Pagina 1 van 6

cheapscooters

Geplaatst: 03 jan 2010 12:40
door benbrabers
heeft er iemand al een ervaring gehad met het bedrijf cheapscooters.
Ik bedoel dan vooral het vooraf betalen en het wel of niet nakomen van de gemaakte afspraken. Ik ben namelijk wel benieuwd of dit bedrijf bekend staat als betrouwbaar zoals ze het zelf op de site zetten.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 26 jun 2010 22:23
door fruitvlieg
Denk er goed over na voordat je besteld bij cheapscooter.nl !


Helaas heb ik het van te voren niet goed gecontroleerd.


Ik zal mijn ervaring delen:

Er zit geen duidelijk bedrijf achter de website, geen telefoonnummer, slechte service, en je kunt beter een goede dealer in de buurt zoeken mocht je namelijk problemen krijgen! Ik heb 3 maanden een scooter van ze en heb een en al ellende met zowel de scooter als de service. Je blijft gewoon achter met de gebakken peren!

Dan maar wat meer betalen voor een merk scooter, dit chinese spul is troep en zonde van je geld.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 30 jun 2010 16:44
door Cheapscooter
Geachte lezer,

Aangezien onze onderneming al jaren goed aangeschreven staat en wij met ons team onze klanten de optimale service willen verlenen, zouden wij graag het e.e.a. willen toelichten als reactie op enkele forum berichten.

Voor de duidelijkheid: Wij werken via een internet concept. Dan wel het zogenoemde No frills-concept, waardoor wij onze kosten laag kunnen houden en zeer lage prijzen kunnen hanteren. Hierbij worden alle niet essentiële onderdelen (de zogenaamde fratsen) weggelaten. Kortom:
-Geen showroom. Scooters worden rechtstreeks vanuit distributie punten verzonden.
-Geen telefonisten
- Geen duur winkel pand met verkoop personeel
- Service en garantie word in overleg bij onze service punten uitgevoerd.

Het bovenstaande staat overigens ook vermeld op onze website waar wij zeer overzichtelijk onze voorwaarden en bedrijfspolis op een rijtje hebben staan. U profiteert bij ons van o.a. zeer hoge kortingen, online bestellen, betalen via Ideal en aan huis levering. Bovendien worden al uw vragen doorgaans binnen 24 uur per email of telefonisch beantwoord. Wij leveren nieuwe scooters tegen ontzettend lage prijzen, doordat we lage winstmarges hanteren. Dat betekend wel dat bij die enkele onverhoopte reparatie gevallen, enige bereidwilligheid van de klant vereist is. De klant zal het defecte onderdeeltje of scooter retour moeten sturen of tegen een kleine vergoeding moeten laten ophalen. Dit staat duidelijk vermeld op de site. De klant kan niet verwachten dat wij een scooter 400 of 600 euro goedkoper leveren dan een reguliere dealer maar wel diezelfde service verlenen, door op locatie een bijvoorbeeld een lampje te komen komen maken.

We staan achter de kwaliteit van onze producten en technische klachten en gebreken komen de dag van vandaag zelden voor. Dat is ook de reden dat de scooters welke wij verkopen inmiddels in bijna heel Nederland verkocht worden. En indien een klant enige bereidwilligheid toont in een onverhoopt geval, zijn wij altijd bereid samen te kijken naar een oplossing.

Ondanks dat ervaringen ongetwijfeld verdeeld zullen zijn weten wij dat klanten welke tevreden zijn vaak niets schrijven maar rijden en in plaats van nutteloze ondoorgronde kreten waarin meningen voor feiten verdraaid worden en waarbij men vaak de dupe is van het feit dat men zich zelf niet goed geïnformeerd heeft. Ongetwijfeld, zal niet alles op onwaarheden gebaseerd zijn, tenslotte is en blijft een scooter een stukje techniek waarbij het e.e.a. stuk kan gaan, nieuw of gebruikt, jong of oud. Aangezien wij een uitstekende service afdeling hebben weten de klanten welke een serieuze storing hebben dat zij persoonlijk contact met ons kunnen opnemen waardoor wij in de gelegeheid gesteld worden deze problemen te verhelpen. Hierdoor staan wij intussen ook al meer dan 7 jaar in heel Nederland goed staan aangeschreven. De forums en kritiek worden door ons met een gerust hart gelezen, wij zijn trots op onze service en ons bedrijf als wij met bijna 5000 tevreden klanten, slechts een tiental vaak ondoorgronde / nergens op gebaseerd forum berichten lezen. Leest u hier - http://www.cheapscooter.nl/referenties.html - anders ook eens enkele eerlijke berichten welke klanten ons per email achterlaten en wij op onze site plaatsen !

Graag nodigen wij u uit onze website eens te bezoeken en het bovenstaande zelf te ondervinden. Wij hebben uniek lage prijzen, een groot aanbod en een uitstekende service waar wij bekend om staan. Indien u vragen heeft of telefonisch contact wenst met een van onze medewerkers dan kunt u t.a.t. contact opnemen via [email protected] t.a.v. Helpdesk1c.

Indien u een bestaande klant bent en zelf andere ervaringen heeft, ook dan zijn wij u graag van dienst. U kunt hiervoor contact opnemen via [email protected] t.a.v. Helpdesk3a

Re: cheapscooters

Geplaatst: 20 jul 2010 20:47
door fruitvlieg
't klinkt ook wel stoer 'bijna 5000 tevreden klanten'.. wel erg vreemd dat ik drie maanden geleden een scooter had besteld en bestelnummer 161 had.

Ohja, weetje, OsCommerce begint met tellen bij 0...

Re: cheapscooters

Geplaatst: 20 jul 2010 23:04
door fruitvlieg
Ik wil toch wat meer kwijt, ik kan er niet van slapen zeg dit hele onderwerp zit weer in mn hoofd. Ik wil even volledig kwijt wat ik met hun ervaren heb zodat mijn reactie niet afgedaan wordt als 'ongegrond'.

