LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfokker gebruikt vals adres

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die zogenaamde RvB verdient er gewoon goed aan. En verder ligt het natuurlijk heel genuanceerd, en doen ze hun uiterste best, enz.

De opzichter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2018 11:55

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door De opzichter »

Update:

De Raad van Beheer reageert niet meer op gestelde vragen, wat een waardeloze en amateuristische vereniging. Het zal ze wel te heet worden onder hun voetjes. We geven niet op, de volgende stap wordt de mulimedia.

Kreeg van de Raad van Beheer dat ze een hondenfokker hebben aangepakt, de andere die hetzelfde doet wordt niet aangepakt.

Gevraagd wat is er dan opgelegd, kan ik niet aan U mededelen ivm. privacy wetgeving.

Waarom staat deze fokker woonachtig in Duitsland dan nog op de fokkerslijst van deze rasvereniging in Nederland??

Hij kan gewoon met zijn illegale hondenhandel blijven doorgaan, niemand doet hem iets. Valsheid in geschrifte plegen valt toch onder strafrecht.

Je ziet dat zelfs de overkoepelende organisatie FCI geen enkele acties ondernemen, ondanks dat ze alle informatie hebben. Ik zou toch eens vragen gaan stellen bij de Raad van Beheer.

Je kunt gerust stellen dat deze beide organisaties bewust meewerken dat de illegale hondenhandel kan blijven voortbestaan.


Het zijn allemaal vriendjes van elkaar, bestuursleden van de Raad van Beheer zitten ook in commissies van de FCI.

De hand die je voedt hak je niet af.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb je bericht gemeld. zinloos dat jij er zo op duikt Moneyman.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door moederslink »

De strijd tegen illegale broodfok moet wel worden gestopt en het liefst gisteren nog.
De ' beschaving' van een volk , vd mens , lees je af aan hoe men met zijn ( huis) dieren omgaat.
Zodra ik een verwaarloosd dier zie meld ik dat bij de dierenbescherming.
Of het nou om een paard gaat dat tot zijn knieën in de drek staat, vieze geiten in een vies hok, koeien in de wei zonder schaduw en zonder drinkwater , mishandelde honden of katten bij de mensen thuis etc etc.
Ik maak me daar werkelijk heel erg druk om.

Broodfok en dan met name deze hondenhandelaren moet n.m.m per direct hun dieren worden afgenomen en zelf op een openbare zwarte lijst komen.
Het moet echt allemaal bestraft en opgedoekt worden en er kan niet genoeg ruchtbaarheid aan gegeven worden , dat vind ik echt.

Helaas is dieren welzijn/ zorg geen ' consumenten' kwestie voor Radar.
En het heeft in de politiek ook geen prioriteit .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de RvB ook niets doet hun medeplichtig maken en ook gelijk verbieden!

Verder zijn brood fokkers gewoon toegestaan.
Mits ze netjes handelen en dieren goed behandelen.
Vele liefhebbers houden van puppy verkopen en leuke hobby / bijverdienste en niets mis mee.

Ik denk dat de grote foute eruit gezet moeten worden , want een bepaald Ras honden kan negatief in het nieuws komen en dan
wil niemand deze meer....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door reggie2 »

Komkommertijd schreef:
25 apr 2019 17:57
Als de RvB ook niets doet hun medeplichtig maken en ook gelijk verbieden!

Verder zijn brood fokkers gewoon toegestaan.
Mits ze netjes handelen en dieren goed behandelen.
Vele liefhebbers houden van puppy verkopen en leuke hobby / bijverdienste en niets mis mee.

.

Die zijn niet toegestaan, ze heten niet voor niks broodfokkers. Bijverdienste?? weet jij wel de prijzen van de honden? Beetje hond kost al gauw een paar honderd euro.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Brood bij de plaatselijke Hete bakker is ook niet bepaald goedkoopste...

En paar honderd Euro, ik zag diverse die meer dan €1000,- wilden hebben voor bepaalde rassen!

Vooral gepensioneerden, moeders met kinderen en dan ook je honden opvoeden erbij is beter dan in de buurt super vakken vullen en het mag, tussen hobby en brood fokker, de grens is vaag en mijn Kater is ook populair in de buurt....!

