LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

toondevet schreef:zondag 15 januari heeft mijn dochter een chihuahua pup gekocht bij de "fokker" in de [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] op het moment dat je gaat kijken dan ben je eigenlijk al verkocht, ook tegen haar wed gezegd dat de moeder niet aanwezig was, maandagnacht begon steve te braken, dan denk je dat het door de stress kan zijn, dinsdag werd steve helaas ziek, braken, bloed bij diaree, we hebben hem gelijk naar onze dierenarts gebracht, in de couveuse, zuurstof, aan het infuus, want steve was uitgedroogd,er werd parvo positief getest, en helaas is stevein de nacht van maandag op dinsdag overleden.
heel heftige ervaring, voor mijn dochter was dit haar eerste puppie
ik heb contact gezocht met die fokker en die kon het zich niet voorstellen.... achteraf gezien natuurlijk allemaal leugens. vandaag ben ik er geweest met mijn dochter samen en we hebben wel het aanschafbedrag terug gekregen, kosten van dierenarts worden niet vergoed
dit is allemaal gebeurd, heel erg, en door onze dierenarts zijn we attent gemaakt op dit soort praktijken en dan ga je speuren op internet en dan kom je hele akelige verhalen tegen over deze zogenaamde fokker, en zo ook kwamen we uit bij dit forum.
ja, stom dat we niet eerst gezocht hebben, ja stom dat we een pup kopen zonder de moeder te zien, eigen schuld dikke bult zullen sommige zeggen, maar dat doet niets af aan het feit dat dit soort praktijken niet zou mogen voorkomen, regels moeten worden aangescherpt zodat het niet meer kan, de puppy's zij uiteindelijk het echte slachtoffer van deze praktijken
ik ga morgen ook nog contact zoeken met de dierenbescherming en hier melding van maken, als daar in dat huis het parvo virus heerst,dan zullen waarschijnlijk alle pups dit virusbij zich dragen,met alle gevolgen van dien
tevens ga ik via facebook een melding maken en probeer deze dor zoveel mogelijk mensen te laten delen, zodat dit zoveel mogelijk bekend word, willen jullie delen? zoek me maar op via facebook: toon de vet
Ik ga je opzoeken op facebook, ja ik maak me erg boos, zeker weer als ik je verhaal lees. Los van de puppies, denk ik ook aan het leven wat de teven hebben (Vooral geen Leven) die alleen maar moeten baren, ja erg dat dit legaal is in een land wat stijf staat van de regels.....lang leven europa.
Heel vervelend voor iedereen, sterkte met het verlies en succes met delen...

lizzy28
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012 07:43

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door lizzy28 »

wij hebben van iemand een huskypup van 12 weken overgenomen omdat die er niet meer voor kon zorgen ivm werk enz. nu blijkt na navraag te hebben gedaan dat deze ook gekocht is bij deze "fokker" in tilburg. de pup was 7 weken toen deze mensen hem op gingen halen en er staat in zijn paspoort dat hij maar 1 keer ingeent is in bladel nu vraag ik me dus af na alles wat ik gelezen heb of hij zoiezo wel echt geent is??
hij is nu sinds wij hem hebben (en waarschijnlijk ervoor ook al) aan de diaree maar er zit geen bloed of iets bij maar we gaan vandaag met hem naar de dierenarts omdat ik het helemaal niet vertrouw verder is hij wel heel speels en eet en drinkt goed. als je alle verhalen leest van mensen die daar een pup gekocht hebben en de ellende die ze ermee gehad hebben dat moet toch niet kunnen????? en als je ook kijkt hoeveel verschillende rassen hij aanbiedt waar zou hij die honden toch vandaan halen??

als ik had geweten dat hij daarvandaan kwam had ik hem nooit gekocht ook al is hij nog zo lief en mooi :(

ik hoop maar dat het goed afloopt :?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

nu vraag ik me dus af na alles wat ik gelezen heb of hij zoiezo wel echt geent is??
effe langs je DA gaan ,zonodig wordt de hond dan geent

bluemoonpride
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:06

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bluemoonpride »

