LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] retro scooter, merk znen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

AGM Roestbak schreef:Hi,
Ik ben sinds ander half jaar (nieuw gekocht voor ruim 1200 euro) in het bezit van een AGM scooter.
Al het chroomwerk roest (het is een roestbak geworden)ondanks dat de scooter in een garage staat.
Kontakt opgenomen (via mail) met de importeur maar deze reageert totaal niet.
Dus met andere woorden kijk uit als je een AGM scooter koopt
Voor dat geld had je ook een andere of betere scooter kunnen kopen.
Het chroom en lak zijn meestal minder bij de goedkopere scooters.
Om het leed een beetje te verzachten kan je het chroom ook met een beetje Starglanz poets middel gebruiken.
Het is best wel goed spul (geen wondermidden als er geen chroom meer op de onderdelen zit)het fleurt het chroom weer een beetje op en beschermd tegelijk.
Laatst gewijzigd door Goliathangelus op 25 okt 2010 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

chimari
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 aug 2010 06:13

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door chimari »

AGM Roestbak schreef:Hi,
Ik ben sinds ander half jaar (nieuw gekocht voor ruim 1200 euro) in het bezit van een AGM scooter.
Al het chroomwerk roest (het is een roestbak geworden)ondanks dat de scooter in een garage staat.
Kontakt opgenomen (via mail) met de importeur maar deze reageert totaal niet.
Dus met andere woorden kijk uit als je een AGM scooter koopt

Als je je AGM nou af en toe eens poetst en normaal onderhoud, en vervolgens een dak op je garage plaatst, wellicht is het probleem dan opgelost. Wat een uitermate simpel gezwets zeg.
Ik heb zelf een AGM, poets deze wanner t nodig is, bescherm het chroomwerk en de alu velgen tegen de pekel en deze is inmiddels 3 jaar oud, maar roest is niet te vinden. Bovendien is het chroomwerk voor 70 % van kunstof, en dat wordt een beetje moeilijk voor het roest :evil: .

Meldt iets als het zinnig is, ga anders gewoon poetsen :wink:

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door oo4load »

Ja poets jij je maar lekker suf. Als de materiaalkwaliteit goed is dan hoef je niet te poetsen, blijft het onder normale omstandigheden gewoon netjes.
Mijn Kymco (1699 euro) is 3 jaar oud, staat altijd buiten in de regen en hapt swinters pekel. Toch is het hele ding nog tiptop in orde, geen roest op het frame en alleen hier en daar een boutje gebruind.
Mijn chinees (1000 euro) is 2 jaar oud, staat altijd binnen, wordt vrijwel nooit gebruikt (alleen in de zomer, en ziet zelden een spatje regen) en altijd schoon gehouden. Toch presteert deze het om op diverse plekken roest te vertonen, gewoon omdat het materiaal van erbarmelijke kwaliteit is.

Ik heb chinese scooters gezien zonder kappen waarvan het frame nog harder roest dan een antieke Opel Kadett die wekelijks met zout water wordt gewassen.

FMH
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2010 22:54

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door FMH »

Koop in ieder geval nooit een Baotian, want het is waar:
Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden!

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door Jezebel »

AGM Roestbak schreef:Hi,
Ik ben sinds ander half jaar (nieuw gekocht voor ruim 1200 euro) in het bezit van een AGM scooter.
Al het chroomwerk roest (het is een roestbak geworden)ondanks dat de scooter in een garage staat.
Kontakt opgenomen (via mail) met de importeur maar deze reageert totaal niet.
Dus met andere woorden kijk uit als je een AGM scooter koopt
Ik en mijn vriendin hebben een agm retro van ca. 2,5 jaar oud. We rijden behoorlijk veel kilometers, soms zelfs met regenachtig weer.
Wij onderhouden onze scooters zoals het hoort, vandaar dat er ook geen spatje roest op te vinden is. Het is voor mij dan ook een raadsel hoe je dit voor elkaar krijgt.:shock:

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door oo4load »

Ik zal dit waarschijnlijk nog wel een miljoen keer moeten herhalen, maar AGM is GEEN merk. Het is een sticker die door een NL importeur op een willekeurige goedkope import scooter wordt geplakt. Ga dus nooit jouw "agm" vergelijken met die van een ander, want ze komen in feite uit een totaal andere fabriek.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door Jezebel »

oo4load schreef:Ga dus nooit jouw "agm" vergelijken met die van een ander, want ze komen in feite uit een totaal andere fabriek.
Daar zit dan blijkbaar het verschil. Jij hebt dan waarschijnlijk een fosti of pico(als het beestje maar een naam heeft), van een veel mindere kwaliteit. :wink:

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

oo4load schreef:Ja poets jij je maar lekker suf. Als de materiaalkwaliteit goed is dan hoef je niet te poetsen, blijft het onder normale omstandigheden gewoon netjes.
Mijn Kymco (1699 euro) is 3 jaar oud, staat altijd buiten in de regen en hapt swinters pekel. Toch is het hele ding nog tiptop in orde, geen roest op het frame en alleen hier en daar een boutje gebruind.
Mijn chinees (1000 euro) is 2 jaar oud, staat altijd binnen, wordt vrijwel nooit gebruikt (alleen in de zomer, en ziet zelden een spatje regen) en altijd schoon gehouden. Toch presteert deze het om op diverse plekken roest te vertonen, gewoon omdat het materiaal van erbarmelijke kwaliteit is.

