LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] €400,- voor een 16 jarige normaal?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Degrelle schreef:Ook weer zo'n briljante opmerking. Ja dat soort trainingen zijn heel belangrijk voor een 15 jarige vakkenvuller :mrgreen:
Noem jij dan eens een andere oplossing waar deze 15-jarige vakkenvuller een baan mee kan vinden? Tot nu toe probeer je alleen maar met onzinnige opmerkingen de argumenten van anderen onderuit te halen, maar alternatieven bied je niet. Net zo min als je mijn vragen beantwoord.

Dus kom maar op.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Ik heb niet het idee dat je zo in bent voor argumenten.

Wat ik met mijn vorige posting wilde aanduiden was dat sollicitatietrainingen heel goed zijn voor mensen die al een tijdje uit het arbedisproces zijn en voor mensen die graag van baan willen veranderen maar daarbij wat hulp nodig hebben. Voor 15 jarigen natuurlijk niet. Die gaan naar school en leren het daar.

En eerder heb ik trachten aan te geven dat ik het wat flauw vind om als een bok op een haverkist met zijn allen deze tiener af te vallen. Laat die jongen toch actie voeren. Hij toont tenminste initiatief.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik moet zeggen dat ik het nu met gerland enz allemaal eens bent,je wist van te voren al dat alles ging veranderen dus je hebt kunnen sparen.
toen wij ons rijbewijs gingen halen werkte je je ook een slag in de ronte om eem les te betalen,althans ik wel ik leerder en werkte al op mijn 15 dat is pas 21 jr terug!
dus ik denk dat je net als die andere jonge gewoon wat meer actie richting werk moet gaan zoeken dan naar het cbr en dat je les krijgt is alleen maar goed,.
want zo veilig zijn sommige scooter rijders niet en hopelijk steken ze hier iets van op...hopelijk!

ga je over 2 jr weer actie voeren omdat het halen van een rijbewijs zo duur is?neem aan dat je dan toch nog aan het leren bent...??

heel veel succes ermee...

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door trudy81 »

Er zijn al 181 handtekeningen verzameld tot nu toe. Nog 39.819 te gaan voordat de Tweede Kamer verplicht is naar het verzoek te kijken.

Een verzoek dat overigens weinig concreet is, zodat de Tweede Kamer er weinig mee kan.
Op zich best leuk intiatief dat jongeren politiek bewust bezig zijn. Punt is alleen dat de 40.000 handtekeningen voor een burger intiatief van meerderjarigen moeten zijn en dat er stricte regels zijn over de geldigheid van digitale handtekeningen.
Is opzich niet erg, het parlement wil zich ook nog wel eens over zaken buigen die veel aandacht krijgen zonder dat de term 'burgerinitiatief' kan en mag vallen.

groetjes

Trudy

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door Amyl »

J. Degrelle schreef: Voor 15 jarigen natuurlijk niet. Die gaan naar school en leren het daar.
Niet meer dus. Vandaar ook dat zoveel jongeren hebben aangegeven dat zij die training wel willen hebben, ook met het oog op het feit dat zij vaak zelf stageplekken moeten regelen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

amyl

het is ook maar een voorbeeld dat iedereen moet werken voor zijn geld daarom zeg ik erbij het is wel 21 jr geleden :D snap je?ook een 16 jarige kan voor zijn doel werken...mijn neefje gaat op vakantie volgende mnd zelf bij elkaar gespaard 800 euro en dan nog zakgeld...tuurlijk krijgt wel iets mee van ma en pa maar het grootste deel heeft ie allemaal zelf betaald en werkt en leert ,gewoon voor procesoperator pittige opleiding en bij ah vakken vullen zo veel mogelik uren..dus als er een wil is..

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door Amyl »

ik reageerde ook helemaal niet op jouw opmerking hoor lol.
kan me daar wel in vinden ;-)

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb niet het idee dat je zo in bent voor argumenten.
Je hebt nog geen enkel zinnig argument of oplossing gegeven, en ook nu ga je weer niet op mijn vraag in om die argumenten/oplossingen te geven. Je probeert het balletje op een oneerlijke manier bij mij te leggen, maar ik wil gewoon mijn vraag beantwoord zien: noem je oplossingen maar eens. Die heb je niet. Anders gaf je ze wel.

