LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
joopsmit
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2006 17:42

wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door joopsmit »

Wat nu! ik heb het plan om mij een schooter aanteschaffen .ben arbeids inval: en heb dus een zeer karig inkomen . ben nu 63 en op de fiets boodschappen doen of even naar de stad gaat wat moeilijk. Nu heb ik bij de firma Heuts auto onderdelen zaak limburg en aan verwanten met cervice garage een aan bieding gezien van schooters . Zien er mooi uit een jaar garantie.
Maar door al dat gekrakeel op deze site wet ik echt niet meer welk merk beter is en welk niet . Hoe kom ik er achter wat voor merk het is en waar het vandaan komt .
Er zijn zoveel verhalen daar word ik bijna niet goed van . Wie weet goede raad .
Ik ga er van uit als je normaal alleen er op rijd en niet scheurd enstoep op en af knald maakt dat toch denk ik veel uit.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door opa60 »

komt allemaal uit china joop. kijk naar de garantie die moet twee jaar zijn. dat geeft de piaggio kymco sym , en nog anderen.mvg opa

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door ronald g »

Kijk eens op de site van Tomos en informeer bij de dichtstbijzijnde dealer. Zomaar een tip, maar al die grapjes op de moderne scooters die meestal in China in elkaar geknutseld worden gaan hemelen waar je bij staat.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Heb zelf een peugot v-clic welke onder de 1000e was, met onderhandelen en inruil uiteindelijk op 775 uitgekomen. Dit is wel de 45 km uitvoering dus helm.
Heb hem nu bijna 3 jaar en geen gekke dingen.

s6

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door atesli »

Ik heb een Kymco nu een jaar en 2800 km weg, probleemloos.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Jezebel »

Teunbosseman schreef:Heb zelf een peugot v-clic welke onder de 1000e was, met onderhandelen en inruil uiteindelijk op 775 uitgekomen. Dit is wel de 45 km uitvoering dus helm.
Heb hem nu bijna 3 jaar en geen gekke dingen.

s6
Goh, en dat is ook een chinese scooter...... :mrgreen:

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door opa60 »

de v clic was mijn allerslechte scooter ooit,na2200km geen compressie meer,gerepareerd terug gehad, op 4200km was ie weer aan de beurt toen maar daar gelaten.is echt bagger.mvg opa

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jezebel schreef:
Teunbosseman schreef:Heb zelf een peugot v-clic welke onder de 1000e was, met onderhandelen en inruil uiteindelijk op 775 uitgekomen. Dit is wel de 45 km uitvoering dus helm.
Heb hem nu bijna 3 jaar en geen gekke dingen.

s6
Goh, en dat is ook een chinese scooter...... :mrgreen:

Ja en ?? Op alle merken zitten onderdelen uit Aziatische landen. Ik zeg nergens dat ik daar moeite mee heb zoals sommige met "echte" bami scooters.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

opa60 schreef:de v clic was mijn allerslechte scooter ooit,na2200km geen compressie meer,gerepareerd terug gehad, op 4200km was ie weer aan de beurt toen maar daar gelaten.is echt bagger.mvg opa

Nogmaals, ik heb er totaal geen problemen mee.....jij wel...jammer.
Zo heb ik alleen meer problemen gehad met de meer "bekendere" merken....tsja kan beuren.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door oo4load »

Het gaat niet om de vclic van jou, of die van de buurman. Het gaat erom dat als je als dealer 100 vclics hebt verkocht, daarvan een relatief groot deel regelmatig in de werkplaats overnacht. En dat is niet omdat ze het koud hebben als ze buiten staan.
Hetzelfde geldt voor al die andere goedkope chinese scooters. (Peugeot vclic is geen peugeot!! Het is gewoon een chinees ding met peugeot sticker.) Waarom zouden er toch van die bomvolle klaagtopics op trosradar staan over de vclic!!!!????

