LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

Stew schreef:Hallo,
Ook hier iemand met een pup van de fokker in Tilburg.
Naar aanleiding van de advertentie op marktplaats waren we 6 mei gaan kijken naar de mopshond pups,
toen we daar kwamen werd gevraagd of we een reutje of teefje wouden, wij wouden een reutje.
Ze ging even weg en kwam terug met een bak met 2 pups.
We hadden van tevoren wel besproken waar we op moesten letten en we hebben de pups ook goed bekeken,
voor ons gevoel waren het goede, gezonde pups. Alleen mochten ook wij de moeder hond ook niet zien met een smoesje en dit stoorde ons, want we wisten dat het belangrijk was om de moederhond erbij te zien.
We hebben even getwijfeld maar we konden het schattige beestje niet weerstaan.. achteraf kunnen we ons zelf wel voor het hoofd slaan.. zo ontzettend dom!!
We hebben de pup nu 8 dagen en het gaat eigenlijk erg goed.
Hij is 2 keer nagekeken door een dierenarts en alles was in orde, nog een wormenkuur gedaan en de 9 weken inenting.
Hij poept/plast goed, loopt en huppelt vrolijk rond en is super levendig en ook helemaal niet bang voor vreemde mensen.
Nou werden we door meerdere mensen erop aangesproken dat die ook mensen kende die een pup uit tilburg hadden gehaald en dat die erg ziek werden en dood gingen of dat ze door de achterpoten zakten. hier schrokken we zo erg van dat we op internet research zijn gaan doen en ja hoor..
We houden ons hart vast dat er niks met onze mops zal gebeuren! :x
We vinden het walgelijke praktijken en voelen ons oerstom..
Hoi stew,
bedankt voor je verhaal en ik ben begonnen met dit forum dus snap dat je gezwicht bent, had ik nml ook. Dat is hun kracht, je valt ervoor ook al weet je het...alles klinkt goed met die van jullie....gewoon iedereen nu gaan waarschuwen daar niet te kopen ook al gaat t met die van jullie goed. Niet stimuleren. Lekker genieten en veel liefde geven aan die van jullie...veel plezier er mee.
groeten colette

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Helaas zit Nederland vol met dit soort handelaren.

Ik zou er ook heel graag iets aan doen maar weet niet hoe te beginnen. Ik heb geen verstand van alle regelgevingen.

Het is ook zo dat bijna iedereen smelt voor een pupje en dat is de kracht van deze handelaren.

Janey.
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2012 15:48

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Janey. »

Ik ben jullie in ieder geval allemaal erg dankbaar voor de waarschuwingen. Ik had voor as zondag een afspraak staan in [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], voor de aanschaf van een westie pup. Vanmorgen gebeld, toen kreeg ik natuurlijk het adres door waar ik op kon gaan zoeken.

Kon ik me in ieder geval de moeite besparen om naar Tilburg te gaan. Ik had me al voorgenomen om geen pup te nemen wanneer de moederhond niet aanwezig was (maar ik weet ook hoe zwak ik ben als ik in een paar puppy-oogjes kijk).

Ik heb ze dus net even een afmailtje gestuurd, met precies vermeld wat de reden was en dat ik dat soort praktijken zeker niet ga stimuleren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

Ik had me al voorgenomen om geen pup te nemen wanneer de moederhond niet aanwezig was
Dit gevoel vasthouden, zonder moederhond geen pup aanschaffen.