1. Toen ik wilde bestellen kreeg ik erg twijfels of ik wel wilde bestellen via internet ivm service en garantie. Ik was naar een lokale dealer gegaan maar die kon mij geen scooter leveren onder de 1000 euro. Aangezien ik niet meer dan dat kon besteden wilde ik toch het risico nemen om online bij cheapscooter.nl te bestellen. Toen zag ik op hun site dat je ook anders dan alleen iDeal kon betalen, zie hun FAQ (20-07-2010):

"Kan ik ook anders betalen dan met iDEAL?
Ja, dat kan. Wij verzoeken u dan vriendelijk uw bestelling per email aan ons door te geven. Wij bevestigen u deze dan zsm. met de daarbij horende betalingsgegevens zoals oa. rekeningnummer en transactiekenmerk. Mocht u aan de koop voorafgaande nog andere vragen hebben dan kunt u deze hierbij ook vermelden zodat wij deze direct kunnen beantwoorden."

Toen ik echter per e-mail mijn bestelling deed kreeg ik opeens bericht dat ik alleen via iDeal kon bestellen. Toen ik aangaf wat in de FAQ stond toen moesten ze dat 'intern' bespreken of dat wel kon. Nou, er werd voor mij uitzondering gemaakt en kon ik zelf de overmaking doen.

2. Uiteindelijk na 3 weken kreeg ik bericht dat mijn scooter geleverd zou worden (dit had vertraging opgelopen naar hun zeggen omdat ik niet met iDeal betaald zou hebben). Toen moest ik op http://www.aflevertijdstip.nl kijken wanneer mijn bestelling zou komen, echter opeens was mijn levertijdstip weer weg. Toen heb ik contact opgenomen en bleek er iets mis te zijn en zou het een andere dag gaan worden (net alsof er iets mis was met de scooter). Uiteindelijk na een aantal keer bellen met de transporteur als contact via e-mail en telefoon met cheapscooter kreeg ik mijn bestelling thuis.

3. Toen ik de scooter ging controleren bleek dat de voorlichten het niet deden en vond ik een raar geluid komen uit de scooter (dat geluid is trouwens nog niet opgelost) hierop kreeg ik een reactie te horen om de scooter terug langs te sturen.. daar had ik toen dus al geen zin in en heb ik mijzelf genoodzaakt gezien zelf te kijken wat de oorzaak was met de verlichting en bleken de stekkers onder de voorkap niet aangesloten te zijn. Toch eenvoudig zelf opgelost.

4. Zij doen zich in bovenstaand bericht voor dat mensen hun scooters opvoeren. Wat dachten jullie er van dat ik de scooter geleverd heb gekregen die een topsnelheid heeft van 80 km/h op de snelheidsmeter? Ik heb er h-e-l-e-maal niks mee gedaan. Ik zocht juist naar het paarse draadje om de begrenzer aan te zetten op 45 km/h maar heb deze niet los aangetroffen.

5. Mijn scooter heeft netjes bij 600 - km zijn 500 km beurt gehad bij een lokale dealer. Nu bleek dat na 1200 km gereden te hebben met de scooter dat de benzinetank lekte. Ik ben naar een lokale dealer gegaan maar die kon mij toen niet direct helpen, toen zei iemand: heb je geen garantie? Toen dacht ik oja, vast wel! Ik heb contact opgenomen met Alex Scooter World omdat ik snel reactie wilde ontvangen en ook wel door had dat hun achter cheapscooter.nl zaten. Ik heb toen eoa Paul gesproken en die gaf aan bekend te zijn dat het ook bij andere scooters al voorgekomen was.. ai! dacht ik wat heb ik gekocht! Hij zei mij dat cheapscooter.nl waarschijnlijk zou vragen om de scooter naar hun te sturen/brengen om te laten nakijken, maar dat de transporteur pas over anderhalve week kon komen vanwege drukte.

6. Ik nam dus via mail contact met cheapscooter.nl en ben wel netjes door hun toen gebeld om het te bespreken. Echt een conclusie kwam niet want het kwam er gewoon op neer dat ik voor garantie de scooter naar hun moest sturen/brengen om tot een oplossing te komen.
- ophalen kostte ongeveer 50 euro ex BTW, terug bezorgen idem dito.
- ik gebruikte de scooter voor woon-werk dus wilde een snellere oplossing en stelde voor of ze niet een tank konden opsturen?

7. Uiteindelijk stelden ze voor om een tank te sturen (nadat ik netjes foto's had gemaakt van de scooter en tank zodat ze konden zien dat de scooter geen schade had door een ongeluk ofzo) maar dan zou mij dat 54,20 in plaats van de normale 89,- euro kosten. Dat vond ik alsnog een absurd bedrag voor een scooter van 3 maanden oud en stuurde boos terug of ze het niet gratis wilden doen. In ene keer kreeg ik een mailtje terug dat ik maar de scooter moet opsturen voor garantie (gewezen op de voorwaarden) en dat ze verder mijn 'dosier vernietigd hadden' omdat ze veronderstelden dat ik daar geen gebruik van meer wilde maken.

8. Knoop door, dan maar lokaal een oplossing zoeken en ging ik proberen zelf de tank goedkoop te kunnen repareren. Ik kocht 2 componentenlijm en heb de scheur die rondom de schroefdraad zat gepoogd te lijmen. Echter na 1 dag was de tank weer aan het druppelen. Helaas had het dus niet geholpen.

9. Ik ben op zoek gegaan naar een tank en heb diverse dealers af moeten gaan. Nu verwacht ik deze week pas een tank geleverd door een dealer maar dan.. ja hoor daar komt het.. voor een prijs van 50 euro!!! (Wat asociaal van cheapscooter.nl het voor te doen voor mij als een interessant aanbod, 54,20..)

Ik wacht mij tank af en dan maar kijken hoe lang ik weer kan rijden.. inmiddels is er bijna een maand voorbij en heb ik nu een auto moeten huren en ben ik steeds dieper in de ellende gezakt.

Dit was even een korte samenvatting van de meeste problemen die nu in mij opkomen. Komt er gewoon op neer dat bestellen via internet een risico is, zoals cheapscooter.nl ook boven aangeeft ook geen (nuttige) service biedt. Als er ellende is, verwijzen ze naar de voorwaarden; ik kan ze hierin geen ongelijk geven, ik had zelf beter moeten weten.