"Ja maar alles komt uit china tegenwoordig blabla". Het land van herkomst is niet belangrijk, het gaat om de onderdelen waarvan het is gemaakt. En een vclic bestaat uit slechte onderdelen die eigenlijk voor de interne chinese markt zijn bedoeld. Een piaggio zip of kymco agility wordt gemaakt van onderdelen die speciaal voor deze merken zijn gemaakt en vaak ook nog binnen de eigen fabriek.

Geen enkele dealer of monteur die het goed voorheeft met zijn klanten raadt iemand een chinese scooter aan. Zo'n ding is na 5000km of 1 jaar gewoon compleet afgeschreven, het repareren niet meer waard. Dat heeft niets met onderhoud of zuinig gebruik te maken, het is gewoon de kwaliteit van het materiaal en het onwerp dat niet deugt.


Wil je weten wat voor kwaliteit het is: loop naar een fietsenstalling en vergelijk een LIMIT of RANGER fiets (van de bouwmarkt/ halfords) met een 20 jaar oude Batavus/Gazelle etc die ernaast staat. Zo'n chinees ding ziet er na 1 jaar gebruik uit alsof hij een maand in een sloot heeft gelegen.

Het zijn altijd mensen die van toeten noch blazen weten die chinese scooters staan op te hemelen. Als je ze zo goed vindt, begin dan zelf een dealerschap, na 2 jaar horen we graag je hernieuwde standpunt.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

oo4load schreef:Het gaat niet om de vclic van jou, of die van de buurman. Het gaat erom dat als je als dealer 100 vclics hebt verkocht, daarvan een relatief groot deel regelmatig in de werkplaats overnacht. En dat is niet omdat ze het koud hebben als ze buiten staan.
Hetzelfde geldt voor al die andere goedkope chinese scooters. (Peugeot vclic is geen peugeot!! Het is gewoon een chinees ding met peugeot sticker.) Waarom zouden er toch van die bomvolle klaagtopics op trosradar staan over de vclic!!!!????

"Ja maar alles komt uit china tegenwoordig blabla". Het land van herkomst is niet belangrijk, het gaat om de onderdelen waarvan het is gemaakt. En een vclic bestaat uit slechte onderdelen die eigenlijk voor de interne chinese markt zijn bedoeld. Een piaggio zip of kymco agility wordt gemaakt van onderdelen die speciaal voor deze merken zijn gemaakt en vaak ook nog binnen de eigen fabriek.

Geen enkele dealer of monteur die het goed voorheeft met zijn klanten raadt iemand een chinese scooter aan. Zo'n ding is na 5000km of 1 jaar gewoon compleet afgeschreven, het repareren niet meer waard. Dat heeft niets met onderhoud of zuinig gebruik te maken, het is gewoon de kwaliteit van het materiaal en het onwerp dat niet deugt.


Wil je weten wat voor kwaliteit het is: loop naar een fietsenstalling en vergelijk een LIMIT of RANGER fiets (van de bouwmarkt/ halfords) met een 20 jaar oude Batavus/Gazelle etc die ernaast staat. Zo'n chinees ding ziet er na 1 jaar gebruik uit alsof hij een maand in een sloot heeft gelegen.

Het zijn altijd mensen die van toeten noch blazen weten die chinese scooters staan op te hemelen. Als je ze zo goed vindt, begin dan zelf een dealerschap, na 2 jaar horen we graag je hernieuwde standpunt.

MAn wat een reactie.....ppppfff....azijnzeiker als iemand eens een post plaats dat deze geen probleem heeft met een vclic. Inderdaad gaat het daar niet om maar het gaat er al helemaal niet om jouw hetze hierin.

TS vraagt om advies waarvan ik MIJN ervaring geef, dat dit niet de JOUWE is, tsja welkom op een forum.
Daarbij hemel ik de vclic niet op, ik geef MIJN ervaring.

