LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jazzstal

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
benjiken
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2011 17:13

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door benjiken »

hallo allemaal,

gistere heeft mijn zusje OOK een chihuahua/dwergpincher gekocht! en ja.. bij deze mensen! toen we er aan klwamen bleek t idd te gaan om een handelaar, en hetzelfde verhaal, de vrouw genaamd jaqueline was werken, en de zoon regelde het verder. achterin het huis stnden 4 grote bakken met daarin puppys, 4 verchillende soorten, de chihuahua waarom het ging was vrij klein, maar zag er gezond uit, geen glazige waas op zijn oogjes liep goed, niks mis mee, maar de andere hondjes nieste wel, bij de vraag of dit kwaad kon antwoorde hij dat dit nog niet opgevallen was.
nou na lang nadenken of dit wel te vertrouwen was, wilde ze em toch hebben.
toen moest er een garantieverklaring getekend worden.hierbij nog een aantal keer gezegd dat we morgen het hondje gingen nalaten kijken door onze eigen dierenarts of er niks mis mee was, en anders we terug zouden komen.
er kwam een piepend/schreeuwens geluid uit de bijkeuken,bij de vraag wat dat was met kijkend naar de deur, antwoorde hij dat is een bijkeuken! toen er werd gezegd ja maar wat voor hond maakt dat geluid? kiep hij de kast in en zei hij hier zit geen hond, oh jawel.. kweet niet waarom hij daar zit, daar zit nooit een hond.. maja... het hondje waar we voor kwamen leek gezond,dus zijn we vertrokken met het hondje,
toch maakte het beesje een piepende ademhaling, vandaag nalaten checken, hondje bleek vrij gezond, ademhaling was wat vreemd maar niks op de longetjes, was gechipt met het goede kloppende nummer, maar waarschijnlijk waren de inentingen niet gedaan, maar omdat dit dan tekort achter elkaar zou zijn als sit wel gebeurd zou zijn moesten ze ff wachten met opnieuw inenten,
(dit valt niet te bewijzen)
voorlopig nog niks mis met haar! bij thuiskomst pas gekeken op internet naar de verhalen hierover, omdat er toch enig argwaan in zat bij bezoek aan deze mensen.
maja,... ze staan trouwens niet meer onder jazzstal op marktplaats maar gewoon onder jaqueline...
mvg

benjiken
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2011 17:13

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door benjiken »

oh ja... en ah de vraag is gesteld ..waar is de moeder van het nestje?
als antwoord: mijn moeder koopt nestjes op van andere mensen hier in de buurt.,... en verkoopt ze vervolgens door.. vandaar dat de moeder niet aanwezig was..
toen het paspoortje bekeken werd,stond er idd een stempel in van een dierenarts in arendonk!
belgie dus...

nick_409
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 08:52

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door nick_409 »

Dit had ons verhaal kunnen zijn. Zondag's hebben wij ook een chihuahua/dwerg gekocht. Het ging precies hetzelfde, ook wij hoorden de hond in de "bijkeuken", en de verkoper (haar zoon) deed alsof hij van niets wist. Vannacht is ze ziek geweest, overgeven en diaree, straks nog maals naar de dierenarts (maandag ter controle geweest). Let dus op bij [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] of jazzstal. Helemaal de dierenarts .... fam. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] te arendonk.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2015 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door shaibah »

Wanneer ik al lees dat er hondjes aan het niezen waren, en in kleine hokken in een schuur..................had ik mij direct uit de voeten gemaakt.

Dit gebeurd nog dagelijks, mensen willen een hondje, zo goedkoop mogelijk, en zo houden we dit in stand.

Vervolgens blijken velen van deze doorgefokte diertjes ziek, dus een vermogen aan dierenarts kosten, en tot overmaat van ramp overlijdt het lieve schattige puppy.
Hele gezinnen diep verdrietig.

en dit had allemaal voorkomen kunne worden.