ja erg wat ik hier lees ook ik heb vorig jaar een pup gekocht in [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] ben blij dat ze nog leeft had haar enkele dagen en ze werd heel ziek heeft ze een paar dagen in de dierenkliniek gelegen en is er gelukkig bovenop gekomen ze zat vol spoelwormen en echt volwassen spoelwormen nu mij maak je ni wijs dat die beesten ontwormd worden heb toen naar die dierenarts gebeld en er worden er wel ingeent door hem maar ni alle rassen die hij verkoopt de dierenarts zelf wist ook niet dat hij zoveel rassen verkoopt en schrok hier enorm van heb de dierenbescherming gebeld en die konden me ni helpen omdat hij met alles in regel is nu mij hadden ze gezegd dat ze 2 rassen kweken tot ik het internet ben gaan afspeuren en 14 rassen heb gevonden jammer genoeg kende ik de fokker niet omdat ik nog niet zo lang in nederland woonde ik nam contact op met de fokker en kreeg te horen dat een chiuhuaha in een bench moet leven en af en toe er even uit mag nu ik heb er 2 je moet ze eens zien rennen ze zij me hou me op de hoogte ik zeg u hebt mijn nummer als u iets wil weten belt u zelf maar wel heb er niets meer van gehoord en nu zie ik op het internet weerhonden van hun staan wel hier kan ik zo boos om worden dus ik hoop dat die geen enkele hond meer verkopen zodat ze hun praktijken kunnen stoppen en erg dat hier niets aan gedaan wordt je staat als koper machteloos

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door roy1982 »

Nu worden ze al aangeboden onder een andere naam.

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

roy1982 schreef:Nu worden ze al aangeboden onder een andere naam.

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
thx voor de update, iedereen blijven doen

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door roy1982 »

cocostier schreef:
roy1982 schreef:Nu worden ze al aangeboden onder een andere naam.

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
thx voor de update, iedereen blijven doen

Graag gedaan :)

Als je op marktplaats Tilburg in toetst in de categorie dieren en toebehoren, zie je verschillende honden naar voren komen.
Verschillende namen en telefoonnummers, maar wel alle soorten honden in dezelfde stoel gemaakt :)
Volgens mij menen ze dat we achterlijk zijn ofzo. :mrgreen:

hoogendoorn!
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2012 19:57

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door hoogendoorn! »

Hallo,

Ik heb in mei een Mastino Napoletano gekocht in Tilburg, bij dezelfde handelaar. Ook mij werd verteld dat de moeder niet aanwezig was ivm een verbouwing. Na de super schattige puppy te hebben gezien, ging ik toch overstag. Mijn mastino kreeg in de eerste week veel diarree en dit bleek ook inderdaad wormen te zijn. Hij is is inmiddels 3 keer aan zijn ogen geopereerd en 2 maanden geleden is ElleboogDysplasie aan beide ellebogen geconstateerd. Hier hebben wij hem aan laten opereren. Vorige week is helaas ook een zeer zware vorm van HeupDysplasie bij hem geconstateerd en hierdoor ook artrose vorming. Ook zouden zijn knieeen niet goed zijn. Hij heeft geen toekomstperspectief meer en heeft vanaf puppy af aan operatie na operatie ondergaan. Door dit allemaal zal mijn lieverd nooit een waardig hondenleven kunnen leiden en spelen en lekker rennen zit er niet meer in.
Deze maandag moet ik hem in laten slapen. Hij is nog geen 11 maanden oud geworden.

Dit is een vreselijk verlies, met mijn hond zijn er dus nog zoveel meer "slachtoffers" , hier moet toch iets aan te doen zijn?
Ik wil na dit alles gerechtigheid voor mijn lieve hond die dit niet verdiend heeft!

Als ik iets kan doen, laat mij dit dan alstublieft weten. Samen staan we sterker...

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

hoogendoorn! schreef:Hallo,

Ik heb in mei een Mastino Napoletano gekocht in Tilburg, bij dezelfde handelaar. Ook mij werd verteld dat de moeder niet aanwezig was ivm een verbouwing. Na de super schattige puppy te hebben gezien, ging ik toch overstag. Mijn mastino kreeg in de eerste week veel diarree en dit bleek ook inderdaad wormen te zijn. Hij is is inmiddels 3 keer aan zijn ogen geopereerd en 2 maanden geleden is ElleboogDysplasie aan beide ellebogen geconstateerd. Hier hebben wij hem aan laten opereren. Vorige week is helaas ook een zeer zware vorm van HeupDysplasie bij hem geconstateerd en hierdoor ook artrose vorming. Ook zouden zijn knieeen niet goed zijn. Hij heeft geen toekomstperspectief meer en heeft vanaf puppy af aan operatie na operatie ondergaan. Door dit allemaal zal mijn lieverd nooit een waardig hondenleven kunnen leiden en spelen en lekker rennen zit er niet meer in.
Deze maandag moet ik hem in laten slapen. Hij is nog geen 11 maanden oud geworden.

