LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquête commercieel onderzoek.

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
BMS.Purmerend

Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Deze topic heb ik afgesloten omdat TROSRADAR ander ideeën heeft met zijn medemensen en alleen door de bla.bla zich zelf wil verrijken.
Groeten een teleurgestelde topicschrijver en mede denker.
Gegroet Jan
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 21 nov 2007 00:22, 3 keer totaal gewijzigd.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door peukiemon »

Zal ik maar de aftrap doen.

Merk: Kymco
Type: Super9 (AC)
Km. : 23423
Onkosten: 90 euro (bedrading ingevet, nw bobine, nw accu en servicebeurt
Aankoop: 05-2003
Ik ben dus Man
Leeftijd midden 30
Dealer: Cor Hamstra
Plaats: Drogeham/Groningen
Bovaglid: Ja
Service: super en persoonlijk
Merk: Van mij zul je geen klachten horen.

Vorige merken waren Hyosung die is gestolen rijdt nog rond maar politie doet er niets aan. Derbi veel plezier van gehad maar is niet te vergelijken met de Kymco. Derbi is sportiever de Kymco heeft meer comfort, en rijdt beter met 2 personen denk dat ik zo'n 15K km met 2 personen heb gereden.

BMS.Purmerend

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Dank u.
"Hyosung die is gestolen rijdt nog rond maar politie doet er niets aan" meen je niet nou ja zeg.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door peukiemon »

Dat meen ik serieus, volgens de politie moet ik als ik hem zie hun bellen en dan ondernemen ze actie :roll:
Dus ik moet hem zien stoppen bellen, en dan een half uur wachten totdat ze komen dan is ie echt wel gevlogen.

BMS.Purmerend

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Pas maar op, dit kan tot eigenrechten lijden. Zal niet eens bellen denk ik.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door peukiemon »

Ik heb de moed al opgegeven :D
Maar je hebt wel gelijk als ik hem zie rijden en ik krijg hem te pakken heeft
ie echt een probleem. Je hebt gewoon van andermans spul af te blijven.
Is trouwens al de tweede maal dat ie gejat is eerste keer zagen we hem per toeval rijden en hebben we hem met een paar man klemgereden.
En de beste man maar volhouden dat die scooter echt van hem was, had hem al tijden.
Vonden we knap omdat de sticker van het bedrijf waar ik werk er nog op zat :lol:
Maar als politie er niets aan doet moet je toch wat, en voor zover ik weet mag ik hem klemrijden. Maar dan wel netjes de politie bellen he :twisted:

Da's trouwens wel een tip maak altijd een paar markeringen op de scooter, en maak er een foto van met datum.
Heb je altijd bewijs.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door D1RK »

Via mobieltje eerst vrienden vragen en even volgen, soms laat hij dan ook nog zien waar deze woonde!

En eigen rechter? Ik mag iemand op mijn manier aanhouden als ik het zeker weet, dus niet iemand die toevallig op iets wat er op lijkt aanhouden!

Dat er dan gewonde vallen, had hij maar niet moeten stelen en bij doorverkoop, zonder kenteken kan dat niet!
Elke brommer die je zonder koopt is vermoedelijk heling en mag niet gebruikt worden!

Als de politie via 112 geen tijd heeft, vraag je gewoon om een lijkwagen om deze af te voeren, wedden dat ze dan wel tijd hebben!
Helaas was de gele rakker nodig, want als ik iemand stop, ik het ook op mijn manier...

Vooral in een groepje hoef je tenminste niet bang te zijn voor achteraf aktie's als stenen door raam en zo!
De dader is nu verhuist naar andere plek, hij kwam steeds een van ons tegen....

BMS.Purmerend

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ja, ben ik wel mee eens, maar toch het kan niet meer zonder verraden te worden.
Ook doen men het niet meer met de vuist.
En iets doen onder mom de gele rakker krijg je nog een proces-verbaal van openbaardronkenschap er bovenop.

Oké, a.u.b. graag nu weer terug naar de vraag van deze topic. Dirk nu U.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door opa60 »

hier weer eentje
1 : piaggio
2 : zip
3 : 4640
4 : 0,00
5 : 13-11-2006
6 : man 109 kg
7 : 61 jaar
8 : scooterland
9 : oosterhout
10 : nee
11 : 5
12 : geweldige scooter

mvg opa61

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door NAK »

Ik dacht dat enquêtes door RADAR TESTPANEL werden uitgevoerd en niet door elke willekeurige detaillist?