nick_409
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 08:52

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door nick_409 »

benjiken schreef:oh ja... en ah de vraag is gesteld ..waar is de moeder van het nestje?
als antwoord: mijn moeder koopt nestjes op van andere mensen hier in de buurt.,... en verkoopt ze vervolgens door.. vandaar dat de moeder niet aanwezig was..
toen het paspoortje bekeken werd,stond er idd een stempel in van een dierenarts in arendonk!
belgie dus...
Wij hebben dus afgelopen zondag onze chihuahua kruising dwergpincher gekocht bij jaqueline in reusel.
Dus precies hetzelfde verhaal als bij jullie alleen werd ons hondje dinsdagnacht heel erg ziek overgeven flinke diarree en wil de niet echt meer eten.vervolgend zijn we er woensdag mee naar onze dierenarts gegaan en hebben we nog medicijnen tegen het braken en diarree gekregen alleen dat hield ze ook niet binnen en intussenwilde ze al niet meer eten en bijna niet meer drinken.
Woensdagnacht begon de ellende dus weer maar dit keer kwam het laatste restje wat ze nog had er ook uit waardoor ze dus snel uitdroogde.Wij de dierenarts snel weer gebeld vanmorgen en wat bleek?? ze had dus PARVO!!
We hebben haar dus net in kunnen laten slapen.....
En alleen maar omdat iemand het nodig vind om zieke hondjes te verkopen met een gezondheidsverklaring voor geld!wij willen jullie waarschuwen dat als je net je hondje daar hebt gekocht je gelijk moet laten testen op parvo!
misschien maakt ze dan nog kans voor ons was het helaas te laat.

Ook hebben wij met jaquline gebeld en wat krijg je te horen?
dat ze helemaal geen parvo kan hebben en dat geen 1 van haar honden ziek is!
MENSEN KOOP ALSJEBLIEFT HIER GEEN HOND OF WAT DAN OOK BIJ!
DIE MENSEN ZIJN GESTOORD.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door AGGB »

Dat geboefte leeft van onnozelaars zoals jullie allemaal, die hier een pup hebben gekocht. Denk toch eerst eens na!
Ga eerst eens lezen voordat je een aankoop doet. Als iedereen dat zou doen, dan heeft het geboefte geen kans. Jullie zijn er de oorzaak van dat dat tuig met deze malafide zaken een boterham verdient, ten koste van onnoemlijk veel dierenleed.
Zo'n schattig klein hondje, kun je later ook nog een jurkje aan doen en schoentjes en een zonnebrilletje opzettten, denkt men kennelijk.
Mensen denk toch na. Ook een klein hondje is een hond, laat hem hond zijn en honden koop je niet bij een oosteuropese handelaar of wat voor malafide handelaar dan ook.
Er zitten zoveel honden, waaronder ook puppies, in een asiel zie bij ....dierenasiels.com
Ga daar eens kijken op internet. De kans is heel klein dat het daar fout is. In ieder geval geen parvobeestjes.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door petty1950 »

En niemand van jullie heeft de moeite genomen om tenminste de dierenbescherming in te lichten na jullie ''koopje''?
Huftergedrag vind ik dit en daar bedoel ik niet alleen de handelaar mee :evil:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door tiptoo »

petty1950 schreef:En niemand van jullie heeft de moeite genomen om tenminste de dierenbescherming in te lichten na jullie ''koopje''?
Huftergedrag vind ik dit en daar bedoel ik niet alleen de handelaar mee :evil:

de DB doet daar heus niks aan hoor.

nick_409
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 08:52

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door nick_409 »

Wat denk je zelf?tuurlijk hebben we vandAag medling gemaakt bij de lid (landelijke inlichtingendienst voor dieren en die gaan een onderzoek starten..ook gaan we morgen aangifte doen..onze dierenarts zegt ook dat we er zeker iets mee moeten doen..en even voor de duidelijkhuid:het ging ons niet om zo snel mogelijk een goedkoop hondje te scoren maar dit zag er verder goed uit,telefonisch contact verliep goed en eenmaal daar zag onze pup er ook goed uit en we hebben van te voren informatie proberen op te zoeken over [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] maar konden niks vinden pas toen we haar hadden stond in kensi s paspoort dat ze geent was door de dierenarts [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en toen vonden wij pas informatie en kwamen hier uit..dus is allemaal makkelijk gezegd..wij hebben er alles aan gedaan om haar te redden en het had ons niet uitgemaakt wat dat gekost had..maar wij gaan zeker proberen hier een zaak van te maken wij laten dit niet zo zitten!
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2015 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door petty1950 »

In dat geval past het hufterpredicaat jou niet Nick!
Goed dat je aktie ondernomen hebt!