Succes verder, ik ga kijken of ik weer kan slapen.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 21 jul 2010 19:49
door Cheapscooter
Beste Lezers, Fuseekogel en Fruitvlieg,

Graag licht ik namens Cheapscooter Nederland het e.e.a. toe:

Om voorop te stellen mag u zich natuurlijk altijd uitlaten over dergelijke zaken, daar zijn tenslotte dergelijke forums voor. Echter willen wij dat onze klanten geen verdraait beeld maar een eerlijk beeld krijgen en de waarheid horen. En willen wij iets kunnen doen met deze kritiek zodat niet alleen onze klanten in de toekomst maar ook wij daar aan kunnen werken. En dat kan niet door forum berichten van mensen welke hebben gehoord dat, maar zelf niet exact weten hoe, of verhalen kopiëren van andere welke feiten verdraaien en vaak zelf door zich niet goed te informeren of voorwaarden te overschrijden ontevreden zijn en vervolgens als uit frustratie onze naam in diskrediet willen brengen.

Ik denk dat we in deze discussie 2 zaken los van elkaar moeten zien en beoordelen. Allereerst de kwaliteit van het product welke uiteraard na behoren dient te zijn en in geval van gebreken verwacht mag worden dat dit conform de wettelijke regels en overeenkomsten gerepareerd dienen te worden. Al zult u zien in de onderstaande tekst dat datgene geen probleem is in onze onderneming. En ten tweede de service en klantvriendelijkheid welke sommige klanten van ons zoals o.a. dhr Fruitvlieg van ons verwacht.

Graag ga ik namens Cheapscooter Nederland in op de discussie van dhr. Fruitvlieg:
Tot 4 keer toe hebben wij deze heer gebeld. Tot 6 keer toe hebben wij deze heer ge-e-maild. Tot 4 x toe hebben onze medewerkers gezocht naar een oplossing, aquedaat gehandeld en vrijwel direct na iedere email telefonisch contact met hem opgenomen. Wij hebben dhr. div. opties aangeboden zelf meer dat wettelijk verwacht mag worden van ons en rekening gehouden met alle wensen van deze heer en met het feit dat hij afhankelijk was van zijn scooter. Echter verwachtte hij de service welke wij niet konden bieden en ook duidelijk niet is overeengekomen en vermeld staat op onze website. Wij zijn namelijk geen dealer bedrijf en hebben geen ophaalservice, wij zijn een internet winkel welke onze producten tegen bijzonder lage prijzen aanbied van honderden euro’s onder de reguliere winkel prijzen zijn producten aanbied. Deze heer had zich daarvan bewust moeten zijn. Wij doen hier namelijk alles aan om onze klanten hiervan op de hoogte te houden en zijn daar altijd eerlijk en correct in en verwijzen daar ook na op onze website.
Natuurlijk is en blijft het zo dat als een scooter koopt en deze een gebrek vertoont dit verholpen moeten worden en in zijn geval volgens de overeengekomen en wettelijk bepaalde garantie. Echter dient dhr. zijn scooter wel naar ons terug te sturen. Indien hij niet over deze mogelijkheid beschikt kunnen wij hem ook op laten halen echter zijn hier kosten aan verbonden (overigens ook duidelijk vermeld op onze website). Dit is een gebruikelijke gang van zaken als u online een product besteld. Als u bijvoorbeeld een nieuwe telefoon besteld online welke niet goed fucntioneerd zult u deze doorgaans ook zelf moeten terug sturen. Deze service bieden wij niet en staat overigens ook duidelijk vermeld op onze website, vandaar dat u ook honderden euro’s bespaard t.o.v. andere aanbieders. Onze scooters worden vanuit div. distributie punten verzonden en in garantie geval kan de klant hem zelf aan leveren bij een van onze service punten of kunnen wij deze door onze transporteur laten ophalen.
Jammer dat deze heer onze naam op deze wijze in diskrediet probeert te brengen terwijl wij ons keurig aan al onze afspraken hebben gehouden en er alles aan hebben gedaan hem na tevreden te behandelen.

Misschien een tip voor ieder, om dergelijke disputen in de toekomst te voorkomen; Als u dergelijke service wenst, is het misschien verstandiger een aan te schaffen bij uw plaatselijke dealer voor bijvoorbeeld € 2500,- ipv voor € 699,- inclusief btw via Cheapscooter. Zij kunnen uw scooter gedurende de garantie periode meestal namelijk wel op komen halen als er een lampje defect is of een er benzine lekt, terwijl u daar bij ons i.d.d. voor moet betalen. Wij kunnen voor een prijs van € 699,- of € 899,- bijv. Incl btw niet in een heel Nederland kosteloos een scooter ophalen bij dergelijke gebreken, daar vragen wij i.d.d. een kleine vergoeding voor. Even als wij een scooter eerst willen zien alvorens wij een garantie kunnen claimen en niet zomaar ongeziens onderdelen opsturen zonder de scooter gezien te hebben. Dit lijkt mij namens Cheapscooter Nederland toch niet onlogisch.

Tenslotte betreft dhr zijn betaling en levering. Wij vinden het jammer dat dhr. niet het hele verhaal vermeld. Volgens onze administratie zit het namelijk zo:
Voor zowel ons als de klant is het makkelijkste om te betalen via ideal, wij ontvangen dan namelijk direct een bank bevestiging en kunnen direct starten met de afl. procedure zoals het aanvragen van een kenteken. Overmaken mag maar geven wij geen voorkeur aan. De reden hiervoor is dat wij werken vanuit 4 div. locaties en wij van onze administratie in dat geval pas na 4 – 8 werkdagen een bevestiging krijgen van uw betaling. Pas dan kunnen wij uw scooter bestellen met de vraag uiteraard of deze nog leverbaar is. Kortom dit is minder betrouwbaar en zorg vaak voor de nodige vertraging. U heeft daar kennelijk voor gekozen, wij hebben u dit expliciet nog vermeld maar ook hier accepteert u de gevolgen niet van. Jammer dat u dat ons nu verwijt.
Betreft onze bestelnummers, deze beginnen iedere maand op nieuw. Intern krijgen deze dan een code zoals bijvoorbeeld ja161 of feb244 of ma521 of apr601.

