LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
svreijsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2016 20:29

Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door svreijsen »

Broodfokker Meerkerk/Lexmond.
Rottweiler pups en Boomer pups.

6 juni 2016 hebben wij een rottweiler teefje gekocht in Lexmond.
[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]

Bij een (achteraf gebleken) broodfokster genaamd [persoonsgegevens door Moderator verwijderd].
Zij verkoopt rottweiler pups en boomer pups vanuit huis.
De advertenties staan dan onder de plaats Meerkerk ipv Lexmond.

Ter plaatse leek alles prima in orde.
Moeder EN vaderhond aanwezig, onze kinderen hebben hier mee geknuffeld en gespeeld.
(Volgens haar de enige honden die ze hadden, later bleek van niet...)
Ook haar eigen kinderen waren aanwezig en alles zag er netjes en schoon uit in huis, bench aanwezig en mooie praatjes.
2 uur gezellig gekletst en gedaan alvorens wij ons pupje meenamen.

Onze pup is een schat van een beestje maar......
3 weken geleden (pupje was toen 16 weken) begon de ellende.
Ze begon van de 1 op andere dag mank te lopen, dus naar onze dierenarts gegaan.
Waarschijnlijk een verzwikking tijdens het spelen opgelopen dus pijnstilling voorgeschreven, met een week zou het over moeten zijn daarna opnieuw contact.
Na een week was het nog niet over dus opnieuw langs gegaan.
Enkele onderzoekjes gedaan en onze dierenarts kwam tot de conclusie dat ze last had zodra ze bij haar heupjes kwam en dat ze toch ook erg heupwiegend en mank liep.
Zij stelde voor om foto's van haar heupen te maken, hoewel officiële foto's pas met 1 jaar gemaakt kunnen worden.
Maar ze wilde toch graag weten hoe het inwendig in elkaar stak.

De uitslag: zware HD op beide heupen.
Links (HD-E) slechter als rechts (HD-D) maar op beide kanten zeer ernstig aanwezig.
Ondertussen aan de linkerkant ook al atrose vorming aanwezig.

Geschrokken contact opgenomen met de fokster.
Haar reactie: Ik verkoop helemaal geen pups, nooit gedaan ook dus sorry maar ik weet hier niets van.
Vreemd, want het was hetzelfde telefoonnummer, zelfde naam en stem plus dezelfde profielfoto ( van haar 2 zoontjes) op haar WhatsApp.

Daarna contact opgenomen met de Dierenarts waar onze pup gechipt en geënt is voordat wij haar kochten.
Deze gaf aan te weten om wie het ging en liet aan ons weten dat zij 4 á 6 rottweiler nestjes per jaar hebben van meerdere teven.
(Wij hebben dus 1 van de teven gezien maar achteraf dus niet zeker dat zij ook daadwerkelijk de moeder was.)
Ook hebben zij geregeld boomer pups te koop liet hij weten.
Hij gaf aan dat hij niets kan tussen verkoper en koper maar wilde wel graag de foto's e.d. van onze pup zodat hij ook weet wat hier speelt.

Ondertussen zijn wij bezig met een orthopeed om de verdere behandeling voor ons pupje te gaan bespreken.
We hebben haar pas 10 weken maar het is ons schatje en we zullen er alles aan doen om te zorgen dat zij een mooi leven zal krijgen!!!

Wij hebben de broodfokster meerdere malen bericht om te laten weten hoe het ervoor staat en waar wij mee bezig zijn maar nog steeds geeft zij 'niet thuis' .

Bij deze wil ik graag iedereen waarschuwen om geen pup bij haar te kopen gezien er dus vele dingen niet kloppen!!!

Met vriendelijke groet,
S.H.G Vreijsen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Goede waarschuwing. Het zijn juist dit soort broodfokkers waar voor de meeste mensen geen alarmbellen afgaan.

Hoop dat het goed komt met de pup.

Patasja
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2017 01:02

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door Patasja »

Deze fokker al vaker voorbij zien komen met mankementen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik vind het mooi dat je zegt ze krijgt mooi leven. Ken er paar die hebben pup gelijk gedumpt!!!
Dus ik waardeer je liefde voor je hondje,
Ik zou zeggen sluit verzekering af,al zullen nu bep dingen wel uitgesloten worden,maar proberen waard,heupjes eigen kosten helaas,

Echt die broodfokkers,,bozer kunnen ze me niet krijgen,

Ik wens je ondanks dit hele hele fijne jaren!

