LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sym cello

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
trolletjes
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jun 2009 19:50

Re: sym cello

Ongelezen bericht door trolletjes »

Mijn Cello startte dus gewoon niet door een kleinigheidje. Even uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en nu start hij weer iedere keer als een tierelier. Ding rijdt echt zo prettig. Heerlijk over alle drempeltjes heen. Ja, het grote stuur kan een nadeel zijn (poortjes door etc.). Maar ik vind juist ook dat stuur zo prachtig, dat ik die nadelen voor lief neem. Heel veel plezier met je aankoop! En laat je nog even weten hoe hij bevalt???

Goodje
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2011 21:04

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Goodje »

Ben GROOT 190 cm en ZWAAR (zeg ik niet) maar zit perfect op deze scooter. :lol:
Nu een paar dagen in bezit loopt als een nieuwe (is nieuw) is een snor maar loopt op de teller tegen de 60 km is door de winkel gedaan weet niet wat allemaal maar nu ongeveer 80 km op de teller rij over het algemeen rond de 35 tot 45 loopt dan erg rustig in zijn toeren. Vind het eigenlijk te hard dus bij de 500 km beurt toch maar eens overlegen dat het minder moet, wil maximaal maar 50 kunnen. :twisted:
Kan alleen een paar dagen niet toeren gisteren een kijk operatie gehad in mijn knie scheur in de miniscus en overbelasting.
Wil nog wel een kapje op de koplamp, val beugel en klapdrager er op zetten. :D
Grt Jos

trolletjes
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jun 2009 19:50

Re: sym cello

Ongelezen bericht door trolletjes »

Sterkte hoor, hoop dat je snel weer kunt genieten van je scooter! Ik had eerst ook de varioring eruit laten halen door de dealer, maar reed toen ook 60 km. Echt veels te hard vond ik voor een snor. Nu is er weer een ring ingezet en rijdt hij 40 km. Zelf rij ik eigenlijk rond de 30 km, vind ik hard genoeg.
Leuk he, al die accessoires? Ik heb zelf een kentekenplaatje in chroom, een kapje bij het licht, laag windscherm en een sissybar. Alleen dat laatste is een beetje lastig als je met 2 erop zit. Beetje moeilijk om op de snor te klauteren dan maar het steuntje in de rug is dan wel heerlijk zitten. Ik wil ook nog graag een valbeugelset erbij.

Nogmaals, hopelijk weer snel heel veel rijplezier!

Goodje
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2011 21:04

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Goodje »

Goodje schreef:Ben GROOT 190 cm en ZWAAR (zeg ik niet) maar zit perfect op deze scooter. :lol:
Nu een paar dagen in bezit loopt als een nieuwe (is nieuw) is een snor maar loopt op de teller tegen de 60 km is door de winkel gedaan weet niet wat allemaal maar nu ongeveer 80 km op de teller rij over het algemeen rond de 35 tot 45 loopt dan erg rustig in zijn toeren. Vind het eigenlijk te hard dus bij de 500 km beurt toch maar eens overlegen dat het minder moet, wil maximaal maar 50 kunnen. :twisted:
Kan alleen een paar dagen niet toeren gisteren een kijk operatie gehad in mijn knie scheur in de miniscus en overbelasting.
Wil nog wel een kapje op de koplamp, val beugel en klapdrager er op zetten. :D
Grt Jos
Nu paar maanden verder nog steeds veel plezier met mijn Sym, Chello bij 1200 km (had bij 1000 gemoeten) beurd gekregen gisteren, dus je kan wel zien wordt intensief gebruik. Ik gebruik hem nu met goed weer voor woon werk verkeer plus minus 25 km per dag loopt nog steeds super hard op gps telefoon 49 tot 50 km op teller bijna 60 dus toch maar alles gelaten zoals die was gemaakt door dealer, ring er uit en andere DPI volgens mij. Hoog windscherm had ik vanaf dag 1 al en vind ik ideal bij vliegen en regen lekker achter weg kruipen en bij mooi weer lekker recht op zitten en de haren later wapperen. Kapje koplamp, valbeugel en klapdrager zitten er op hij is voor mij nu compleet lekker veel chroom, spuit wel geregeld vet uit spuitbus (vaseline) er op en poets uit met doekje.
Een tevreden klant groetjes Jos :lol:

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: sym cello

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Echt leuk joh met +-50kmp/h met je hoofd op straat knallen omdat je geen helm draagt.