Tenslotte de toelichting op punt 7:
Ook hier weer ontbreken de belangrijke feiten dan wel dat deze heer ons een email bericht heeft verzonden met daarin verwijten en schuttingtaal. De exacte woorden vinden wij ongepast hier te vermelden ook i.v.m. privacy redenen. Dit terwijl wij dagen bezig zijn geweest te zoeken naar een oplossen en telefonisch contact op te nemen ondanks alles duidelijke vermeld stond op onze website.
Ja en i.d.d. dan is voor ons op zijn Brabants gezegd “de kous af” wij helpen onze klanten allen heel graag maar wel met respect.

De reden dat wij graag mee corresponderen op dergelijke forums, is om hiermee onze klanten ook de andere kant van de medaille te laten zien en willen voorkomen dat meningen voor feiten worden aangezien en feiten worden verdraaid (niet bedoeld voor de personen welke op dit forum schrijven, maar in het algemeen).

Re: cheapscooters

Geplaatst: 22 jul 2010 14:37
door fruitvlieg
Ze proberen zich er leuk uit te redden met woorden maar de praktijk is anders.

Ik wens het een ander niet toe dus vandaar geef ik het advies om een scooter niet via internet te bestellen. Dit is niet zozeer alleen gericht aan cheapscooter.nl.

Voordat je wel zou willen kiezen om online een scooter te bestellen, informeer eerst eens wat ervaringen van mensen met die scooters zijn en wees je er van bewust dat je bij ellende de scooter naar de leverancier moet brengen.

Ze zijn goedkoop maar hebben veel gebreken. Informeer maar eens naar dealerervaringen. Er schijnen bijvoorbeeld een hoop Baotianmodellen te zijn waar zelfs de frames van breken.

Informeer je gewoon goed, mijn ervaring is in elk geval:
goedkoop = duurkoop.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 02 aug 2010 22:28
door fruitvlieg
Ik citeer cheapscooter.nl, zij zeggen:
Betreft onze bestelnummers, deze beginnen iedere maand op nieuw. Intern krijgen deze dan een code zoals bijvoorbeeld ja161 of feb244 of ma521 of apr601.
Het is vandaag 2 augustus 2010, en ik heb zojuist een proefbestelling gedaan en deze heeft bestelnummer 521, zie:

Dank u voor uw bestelling. De informatie van uw bestelling volgt.

Bestelling
------------------------------------------------------------------------
Ordernummer: 521
Orderdatum: maandag, 02 augustus 2010
Orderstatus: Pending


ik wantrouwde hun antwoord al en zie hier ze wijzigen de ordernummers maandelijks dus helemaal niet... zegt wel genoeg over hun betrouwbaarheid

Re: cheapscooters

Geplaatst: 17 aug 2010 03:37
door Cheapscooter
Beste Fruitvlieg,
Heel graag zijn wij onze klanten van dienst met onze goede service.
Echter had u misschien zoals u zelf eerder al te kennen heeft gegeven zich moeten realiseren dat u uw scooter heeft gekocht bij een internet winkel, welke een uitstekende service kan verlenen, maar waar u niet zoals bij een plaatselijke rijwielhandel zomaar binnen kan rijden voor een lampje of een slangetje.

Wij zijn keurig netjes al onze verplichtingen nagekomen. U heeft uw scooter en documenten op tijd en volgens de afspraak ontvangen en wij hebben ons gehouden aan onze garantie verplichtingen. Echter wenst u de service van een dealer bedrijf maar daar niet voor te betalen.

Wij hebben het vermoeden dat u vervolgens uit frustratie alle kansen aan grijpt en daar zelfs naar zoekt al is het om een spelfoutje vinden en via deze weg onze naam in diskrediet te brengen. En dit alles terwijl wij u keurig netjes behandeld hebben en de service hebben gegeven welke overeengekomen.

Betreft uw geplaatste bestelling met bestelnummer c12/521. Beste heer, nogmaals, kijkt u even op onze website s.v.p. In een banner, van 3 bij 6 cm, zo groot als een derde van de website, staat met andere woorden vermeld dat wij gedurende de periode van 02/08/2010 t/m 15/08/2010 met vakantie zijn en bestellingen en div. een vertraging kunnen oplopen, omdat meerdere afdelingen gesloten zijn. Maar als u graag een concreet antwoord op uw vraag wenst neemt u dan gerust contact op met een administratie welke u alles kunnen uitleggen omtrent onze facturering.

Tenslotte vinden wij het erg abject dat u omdat u niet tevreden bent u op deze wijze onze maar ook vele andere collega dealer winkels, hun scooters in de negatieve aandacht probeert te brengen.

Wij voeren prima merken, al jaren. Wij en onze klanten zijn hier doorgaans erg tevreden over. Het is niet voor niets dat vele gerenommeerde merken de dag van vandaag hun productie ook in Azië uitvoeren.

U begrijpt natuurlijk zelf toch ook wel dat als deze verhalen de waardheid zouden zijn:
A) Wij deze scooters niet al meer dan 6 jaar zouden verkopen
B) Daar niet al 8 jaar een officiële importeur van in Nederland zou zitten
C) Waar daar toch geen garantie op zouden kunnen geven
D) Deze scooters met de strenge wegtoelating in Nederland toch geen goedkeuring krijgen en de RDW hier toch geen kenteken op afgeeft.

Zoals onze medewerkers eerder al vele malen telefonisch contact hebben gehad met u omtrent zaken welke duidelijke vermeld staan op onze website zijn wij nog steeds bereid het e.e.a. ook telefonisch aan u toe te lichten indien u nog vragen heeft of onduidelijkheden zijn.

