LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vals kenteken op pitbike

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
dj-inkognito
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2011 12:32

vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door dj-inkognito »

heey.


mijn vraag is aan jullie.


ik heb een pitbike gekocht ( minicrossmotor ) met wegtoelating + kenteken ( volgens de verkoper. )

nu kwam ik er later achter toen ik werd aangehouden.

dat dit kenteken helemaal niet is afgegeven op deze crosser maar op een ander soort schakel brommer,

en de plaat is dus gewoon hier op gezet en een ander framenr in getikt.


wat kan ik hier mee doen?

ben een leek met die dingen en vond hem gewoon vet en heb hem dus ook gewoon maar zo gekocht.


alvast bedankt,

gr rick

Toolboy

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dan heeft u zomaar pech.
Het is wel heel naief om zomaar een verkoper op z`n woord te geloven over een zeer ongebruikelijke 2 wieler die al de naam pitbike heeft.
Die naam zegt al genoeg toch?

T

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door tennis »

Je mag overal rijden, behalve op de openbare weg!
Toolboy heeft gelijk, je moet je naïviteit bijstellen, want anders val je nog vaker voor dit soort praatjes van een verkoper .

dj-inkognito
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2011 12:32

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door dj-inkognito »

het zit dus niet helemaal zo naief als jullie denken,


hij werd verkocht onder de naam honda schakel crosser met kenteken.


deze dingen worden hier in apeldoorn bij de lokale dealers gewoon verkocht met kenteken en ze komen tegen woordig steeds meer op de markt evenals de midibikes die zijn erook al met legaal kenteken.

het is een rode crosser een schakel met een honda kappenset,


op het kenteken staat ook vermeld

merk: honda nsr schakelbrommer
kleur: rood


dan mag ik er toch wel van uit gaan dat dit dan goed zit. aangezien ze ook legaal worden verkocht met kenteken.


ik heb verder geen verstand van merken en scooters

maar als er nou stond peugeot vivacity dan had ik wel gedacht van hier klopt iets maar nu heeft dus ook het kenteken zelf ook nog de schein mee?

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

dj-inkognito schreef: merk: honda nsr schakelbrommer
kleur: rood
heb je wel eens gegoogled op afbeeldingen van een honda NSR? Die dingen reden al rond toen ik 16 was, toen bestonden pitbikes nog niet eens.

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door MarkII »

Iets word mij niet duidelijk het verhaal.

Was de pitbike nieuw bij aanschaf?

Als dit het geval is dan het volgende.

De vorige eigenaar heeft bij een nieuw motorrijtuig een framenummer ingeslagen en daar een kenteken bij geleverd dat afkomstig was van een ander motorvoertuig?
Dit laatste voertuig is waarschijnlijk een voertuig dat gesloopt is.

Dit heet volgens de wet een omgekat voertuig en is dus niet toegestaan.

Als de verkoper een bedrijf is, mag u verlangen dat hij dit had gecontroleerd. U koopt tenslotte ten goede trouw. U zou dus eigenlijk mogen verlangen dat u het voertuig mag terug brengen en uw geld terug ontvangt. U ziet als consument af van de koop.

Als het een particulier betreft, dan zou ik aangifte doen tegen de vorige eigenaar.
U kocht het voertuig met kenteken. Hoe kwam hij aan het voertuig? Heeft hij zelf het voertuig omgekat? Hoe dan ook de vorige eigenaar kan verantwoordelijk worden gehouden onder de naam heling en uw geld terug eisen onder de bewoording dwaling. Deze particulier verkocht u namelijk een brommer met kenteken waarbij hij verklaarde dat deze bij elkaar hoorde. Hij probeerde u dus op het verkeerde been te zetten en dat is hem gelukt. Dit word dwaling genoemd.

Het verhaal dwaling zal waarschijnlijk via de rechter moeten. Ik neem aan dat de vorige eigenaar het betaalde niet wil terugbetalen. Als u hem voorhoud dat u een procedure wil starten omtrent dwaling, denkt hij daar misschien anders over. Mocht hij nog niet overtuigd zijn, onderbouw dan uw zaak dat hij, wanneer hij niet uw geld terug betaald, aangifte zal doen tegen deze particulier van het strafbare feit heling. Hij verkocht namelijk een goed waarmee een strafbaar feit werd gepleegd. Tevens zou hij verdachte kunnen zijn van het omkatten van motorvoertuigen. Misschien heeft hij het voertuig zo gekocht, wat eigenlijk ook heling is.

U moet sowieso aangifte doen van heling of de particulier nu wel of niet terug betaald. U heeft namelijk een voertuig in uw bezit waaraan geknoeid is. Tevens heeft u een kenteken in uw bezit dat nu op uw naam staat, waardoor u volledig verantwoordelijk word gehouden voor een verzekeringsplicht enz enz.
Wanneer u namelijk geen aangifte doet, bent u ook een heler. En dat zou inhouden dat u ook strafbaar vervolgd kan worden. Het gebruiken van de bromfiets op eigen terrein houd niet in dat het strafbare feit verdwijnt. Het is tenslotte hoe dan ook afkomstig van heling. En het kenteken staat op UW naam.

Neem dus direct actie. Neem contact op met de eigenaar en vraag uw geld terug. Wil hij niet meewerken? Vertel hem dat u contact zal opnemen met een advocaat waarbij u hem verantwoordelijk zal houden voor dwaling. Geef direct aan dat u aangifte doet van heling bij de politie.

Mocht de vorige eigenaar het geld terug geven, dan zou hij namelijk de persoon van wie hij het voertuig kocht, op dezelfde manier aansprakelijk kunnen stellen.
Uiteindelijk blijft het voertuig plakken bij de persoon die het omkatte.
En dat is de persoon die het strafbare feit pleegde.

Klinkt zo makkelijk, maar het zal je een hoop tijd kosten en ellende.
Nog maar niet te zwijgen over geld. MAAR DOE WEL WAT.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door pbarendse »

Emlichheimer schreef:
dj-inkognito schreef: merk: honda nsr schakelbrommer
kleur: rood
heb je wel eens gegoogled op afbeeldingen van een honda NSR? Die dingen reden al rond toen ik 16 was, toen bestonden pitbikes nog niet eens.
Iets meer onderzoek van te voren had wel op zn plaats geweest inderdaad. Een Honda NSR valt allerminst onder de noemer pitbike, dit is een race replica die een jaar of 20 geleden inderdaad al rondreed!

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

pbarendse schreef:Iets meer onderzoek van te voren had wel op zn plaats geweest inderdaad. Een Honda NSR valt allerminst onder de noemer pitbike, dit is een race replica die een jaar of 20 geleden inderdaad al rondreed!
ik bedoel maar. :?

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Als je iets meer moeite had gedaan met zoeken naar een pitbike model met kenteken was je er achter gekomen dat orion die dingen leverd

http://www.valk-tweewielersport.nl/aanb ... php?id=212

leuke gebruikte :wink:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door pbarendse »

Leuke illegale gebruikte zeg maar. Brommerkenteken en 125 cc? Dat is vragen om ellende als er een keer wat gebeurt. Dan ben je echt de sjaak.

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: vals kenteken op pitbike

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Ik bedoel er mee te zeggen dat er wel degelijk merken zijn die dit soort types legaal op kenteken heeft en ook nog eens 2dehands. 50cc blokje koop je ook weer nieuw voor ongeveer 250 euro dus dat lijkt mee niet echt een probleem.

Gesloten