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Heel goed gedaan!! gelukkig zijn er nog oplettende mensen!

martin 1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:07

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door martin 1984 »

Afgelopen zat pup gehaald in Eindhoven.
Bij aankomst op het adres leek alles goed en netjes te zijn.
Eenmaal thuis gekomen begon na 1 dag al de ellende.
Zondags was de pup heel moe en dachten eerste instantie dat dat kwam door de verhuizing.
Dag later was het goed mis.
De pup begon met braken en diarree.
Dierenarts had geconsenteerd dat de pup parvo besmet was, dat is een zeer besmettelijke dodelijke ziekte.
De pup heeft 2 dagen aan het infuus gelegen en is daarna helaas overleden.
De rekening in totaal is opgelopen naar een bedrag van 1000 euro.
Dit wil de broodfokker niet vergoeden

Deze mensen werken vanuit Eindhoven, Tilburg, Breda, Nijmegen, Bladel, en omstreken.
Zelfs de dierenarts uit Bladel die de pups zogenaamd heeft gevaccineerd werkt mee aan dit zooitje.
De pups zijn niet gevaccineerd.
Deze pups komen uit het Oostblok en zijn bijna allemaal ziek.

Hoe gaan deze broodfokkers te werk:
Je belt voor een pup waarvan de moeder aanwezig zou zijn.
Bij aankomst is de moeder van de pup op vakantie met de kleinkinderen.
Als je merkt dat de moeder van de pup niet aanwezig is nooooooit aan beginnen.
De pup die daar is is heel toevallig de laatste dus je heb geluk zogenaamd.
Je krijgt een puppy pakket mee en een koop overeenkomst van de pup met netjes een zogenaamde dokters verklaring van de dierenarts uit Bladel.
Het lijkt allemaal heel vertrouwelijk alsof het een huis nest is maar niks is minder waar.
Ook de chip waarmee de pups zijn gechipt is een onbekend nummer bij de echte dierenarts.

Deze man die de pup aan ons heeft verkocht heeft maar liefst 13 verschillende advertenties met daarbij 13 verschillende rassen honden en zo ook de boven genoemde steden.

Als je het telefoon nummer of een stukje tekst die in de advertentie staat kopieert en op de zoekmachine zet van marktplaats en drukt op zoeken zie je in eerste instantie niks vink daarna daar onder zoeken in titel en beschrijving aan en druk nogmaals op oké dan komen alle advertenties naar boven onder verschillende namen maar van 1 en de zelfde eigenaar


Ik wil u dus waarschuwen voor deze verschrikkelijke manier van verkoop van zieke pups.
Niet alleen voor de mensen maar ook voor die zielige diertjes.
Ik wil niet zeggen dat alle verkopers op marktplaats zo te werk gaan want er zijn er ook die goed te werk gaan.
Ik wens u veel succes met het kopen van een gezonde pup.
Mvg
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jul 2012 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

martin 1984 schreef:Afgelopen zat pup gehaald in Eindhoven.
Bij aankomst op het adres leek alles goed en netjes te zijn.
Eenmaal thuis gekomen begon na 1 dag al de ellende.
Zondags was de pup heel moe en dachten eerste instantie dat dat kwam door de verhuizing.
Dag later was het goed mis.
De pup begon met braken en diarree.
Dierenarts had geconsenteerd dat de pup parvo besmet was, dat is een zeer besmettelijke dodelijke ziekte.
De pup heeft 2 dagen aan het infuus gelegen en is daarna helaas overleden.
De rekening in totaal is opgelopen naar een bedrag van 1000 euro.
Dit wil de broodfokker niet vergoeden

Deze mensen werken vanuit Eindhoven, Tilburg, Breda, Nijmegen, Bladel, en omstreken.
Zelfs de dierenarts uit Bladel die de pups zogenaamd heeft gevaccineerd werkt mee aan dit zooitje.
De pups zijn niet gevaccineerd.
Deze pups komen uit het Oostblok en zijn bijna allemaal ziek.

Hoe gaan deze broodfokkers te werk:
Je belt voor een pup waarvan de moeder aanwezig zou zijn.
Bij aankomst is de moeder van de pup op vakantie met de kleinkinderen.
Als je merkt dat de moeder van de pup niet aanwezig is nooooooit aan beginnen.
De pup die daar is is heel toevallig de laatste dus je heb geluk zogenaamd.
Je krijgt een puppy pakket mee en een koop overeenkomst van de pup met netjes een zogenaamde dokters verklaring van de dierenarts uit Bladel.
Het lijkt allemaal heel vertrouwelijk alsof het een huis nest is maar niks is minder waar.
Ook de chip waarmee de pups zijn gechipt is een onbekend nummer bij de echte dierenarts.