Dit is een vreselijk verlies, met mijn hond zijn er dus nog zoveel meer "slachtoffers" , hier moet toch iets aan te doen zijn?
Ik wil na dit alles gerechtigheid voor mijn lieve hond die dit niet verdiend heeft!

Als ik iets kan doen, laat mij dit dan alstublieft weten. Samen staan we sterker...
melden, melden melden....dierenbescherming, 114 hoe meer meldingen van dierenleed hoe beter. bedankt voor het delen van je verhaal en wat lief om te lezen wat je er allemaal voor over hebt gehad, dat investeren maakt de band en daardoor het verlies wel heftiger. heel veel sterkte

groeten colette

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

voor iedereen, geef het door, dit is in oss maar betreft heel brabant, mail jer verhaal naar rtl komt het weer als motie in de kamer....deze wetgeving moet er komen

http://www.herhaling.nl/recht-gezet/2240/#1107805

browse deze link
colette

roy1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:17

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door roy1982 »

Hallo mensen,

Het was even rustig op marktplaats met deze handelaren, maar ze zijn weer volop aanwezig!! Dus bij deze "LET OP"

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

Zo de dierenpolitie is er geweest...meldingen zet wel aan tot actie. Ok niet gepakt op de honden maar wel een nieuw delict: Zal in de gaten worden gehouden, Lees dit artikel op Brabants Dagblad.nl



Lees verder: http://bd.nl/nieuws/tilburg-stad/dieren ... r-1.139526

[bericht door de moderator aangepast in verband het overtreden van de gedragsregels]

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Ik hou deze man ook in de gaten en heb marktplaats getipt, met een aantal van zijn advertenties. Zelf heb ik ook een let op hondenhandelaren advertentie gezet.

Ik ben werkzaam bij een dierenkliniek en helaas zien we regelmatig pups van deze man. En allerlei rassen. Zowel ziek als gezond. En idd geent door een dierenarts in Bladel.

Ik zou er graag eens naar toe gaan om te kijken hoe het er aan toe gaat als onwetende koper maar helaas ben ik bang dat ik niet kan doen alsof.

Het is in ieder geval duidelijk een handelaar.

Ik heb o.a advertenties nu getipt van westies, mopsen, pinchers en keeshondjes, allen onder een andere naam met hetzelfde telefoonnummer

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

ilsefrettenbende schreef:Ik hou deze man ook in de gaten en heb marktplaats getipt, met een aantal van zijn advertenties. Zelf heb ik ook een let op hondenhandelaren advertentie gezet.

Ik ben werkzaam bij een dierenkliniek en helaas zien we regelmatig pups van deze man. En allerlei rassen. Zowel ziek als gezond. En idd geent door een dierenarts in Bladel.

Ik zou er graag eens naar toe gaan om te kijken hoe het er aan toe gaat als onwetende koper maar helaas ben ik bang dat ik niet kan doen alsof.

Het is in ieder geval duidelijk een handelaar.

Ik heb o.a advertenties nu getipt van westies, mopsen, pinchers en keeshondjes, allen onder een andere naam met hetzelfde telefoonnummer
Hoi Ilse,

Is het mogelijk wanneer hij met veel zieke hondjes bij jullie in de kliniek komt dit te melden bij de dierenpolitie?
Los van marktplaats...goed dat je het daar ook meld maar marktplaats doet er niet zo veel mee. Hij maakt gewoon nieuwe accounts aan met andere namen en kan weer adverteren. Wanneer 1 persoon met regelmaat met zieke dieren zich meld bij een dieren kliniek kan je daar volgens mij ook melding van maken, maar ja wanneer hij betaald en ze laat behandelen is er weer geen sprake van verwaarlozing, dat is wat de controlerende inspecteur daarop antwoordt. Dat wat hij doet mag volgens de wet. Ik hoop dat de Partij van de dieren hard werkt aan een verandering van de wet, pas dan worden zijn praktijken strafbaar en kunnen ze er wat tegen doen...helaas

groeten colette

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Ja zodra er een zieke pup komt ga ik dit melden, helaas was er toen we een paar zieke pups hebben gehad nog geen dierenpolitie.

Dierenbescherming heb ik laatst ook gemaild , kunnen er vrij weinig aan doen..

Ik blijf het in de gaten houden en zodra er een zieke hond komt ga ik het direct melden.