Bedenk dat je bij een ongeval 9 van de 10 keer met je hoofd naar voren valt of tegen het obstakel/tegenligger aan komt. Hersenletsel is echt zoooo stoer daarom rijd ik met een opgevoerde snorbrommer. :roll:

chriswillem
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2011 10:40

Re: sym cello

Ongelezen bericht door chriswillem »

Ik vind dat gezeik over chineze rotzooi zo jammer.
Natuurlijk was het in begin niet je van het, maar ze maken tegenwoordig gewoon goede, mooie en degelijke scooters.

Heb zelf jaren een Peugeot VClic 4takt gehad en rijd nu een collega van mij op en ding reed altijd super en nooit iets mee gehad, hij rijd nu nog.
Zelf een Keeway Matrix 50 snor gekocht en rij er nu al bijna 5000km probleemloos mee en ding rijd gewoon goed

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: sym cello

Ongelezen bericht door oo4load »

"Ze" maken hele degelijke, mooie en betrouwbare brommers en scooters. Wie is "ze" ? Die chinezen neem ik aan?

Komt u even langs, laat ik een paar onderdelen zien waarmee "ze" die chinese scooters maken. Mag u even vergelijken met de onderdelen die in Taiwanese scooters zitten (of in china gebouwde kymco of sym scooters want die zijn ook goed!).

Roest (vochtige opslag?), bramen aan alle kanten, ongelijke oppervlakken (versleten CNC beitels), beschadigd schroefdraad (versleten machinetap) ongeharde staalsoorten voor variobus en kleppen (= extreeme slijtage)... spruitstuk waar het alu frame uit is wegbezuinigd (breekt snel), slecht rubber dat na een paar maanden compleet is verdroogd (breekt ook snel), en werkelijk in elke hoek en elk gaatje wordt bezuinigd op metaal en aluminium. Het materiaal is veel dunner en verstevigingen worden compleet weggelaten zoals bijvoorbeeld tussen de zuigerkroon en pistonpen. Sprekend voorbeeld zijn chinese carterkappen die zodra je de kickstart gaat gebruiken graag compleet door midden breken. Maar dat doen ze dus ook in de cylinderkop, zuiger, cylinder etc...
Vaak gaat het goed... vaak ook niet. "Hij start niet meer !!!"

En dat was alleen nog maar het motorblok!


Wat ik niet zo goed snap is dat u er alle vertrouwen in heeft, terwijl de importeurs van die chinese scooters het niet echt zien zitten. Die geven namelijk maar 1 jaar garantie tot maximaal 5000km (het laagste waar je in de nederlandse wet mee weg kan komen) terwijl 2jaar en 10000km de standaard is voor "merk scooters"... die nog even duur zijn ook (piaggio,kymco,sym en peugeot hebben ook goede scooters voor 1200-1400 euro met 2 jaar garantie.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Jezebel »

oo4load schreef:"Ze" maken hele degelijke, mooie en betrouwbare brommers en scooters. Wie is "ze" ? Die chinezen neem ik aan?

Komt u even langs, laat ik een paar onderdelen zien waarmee "ze" die chinese scooters maken. Mag u even vergelijken met de onderdelen die in Taiwanese scooters zitten (of in china gebouwde kymco of sym scooters want die zijn ook goed!).

Roest (vochtige opslag?), bramen aan alle kanten, ongelijke oppervlakken (versleten CNC beitels), beschadigd schroefdraad (versleten machinetap) ongeharde staalsoorten voor variobus en kleppen (= extreeme slijtage)... spruitstuk waar het alu frame uit is wegbezuinigd (breekt snel), slecht rubber dat na een paar maanden compleet is verdroogd (breekt ook snel), en werkelijk in elke hoek en elk gaatje wordt bezuinigd op metaal en aluminium. Het materiaal is veel dunner en verstevigingen worden compleet weggelaten zoals bijvoorbeeld tussen de zuigerkroon en pistonpen. Sprekend voorbeeld zijn chinese carterkappen die zodra je de kickstart gaat gebruiken graag compleet door midden breken. Maar dat doen ze dus ook in de cylinderkop, zuiger, cylinder etc...
Vaak gaat het goed... vaak ook niet. "Hij start niet meer !!!"

En dat was alleen nog maar het motorblok!


