LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kymco

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Kymco

Ongelezen bericht door Quark »

Wie heeft ervaring met het merk Kymco ?
Laatst gewijzigd door Quark op 28 feb 2012 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

ratteke
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Kymco

Ongelezen bericht door ratteke »

Voor mij werkt ie prima, heb hem nu bijna 2 jaar en heb er nog geen problemen mee gehad

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Scooterbromfietsen. Een tip.

Koopt u zo'n bromfiets of heeft u een vrij nieuwe? Laat dan eens alle bouten eens een slagje los draaien en dan weer vast!
Immers, staal op alluminium vreet in en op den duur zijn bouten dan niet meer los te krijgen.

Regelmatig onderhoud loont!
Zeker als dit goed gebeurt.

Grootvader

BMS.Purmerend

Re: Kymco

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Kymco.
Er is niets mis met de kymco het komt dan ook uit het Honda nest.
Het zal wel vreemd zijn klachten te moeten lezen over een kymco.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Quark »

Het is eenSuper 8 rood/zwart met 4 takt motor geworden.
Hij heeft de eerste 1100 km er al zonder problemen op gezet.

BMS.Purmerend

Re: Kymco

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Re; Beste kanovaarder (grootvader)
U heeft bijna de goede tip.
Vet op staal in aluminium is het best.
Rvs (roest vrij staal) mag niet in aluminium deze combinatie heeft een chemische reactie op elkaar.
Groeten Jan

Re; Beste Quark,
Super9 is uitgeweest, maar heeft zijn doorstad goed gemaakt eigenlijk was de super9 zijn tijd voor bij en werd dit de Super8.
1100 hiermee kunnen wij nog niet zeggen of dit goed is.
Die neppers met de Q 4t motorblokken begeven het bij 3000km of iets meer. Zie onze werkplaats op bmservice.nl hoe het blokje er aan toe is.

Beste lezer, wij zijn geen Kymco dealer maar hebben er erg veel in onderhoud. Echter is het jammer dat wij geen dealer kunnen worden doordat onze concurrent al Kymco dealer is.
Bijna nooit is de scooter niet te repareren meer, maar dan is het echt over door ouderdom, metaal moeheid enz.
DJ50 heeft een probleem gehad en dat was dat het ingeslagen frame nummer niet meer leesbaar werden door weg roesten. Dit is door Kymco goed opgevangen en verbeterd.
Heb je vragen?
Groeten Jan

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door baotianonline »

Het is een blijft een betrouwbare scooter, waarvan de onderdelen ook heel betaalbaar zijn...
Het beste kan je een (vrij) nieuwe kopen bij een erkent bedrijf 2e hands op het internet is vaak om problemen vragen.
Vraag ook altijd naa het onderhoudsboekje, deze zit er standaard bij bij Kymco, geen boekje .... weglopen, staan laten.
Wel een boekje kijk even goed of alle beurten gedaan zijn en door wie...
Groetjes
Johannes


BMS.Purmerend

Re: Kymco

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

U vergeet een belangrijke regel.

Erkende bedrijven die dan wel geen A. dealer (geen verkoop nieuwe voertuigen) zijn kunnen wel B. Dealer zijn wat inhoud dat je wel alle onderdelen kunt inkopen van het merk en onderhoud mag doen zelfs met en onder garantie.
Groeten Jan

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Kymco

Ongelezen bericht door peukiemon »

@quark
Ik hoop dat je er veel plezier van hebt ik heb zelf verschillende merken gehad, Hyosung, Derbi en nu al een paar jaar een Kymco Super9.
Ik heb er nu bijna 23.000 km opzitten en buiten het normale onderhoud en een enkele bougie geen problemen.

BMS.Purmerend

Re: Kymco

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Bent u bekend met een 4takt Kymco???????? Tot op heden heb ik nergens zover mij bekend iets gelezen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Quark »

Mijn zoon heeft de Kymco Super 8 nu +/- 2 maanden hij rijdt er iedere dag 60 km mee naar zijn school en hij bevalt tot nu toe prima.

Er staat ook al bijn a 4000 km op de teller.

De 4 takt motor is lekker zuinig in gebruik.

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door baotianonline »

4 Takt is gewoon klasse...
;) als er iemand aan werkt die het snapt ;) lol

BMS.Purmerend

Re: Kymco

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Kymco viertakt is echt zonder kilometer beperkingen.