Deze man die de pup aan ons heeft verkocht heeft maar liefst 13 verschillende advertenties met daarbij 13 verschillende rassen honden en zo ook de boven genoemde steden.

Als je het telefoon nummer of een stukje tekst die in de advertentie staat kopieert en op de zoekmachine zet van marktplaats en drukt op zoeken zie je in eerste instantie niks vink daarna daar onder zoeken in titel en beschrijving aan en druk nogmaals op oké dan komen alle advertenties naar boven onder verschillende namen maar van 1 en de zelfde eigenaar


Ik wil u dus waarschuwen voor deze verschrikkelijke manier van verkoop van zieke pups.
Niet alleen voor de mensen maar ook voor die zielige diertjes.
Ik wil niet zeggen dat alle verkopers op marktplaats zo te werk gaan want er zijn er ook die goed te werk gaan.
Ik wens u veel succes met het kopen van een gezonde pup.
Mvg
hoi,

erg vervelend allemaal en bedankt voor het plaatsen, het was even rustg maar nu toch weer goed actief...partij voor de dieren het wordt tijd dat jullie de wet eens gaan veranderen....

groet colette
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jul 2012 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

De Weekendtrol schreef:Nooit geweten dat je brood ook kunt fokken. Kan iemand mij aangeven hoe dit moet. Ik vind de bakker zo verschrikkelijk duur tegenwoordig
leg twee broden op elkaar en rustig laten liggen, met een beetje geluk heb je er na een paar dagen meer en zo niet dan gewoon nog eens proberen, soms wordt geduld beloond :wink:

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Beste Martin84 Ik hoop dat u dit wel gemeld hebt bij de dierenpolitie.

Svetlaantje_
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2012 14:42

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Svetlaantje_ »

Hoi,

Ik heb ook een pup gekocht in tilburg.
Super lief, speels beestje netjes verzorgd.
Contract met garantie alles erbij wat niet iedereen heeft!
Hij doet het super goed.
De eerste dag wat slapjes maar kan van stress en wenningfase zijn en de rijs wat hij niet gewend is. Heb hem na laten kijken door de dierenarts, niks aan het handje.
Het waren erg vriendelijke mensen en werden goed ontvangen.
Geen klachten over deze fokker.
Er zijn ook goede reacties over de fokker plaats van alleen maar negatieve klachten! Deze man word erg belachelijk gemaakt en veroordeelt terwijl je helemaal niet veel weet over deze man.
Je bent er ook zelf bij als je een pup koopt.

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

Michie17 schreef:Hallo Allemaal,

Wij hebben ook een hondje gekocht bij deze broodfokker in Tilburg.
Hij is nu bijna een jaar en heeft heel veel problemen met zijn gedrag. Hij kan in een keer helemaal omslaan en gaan bijten. Ik ben al naar vele honden scholen geweest en ze zeggen allemaal dat dit hondje een traumatische ervaring moet hebben meegemaakt bij de fokker. Nu ik dit allemaal zo lees lopen de rillingen over mijn lijf, afschuwelijk!! Helaas heb ik ook geld gegeven aan dit stelletje tuig.
Ik vindt het heel goed dat jullie dit op internet hebben gezet. [link verwijderd door de Moderator]

Het gaat gelukkig steeds beter en stukje bij beetje gaat hij mij vertrouwen.