Onze directie heeft besloten verder niet meer in te gaan op dit forum bericht.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 17 aug 2010 16:34
door jolanda77
ik wil niet veel zeggen wat een troep scooter voor 500 euro
hahaha moet je zeker aan lopen
mensen ik zeg het nog maals koop geen bami troep
en zeker niet waar maar 6000 km garatie op zit zo gaat het er aan toe bij die bami troep en als een onderdeel stuk gaat horen ze dat kostenloos te verhelpen
en niet aan komen dan moet uw de voor rij kosten wel betalen
nou sorry als mijn scoot stuk ga bel de daeler en ja hoor daar is ie met de auto
en zonderkosten

Re: cheapscooters

Geplaatst: 18 aug 2010 18:55
door mar&san
Ook wij zijn '' slachtoffer geworden van cheapscooter. Dit begon al bij de aflevering. De scooter was dusdanig beschadigd dat wij deze niet wilde accepteren, echter de betreffende chauffeur wilde de scooter niet mee terug nemen want we moesten het maar regelen met cheapscooter. Vanaf dat moment begon de ellende en over en weer mailen en telefonisch contact. Het was ten eerste onze fout dat we hadden getekend voor ontvangst, doe dit dus nooit en te never, je heb nergens geen recht meer op. De spoiler was beschadigd en hier zouden na lang zeuren een nieuwe voor sturen, de kap aan de onderkant was niet goed bevestigd maar dit konden we zelf wel regelen, toen bleek achteraf ook nog het achterlicht kapot en nog meer dingen. Dit hebben we later nog doorgegeven en toen kon er ineens geen nieuwe spoiler meer worden toegezonden. Dit was nog niet alles want na wel 16 km te hebben gereden en de scooter netjes wilden stallen in de achtertuin schoot die op het stuurslot en was er met geen mogelijkheid meer vanaf te krijgen. Dus weer mailen en bellen, zelfs met alex scooterworld. Ze konden de scooter komen ophalen(moetst voor worden betaald) en zouden ze wel even kijken. Aangezien de ervaringen met hun transport zijn we de scooter zelf op zaterdag gaan brengen, we zouden die maandag worden terug gebeld, maar niet dus he, dus zelf maar bellen, kregen wel dus een heel *** verhaal te horen van geen tijd en bla bla. Dinsdag maar weer gebeld(had een telnr gevonden bij alex scooterworld) er bleek iets met het contactslot was het antwoord. Op woensdag werden we terug gebeld met de mededeling dat er een veertje ontbrak(toch slordig)maar goed we konden de scooter weer ophalen. Nou dan kom je echt een figuur tegen bij dat alex scooterworld. U heeft een goedkope scooter gekocht, dus dan is de afwerking niet zoals bij een duren scooter?? Voor hun ook een reden om maar gewoon onderdelen te vergeten. Het rijklaar afleveren aan huis klopt dan ook voor geen meter, de spiegels moesten we zelf monteren, de kentekenplaat houder ontbrak, zou er volgens de papieren bij moeten zitten, excusses, ze waren op??? Al met al één en al ellende en verdriet van de aankoop van deze scooter. Geen enkele fiets/scooter winkel weigert deze scooter in onderhoud te nemen, dit zegt toch ook wel aan wat voor teringzooi ze verkopen. Goedkoop of niet.
Ze bieden ons 100 euro om hem in te ruilen voor een nieuwe en wel goede scooter. Dus voor de service krijgen ze een 0, voor de klantvriendelijkheid ook een 0 en zou kunnen wel nog wel even doorgaan.
Het bovenstaande is om onze onvrede te uiten over cheapscooter/alex scooterworld en om andere mensen te waarschuwen voor deze misbaksels.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 19 aug 2010 13:00
door Cheapscooter
Goede middag beste Lezer en Klant,
Dit is i.d.d. het exacte voorbeeld van het gene welke wij vermelden in onze bovenstaande forum berichten.

Klant tekent voor goed ontvangst, neemt geen tijd de scooter te controleren op schade en meld vervolgens een kras op de spoiler. Wij kunnen hier achteraf i.d.d. niets meer aan doen. Helaas moeten wij hier consequent in zijn anders kan natuurlijk iedereen achteraf van allerlei schades melden.

Contact slot welke na 16 km niet meer functioneerde is geheel kosteloos binnen 10 werkdagen onder garantie vervangen en niets voor in rekening gebracht.

De scooters zelf aanleveren of transportkosten betalen (indien de klant wil dat wij de scooter op laten halen door onze transporteur) zijn voor rekening van de klant, maar uit vorige forum berichten was dat wel duidelijk intussen.

Dat een van hun medewerkers bericht heeft dat de lage prijs een vrijwaring zou zijn voor het ontbreken van onderdelen blijkt volgens hun absoluut niet vermeld te zijn. Wel is de klant op de vraag; hoe het kan zijn dat de ruimte tussen de kappen aan de ene kant wat groter is als aan de andere kant, i.d.d. medegedeeld dat datgene te danken kan zijn aan het feit dat een scooter van 599 euro niet met de zelfde precieze is afgewerkt is als een scooter van 3000 euro.

Kortom na onze inziens is deze klant prima geholpen en hebben wij de service en garantie gegeven welke overeengekomen en men mag verwachten van ons. Helaas verwacht deze klant dat zijn scooter kosteloos word opgehaald en dat schade welke achteraf geconstateerd word na dat men zelf tekent voor goed ontvangst, vergoed word door cheapscooter Nederland.
Tip’s voor toekomstige klanten:
Scooter controleren voor in ontvangst namen, daar krijgt u ook de tijd voor namelijk. Mocht u een beschadiging constateren dan dient u hiervan een melding te maken bij de desbetreffende chauffeur. Hij zal dit op zijn formulier noteren. Cheapscooter Nederland zal daarop volgens spoedig contact met u opnemen om het beschadigde deel of scooter te vervangen of na te sturen (uiteraard kosteloos).
Houd u er rekening mee dat u gedurende de garantie periode, garantie werkzaamheden bij onze service punten Eindhoven – Nuenen dient te laten uitvoeren. U dient de scooter hier zelf aan te leveren. Indien u deze scooter wenst op te laten halen dan worden daar kosten voor in rekening gebracht (zie voorwaarden website).

Wanneer komt de dag dat iemand op dit forum nog gaat vertellen:

En toen stond ik stil midden in de nacht zonder benzine, en ze zijn me niets eens komen halen…. men had op zijn minst toch wel kunnen vertellen dat er benzine in moest……
Mensen; kijk, lees en bestel en neem een heel klein beetje verantwoordelijkheid.

Gewoon het scootertje even controleren bij het in ontvangst nemen. Jaarlijks (of als u veel rijd bij ons of een plaatselijke dealer (het zelfde als uw auto) de beurtjes laten uitvoeren. En zult zien, dat u zoals al onze andere tevreden klanten, op tijd een prima en betrouwbare scooter ontvangt tegen een geweldige prijs.

Misschien is het verstandig om als toekomstige klant, de onderstaande eenvoudige tips eens door te lezen, zodat u weet waar u aan toe bent bij ons.

