LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

joopsmit schreef:Wat nu! ik heb het plan om mij een schooter aanteschaffen .ben arbeids inval: en heb dus een zeer karig inkomen . ben nu 63 en op de fiets boodschappen doen of even naar de stad gaat wat moeilijk. Nu heb ik bij de firma Heuts auto onderdelen zaak limburg en aan verwanten met cervice garage een aan bieding gezien van schooters . Zien er mooi uit een jaar garantie.
Maar door al dat gekrakeel op deze site wet ik echt niet meer welk merk beter is en welk niet . Hoe kom ik er achter wat voor merk het is en waar het vandaan komt .
Er zijn zoveel verhalen daar word ik bijna niet goed van . Wie weet goede raad .
Ik ga er van uit als je normaal alleen er op rijd en niet scheurd enstoep op en af knald maakt dat toch denk ik veel uit.
Als u geen gezeur wil hebben koop geen Chinese scooter(de meeste Europeese merken laten hun scooters in China maar wel met goede controle) maar een ander degelijk merk.
Zoals Piaggio,SYM ,Kymco.
Deze merken hebben hun waarde bewezen
Chinese merken geven ook geen 2 jaar garantie hoogstens 1 jaar of zelf 6 maanden.
Afgezien het merk en model is ook de vraag waar gebruikt u de scooter voor en hoe vaak?
Ik adviseer naar een goede degelijke scooter dealer te gaan de er verstand van heeft en u niet van het kastje naar de muur stuurd als er wat is.
Zoals zo veel dealers nu doen,inclusief mijn eigen dealer.
Ik ben gewoon naar een ander gestapt zonder probleem trouwens.
Neem de tijd als het kan ,om het model maar ook de dealer te kiezen.(dealer is de sleutel en vaak belangerijker).
Je kan net zo n goede scooter hebben(gaan ook wel eens stuk of hebben onderhoud nodig)als men een waardeloze dealer hebt kom je nergens.
Vraag om u heen ,des noods aan vreemde hoe de scooter en de dealer service is.
Zelf rijd ik een SYM FIDDLE met alle plezier en goed vertrouwen.
Goede scooter voor een goede prijs.
Alleen dit model is wel wat zwaarder van gewicht +_98 kg
Ik adviseer om een lichter model te kiezen .
Niet alleen van wegen het gewicht maar ook de draaicirkel is kleiner.
Dan hoef je niet zoveel te schuiven waar nodig tijdens het keren of draaien in bv uw achtertuin.
Gezien uw leeftijd,(u bent vast nog jong maar u word ook ouder) is het een overweging waard om daar over na te denken.
Vriendelijke groeten en heel veel succes !!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2012 20:26

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door [email protected] »

OMG.......
Mijn dochter werkt in Alkmaar en gaat met een Vclic??van Akersloot daar naar toe.
In drie jaar een maal een uitlaat en twee maal een V_snaar vernieuwd.
En nu dan startprobleem.
Eigenlijk heeft zij nog vreselijk veel geluk als ik al die ellende hier lees.
De dealer raadt aan om maar te trappen om hem aan te krijgen....het lukt haar niet.
Meneer de dealer deed er wel doodleuk een nieuwe accu in want dat zou het wel wezen....mooi niet.
Inruilen voor een Piagio dan maar.......ben benieuwd wat de dealer er nog voor geeft..hahahhahah

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: wat nu . wil graag een schooter maar ....hulpppp

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

[email protected] schreef:OMG.......
Mijn dochter werkt in Alkmaar en gaat met een Vclic??van Akersloot daar naar toe.
In drie jaar een maal een uitlaat en twee maal een V_snaar vernieuwd.
En nu dan startprobleem.
Eigenlijk heeft zij nog vreselijk veel geluk als ik al die ellende hier lees.
De dealer raadt aan om maar te trappen om hem aan te krijgen....het lukt haar niet.
Meneer de dealer deed er wel doodleuk een nieuwe accu in want dat zou het wel wezen....mooi niet.
Inruilen voor een Piagio dan maar.......ben benieuwd wat de dealer er nog voor geeft..hahahhahah
Peugeot heeft zelf een mail rondgestuurd waarin ze de problemen aangeven, o.a te lichte accu voor de v-clic, ook kan de carburateur problemen geven, en de stekkers v/d bekabeling. Dat is opzich alles, het niet willen starten zal voornamelijk aan liggen of de onderhoudsbeurt goed wordt uitgevoerd, en natuurlijk speelt ook altijd af hoe is de eigenaar met de scooter omgegaan. Als bijv minimaal het motorolie niveau niet wordt bijgehouden sloop je vanzelf het blokje, en ja dat gebeurt nogal vaak.

Gesloten