Groetjes,
Michelle
Hoi Michelle,
bedankt voor je reactie. Onze joep is nu tweeenhalf. Hij blijft onzeker bij mensen en we zullen heel streng tegen hem moeten zijn en oplettend op zijn signalen. Maar door intensief te blijven oefenen heeft hij geleerd weg te lopen ipv te bijten. Belangrijk blijft wel dat je de mensen die hem willen benaderen om te aaien uitlegt dat ze hem eerst moeten laten snuffelen en als hij er voor kiest om te gaan ze hem met rust moeten laten...dat werkt wel. Vormt het geen bedreiging voor hem... Hij is bij ons open en gelukkig en mega lief en super knuffel dus zijn zeker blij met hem. Met veel geduld lukt dat met jullie hond ook. Het is nu eenmaal zo dus je verantwoordelijkheid er nu voor nemen is alles wat je kunt doen. Tegen hem de fokker helaas weinig... behalve doorgeven doorgeven..niets bij hem kopen

groeten colette

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

En weer duiken er zieke pups op gekocht in Tilburg maar ook in de buurt van Nijmegen met als .overeenkomst geënt in Bladel. Is er nu echt niets om dit te stoppen.

Eigenaren aangemoedigd dit te gaan melden bij de dierenpolitie en maandag zelf ook maar weer eens een telefoontje wagen...

songul
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2012 14:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door songul »

Ook ik heb hier bij deze fokker afgelopen donderdag een pomeriaan pup gehaald helaas wist ik ook niet dat hij een malafide broodfokker is. Ik ben gaan kijken bij de pups, ik vroeg om een reutje en ze kwam ook met een bak met 4 pupjes aan. Van te voren wist ik ongeveer waar ik op moest letten ik heb de hond goed bekeken en naar mij idee zag het hondje er gezond uit alleen slaperig. Ik heb meteen gevraagd of ik de moeder hond mocht zien maar dat deden ze niet ik stond erop dat ik de moeder wilde zien. Uiteindelijk kwamen ze met de moeder hondje maar of het de moeder was weet ik niet maar ze had wel tepels. Maar ik heb de hond nu al paar dagen in huis de volgende dag ben ik meteen naar de dierenarts gegaan voor kontrole die zei dat me pup gezond was. Hij eet goed drinkt goed geen diarree schone oortjes goed gebid. Hij is heel vrolijk en opgewekt en gek op me ander hondje al heel speels en nu al krantzindelijk. O hij is ook heel slim pakt alles heel snel op. Dus ik denk en hoop dat ik geluk heb gehad met mijn hondje maar vind het jammer voor de andere dat narigheid hebben meegemaakt en uiteindelijk worden eerst de pupjes er de dupe van en daarna de nieuwe eigenaren want je hecht je heel snel aan zo'n pupje. Het enige nadeel was bij mij hondje is dat hij onder vlooien zat dat hebben we meteen behandeld. Voor de rest denk ik dat deze mensen heel veel hondjes verkoopt want ik zag een hele grote stapel kontrakten liggen en de telefoon bleef maar rinkelen de verkoopster had nauwelijks tijd voor onze vragen maar ben gewoon gebleven tot alles beantwoord werd en de volgende stond al achter ons die voor een pup kwamen.
Wat ik wel wil zeggen is had ik maar deze site eerder gevonden en bezocht dan had ik zeker daar geen pupje kopen. Maar een vraag aan ieder als je al geen pup bij een fokker kan kopen en geen dierenwinkel waar kan je wel een pup kopen wat is dan wel betrouwbaar vraag ik me af.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door AGGB »

Ik ben een groot voorstander van een hond uit een asiel in Nederland of Vlaanderen.
Deze hebben ook regelmatig pups zie: http://www.dierenasiels.com
en als je een hondje uit het buitenland zou willen helpen dan lijkt mij http://www.dutchyadoptions.com betrouwbaar.