1. Controleer de scooter voor u hem in ontvangst neemt. Van de 200 scooters die we leveren heeft er 1 een minuscuul krasje of lampje defect bij aflevering, dit kan helaas, meld dat dan direct bij aflevering dan zult u zien, dat wij dit binnen enkele dagen op een correcte wijze oplossen. Niet 3 weken later e-mailen dat er een krasje op zat bij aflevering dus.

2. Wij staan 100% achter de kwaliteit van de producten welke niet alleen wij maar ook div. collega aanbieders verkopen. En vinden het jammer dat bepaalde forum schrijvers deze kwaliteit of service niet zo ervaren. Terwijl zij ons niet eens in de gelegenheid hebben gesteld het gebrek onder de garantie te laten repareren. Enkel omdat men niet bereid is de scooter zelf aan te leveren of de ophaal kosten te betalen waar wij expliciet op wijzen op onze website.

De klant kan in een dergelijk geval kiezen om:
- De scooter zelf aan te leveren
- De scooter laten ophalen tegen een vergoeding
- De scooter voor “een paar tientjes” laten maken bij de plaatselijke dealer en dit voor lief nemen wetende dat men ook van een behoorlijk prijsvoordeel heeft geprofiteerd.

Misschien een tip voor ieder: Als u de service van een dealer verwacht, is het misschien verstandiger een scooter aan te schaffen bij uw plaatselijke dealer voor bijvoorbeeld € 2500,- ipv voor € 699,- inclusief btw via Cheapscooter. Een dealer kan uw scooter gedurende de garantie periode meestal namelijk wel op komen halen als er een lampje defect is of de rem piept, terwijl u daar bij ons i.d.d. een kleine vergoeding voor moet betalen. Wij kunnen voor een prijs van € 699,- of € 899,- bijv. incl. btw niet in heel Nederland of België kosteloos een scooter ophalen bij dergelijke gebreken, daar vragen wij i.d.d. een kleine vergoeding voor. Overigens ook niet onlogisch.

3. Kijk even op de site en geef uw scooter desnoods bij je plaatselijke dealer het juiste onderhoud. Dus niet:
Niet op de site kijken, 2000km geen onderhoud, geen kleppen stellen, 2000 km zonder olie rijden, eerste beurt hoeft niet, vooral geen geld uit geven, alleen tanken, onderhoud is niet nodig, olie hoeft niet vervangen te worden, kleppen hoeven niet gesteld te worden, gewoon kopen, oneindig kosteloos rijden en als het dan stuk gaat aankloppen bij cheapscooter.nl en als wij de scooter dan weigeren te repareren omdat de motor kappot gelopen is omdat er geen druppel olie in zat, gaan mopperen dat dit toch geen service is.

Gelukkig maken wij dergelijke gevallen zelden tot nooit mee, en indien een klant enige bereidwilligheid toont, zijn wij altijd bereid samen te kijken naar een oplossing.

Het bovenstaande staat overigens ook vermeld op onze website waar wij zeer overzichtelijk onze voorwaarden en bedrijfspolis op een rijtje hebben staan. U profiteert bij ons van o.a. zeer hoge kortingen, online bestellen, betalen via Ideal en aan huis levering. Bovendien worden al uw vragen doorgaans binnen 24 uur per email of telefonisch beantwoord. Wij leveren nieuwe scooters tegen ontzettend lage prijzen, doordat we lage winstmarges hanteren. Onze service is goed en we komen na wat we afspreken. We leveren de nieuwste modellen, tegen ontzettend lage prijzen, aan huis en incl. garantie. De weinige garantie gevallen waarmee wij jaarlijks te maken hebben, worden aantoonbaar, spoedig verholpen op de bovenstaande manier. Verder staan wij goed aangeschreven en bekend om onze vlotte levering / bestelprocedure en onze goede communicatie met klanten d.m.v. email en telefoon.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 19 aug 2010 20:15
door jolanda77
[quote][/quote]
Ook wij zijn '' slachtoffer geworden van cheapscooter. Dit begon al bij de aflevering. De scooter was dusdanig beschadigd dat wij deze niet wilde accepteren, echter de betreffende chauffeur wilde de scooter niet mee terug nemen want we moesten het maar regelen met cheapscooter. Vanaf dat moment begon de ellende en over en weer mailen en telefonisch contact. Het was

nu gaat uw toch in de fout die boer wou hem niet mee terug nemen
mensen ik raat uw aan om eens een brief te gaan sturen naar de bovag
en de rdw hoe dit bedrijf is

nog maals ik roep een ieder op oom geen troep tekopen en anderkant van de kap meer ruimte wat een onzin als julie je werk nou eens gewoon gingen doen
dat had men ook geen klachten over dit bedrijf

wat een ballen bedrijf die zo met zijn klanten omgaat

Re: cheapscooters

Geplaatst: 24 aug 2010 12:15
door mar&san
Naar nu blijkt ook nog maar eens wat voor rommel ze je aansmeren. :evil:
Onze scooter is nog geen 3 maanden oud en we hebben er al een nieuwe accu in moet laten zetten. Op een gegeven moment starte de scooter niet meer en hebben we de accu door laten meten, dit bleek een oude en niet goed opgelade accu te zijn geweest :?: . Zal wel weer een excusses komen van u heeft een goedkope scooter gekocht, dus rechtvaardigen deze personen om er maar een rommel scooter van te maken. :!: :!: :!:

En trouwens bedankt voor de tip, wij zullen nu idd een brief gaan sturen aan de bovag en rdw. Verder zijn wij via onze rechtsbijstandsverzekering aan het kijken wat wij evt nog voor stappen tegen deze oplichters kunnen ondernemen.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 24 okt 2010 08:42
door uzeeman
Er is even een klein start probleempje geweest die binnen 24 uur tiptop door een monteur van cheapscooters binnen 2 minuten telefonisch is opgelost, je hoeft er nu bewijze van spreken maar naar te kijken en ze starten al, en ik moet zegen ze beginnen steeds mooier en zuiniger te lopen de scooters doen gemiddeld 1 op 40 dus tot zover helemaal goed. Ik moet wel zeggen dat we geen 10ers meer zijn dus dat gescheur en ongeduldig is wel af, we genieten van de scooters en rijden ze rustig in volgens het boekje.