Tiptoo,
Ik heb zelf ook niet zo,n hoge pet (meer) op mbt de DB maar ik denk dat als je voldoende verontrustende details aanlevert, zoals dat ''geluid vanuit de zgn bijkeuken'' dan lijkt negeren mij sterk. Zelfs voor de DB :mrgreen:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: ik hoop het petty1950

kom op voor dieren!
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:14

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door kom op voor dieren! »

..
Laatst gewijzigd door kom op voor dieren! op 26 mar 2011 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.

nick_409
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 08:52

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door nick_409 »

Ze gaan hier trouwens momenteel gewoon mee verder onder een andere naam op marktplaats.nl Jean-Paul, haar zoon?!.

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... -pups.html

We hebben er nu al drie van hun gevonden Jaqueline, *** en nu jean-paul

kom op voor dieren!
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:14

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door kom op voor dieren! »

Hoi,
Vreselijk , ik was ook dom en kocht een pup,die overleed aan parvo..wel bij een andere verkoper..maar toch..
bij deze geef ik je een tip:
geef het aan op www.mijnpolitie.nl en klik op internetoplichting..
dit is landelijk (door heel nederland) en bij 3 klachten word er controle gedaan bij de verkoper..
gr paula

nick_409
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 08:52

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door nick_409 »

De volgende.. en ze blijven maar namen verwisselen...
LET DUS OP!! http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ck=1#photo

Serena23
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2011 18:10

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door Serena23 »

Hoi we hebben Dinky 2 weken terug opgehaald van hun Jazzstal hij is een Franse Bulldog. Na lang na gedacht te hebben besloten we een hond te nemen op eens zaterdag ochtend ja het wordt een Franse bull en blind als ik was keek ik alleen naar de prijs.

Gebeld wij er heen, eerste indruk schoon huis netjes die vrouw was vriendelijk, in de bij keuken stonden bakken met honden ik denk 4 maar weet het niet zeker omdat ik gefixeerd was op de Franse Bulls die zaten met zn 2'en
Hond mee was of waren alle 2 opslag verliefd maar wat wel zo was de hond had een verkoudheid naar de dierenarts neus druppels, werkte niet

Dinky kreeg diaree naar de dierenarts antibiotica en pillen tegen de diaree.
Met hem gaat het nu goed eet goed drinkt goed speelt, maar fijtelijk hebben we een ziek dier mee gekregen, en deze domme fout maak ik nooit meer.
Na dat we dit forum lazen waren we gelijk naar de dierenarts gegaan, en ik wil graag de mensen bedanken die hier voor geschreven hebben.

groeten Erik en Serena

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door shaibah »

Ja, en daar gaan we weer, IK KEEK ALLEEN NAAR DE PRIJS!!!!!

Hoe vaak is er al aandacht voor geweest op t.v. voor dit soort wantoestanden.

Ik ben benieuwd hoe hoog de kosten voor veterinaire zorg nog oplopen.

Bedenk wel dat dit lieve schatje ( naar ik mag hopen) jaaaaaren mee gaat, dus deze fout zou ik niet meer maken over een jaar of 12?

Hoop dat het allemaal mee valt voor jullie, maar toch eigen schuld dikke bult.

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door shaibah »

Kijk daar kan ik iets mee, snap het alleen niet, ik ben namelijk geen moslim.

kom op voor dieren!
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:14

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door kom op voor dieren! »

hallo
ik heb een pup gekocht jan 2011 die overleden is aan parvo,
ik zou graag met u praten over het verdriet, en eventueel raad of advies willen.
u kunt me ook bereiken op hyves: kom op voor dieren.
gr paula

yakubu98
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:51

Re: Jazzstal

Ongelezen bericht door yakubu98 »

hallo heb ook een mops pup gekocht op 15-05-11
en hadden toen we tuis kwaamen haddenwe al door dat hij wat verkoden was en een week later een antibiotika kuur van 10 daagen gister op 7julie is hij beeter verklaart bij de dieren ards en vanagt 8julie weer antibotika een alergie kuur en iets voor de nieren bij de dieren ards hij moet veel braaken ook voor de mensen die nog een hondje gaan koopen kijk heel!!! goet voor dat je een keuze maakt . en op de pagina van de jazzstal verkoopen en koopen ze pups in dus dit is een brood fokker kan niet anders

Gesloten