Foreverwhat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2012 01:06

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Foreverwhat »

Enkele maanden terug ook een dier gekocht in Tilburg. Pas bij aankomst kwamen wij erachter dat we met handelaren te maken hadden van turkse afkomst. Onze kater zat daar onder barre omstandigheden in een veel te klein hok. We hebben hem daar direct weg gehaald voor een te hoog bedrag. De andere dieren (een moeder met 5 kittens en een hond met 4 pups) wilden we eigenlijk ook direct opvangen maar dit was in onze situatie onmogelijk. Direct de dierenbescherming gebeld waar we te horen kregen dat wij medeplichtig waren omdat we de kat gekocht hadden. Belachelijk en er werden geen verdere stappen ondernomen. Voor katten wordt niets gedaan, heel triest. Later ben ik nog 4 x benaderd om 'nieuwe' dieren af te nemen. Ze halen dieren via marktplaats gratis op, stoppen ze in een overvolle eengezinswoning en verkopen ze zo snel mogelijk door.

Ik vind het vreselijk om te zien hoe deze beestjes lijden en vol stress te wereld worden gebracbt. Deze mensen geven niets om het welzijn van de dieren alleen om hun eigen portomonnee. Het liefst sleep ik ze allemaal naar de politie maar zo werkt het helaas niet.

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

Foreverwhat schreef:Enkele maanden terug ook een dier gekocht in Tilburg. Pas bij aankomst kwamen wij erachter dat we met handelaren te maken hadden van turkse afkomst. Onze kater zat daar onder barre omstandigheden in een veel te klein hok. We hebben hem daar direct weg gehaald voor een te hoog bedrag. De andere dieren (een moeder met 5 kittens en een hond met 4 pups) wilden we eigenlijk ook direct opvangen maar dit was in onze situatie onmogelijk. Direct de dierenbescherming gebeld waar we te horen kregen dat wij medeplichtig waren omdat we de kat gekocht hadden. Belachelijk en er werden geen verdere stappen ondernomen. Voor katten wordt niets gedaan, heel triest. Later ben ik nog 4 x benaderd om 'nieuwe' dieren af te nemen. Ze halen dieren via marktplaats gratis op, stoppen ze in een overvolle eengezinswoning en verkopen ze zo snel mogelijk door.

Ik vind het vreselijk om te zien hoe deze beestjes lijden en vol stress te wereld worden gebracbt. Deze mensen geven niets om het welzijn van de dieren alleen om hun eigen portomonnee. Het liefst sleep ik ze allemaal naar de politie maar zo werkt het helaas niet.
Pffffffff ik krijg kippenvel bij het lezen van je bericht. Kan je wat meer persoonlijke gegevens plaatsen. Een naam, adres of telefoonnummer, die wordt dan gevonden als mensen gaan googlen naar deze persoon. Het kan helpen om het voor te zijn...Toppie alvast bedankt Colette

Foreverwhat
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2012 01:06

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Foreverwhat »

Hoi colette, ze werken onder valse nederlandse namen en gebruiken prepaid telefoons en wisselen daarmee constant van nummer. Het adres is doorgegeven aan de dierenpolitie en uit veiligheidsoverwegingen voor mijn gezin wil ik deze niet vrijgeven op internet. Als het goed is wordt het huis wel in de gaten gehouden. Ik wil wel iedereen in omgeving tilburg waarschuwen geen dieren gratis of voor een laag bedrag weg te doen, immers raken de beestjes getraumatiseerd van zo een ervaring. Onze kater is geweldig maar heeft wel een gedragstoornis overgehouden. Dit kan ook van zijn eerste huis zijn, maar ik vermoed wel door de situatie bij die idioten.

cocostier
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:55

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door cocostier »

Foreverwhat schreef:Hoi colette, ze werken onder valse nederlandse namen en gebruiken prepaid telefoons en wisselen daarmee constant van nummer. Het adres is doorgegeven aan de dierenpolitie en uit veiligheidsoverwegingen voor mijn gezin wil ik deze niet vrijgeven op internet. Als het goed is wordt het huis wel in de gaten gehouden. Ik wil wel iedereen in omgeving tilburg waarschuwen geen dieren gratis of voor een laag bedrag weg te doen, immers raken de beestjes getraumatiseerd van zo een ervaring. Onze kater is geweldig maar heeft wel een gedragstoornis overgehouden. Dit kan ook van zijn eerste huis zijn, maar ik vermoed wel door de situatie bij die idioten.
hoi foreverwhat,
Ja lastige situatie,
dieren gratis afstaan is niet erg maar niet bij vreemde, doe dit bij mensen die je kent of via dan weet je wat er mee gebeurt. In ieder geval bedankt voor het plaatsen van je verhaal en alle begrip voor je privacy
groeten colette

xSupermuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2012 08:56

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door xSupermuis »

Ik wil hier ook graag op reageren.