Ik vind jouw manier van posten wel erg flauw, eerlijk gezegd. Net als in het andere topic: je wilt persé gelijk hebben, ook al heb je het niet, en kun je niet beargumenteren waaróm je gelijk zou moeten hebben. En dan kom je met dit soort drogredenen aanzetten.

Verder discussiëren met jou heeft geen zin, omdat er simpelweg geen discussie is. Er is van jouw kant alleen maar een vaag, inhoudsloos om de hete brij heendraaien.

jolly48
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 mei 2010 14:48

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door jolly48 »

ik vind het maar goed ook dat de prijs zo hoog is, tegenwoordig rijdt iedere 16 jarige op een scooter, hoe ze aan dat geld komen , ja dat weet niemand.
400 voor een rijbewijs en ongeveer 800 voor een scooter.
en hebben een bij baan wat ook niets oplevert.
ze scheuren als bezetenen op hun opgevoerde scooter op de weg.
het scooter rijbewijs mag van mij naar 18 jaar.
ik vraag me af hoe jij dan je scooter wilt betalen als je al moeite heb om 400 euro bij elkaar te krijgen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sorry amyl het leek er zo op?
:D sorry.....

zwartemuis
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2010 12:55

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door zwartemuis »

Kijk ff je ouders lief aan zou ik zeggen. Als jij altijd voor hun hebt klaargestaan, dan zullen ze dat andersom ook wel doen. Als je er echter altijd een potje van hebt gemaakt dan wordt dat een beste opgave.
PS E 400 is inderdaad wel veel.

C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door C'est un secret »

@ zwartemuis

Volgens mij staan je ouders meestal voor jou klaar en niet andersom. Die ouders zijn gek als ze dat voor hem betalen. Hij moet toch zo nodig brommer rijden? Dan moet hij dat ook zelf maar betalen. Het is geen eerste levensbehoefte. Kom op zeg, er is niets mis mee als je weet waar je zo hard voor gewerkt/gespaard hebt. Veel jongeren weten dat niet meer, omdat ze alles zo maar in hun schoot geworpen krijgen. Mijn ouders moesten/moeten ook hard werken voor bijvoorbeeld een 'nieuwere' auto en dat moet ik nu ook voor mijn laptop. Zo leer je de waarde van geld kennen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

C'est un secret


ik geef je helemaal gelijk! ik had dan geen goede ouders en moest het zelf maar zien te rooien maar daar gaat het niet om,dus ik ben van de orde werken voor je geld...
maar tegenwoordig worden sommige zeg ik he! kinderen zo verwend dat is niet normaal,dat ze verbaast staan als ze iets zelf moeten betalen..welkom in het echte leven,sommige taal die ze uitslaan of andere volwassen dingen die ze zo goed weten,weten ze ook zo goed,dus kunnen ze hier ook zelf wel voor zorgen..

zal je een voorbeeld geven heb een buurmeisje van 6...heeft alles al...
ze was 3 had al een laptop en tv met dvd speler opd e kamer!
oh wil je een wi krijg je die toch..nu verpest tot op het bot..mijn man zegt wat krijgt ze als ze 10 wordt een vliegtuig alvast en het ergste is...ze kunnen het eigenlijk niet eens betalen...

dus jongelui,je handen uit de mouwen steken is niks mis mee,gezond en vooral nu van de zomer,banen zat!
vooral 16 jarige,lekker goedkoop!
en dat je examen moet doen...tja de scooterrijders van hede enz hebben het er zelf naar gemaakt...je moet ze eens zien rijden en sta je in de weg op de stoep krijg je nog een grote bek ook,maar ja of daar een examen tegen helpt...

je hoort het dus,van iedereen,ik denk niet dat je hantekeningen gaan helpen..
doe het ook vast voor als je 18 wordt en als je op kamers gaat die moet je ook betalen...enne als je straks de huur of weet ik wat moet gaan betalen(grapje)

en het is niet zo van lekker makkelijk vanaf ons pctje..daar is dit forum toch voor als de jongen of meisje voor mij zou staan zou ik het zelfde zeggen ,sorry maar zo ben ik....recht voor zijn raap.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

C'est un secreet...

Kom op zeg, vroeger vroeger vroeger..