Stompzinning e niks dragende opmerking dat ik een dealerschap moet beginnen, begin jij lekker zelf dan een rechtszaak en verzamel handtekeningen.....wie weet win je de zaak over 2 jaar.

Vclic staat nu 7900 km op en geen buitensposrige zaken tegen gekomen.
JIj hebt jouw mening erover, prima geen moeite mee, maar heb dan ook geen moeit met mijn mening.....reageer anders dan niet, niemand houd een psitool op je gericht om te reageren.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door oo4load »

Ja gek is dat he dat er mensen zijn die dagelijks met scooters werken en dat die dus meer ervaring hebben met VCLICS en aanverwante chinese scooters, en dat die dan vanuit hun iets meer professionele optiek het advies geven om er toch maar even omheen te sturen. En dan ben je natuurlijk meteen een azijnzijker :roll:

Dus ja ik heb moeite met mensen die beweren dat hun chinees wel OK is, want doorgaans zijn ze dat dus niet, en voor hetzelfde geld koop je een scooter die wel fatsoenlijk in elkaar zit.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door opa60 »

oo4load,ben het wel met je eens gedeeltelijk, heb sinds november er een chineesje bij gekocht (kon het niet laten voor die 599)normaal rij ik sym cello en de chinees is een flech tech 25rc van de wehkamp met 2 jaar garantie. in het begin heb ik er een probleem mee gehad, maar nu gaat het uitstekend, wat overgens goed is opgelost, met hem heb er nu 600km opzitten,slaat niet af en alles werkt naar behoren.volgens mijn onderhoudsman gaat het toch wel wat beter met de chineesjes carberateur is verbeterd goede bougi en alles is goed afgesteld.ben benieuwd of hij de v clic voorbij komt met de gereden km.mvg.opa

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

oo4load schreef:Ja gek is dat he dat er mensen zijn die dagelijks met scooters werken en dat die dus meer ervaring hebben met VCLICS en aanverwante chinese scooters, en dat die dan vanuit hun iets meer professionele optiek het advies geven om er toch maar even omheen te sturen. En dan ben je natuurlijk meteen een azijnzijker :roll:

Dus ja ik heb moeite met mensen die beweren dat hun chinees wel OK is, want doorgaans zijn ze dat dus niet, en voor hetzelfde geld koop je een scooter die wel fatsoenlijk in elkaar zit.

Ja nu kom je met een andere invalshoek. Ik ken je niet, je kent mij ook niet. In je eerste reactie ga je direct in de aanval terwijl ik alleen MIJN ervaring geef. Nu kom je met dat je dagelijks met scooters werkt, neem aan monteur ofzo, wel ik RIJD dagelijks das mijn ervaring.
Tevens beticht je mij dat ik chinese scooters ophemel en dat ik maar zelf een dealerschap moet beginnen........
Ik heb moeite met figuren zoals jij die direct in de aanval gaat als iemand ZIJN mening geeft. En inderdaad is MIJN chinees OK. En voor hetzelfde geld kon ik geen "merkscooter" kopen hoor.

Mensen die een ander zijn ervaring niet respecteren noem ik ind azijnzeikers. Dat jij andere ervaringen hebt met VCLICS, tsja dan heb ik zeker mazzel tot nu toe.
Je zal ongetwijfeld veel kennis hebben van scooters maar als je zo met je klanten omgaat wel dan zou ik niks bij je kopen.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Echelon »

Het halve forum staat hier vol geschreven over problemen met de Vclic.
Uw reactie is daarom dan ook nogal onzinnig: het feit dat uw scooter het -vermoedelijk toevallig- wel goed doet zegt niets over de kwaliteit van het apparaat (helaas voor u!)