Ik heb eind augustus een puppy gekocht bij deze man. Het leek erop dat het een kerngezond beestje was. Totdat ze na een week vreselijk begon te braken en diarree had. Ik tilde haar op vanuit de bench, en ze kon niet meer op haar pootjes staan. Ik heb meteen de dierenarts gebeld en we zijn met spoed naar de dierenarts gegaan. Daar heeft ze verschillende prikjes gehad, en pijnstillers. Hierna hebben wij meteen de fokker gebeld. En de fokker zei tegen ons: "Jullie moeten met de puppy naar Tilburg komen, ik heb namelijk connecties met mijn dierenarts". Dit vond ik al vreemd, want wie gaat er nou met een doodzieke pup van Amsterdam naar Tilburg rijden? En wat is er beter aan zijn dierenarts? Mijn dierenarts doet hetzelfde werk. Wij zijn 2 weken lang bijna dagelijks bij de dierenarts geweest met onze pup. Toen het virus bij haar weg leek te zijn. Kregen onze andere 2 honden last van het virus. De één was 15, en de ander is 11. Die van 15 heeft dit helaas niet overleefd. Toen het eindelijk weer goed leek te gaan met onze pup, begon ze steeds te hoesten. We zijn afgelopen vrijdag avond meteen naar de dierenarts gegaan en kregen hoestdrank voor haar mee. We hebben weer de fokker gebeld met deze informatie. De fokker zei dat hij er niks aan kon doen en dat het ons eigen pakkie aan was. Zaterdag heeft de pup de hele dag lekker in haar mandje gelegen in het zonnetje. Heerlijk vond ze dat. In de nacht van zaterdag op zondag heeft ze zelfs nog gespeeld met ons. Toen ik haar zondag ochtend uit de bench haalde lag ze uit haar mandje. Ze was helemaal stijf, en reageerde niet meer op ons. Nu weet ik omdat ze zo klein is dat ze haar eigen suiker niet kan aanmaken. Dus ik dacht dat het daar aan lag. Ik heb haar meteen suiker toegediend. En toen reageerde ze weer op ons. Maar ze kon nog steeds niet op haar poten staan. Ik heb meteen de dierenarts gebeld, en ze werd opgenomen. We zouden om half 2 teruggebeld worden hoe het ging. Om 10 over 12 ging de telefoon, en werd er gezegd dat we nu meteen moesten komen. Omdat ze het niet ging halen. Wij zouden waarschijnlijk niet eens snel genoeg zijn om haar nog levend te kunnen zien. Gelukkig hebben wij haar nog levend gezien, want het was een beestje dat echt vocht voor haar leven. Ze zou sowieso dood gaan, met heel veel pijn. Dus hebben we besloten haar in te laten slapen.

Wij hebben 4 weken mogen genieten van deze lieve pup.
Maar wij hebben ook nooit haar ouders mogen zien. Wij kregen de smoes: Onze laptop is gecrasht. Als ie het weer doet dan sturen we jullie de foto's door.

Deze mensen zijn op heel veel namen actief op marktplaats. Per ras hebben ze een ander account. Wij gaan ervoor vechten dat deze mensen niet meer hun pups kunnen verkopen. Want niemand verdient dit.

