olie had ververst om de 500 kilometer maar ik heb eind oktober nog een service beurt laten uitvoeren.
Wie weet hierop het antwoord?

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Kymco

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Weet niet wat die dealer heeft vastgesteld. Maar meestal vergeten de mensen motorolie in de gaten te houden en slijt de handel als een gek met alle naren gevolgen van dien. Heeft niks met Kymco te maken.

Gesloten