En laat het weer aub waarschuwing zijn,maar.....gebed zonder end

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door BL2 »

Patasja schreef:Deze fokker al vaker voorbij zien komen met mankementen
Echt niets zeggende post, dat zouden andere eens moeten doen in dit topic: "Rottweiler fokker in Eethen"
Het onderbouwen van een uitspraak liijkt me in deze toch belangrijk. Verder denk ik dat niet de fokker een mankement heeft, hoogstens de dieren welke gefokt worden.....

Patasja
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mar 2017 01:02

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door Patasja »

BL2 schreef:
Patasja schreef:Deze fokker al vaker voorbij zien komen met mankementen
Echt niets zeggende post, dat zouden andere eens moeten doen in dit topic: "Rottweiler fokker in Eethen"
Het onderbouwen van een uitspraak liijkt me in deze toch belangrijk. Verder denk ik dat niet de fokker een mankement heeft, hoogstens de dieren welke gefokt worden.....
Je zou even kunnen kijken op Facebook pagina van de rottweilers en fokkers dan kom je het wel tegen

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus je gooit hier wat zand op, en verwijst gauw in de vorm van een zoekplaatje naar elders.
Of je noemt gewoon wat er speelde, of je schrijft niets. Vreemde manier van doen !

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Patasja schreef:
BL2 schreef:
Patasja schreef:Deze fokker al vaker voorbij zien komen met mankementen
Echt niets zeggende post, dat zouden andere eens moeten doen in dit topic: "Rottweiler fokker in Eethen"
Het onderbouwen van een uitspraak liijkt me in deze toch belangrijk. Verder denk ik dat niet de fokker een mankement heeft, hoogstens de dieren welke gefokt worden.....
Je zou even kunnen kijken op Facebook pagina van de rottweilers en fokkers dan kom je het wel tegen
Wat niet BL2's argument regarding het feit dat jij een andere broodfokker keihard loopt te verdedigen weerlegt.

Mucha

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bl2

Niets zeggende post,feit dat je dit schrijft betekent dat je geen snars snapt van broodfokkers,
Ga je eerst daar in verdiepen voor mensen te kwetsen, zo nietszeggend zijn jou bijdrages hier

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door BL2 »

rozemarijntje schreef:Bl2

Niets zeggende post,feit dat je dit schrijft betekent dat je geen snars snapt van broodfokkers,
Ga je eerst daar in verdiepen voor mensen te kwetsen, zo nietszeggend zijn jou bijdrages hier
"Mensen te kwetsen :shock: " Laten we wel even helder houden dat bericht plaatser (Patasja) in het ene topic een fokker (uit Eethen) de hand boven het hooft houd, en in dit topic een andere fokker beschuldigd van wanpraktijken, zonder te noemen wat er nu werkelijk speelt !

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door angel1978 »

rozemarijntje schreef:Bl2

Niets zeggende post,feit dat je dit schrijft betekent dat je geen snars snapt van broodfokkers,
Ga je eerst daar in verdiepen voor mensen te kwetsen, zo nietszeggend zijn jou bijdrages hier
Feit dat je dit schrijft, rozemarijntje, geeft heel duidelijk aan dat je niets hebt meegekregen van de andere topics en het postgedrag van patasja waarop BL2 reageert. Ga je daar eerst eens in verdiepen voordat je als een malle overal en nergens op reageert zonder de ins en outs te kennen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

BL2 schreef:
rozemarijntje schreef:Bl2

Niets zeggende post,feit dat je dit schrijft betekent dat je geen snars snapt van broodfokkers,
Ga je eerst daar in verdiepen voor mensen te kwetsen, zo nietszeggend zijn jou bijdrages hier
"Mensen te kwetsen :shock: " Laten we wel even helder houden dat bericht plaatser (Patasja) in het ene topic een fokker (uit Eethen) de hand boven het hooft houd, en in dit topic een andere fokker beschuldigd van wanpraktijken, zonder te noemen wat er nu werkelijk speelt !
Bl2
Ik bied jou mijn excuses aan,ik had pasha moeten hebben..de topics volg ik wel...
Maar heb per ongeluk door elkaar gehaald.
Excuses!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokster Rottweilerpups en Boomerpups Meerkerk/ Lexmond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ angel

Op jou ga ik verder niet in,zoveel ben ik hier niet meer,zegt genoeg door types zoals jij..
Fout is menselijk,hoewel bij jou vaak niet.

Nogmaals Bl2 heb het echt verkeerd gedaan,nogmaals excuses....en de gene die me kennen die weten dat ik dat meen!

Gesloten