Het virus is meegenomen vanuit het nest. Omdat waarschijnlijk de eerste inenting niet is plaats gevonden. Maar hij spant samen met zijn eigen dierenarts. Nu begrijpen wij ook waarom hij zei kom naar Tilburg, ik heb connecties met mijn eigen dierenarts. Zijn dierenarts kon natuurlijk zeggen dat het virus niet bij hem vandaan kwam. Zodat de fokker er met een sisser vanaf kwam. Wij hebben de fokker meerdere malen duidelijk proberen te maken dat het virus bij hem vandaan kwam. En dat is dus ook zo. Onze lieve pup had parvo, en dat is heel goed mogelijk want toen wij daar waren mochten wij niks zien. En we hoorden HEEL VEEL andere puppy's achter blaffen. Dus dan praten we niet over 1 of 2 nestjes. Nee ik denk dat we wel over een stuk of 9 nestjes praten. Wij hebben alles opgezocht later over deze man. En er zijn meerdere meldingen gedaan door mensen bij de dierenpolitie. Toen ze bij hem aanklopten om even de boel te inspecteren. Vonden ze een hennep plantage. De man beweerde dat deze niet van hem was. Maar als jij zo met je dieren omgaat alleen maar voor het geld, dan geloof ik ook wel dat je een hennep plantage hebt. Want daar verdien je ook genoeg mee.

Wij willen mensen echt op de hoogte brengen van dit verhaal. En wij willen zorgen dat deze mensen nooit meer een pup zullen verkopen! De dierenbescherming heeft van ons al bericht gehad, en de dierenpolitie gaan we nog inschakelen.

xSupermuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2012 08:56

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door xSupermuis »

toondevet schreef:zondag 15 januari heeft mijn dochter een chihuahua pup gekocht bij de "fokker" in de [persoonsgegevens verwijderd door de moderator], op het moment dat je gaat kijken dan ben je eigenlijk al verkocht, ook tegen haar wed gezegd dat de moeder niet aanwezig was, maandagnacht begon steve te braken, dan denk je dat het door de stress kan zijn, dinsdag werd steve helaas ziek, braken, bloed bij diaree, we hebben hem gelijk naar onze dierenarts gebracht, in de couveuse, zuurstof, aan het infuus, want steve was uitgedroogd,er werd parvo positief getest, en helaas is stevein de nacht van maandag op dinsdag overleden.
heel heftige ervaring, voor mijn dochter was dit haar eerste puppie
ik heb contact gezocht met die fokker en die kon het zich niet voorstellen.... achteraf gezien natuurlijk allemaal leugens. vandaag ben ik er geweest met mijn dochter samen en we hebben wel het aanschafbedrag terug gekregen, kosten van dierenarts worden niet vergoed
dit is allemaal gebeurd, heel erg, en door onze dierenarts zijn we attent gemaakt op dit soort praktijken en dan ga je speuren op internet en dan kom je hele akelige verhalen tegen over deze zogenaamde fokker, en zo ook kwamen we uit bij dit forum.
ja, stom dat we niet eerst gezocht hebben, ja stom dat we een pup kopen zonder de moeder te zien, eigen schuld dikke bult zullen sommige zeggen, maar dat doet niets af aan het feit dat dit soort praktijken niet zou mogen voorkomen, regels moeten worden aangescherpt zodat het niet meer kan, de puppy's zij uiteindelijk het echte slachtoffer van deze praktijken
ik ga morgen ook nog contact zoeken met de dierenbescherming en hier melding van maken, als daar in dat huis het parvo virus heerst,dan zullen waarschijnlijk alle pups dit virusbij zich dragen,met alle gevolgen van dien
tevens ga ik via facebook een melding maken en probeer deze dor zoveel mogelijk mensen te laten delen, zodat dit zoveel mogelijk bekend word, willen jullie delen? zoek me maar op via facebook: toon de vet
Mijn pup ook na 4 weken dood gegaan aan Parvo. En de fokker zegt dat hij hier niks van weet. Want dat hij geen andere meldingen heeft gehad.

Gesloten