We leven nu en waarom zouden die ouders voor hun oogappel niet hun brommertje kunnen kopen. en het rijbewijs van hun centjes laten halen...

Het leven is een kwestie van keuzes maken. In plaats van je geld drie keer per jaar aan de reismaffia te geven voor de zoveelste vakantie kun je ook een keer minder gaan en zoonlief een brommer gunnen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door witte angora »

We leven nu en waarom zouden die ouders voor hun oogappel niet hun brommertje kunnen kopen. en het rijbewijs van hun centjes laten halen...
Kijk, daar komt-ie ineens met een oplossing, en nog een zinnige ook: de ouders kunnen het brommerrijbewijs voor hun kinderen betalen.

Dan kan de huidige prijs gewoon gehandhaafd blijven, en hoeft het pleziertje van de betreffende jongeren niet ten koste te gaan van de belastingbetaler.

Het heeft lang, heel lang geduurd, maar eindelijk is hij bijgedraaid. :lol:

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door malaga »

witte angora schreef:
We leven nu en waarom zouden die ouders voor hun oogappel niet hun brommertje kunnen kopen. en het rijbewijs van hun centjes laten halen...
Kijk, daar komt-ie ineens met een oplossing, en nog een zinnige ook: de ouders kunnen het brommerrijbewijs voor hun kinderen betalen.

Dan kan de huidige prijs gewoon gehandhaafd blijven, en hoeft het pleziertje van de betreffende jongeren niet ten koste te gaan van de belastingbetaler.

Het heeft lang, heel lang geduurd, maar eindelijk is hij bijgedraaid. :lol:
Helemaal mee eens !
Heb er nog niet op dit topic gereageerd, want in feite mag TS hier helemaal niet posten!

citaat:
Beste Radar Forum Gebruikers,
Ik ben bijna 16 jaar en wil graag brommer gaan rijden
citaat einde:

Maar ook alleen lezen, geeft een indruk, hoe sommige mensen aan drammen zijn!

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Hehe die Angorakat maakt nu zelf een leuke draai. Ik heb alleen gezegd dat die jongen niet zo afge(angora)kat moet worden als die graag een actie wil voeren.

Btw, ik heb een pesthekel aan brommers. Mijn kinderen krijgen er geen.

Backsmash
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2007 19:44

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door Backsmash »

Wist je nu pas dat je binnenkort 16 wordt en dan geld nodig hebt voor een (brommer) rijbewijs? Bij ons hier is ruim tevoren gewerkt en gespaard om dit te behalen. Over 2 jaar wordt je 18 en heb je ook weer geld nodig voor een autorijbewijs..Start je dan ook weer een topic dat het 'onrechtvaardig' is dat het zo veel geld kost? Pfff, sorry...En nee, wij als ouders kunnen/willen dit niet betalen! Ze zullen dit toch echt zelf moeten doen.

Groetjes,

C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door C'est un secret »

J. Degrelle schreef:C'est un secreet...

Kom op zeg, vroeger vroeger vroeger..

We leven nu en waarom zouden die ouders voor hun oogappel niet hun brommertje kunnen kopen. en het rijbewijs van hun centjes laten halen...

Het leven is een kwestie van keuzes maken. In plaats van je geld drie keer per jaar aan de reismaffia te geven voor de zoveelste vakantie kun je ook een keer minder gaan en zoonlief een brommer gunnen.
Zeg als je quot, moet je het wel goed doen. Ik ben geen secreet :evil: . Schelden mag hier niet. Daarbij heb ik nergens het woord vroeger gebruikt. Tuurlijk is het leven een kwestie van keuzes maken, maar dat geldt ook voor hem. Hier doe je wat, daar laat je wat. Zo is het leven en dat moet hij ook leren. Dat blijkt wel. Als z'n ouders alles voor hem betalen, ja lekker makkelijk, zo leert hij het nooit. Weer eentje met schulden later. Ja, vind je het gek, er is hem nooit geleerd hoe hij met geld om moet gaan. Of wilde je soms zeggen dat goed met geld om gaan niet meer van deze tijd is?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: €400,- voor een 16 jarige normaal?

Ongelezen bericht door witte angora »

Zeg als je quot, moet je het wel goed doen.
Heb je nou echt niet door waar die deegroller al een hele tijd mee bezig is? :wink:

Gesloten