BMS.Purmerend

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geplaatst op 13 Okt 2007 14:32 door NAK

________________________________________
Ik dacht dat enquêtes door RADAR TESTPANEL werden uitgevoerd en niet door elke willekeurige detaillist?

Wel heer alias NAK.
In antwoord uwe

Detaillist waarom niet, waarom zou een vraag van jou anders zijn dan ik het doe? Jij wilt toch ook weten welk merk ondergoed c.q. string je wil kopen om er beter van te worden.
Radar wil alleen dingen plaatsen en toestaan die commercieel zijn.
Over enquêtes staat niets vermeld.
Jij wil toch ook wel zeker weten dat jou zoon? Dochter? Vrouw? Familie? Mannelijke partner? Een product koopt wat door veelal normale mensen gekocht wordt die nog goed en betaalbaar zijn ook.

Guardian
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 nov 2005 15:43

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door Guardian »

Dit gaat nergens over.

Toolboy

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door Toolboy »

De bedoeling van dit topic is niets mis mee denk ik.

Wel te langdradig,met 4 vragen kan het ook wel dacht ik.

Nak leg mij eens uit wat er met de vraag mis is .?

Groet T

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door Quark »

1. kymco

2. Super 8

3. 3700 km

4. 9 euro olie bij eerste beurt

5. laatste week juli 2007

6. man

7. 16

8. van der Heijden

9. Assen

10. ja

11. goed

12. nee

bovengenoemde ingevuld door mijn zoon

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door NAK »

Nak leg mij eens uit wat er met de vraag mis is .?
Als je een onderzoek houdt in deze vorm is het, met name voor de consument interessant, als de diverse merken met elkaar vergeleken worden.
In dit geval is alleen TS met de antwoorden gediend.

Om over het nut van de vragen 6 t/m 9 maar te zwijgen.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door peukiemon »

Maar aan de andere kant is het ook goed om te zien met welke leeftijd welke merken het meest interessant zijn.
En wat de algemene indruk is van de dealers aangezien er veel rotte appels tussen zitten.
Maar NAK heeft wel gelijk dat TS hier inderdaad mee gediend is.
Maar aan de andere kant als er genoeg mensen reageren 100+ zou je kunnen zien welk merk het betrouwbaarst is.

BMS.Purmerend

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Reactie op alweer NAK.
Kijk beste man ik zal het voor u even uitleggen het schijnt dat je er weer op uit bent vuur te willen blussen met olie.


De Peukieman heeft het door.
maar voor u NAK even uitleg.

1. Lijkt mij niet overbodig > 1. Merk
2. Spreekt vanzelf> 2. Type.
3. Het bewezen aantal kilometers in samenhang nr. 11.> 3. Kilometerstand.
4. Men wil wel weten in samenhang nr.3 en 11.> 4.Onkosten aan reparatie buiten onderhoud beurten.
5. Het te kunnen inzien hoeveel kilometers er is verreden tot invulling deze.> 5. Aankoop datum.
6. Er is verschil in aankoop van modellen en wat spreekt het model aan > 6. U bent man / vrouw.
7. Is de bestuurder een serieuze koper of gebruiker 7.> Plus minus u leeftijd.
8. Een eer voor de dealer of een schop onder zijn hol. 8. >Naam Dealer.
9. Er zijn meer Jantjes > 9. Vestigingsplaats.
10. Is het een erkend verkoper in samenhang nr.11 en 12. >10 Bedrijf is Lid Bovag ja /nee
11. Het willen weten of deze Bovag embleem drager of niet goed is. >11 Service. Goed / slecht.
12. Na ondervinding. >12 Merk slecht ja / nee

Overige; lijkt mij niet moeilijk ook deze in te vullen.

Indien ik hiermee u kan overtuigen wat over het algemeen dit forum een rommeltje is en er advies wordt gegeven van zandbakwerkers en pennen snuivers betreffende tweewielers, is deze topic straks een juweel om te zien welke rommel is en welke het meest voor de handleggende goed gekeurde voor u is.
Indien er alleen maar snauwen en grauwen geschreven wordt zult u zich tegen over de serieuze schrijvers zelf de markt uit prijzen.
Uiteraard zullen er elders veel beteren onderzoeken zijn geweest.
Maar leest u dit op en forum als deze iets als dit?
Of geeft u liever alleen maar commentaar. Dus meneer NAK aan mij zal het niet leggen maar wordt nu eens volwassen a.u.b.
Dus nogmaals wacht gewoon af tot mijn aantal beantwoorden is gehaald voor een uitslag met een getaterde lijst.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door NAK »

Tja Jan je roept zo vaak tegen mij dat ik goed moet lezen, maar zelf doe je het nogsteeds niet.