Het is al eerder beschreven in vorige stukken hoor je niets van mensen die tevreden zijn over Cheapscooters en dat is toch erg jammer voor dit soort bedrijfjes. De zelfde scooter "BTC Retro" zijn hier in het noorden ook te koop alleen betaal je 300 euro per scooter meer. En ik moet je zeggen de volgende scooters komen ook weer weg bij Cheapscooters.

Ik hou jullie op de hoogte ook als het niet goed gaat daar zijn we noordeling voor.
Eerlijkheid troef.

m.v.g. Udo :D

Re: cheapscooters

Geplaatst: 30 okt 2010 16:27
door stippies.1
ik heb voor de eerste keer een scooter gekocht bij cheapscooter dit is ook tevens de laatste keer geweest.
eerst werd de verkeerde scooter afgeleverd en toen de goeie werd afgeleverd zaten er op verschillende plekken schade op wat wij niet gelijk gezien hadden dus wij konden geen verhaal halen .stuurslot werkte niet terwijl elke scooter getest word (zeggen ze)
toen was hij motorisch niet goed monteur gebeld van cheapscooter die zei haal de buddy er maar af en trek het stekkertje van de begrenzer er maar af.
nu na enkele weken stopt de km teller er mee.
Na contact gehad te hebben met cheapscooter gaat mij dit gewoon geld kosten.
Garantiebewijs heb ik nooit ontvangen.
Dus zint eer ge begint om te bestellen bij cheapscooter
Groeten Ton

Re: cheapscooters

Geplaatst: 05 nov 2010 17:00
door opa60
het is inderdaad een waardeloos bedrijf, als je een vraag over een product (scooter) hebt krijg je geen mailtje terug. denk dat ze alleen maar willen verkopen, en verder geen gelul. dozenschuiver van het zuiverste ras.

Re: cheapscooters

Geplaatst: 06 nov 2010 08:40
door uzeeman
Hoe is het mogelijk ik ben nog steeds een gelukkige klant. En rij nog steeds zonder problemen door het land. :)

Re: cheapscooters

Geplaatst: 10 nov 2010 13:56
door Cheapscooter
Beste Lezers,

Toch moet het ons erg van het hart, dat er klanten blijven die de zaken met opzet verdraaien uit frustratie. Begrijpt u ons goed. Wij zijn een internet bedrijf. Wij bieden een uistekende service (leest u het verhaal hieronder), echter zijn wij geen dealer bedrijf. Dus indien er na een maand of 3 een lampje of een kabeltje defect gaat; kunnen wij de scooter niet kosteloos ophalen !
Voor stippies uw bericht met daarop onze feedback:
Ik heb voor de eerste keer een scooter gekocht bij cheapscooter dit is ook tevens de laatste keer geweest.
eerst werd de verkeerde scooter afgeleverd (INDERDAAD ONTKENNEN WIJ NIET, EEN LOGISTIEK PROBLEEM, DIT KAN HELAAS GEBEUREN)en toen de goeie werd afgeleverd zaten er op verschillende plekken schade op wat wij niet gelijk gezien hadden dus wij konden geen verhaal halen. TELEFONISCH HEBBEN WIJ CONTACT GEHAD MET DE KLANT OP DE DAG EN HET MOMENT DAT DE SCOOTER AFGELEVERD IS EN DE CHAUFFEUR NOG AANWEZIG WAS OP LOCATIE. WIJ HEBBEN EXPLECIET AAN DE KLANT GEVRAAGT OF DAT DE SCOOTER NOG MEER BESCHADIGINGEN HAD EN GEVRAAGT OM EVEN GOED TE KIJKEN !!!! DIT KAN NIET ONTKEND WORDEN !!! DE SCOOTER ZOU EEN KLEINE BESCHADIGING HEBBEN OP HET UITLAAT KAPJE. WIJ HEBBEN DE KLANT AANGEBODEN DE SCOOTER KOSTELOOS RETOUR TE NEMEN EN EEN NIEUWE AF TE ZENDEN, OF HET DEELTJE KOSTELOOS NAAR TE KLANT TOE TE STUREN. WAARMEE DE KLANT AKKOORD GING. JA EN I.D.D. TOE DAAGS LATER ER MEER SCHADE GEMELD WERD, HEBBEN WIJ DE KLANT MOETEN BERICHTEN DAT WIJ DIT HELAAS NIET KUNNEN VERGOEDEN. stuurslot werkte niet terwijl elke scooter getest word (zeggen ze) DAT IS ZO, MAAR BIJ EEN NIEUWE SCOOTER KAN DIT SOMS WAT STROEF GAAN EN DE ENE KEER ER NET WEL OF NET NIET INVALLEN. ONDANKS DAT DE KLANT DE SCOOTER EVEN HAD MOETEN CONTROLEREN TOEN HIJ DEZE IN ONVANGST HEEFT GENOMEN, HEBBEN WIJ DIRECT GEHEEL KOSTELOOS EEN SERVICE MONTEUR NAAR DE KLANT GESTUURD. DEZE HEEFT DE SCOOTER OPGEHAALD, HET DEELTJE OPNIEUWE GESMEERD EN BINNEN 5 WERKDAGEN DE SCOOTER WEER RETOUR GEBRACHT ! OOK DIT KAN NIET ONTKEND WORDEN. WIJ VINDEN HET JAMMER DAT DIT VERGETEN WORD.
toen was hij motorisch niet goed monteur gebeld van cheapscooter die zei haal de buddy er maar af en trek het stekkertje van de begrenzer er maar af.
nu na enkele weken stopt de km teller er mee. JA I.D.D. WIJ KOMEN DE SCOOTER NIET KOSTELOOS OPHALEN ALS ER EEN TELLER KABEL DEFECT IS. DEZE SERVICE KUNNEN WIJ HELAAS NIET VERLENEN I.V.M. ONZE LAGE PRIJZEN, EN STAAT DUIDELIJK VERMELD OP ONZE WEBSITE.
Na contact gehad te hebben met cheapscooter gaat mij dit gewoon geld kosten. DE REPARATIE NIET. U DIENT DE SCOOTER ECHTER WEL ZELF RETOUR TE STUREN OF BRENGEN, INDIEN WIJ DEZE OP LOCATIE MOETEN KOMEN HALEN, ZIJN WIJ I.D.D. GENOODZAAKT KOSTEN DAARVOOR IN REKENING TE BRENGEN.
Garantiebewijs heb ik nooit ontvangen. NADAT U UW BESTELLING GEDAAN HEEFT, KRIJGT U DAARVAN EEN BEVESTIGING, MAAR DAARIN DE GARANTIEVOORWAARDEN EN ORDERNUMMER ETC.
Dus zint eer ge begint om te bestellen bij cheapscooter. OORDEELT U ZELF MAAR………..

