LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Koeien, varkens of ander vee kan je hier bespreken
Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Fiore »

ik kan hier dus echt laaiend om worden (maar dat doe ik niet, want ik kap hier nu mee, met jullie valt gewoon niet te praten)
dat zo in 1 richting redeneren
Ik moet jullie in jullie waarde laten maar over mij mag alles worden gezegd ..oa ik ben benepen, ik moet nuchter blijven (kortom, ik moet jullie je egoistische gang laten gaan)
omdat ik er anders over denk, en vind dat dieren niet mogen lijden om jullie "oerdriften"te plezieren betekent het nog niet dat mijn mening geen waarde heeft
weet je wat, bekijk het lekker, ga lekker met laurent zitten smullen van je ongecastreerde worsten en denken dat je gelijk hebt
de tijd zal je anders leren (de dieren wens ik het niet toe, maar jullie wel)
ajuus

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door rintina »

De tijd heeft mij al zoveel geleerd Fiore, dat is juist de reden waarom ik zo nuchter ben geworden!..... En ik zei zoveel over jou???? Ik heb liever dat mensen tegen mij zeggen dat ik met beide benen op de grond moet staan, en nuchter moet zijn, dan dat ik onnodig uitgemaakt word voor egoïst. Oerdriften???? Volgens mij weet jij niet wat dat zijn :D

woutersadvice
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:55

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door woutersadvice »

dames en heren: rood vlees is sowieso niet zo gezond(verkeerde vetten) rood vlees zijn alle zoogdieren zoals bv varkens en rund vlees)

beter eet je vis, dat is zeer gezond. vogels ook alleen kip daar word teveel mee geknoeit in de bio industrie(hormonen in kippenvoer) en te kleine hokjes. mij is het opgevallen dat de kippenpoten de laatste jaren groter zijn geworden maar vies smaken, veels te vet.proeft en is niet gezond. liever betaal ik wat meer en eet ik verandwoord vlees of vis

mensen word wakker of willen we ons laten naaien door de overheid of bio industrie?

:)

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door rintina »

Nou Wouter, wat zijn dat nou weer voor loze kreten. Waarom zou het niet gezond zijn, en ja.....overal waar teveel voor staat is slecht. Alles met mate dus, ook varkens en kippenvlees. Nee, weet je wat slecht is? Roken, dat is duidelijk bewezen, ik heb nog nooit gehoord dat iemand dood is gegaan van kippen of varkensvlees. Hormonen in voer? Apen verhalen, als de A.I.D. dat ondekt op je bedrijf word de boel gesloten.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door rintina »

Ja, ik ben natuurlijk weleens in de slachterij geweest. Ik moet toch weten waar me varkens blijven :lol: Niks mis daar hoor, ze worden niet doodgeknuppeld. maar ze zijn er in 1 keer geweest. Na afloop kregen we een heerlijke hema worst mee :D
En natuurlijk verdienen we met de varkenshouderij, die beesten heb je niet voor je plezier zoals huisdieren. Zij hebben het trouwens bij de meeste burgers veel en veel slechter. Zelf woondde ik ooit in een flat, hoevaak ik niet gezien heb dat een hond zijn behoefte stond te doen in de lift omdat hij het niet meer kon houden...... baasje natuurlijk de hele dag aan het werk en hond de hele dag alleen. En wat denk je van dikke, logge huiskatten? Nee, ze hebben bij ons op de boerderij een veel beter leven. Zij krijgen trouwens een eervolle begravenis bij ons op het erf als ze dood zijn. De kippen op het erf is een ander verhaal. Als ik vindt dat we er te veel van hebben, hak ik hun kop eraf, en gaan ze aan het spit of in de soep. Je zal me wel een moordenaar vinden, maar ik ben gewoon realistisch, en super nuchter.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

Emma ,

varkens zijn geen huisdieren en worden humanitair vervoerd, beesten worden geslacht volgens vastgestelde regels en voorschriften.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door mr T. »

En natuurlijk verdienen we met de varkenshouderij, die beesten heb je niet voor je plezier zoals huisdieren. Zij hebben het trouwens bij de meeste burgers veel en veel slechter. Zelf woondde ik ooit in een flat, hoevaak ik niet gezien heb dat een hond zijn behoefte stond te doen in de lift omdat hij het niet meer kon houden...... baasje natuurlijk de hele dag aan het werk en hond de hele dag alleen.

De hond leeft waarschijnlijk nog en het varken niet. Het verschil is waarschijnlijk dat de hond niet is geslacht om te worden getransformeerd tot een hapje voor een paar minuten. Dat mag ook niet want het slachten van een hond is dierenmishandeling.

varkens zijn geen huisdieren en worden humanitair vervoerd, beesten worden geslacht volgens vastgestelde regels en voorschriften.
Alleen is er nauwelijks controle op de wijze waarop dat transport wordt uitgevoerd.....

Nog een paar plaatjes van die stallen vol met 'speeltjes'

http://www.animalfreedom.org/pics/pigpen.jpg
http://www.animalfreedom.org/slideshow/ ... abteil.jpg
http://www.animalfreedom.org/pics/zeug.jpg

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door ronald g »

De berichten zijn zo lang dat ik niet eens de moeite heb genomen ze te lezen. Beesten worden gefokt om op te eten economie toch. Laat alle koeien varkens leven. Dan kunnen we weer jagen. Eten is eten.

Allemaal terug weg met de supermarkten. en de kledingwinkels nee dan maar zelf kleding maken van koeien en varkens ook weer niet want die zijn zo zielig. Dieren worden al zolang als voedsel gebruikt en wij staan op de top van de keten, we eten elkaar niet op, nog niet.
Dierenleed is er wel bij huisdieren maar bij slachtvee tja die kun je niet redden, of dan maar geen reebout , konijn bij het kerst dinee

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door mr T. »

Wellicht heeft het willen eten van vlees een heel andere oorzaak.
Zie: http://www.nu.nl/news/917275/91/%27Inte ... Br%27.html

Hopelijk kunnen de vleesetende forumleden dit artikel begrijpen.

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door rintina »

Nee Emma, je hebt het mis, onze varkens worden in Nederland geslacht, en gaan daarna naar Engeland. Hier is geen vraag naar baconvlees. Ik heb trouwens niet gezegd dat varkens een eervolle begravenis hier kregen, maar de huisdieren, varkens mogen niet eens op eigen erf begraven worden.
Laatst gewijzigd door rintina op 16 dec 2006 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door rintina »

Nou mr T, hartelijk gefeliciteerd met uw hoge intelligentie. Maar intelligentie heeft helaas niets met verstandigheid te maken. Ook zie ik in mijn omgeving dat mensen met een hoge intelligentie vaak sociaal helemaal mank gaan, kunnen vaak niet meer simpel en nuchter nadenken. Gezond eten heeft niets met vlees te maken, maar met verse groenten en aardappelen en een lekker stukje vlees, ipv kant en klare maaltijden en de Mac Donald.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

Emma61, jouw story wordt eentonig en tegenstrijdig.

Advies: neem een varken als huisdier, bij het bereiken van de 80 kg kun je het beest laten slachten en oppuizelen. :)

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door antonh »

En toch zijn de Hema worsten lekker

Gesloten