Je schrijft: "De Peukieman heeft het door."
Maar heb je dan ook gezien wat hij schrijft?
Ik heb het voor alle duidleijkheid even in een quoate hieronder gezet.
Geplaatst op 13 Okt 2007 18:07 door peukiemon
Maar NAK heeft wel gelijk dat TS hier inderdaad mee gediend is.
Dus wie is er met dit onderzoek het meeste gediend.......Jij en niet de consument.
En dat stelde ik ook al in mijn posting van 13 Okt 2007 17:46
6. Er is verschil in aankoop van modellen en wat spreekt het model aan > 6. U bent man / vrouw.
Dat is de draai die jij er nu aan geeft, maar de vraag laat geen enkele relatie zien tussen het man/vrouw zijn en het model.
7. Is de bestuurder een serieuze koper of gebruiker 7.> Plus minus u leeftijd.
De achtergrond die je nu aan deze vraag geeft is een vooroordeel.
Er zijn genoeg jeugdigen die serieuze gebruiker zijn, net zoals er genoeg ouderen zijn die zich op zo'n scooter misdragen.
8. Een eer voor de dealer of een schop onder zijn hol. 8. >Naam Dealer
9. Er zijn meer Jantjes > 9. Vestigingsplaats.
Wie ben jij om te bepalen of de dealer, dus jouw concurent, goed of slecht is?
Alles wat je weet heb je va horen-zeggen. Want ik neem aan dat jij geen scooter bij een concurent in reparatie/onderhoud geeft om te achterhalen hoe goed/slecht deze is.
En wat ga jij met een negatief gegeven doen?
De concurent aanspreken op zijn gedrag óf ga je die op dit forum zwart maken?
Dus nogmaals wacht gewoon af tot mijn aantal beantwoorden is gehaald voor een uitslag met een getaterde lijst.
En hoeveel moeten dat er zijn??????

BMS.Purmerend

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Kijk NAK ik ben niet die genen die iets bepaalt, ik kom u en ander tegemoet met de door forum verkregen inzicht.
Het is uiteraard ook in mijn belang meer te weten.
Normaal is een enquêtes niet openbaar te lezen alleen maar in te vullen.
Er zijn wel degelijk onderscheid in merken die door volwassene en jongeren gekocht worden.
Ook heeft de vormgeving van verkoop wel degelijk een belang.
Echter wordt er dot dusver door u meneer NAK een fout gemaakt de totaal gegevens zijn er voor u of een andere lezer die hieruit iets op steekt dat het merk goed is.
Dat het bedrag goed is.
Dat de handelaar goed is.
Er wordt door mij niemand veroordeeld zo als door u dat regelmatig gedaan wordt.
U wil alleen maar u briefing lezen.
Ik snap het niet, lees overal op dit forum de overige onzin.
U haalt op mijn topic dingen aan die totaal niet zo waren opgezet er stak nergens iets achter dan alleen een totaal overzicht voor de meeste gedupeerde, maar vooral die hen ervaring als het beste vinden.
Ik vertegenwoordig 19 merken, ben een leerschool en bij de bovag aangesloten, ik verdien meer dan jij in twee jaar kan optellen.
Ik heb 5 man in dienst.
heb een zaak van 500 vierkante meter.
Dus deze enquêtes is dus door u en van u allen en ik tel het op.
Ik weet niet waar u uw kost mee verdien maar volgens mij, laat maar zitten ga solliciteren als negatieve criticus bij een of ander telefoon spelletje of zo.
NAK ik heb hier geen zin meer in ik beantwoordt u onzin niet meer. Ik ben hulpvaardige aan die, die het nodig hebben vandaar deze topic punt uit.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Enquête commercieel onderzoek.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Radar wil alleen dingen plaatsen en toestaan die commercieel zijn.
Hoe weet jij dat zo zeker? Heb je dat zwart op wit van de redactie gekregen?

Gesloten