Voor OPA : Probeert u ons nog een keer te emailen. Met alle emails welke wij ontvangen hebben wij hierover nog nooit klachten gehad. Kijkt u anders even of uw filters wel aan staan en anders kunt u altijd een contact formulier invullen op onze website. Indien u daar uw telefoonnummer op aangeeft en vermeld dat u telefonisch contact wenst, nemen wij binnen 24 tot 48 uur contact met u op.
Ons om deze reden met dit taal gebruikt afschilderen en beledigen als "geen gelul, dozenschuivers van het zuiverste ras", zegt denk ik meer iets over u zelf als over ons.


Wanneer komt de dag dat iemand op dit forum nog gaat vertellen:

En toen stond ik stil midden in de nacht zonder benzine, en ze zijn me niets eens komen halen…. men had op zijn minst toch wel kunnen vertellen dat er benzine in moest……

Mensen; kijk, lees en bestel en neem een heel klein beetje verantwoordelijkheid.

Gewoon het scootertje even controleren bij het in ontvangst nemen. Jaarlijks (of als u veel rijd bij ons of een plaatselijke dealer (het zelfde als uw auto) de beurtjes laten uitvoeren. En zult zien, dat u zoals al onze andere tevreden klanten, op tijd een prima en betrouwbare scooter ontvangt tegen een geweldige prijs.

Misschien is het verstandig om als toekomstige klant, de onderstaande eenvoudige tips eens door te lezen, zodat u weet waar u aan toe bent bij ons.

1. Controleer de scooter voor u hem in ontvangst neemt. Van de 200 scooters die we leveren heeft er 1 een minuscuul krasje of lampje defect bij aflevering, dit kan helaas, meld dat dan direct bij aflevering dan zult u zien, dat wij dit binnen enkele dagen op een correcte wijze oplossen. Niet 3 weken later e-mailen dat er een krasje op zat bij aflevering dus.

2. Wij staan 100% achter de kwaliteit van de producten welke niet alleen wij maar ook div. collega aanbieders verkopen. En vinden het jammer dat bepaalde forum schrijvers deze kwaliteit of service niet zo ervaren. Terwijl zij ons niet eens in de gelegenheid hebben gesteld het gebrek onder de garantie te laten repareren. Enkel omdat men niet bereid is de scooter zelf aan te leveren of de ophaal kosten te betalen waar wij expliciet op wijzen op onze website.

De klant kan in een dergelijk geval kiezen om:
- De scooter zelf aan te leveren
- De scooter laten ophalen tegen een vergoeding
- De scooter voor “een paar tientjes” laten maken bij de plaatselijke dealer en dit voor lief nemen wetende dat men ook van een behoorlijk prijsvoordeel heeft geprofiteerd.

Misschien een tip voor ieder: Als u de service van een dealer verwacht, is het misschien verstandiger een scooter aan te schaffen bij uw plaatselijke dealer voor bijvoorbeeld € 2500,- ipv voor € 699,- inclusief btw via Cheapscooter. Een dealer kan uw scooter gedurende de garantie periode meestal namelijk wel op komen halen als er een lampje defect is of de rem piept, terwijl u daar bij ons i.d.d. een kleine vergoeding voor moet betalen. Wij kunnen voor een prijs van € 699,- of € 899,- bijv. incl. btw niet in heel Nederland of België kosteloos een scooter ophalen bij dergelijke gebreken, daar vragen wij i.d.d. een kleine vergoeding voor. Overigens ook niet onlogisch.

3. Kijk even op de site en geef uw scooter desnoods bij je plaatselijke dealer het juiste onderhoud. Dus niet:
Niet op de site kijken, 2000km geen onderhoud, geen kleppen stellen, 2000 km zonder olie rijden, eerste beurt hoeft niet, vooral geen geld uit geven, alleen tanken, onderhoud is niet nodig, olie hoeft niet vervangen te worden, kleppen hoeven niet gesteld te worden, gewoon kopen, oneindig kosteloos rijden en als het dan stuk gaat aankloppen bij cheapscooter.nl en als wij de scooter dan weigeren te repareren omdat de motor kappot gelopen is omdat er geen druppel olie in zat, gaan mopperen dat dit toch geen service is.

Gelukkig maken wij dergelijke gevallen zelden tot nooit mee, en indien een klant enige bereidwilligheid toont, zijn wij altijd bereid samen te kijken naar een oplossing.

Het bovenstaande staat overigens ook vermeld op onze website waar wij zeer overzichtelijk onze voorwaarden en bedrijfspolis op een rijtje hebben staan. U profiteert bij ons van o.a. zeer hoge kortingen, online bestellen, betalen via Ideal en aan huis levering. Bovendien worden al uw vragen doorgaans binnen 24 uur per email of telefonisch beantwoord. Wij leveren nieuwe scooters tegen ontzettend lage prijzen, doordat we lage winstmarges hanteren. Onze service is goed en we komen na wat we afspreken. We leveren de nieuwste modellen, tegen ontzettend lage prijzen, aan huis en incl. garantie. De weinige garantie gevallen waarmee wij jaarlijks te maken hebben, worden aantoonbaar, spoedig verholpen op de bovenstaande manier. Verder staan wij goed aangeschreven en bekend om onze vlotte levering / bestelprocedure en onze goede communicatie met klanten d.m.v. email en telefoon.


Cheapscooter

Re: cheapscooters

Geplaatst: 10 nov 2010 16:14
door opa60
Je bent te laat, ik wilde een scooter bij jullie kopen maar ik wilde een snor en op jullie site is voor mij niet duidelijk wanneer het een brom oftewel een snor betreft. Als ik na een mailtje, een week later nog geen reactie heb krijg ik toch het gevoel we lullen niet maar willen alleen maar verkopen.ben al geslaagd 850 € met 2 jaar garantie.mvg opa