Ik heb chinese scooters gezien zonder kappen waarvan het frame nog harder roest dan een antieke Opel Kadett die wekelijks met zout water wordt gewassen.
Mijn sparta lucky is uit 1975 en daar is helemaal geen roest op te vinden, zelfs niet op de velgen! En dat terwijl mijn moeder daar altijd zomer en winter er de boodschappen op deed :lol:

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Dan kan ik er nog een Dierenvriend 1986
Ik ben in het bezit van een Franse sportfiets van het merk Mercier (dat niet meer bestaat)
Het was mijn eerste nieuwe fiets die ik nog van mijn ouders had gekregen.
Ik dacht altijd dat de spatborden van aluminium waren maar ze zijn gewoon van verchroomd staal en er zit niet 1 roest plekje op.
De hele fiets is bijna in showroom staat door goede onderhoud.
De enige roest plekjes(even een tijd niet bijgehouden) die je eventueel vinden kan zijn op de velgen tussen de spaken maar dat mag ook wel na 30 jaar,,toch?
Even (blijven)onderhouden en je hebt er jaren plezier van !!!

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door oo4load »

Ik heb mooie verchroomde scooteruitlaten geimporteerd uit China.

-Het chroom bladerde er al af nog voor ze de doos in gingen
-Her en der roesplekken dus als ze nieuw waren
-Hele serie met te korte beugels, tsja dat zo'bn ding opeens de helft korter is valt ook echt niet op. (???)
-Soms zelfs een gat erin gebrand.

Maarja "even onderhouden en je hebt er jaren plezier van". Toch? Nederlanders zijn te naief, die chinezen lusten je rauw!!!

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

oo4load schreef:Ik heb mooie verchroomde scooteruitlaten geimporteerd uit China.

-Het chroom bladerde er al af nog voor ze de doos in gingen
-Her en der roesplekken dus als ze nieuw waren
-Hele serie met te korte beugels, tsja dat zo'bn ding opeens de helft korter is valt ook echt niet op. (???)
-Soms zelfs een gat erin gebrand.

Maarja "even onderhouden en je hebt er jaren plezier van". Toch? Nederlanders zijn te naief, die chinezen lusten je rauw!!!
Het stomme van je verhaal is dat je er zelf bent ingetrapt.
Je kan dat Chinese schroot ook terug sturen tenzij het niet is gekocht bij een goed bedrijf,fabrikant.
""Schroot"" blijft schroot al poets je het nog zo vaak.
Maar ik had het hier niet over.
Ik heb geen Chinese troep gekocht.
Over het algemeen,of het nu uit China komt of niet Onderhoud is altijd nodig alleen voor de een minder (snel)als bij de ander!!
Je hebt er alleen maar belang bij een goed onderhouden scooter,brommer etc

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door Jezebel »

oo4load schreef:Ik heb mooie verchroomde scooteruitlaten geimporteerd uit China.

-Het chroom bladerde er al af nog voor ze de doos in gingen
-Her en der roesplekken dus als ze nieuw waren
-Hele serie met te korte beugels, tsja dat zo'bn ding opeens de helft korter is valt ook echt niet op. (???)
-Soms zelfs een gat erin gebrand.

Maarja "even onderhouden en je hebt er jaren plezier van". Toch? Nederlanders zijn te naief, die chinezen lusten je rauw!!!
Tja, dat krijg je als je het goedkoopste van het goedkoopste besteld. Wie is er hier nu naief?? :mrgreen:

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door oo4load »

En als ik het duurste bestel en het is nog niet goed, ben ik dan ook naief?
Het gaat om de chinese mentaliteit.

Als je wat bij een Taiwanees bestelt dan is het ook goedkoop (wel duurder dan china) maar hij zal er alles aan doen om de kwaliteit te waarborgen.
In Japan zelfde verhaal. Zo denkt iedereen erover in het bedrijf.

Een Chinees doet er niets aan om de kwaliteit te waarborgen (personeel op de werkvloer = ongemotiveerd, geen verantwoordelijkheidsgevoel, slechte werkomstandigheden) en alles om meer geld in zijn eigen zak te steken (management).

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: retro scooter, merk znen

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

oo4load schreef:En als ik het duurste bestel en het is nog niet goed, ben ik dan ook naief?
Het gaat om de chinese mentaliteit.

Als je wat bij een Taiwanees bestelt dan is het ook goedkoop (wel duurder dan china) maar hij zal er alles aan doen om de kwaliteit te waarborgen.
In Japan zelfde verhaal. Zo denkt iedereen erover in het bedrijf.

Een Chinees doet er niets aan om de kwaliteit te waarborgen (personeel op de werkvloer = ongemotiveerd, geen verantwoordelijkheidsgevoel, slechte werkomstandigheden) en alles om meer geld in zijn eigen zak te steken (management).
Dit verhaal wat je verteld is bekend
Als een Chinees ja knikt is het in vele gevallen een nee.
Mij is het toch niet duidelijk waarom je dan toch voor de Chinese kwaliteit gaat als je weet dat je ellende kan verwachten.
Maar goed vergissen is menselijk en zijn beloftes teleurstellend.
We leren er van.
Wat Japan en Taiwan betreft,die hebben een naam voor goede kwaliteit en daar moeten ze wel aan of hoog te houden.
Tegenwoordig gebeurd dit ook niet altijd meer.
Heb vele electronische apparaten terug moeten brengen van wegen gebrek aan kwaliteit ,maandag morgen produkt ,of met kinder ziektes er nog in.
Heel erg irritant maar dit is weer een ander verhaal.
Ik heb zelf een SYM FIDDLE (uit Taiwan)en gelukkig nog geen problemen maar ik heb de scooter ook maar sinds Juni er kan dus nog van alles gebeuren maar ik heb er wel vertrouwen in.
Ik blijf alleen hopen dat de dealer zijn woord houd.
Dat is iets wat niet altijd gebeurd.

Gesloten