Wat ik niet zo goed snap is dat u er alle vertrouwen in heeft, terwijl de importeurs van die chinese scooters het niet echt zien zitten. Die geven namelijk maar 1 jaar garantie tot maximaal 5000km (het laagste waar je in de nederlandse wet mee weg kan komen) terwijl 2jaar en 10000km de standaard is voor "merk scooters"... die nog even duur zijn ook (piaggio,kymco,sym en peugeot hebben ook goede scooters voor 1200-1400 euro met 2 jaar garantie.
pfff, begint nu echt eentonig te worden die negativiteit van telkens dezelfde personen.
Ze zullen echt wel iets goed doen want ons land is intussen overspoeld met chinese scooters. Ik zie zelfs de jeugd er steeds meer mee rijden.
Ik rij nu zelf bijna dagelijks met m'n retrootje en heb er ontzettend veel plezier van en zou ze dan ook iedereen willen aanraden. :mrgreen: Als je deze scooters netjes op tijd onderhoud is er niets mis mee.

trolletjes
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jun 2009 19:50

Re: sym cello

Ongelezen bericht door trolletjes »

Ach iedereen moet toch zelf wat voor scooter ze willen aanschaffen? Ik kan me voorstellen dat zo'n leuke retro scooter voor 1000 euro erg aantrekkelijk is. Zelf wilde ik eentje van een merk waarvan ik een beter gevoel had en dus een Sym Cello gekocht. Maar ja, daar moet je dus ook meer geld voor neerleggen. Niet iedereen heeft dit of heeft dit ervoor over toch?

Ik hoop gewoon nog heel lang plezier van mijn scooter te hebben. Ik heb hem nu een jaar in bezit en ben er erg blij ermee. Nog geen enkel roestplekje op al mijn chroom. En wellicht dat het chroom van goedkopere merken ook goed blijft als je het goed onderhoudt. Ik zou zeggen, laat iedereen lekker zelf bepalen wat voor merk scooter iemand wilt kopen.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een Sym Cello, dan is dit toch een leuk topic om ervaringen hierover te lezen. Mochten mensen een ander merk kopen, ook prima toch?

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: sym cello

Ongelezen bericht door oo4load »

pfff, begint nu echt eentonig te worden die negativiteit van telkens dezelfde personen.
Ze zullen echt wel iets goed doen want ons land is intussen overspoeld met chinese scooters. Ik zie zelfs de jeugd er steeds meer mee rijden.
Ik rij nu zelf bijna dagelijks met m'n retrootje en heb er ontzettend veel plezier van en zou ze dan ook iedereen willen aanraden. :mrgreen: Als je deze scooters netjes op tijd onderhoud is er niets mis mee.

Dat klopt het zijn altijd dezelfden met een kritische noot: mensen die er dagelijks veel mee te maken hebben en wel beter weten. Het zijn ook altijd dezelfden die het prima vinden, dat zijn mensen uit de categorie "die van mij doet het prima dus ik adviseer iedereen om er een te kopen want ze zijn helemaal geweldig.".

Wij kunnen met harde praktijkvoorbeelden aangeven waarom ze niet zo prima zijn. Maar omdat u 'ons' natuurlijk niet vertrouwt, neemt u het anders van een partij aan die er juist baat bij heeft om ze te verkopen. Bijvoorbeeld van de fabrikant/importeur, dat ze zo'n belachelijk korte garantietermijn hebben spreekt toch boekdelen?

Verder is de rede dat ze zoveel verkopen ook een hele eenvoudige: mensen hebben de laatste paar jaar geen geld meer over voor een fatsoenlijke scooter, de meestverkochte modellen zitten rond de 1000-1500 euro. Voor dealers zijn de chineesjes een uitkomst, er zit een dikke winstmarge op en gezien de vele storingen doen ze het goed in de werkplaats (vooral als de garantie na 5000km is verlopen).

Reserve onderdelen voor deze scooters gaan elke maand met zeecontainers tegelijk naar online winkels in Europa (vooral duitsland daar zijn ze ook dol op die goedkope dingen). Hier wordt veel geld mee verdiend!!!


Maar koopt u zich maar helemaal suf aan die chinese dingen, dan komt u (of uw dealer) straks weer bij mij om onderdelen te kopen! Ik zit hier anoniem om een beetje realisme in dit soort topics te brengen, maar ik verdien in feite goed aan mensen die er toch intrappen!

Met vriendelijke groet,

Een chinese scooter onderdelen importeur.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Jezebel »

Schoppen tegen de bak waar je uit eet.....tja dat zegt ook al veel over jou als persoon. :?:

Ik kom af en toe eens bij mijn dealer ook al is het alleen al voor een kop koffie. :wink: Ik spreek daar regelmatig mensen die ook een chinese scooter rijden en die hebben er net zoals ik ook veel plezier van. Ook op straat spreken mensen mij vaak aan, gewoon omdat het een aantrekkelijke scooter en daarom veel bekijks heeft. Natuurlijk is er wel eens wat, maar dat heb je met een scooter van een bekend merk ook. Doordat de aanschafwaarde vrij laag is, blijven de kosten ook in verhouding. Voor 150 euro reviseren ze het blok, dus wie doet je wat. :mrgreen:
Het is nog veel erger als je een dure scooter koopt en later blijkt dat het een chinees is. Dat lijkt me toch wel heel zuur...... :cry:

Gesloten