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

bassie1 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb zelf 4 honden bij deze fokker vandaan,hele aardige man.
Heb 2 Bordeaux dogs en 2 Engelse Basset hounds.
Zijn allemaal gezond,voor niets en niemand bang,spelen met alle honden buiten zonder problemen
1 Bordeaux dog had alleen een oogontsteking,maar krijg gewoon zijn zalf mee en na een paar dagen was het over.
Maar als je zoveel honden verkoopt gaat er ook wel eens wat mis.
Hij verkoop alle honden met een contract,dus als er problemen zijn kan je gewoon met hem daar uit komen.
Jammer ik niet veel lees over honden die wel gezond zijn.
Ook vind ik het jammer dat de hele familie word af gedaan als slecht.
Doe goed ontvang goed.
hoi bassie,
als we het over dezelfde hebben dan is dat inderdaad fijn voor jou en vooral je honden, toen ik joep bij hem kocht, en dan heb ik het over 2en een half jaar geleden had ik 24 uur om naar een dierenarts te gaan voor een gezondheids verklaring, daarna was het contract niet meer geldig. Tuurlijk hoop ik, vooral voor de honden, dat het ook goed gaat. Ik weet niet hoe lang jij je honden al hebt, maar misschien is de controle die hij heeft gehad goed geweest en gaat hij anders met de honden om.....
bedankt voor jou verhaal
groeten colette

bulldog31
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2012 00:00

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bulldog31 »

hallo allemaal ook wij hebben een pup gekocht bij deze fokker en deze pup een mopshondje blijkt nu een kronkel in haar ruggewervel tehebben en een lichte vorm van hd ze heeft moeite om telopen en te blijven staan ze is door onze DA onderzocht en dit zijn de resutaten gelukkig kunnen ze nog iets voor haar doen ze krijgt nu anabolen spuiten en het gaat nu redelijk maar alle verhalen die ik hier lees daar word ik toch wel heel boos om dat deze fokker niet testoppen is (nou ja fokker )hoop dat ik hier reactie s op krijg zodat we ons samen sterk kunnen maken

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Zieke hondjes gelijk melden bij de dierenpolitie, dat is helaas het enige wat er gedaan kan worden.

En ook bij marktplaats omdat dat helaas de plek is waar de meeste bij hem terecht komen. Maar daar verwacht ik weinig van aangezien daar al jaren geadverteerd wordt.

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

ilsefrettenbende schreef:Zieke hondjes gelijk melden bij de dierenpolitie, dat is helaas het enige wat er gedaan kan worden.

En ook bij marktplaats omdat dat helaas de plek is waar de meeste bij hem terecht komen. Maar daar verwacht ik weinig van aangezien daar al jaren geadverteerd wordt.
Klopt helemaal, helaas kun je niet meer doen
groeten colette

Stew
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2012 19:32

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Stew »

Hallo,
Ook hier iemand met een pup van de fokker in Tilburg.
Naar aanleiding van de advertentie op marktplaats waren we 6 mei gaan kijken naar de mopshond pups,
toen we daar kwamen werd gevraagd of we een reutje of teefje wouden, wij wouden een reutje.
Ze ging even weg en kwam terug met een bak met 2 pups.
We hadden van tevoren wel besproken waar we op moesten letten en we hebben de pups ook goed bekeken,
voor ons gevoel waren het goede, gezonde pups. Alleen mochten ook wij de moeder hond ook niet zien met een smoesje en dit stoorde ons, want we wisten dat het belangrijk was om de moederhond erbij te zien.
We hebben even getwijfeld maar we konden het schattige beestje niet weerstaan.. achteraf kunnen we ons zelf wel voor het hoofd slaan.. zo ontzettend dom!!
We hebben de pup nu 8 dagen en het gaat eigenlijk erg goed.
Hij is 2 keer nagekeken door een dierenarts en alles was in orde, nog een wormenkuur gedaan en de 9 weken inenting.
Hij poept/plast goed, loopt en huppelt vrolijk rond en is super levendig en ook helemaal niet bang voor vreemde mensen.
Nou werden we door meerdere mensen erop aangesproken dat die ook mensen kende die een pup uit tilburg hadden gehaald en dat die erg ziek werden en dood gingen of dat ze door de achterpoten zakten. hier schrokken we zo erg van dat we op internet research zijn gaan doen en ja hoor..
We houden ons hart vast dat er niks met onze mops zal gebeuren! :x
We vinden het walgelijke praktijken en voelen ons oerstom..

Gesloten