Baotianonline
We hebben van u nog steeds geen antwoordt op onze vraag, hoelang heeft u product Baotian 4takt garantie en hoeveel kilometer garantie geeft u.
Groeten Jan

habo666
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2007 13:56

Re: Kymco

Ongelezen bericht door habo666 »

Hallo allemaal.

Wie kan mij vertellen waar ik onderdelen van de kymco super 9 kan kopen , nieuw of gebruikt.

Alvast bedankt Habo666

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door baotianonline »

Beste Jan,

12 maanden Garantie... ;)
En als de scooter in onderhoud is bin ons ook gewoon 12 maanden.. op de motor, ga niet zeuren over de km-stand.
Anders 12 maanden en 6000km... fabrieksnorm..
Vanaf datum kenteken..
Wij geven wel service en garantie... zolang men zelf maar niet kl**t en ondeskundig sleutelt..

Groetjes Johannes

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Quark »

Hallo allemaal.

Wie kan mij vertellen waar ik onderdelen van de kymco super 9 kan kopen , nieuw of gebruikt.

Alvast bedankt Habo666
Als een op Marktplaats gezocht ?

BMS.Purmerend

Re: Kymco

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Hoi Johannes, mijn vraag was gesteld 30 sep-2007
12 dagen later uwe


Geplaatst op 21 Okt 2007 16:51 door baotianonline


________________________________________
Beste Jan,

Re Jan;12 maanden Garantie...
En als de scooter in onderhoud is bin ons ook gewoon 12 maanden.. op de motor, ga niet zeuren over de km-stand.
Anders 12 maanden en 6000km... fabrieksnorm..
Vanaf datum kenteken..
Wij geven wel service en garantie... zolang men zelf maar niet kl**t en ondeskundig sleutelt..

Groetjes Johannes

Ik ga niet zeuren op km-stand maar dat is wat jou consument hier wil horen. In ieder geval 2000 meer dat al jou andere collega’s in dit merk/type.
Voor de rest is het rustig op deze topic.
Groeten Jan

BMS.Purmerend

Re: Kymco

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geplaatst op 22 Okt 2007 06:36 door Quark

Hoi Quark,
Jou onderdelen nieuw zijn niet duur, alleen de vraag welke onderdelen jij dan bedoelt, ik kan hiervan jou allee onderdelen nummer en prijs toe mailen als je mij een berichtje stuurt dan kan er op deze topic geen probleem zijn.
Dus even voor het gemak
Merk
Type
Bouwjaar
Eerste 5 letters frame
Eerste 5 letters motorblok.
Indien rechts of links van uitgaande dat je erop zit.

Groeten Jan

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Kymco

Ongelezen bericht door baotianonline »

Beste Jan,

Sorry ;) was erg druk geweest... Niet veel achter mijn eigen home pc gezeten..... dan mis je de fun van hier nog wel eens...
Jij bent wel druk geweest met schrijven lol..
Verder alles goed hoop ik...

Maar mbt tot Garantie.. die 6000km en 12 maanden zijn normaal voor alle Baotian en overige C... scooters ;)
Dit kost de verkoper niets, kunnen ze zo door claimen..
Maar veel handelaren kopen zonder Garantie is lekker goedkoop (denk ik) ze doen toh geen onderhoud en service dus wat hebben ze aan Garantie... Wij verkopen nooit zonder GARANTIE.... En het claimen van Garantie is en blijft probleemloos...voor onze klanten..
En dan nog de grap van €. 75,00 of meer betalen voor extra GARANTIE heb je ie al gelezen.. :( Iets bij kopen wat je al hebt.. en nog betalen ook...
Kijk hier maar eens: http://www.eenscootervooriedereen.nl/pr ... cts_id=417 die maken het wel heel erg.

Mvgr Johannes

BMS.Purmerend

Re: Kymco

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Indien de klant /consument beter wordt geïnformeerd of zelf informeert, weten zij dat bijkopen van garantie een vorm van zwendel is.

Meerprijs Garantie naar 6 maanden € 75,00
Meerprijs Garantie naar 12 maanden € 125,00

Ik ben zelf van mening dat er 2 jaar garantie verplicht is en/of km garantie van 12000km normaal?\
Maar ben even de weg zoek na bepaling de hoogte van aankoop bedrag nieuw hoe de garantiewet verplicht is?
Ik dacht dat dit geen 1 jaar was John, maar 2 jaar minimaal op vervoermiddelen? Zoals ook op fietsen? Kindersteps, driewielers en gemoderniseerde voertuigen.

Groeten en tot maandag as
Jan

Gesloten