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door BL2 »

moederslink schreef:
25 apr 2019 16:42
......zelf op een openbare zwarte lijst komen.
Het moet echt allemaal bestraft en opgedoekt worden en er kan niet genoeg ruchtbaarheid aan gegeven worden , dat vind ik echt.......
Dat vind ik ook, kom maar op met naam van deze Brabantse Duitser.
Tot nu toe veel "geschreeuw" over wantoestanden, maar geen enkel bewijs of aanknopingspunt richting deze hondenhandelaar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn meerdere handelaren in Brabant en ik wil ook wel eens weten welke....
Nu lopen de goede de kans op klanten te missen omdat ze toevallig ook in Brabant woonden.

Ik weet wel een fokker in Gelderland die zelf niets verkocht, maar via andere dat laat doen.
Deze fokker zorgde voor puppy's en zijn kinderen en familie verkopen in meerdere provincies.
Geen Duitse import, maar juist export naar want daar woonde zijn oudste dochter!

De enige reden voor dit handelen dat je Puppy koopt zonder moeder te zien is dat als je meerdere moeders hebt de buren gingen klagen over deze blaffende honden....
maar gezonde en normale pups en afhankelijk van vraag bracht hij ze bij een van zijn 7 kinderen, 2 broers en 1 zus dus verkocht hij ze zo op 10 adressen.... geen valse adressen, maar gewoon om bij zijn kennel geen overlast te veroorzaken.

Als ik langs een dieren asiel loop hoor ik vaak hetzelfde, dus fokken en verkopen op 2 adressen is volkomen legaal.
Zodra de Topic starter een adres noemde ga ik die gelijk benaderen voor zijn/haar kant van het verhaal....
Wel zo eerlijk na zoveel beschuldigingen.

De opzichter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2018 11:55

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door De opzichter »

Update:

Ga er maar vanuit dat wij (de opzichters) na maanden speurwerk genoeg bewijzen in ons bezit hebben.

Wij gaan hier geen namen bekendmaken.

Bovendien moeten de opzichters concluderen dat er hier op het forum mensen zitten die de hele dag niks anders te doen hebben om maar te kunnen reageren.

Daarom hebben we besloten hier niks meer te posten.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u beschuldigt een fokker in Noord-Brabant en adviseert daar geen hond te kopen wegens fraude en zo, maar wie dat is mogen wij niet weten?

En u hebt ook bezwaar tegen reacties op uw verhaal? Wonderlijk.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door Moneyman »

De opzichter schreef:
26 apr 2019 10:01
Update:

Ga er maar vanuit dat wij (de opzichters) na maanden speurwerk genoeg bewijzen in ons bezit hebben.

Wij gaan hier geen namen bekendmaken.

Bovendien moeten de opzichters concluderen dat er hier op het forum mensen zitten die de hele dag niks anders te doen hebben om maar te kunnen reageren.

Daarom hebben we besloten hier niks meer te posten.
Dit soort berichten maakt het alleen maar vager. Niet meer posten is dan inderdaad beter. Als je als vage anonieme groep, zonder concreet te worden of vragen te beantwoorden, niet-onderbouwde beschuldigingen uit, he/ je een kansloos topic.

En dat is zonde, want als je verhaal op waarheid gebaseerd zou zijn, raakt dieren, die met dit soort discussie in ieder geval niet geholpen zijn.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
11 apr 2019 23:58
Allemaal eerlijke honden met een eerlijk adres: https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... ren/honden
Leuke site. En wat nog leuker is: je kunt er zelfs katten vinden... :D

Heb al een 'leuke' gevonden, alhoewel het nu nog niet de tijd is. Maar als het tijd is, weet ik nu wel waar ik zoeken kan.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door BL2 »

De opzichter schreef:
26 apr 2019 10:01
Wij gaan hier geen namen bekendmaken.
Tsja, dat was wel in te schatten. Immers zijn je bevindingen toch niet geheel de waarheid, dan hebben De Opzichters een groter probleem dan deze honden handelaar nu.

Maar als je toch niets bekend wil maken, wat is het nut van dit topic dan ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
26 apr 2019 11:34


Maar als je toch niets bekend wil maken, wat is het nut van dit topic dan ?



Dat vraag ik mij ook af, ga er vanuit dat TS mensen wil waarschuwen , maar zonder naam wordt dat niks.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Broodfokker gebruikt vals adres

Ongelezen bericht door moederslink »

Als jullie genoeg bewijzen hebben en het e.e.a aan de schandpaal willen gaan nagelen is dat op zich een goede zaak natuurlijk.
Als daarmee malafide broodfokkers brodeloos worden juich ik dit van harte toe!

Vooralsnog weten we niets en u gaat verder ook niets meer posten...... :roll:
Dan blijft het vaag en onbevredigend en ook ik vraag me dan af wat het doel van dit topic is/ was.

Gesloten