Aanraders v.w.b goede merkscooters:

- Piaggio
- Kymco
- Sym

Koop vooral geen onbekende Chinese importscooters via websites die slechts een honderd of 8-9 nieuw kosten!
Goedkoop is duurkoop.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Echelon schreef:Het halve forum staat hier vol geschreven over problemen met de Vclic.
Uw reactie is daarom dan ook nogal onzinnig: het feit dat uw scooter het -vermoedelijk toevallig- wel goed doet zegt niets over de kwaliteit van het apparaat (helaas voor u!)

Aanraders v.w.b goede merkscooters:

- Piaggio
- Kymco
- Sym

Koop vooral geen onbekende Chinese importscooters via websites die slechts een honderd of 8-9 nieuw kosten!
Goedkoop is duurkoop.

Mijn reactie is onzinnig??? Kannonne wat een kortzichtigheid zeg, omdat er een keer iemand zich meld welke GEEN problemen heeft wordt alles uit de kast gehaald om toch die ene positieveling met een VCLIC onderuit te halen. Ik mag toch aannemen dat jullie weten dat klachten veel vaker en sneller forums zullen vinden dan positieve ervaringen.

Nogal tegenstrijdig wat je zegt, vermoedelijk goed doet, is hij doet het goed. En als iets het goed doet dan is kwaliteit vaak ook wel ok. Wel eens bij stilgestaan dat de klachten wellicht een foutieve massaproductie was en ik een nieuwer model heb?

Nee Kymco is een lekker merk, daar heb ik dus alleen maar problemen mee gehad.

Maar vindt het best, hoop dat TS een juiste keus maakt waar hij zich prettig mee voelt zowel prive als in zn portomonee.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Nou, ik heb ff gezocht op VCLIC binnen dit forum en ind diverse klachten.
Wel typerend om te lezen dat enkele welke in dit topic reageren dat bagger is, in een ander topic de scooter totaal geen problemen heeft.

Anyway, ik hoop er nog ff plezier van te hebben.

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Echelon schreef:Het halve forum staat hier vol geschreven over problemen met de Vclic.
Uw reactie is daarom dan ook nogal onzinnig: het feit dat uw scooter het -vermoedelijk toevallig- wel goed doet zegt niets over de kwaliteit van het apparaat (helaas voor u!)

Aanraders v.w.b goede merkscooters:

- Piaggio
- Kymco
- Sym

Koop vooral geen onbekende Chinese importscooters via websites die slechts een honderd of 8-9 nieuw kosten!
Goedkoop is duurkoop.
En vergeet merken als Honda en Yamaha niet ;). Piaggio is ook niet meer wat het geweest is!

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door oo4load »

dierenvriend1986 schreef: Piaggio is ook niet meer wat het geweest is!

Dat is niet te hopen nee, of bent u die dramatisch slechte voorvorken alweer vergeten van de Runner, Typhoon, NRG etc...
Echter sinds een jaar of 10 zijn de laatste 'behoorlijke' onderdelen (brembo remklauw, ducati cdi etc..) ook nog ingeruild voor goedkope chinese imitaties.

Prijs omhoog, kwaliteit omlaag. En toch blijft men het kopen.

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

oo4load schreef:
dierenvriend1986 schreef: Piaggio is ook niet meer wat het geweest is!

Dat is niet te hopen nee, of bent u die dramatisch slechte voorvorken alweer vergeten van de Runner, Typhoon, NRG etc...
Echter sinds een jaar of 10 zijn de laatste 'behoorlijke' onderdelen (brembo remklauw, ducati cdi etc..) ook nog ingeruild voor goedkope chinese imitaties.

Prijs omhoog, kwaliteit omlaag. En toch blijft men het kopen.
Dat zeg ik, de kwaliteit is niet meer wat het geweest is :roll: .

Voorvorken zijn zeker in het Hollandse klimaat en met het vele strooien snel aan vervanging toe als deze niet worden onderhouden. Had hier vorige week nog een NRG staan van 2 jaar oud met 3000 op de teller waarvan de voorvork poten er uit zagen als of er met een slijptol langs was gegaan...

Gesloten