LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Happytassie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2017 16:11

Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Happytassie »

Mijn dochter van 10 jaar speelt nu een jaar lang handbal en vind dit superleuk. Ze zat afgelopen jaar in de E, ze waren een beetje hoog ingedeeld, waardoor ze alle wedstrijden met 10 of meer punten achterstand hebben verloren, maar toch vond ze het hartstikke leuk.
We kregen 2 weken geleden een mail met de nieuwe indeling van het E team en mijn dochter vond het erg leuk om te horen wat haar nieuwe team zou zijn.
Een paar dagen later echter kregen wij een mail van onze vereniging, dat er een speler uit het E team onverwachts stopt en er daardoor te weinig spelers zijn om een E team te maken en ze dus mijn dochter in het D team hebben geplaatst.
Zij is qua leeftijd en prestatie absoluut geen D, ook de coach is het daarmee eens, maar ze hebben geen andere oplossing.
Toen ik mijn dochter dit vertelde was ze intens verdrietig en ze wil dit niet, wat ik heel begrijpelijk vind, het afgelopen jaar was al erg lastig. En nu wordt ze in een team gezet wat ver boven haar niveau ligt.
Ik heb zwart op wit staan dat de coach vind dat mijn dochter geen hoogvlieger is en echt in de E3 hoort.
Ik heb dit aangekaart bij de vereniging, en daarin gemeld dat ik [haar, naam verwijderd door de moderator] lidmaatschap wil opzeggen, zodat we dan naar een andere vereniging kunnen, die wel een passend team heeft. En ik heb er eentje gevonden die qua afstand ongeveer evenver is en die 4 E teams heeft.
Ik heb aan de hand van de mail nog een gesprek gehad met de coach en iemand uit het bestuur, en die vonden het erg jammer, maar hadden er alle begrip voor.
De coach heeft zelfs nog even bij de andere vereniging geinformeerd en geadviseerd dat mijn dochter daar het beste in het E 3 team kon zitten, qua prestaties.
Nu heb ik het volgende probleem. Onze vereniging heeft afgelopen dinsdag een bestuursvergadering gehad, waarin ze hebben besloten om mijn lidmaatschap niet eerder stop te zetten dan 30 juni 2018.

Dit is de mail die ik kreeg;

'De beëindiging van het lidmaatschap is afgelopen week behandeld in de bestuursvergadering.

Er is besloten dat de contributie verplichting blijft bestaan tot 30 juni 2018.

Wij willen jullie in zoverre tegemoet komen, dat mocht er in januari 2018 toch nog een E-team gevormd kunnen worden en als Lana hier weer in wil meespelen, de contributie over de maanden juli t/m december 2017 aan jullie
geretourneerd zal worden."


Ik weet dat dit normaal gesproken ook de regels zijn wanneer je tussentijds wilt stoppen. Maar in dit geval zou daar toch een uitzondering op gemaakt moeten worden?
In het huisreglement staat ook dat in geval van overmacht een uitzondering gemaakt wordt. Dit mag toch zeker overmacht genoemd worden?

Ik heb de lidmaatschap dus officieel opgezegd, maar ze gaan hier niet mee akkoord. September begint de nieuwe competitie. Voor april moet je eigenlijk opzeggen, maar toen wist nog niemand dat er geen E team was. Overmacht dus.
Dit noemen zij ook overmacht, maar toch moeten we tot eind juni 2018 blijven betalen.

Dit kan toch niet zomaar? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Natasja
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jul 2017 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd door de moderator

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit is toch geen overmacht, men deelt het team dat te weinig mensen heeft op over andere teams, zoals dat vaker gebeurt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is heel jammer dat het toch regelmatig voorkomt dat bestuursleden van sportclubs vooral naar de formele regeltjes kijken in plaats van naar wat het beste is voor hun leden. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat heel veel kinderen ineens gaan overstappen als ze niet bij hun 'vriendje' in het team komen, dus wat terughoudendheid bij zulke late overstappers is wel goed. Maar ik zou toch zelf in zo'n bijzondere situatie ermee akkoord gaan dat je alsnog wisselt. Zeker als het nieuwe team wel gewoon kan spelen als ze geen lid meer zou zijn.

Dus waarschijnlijk staan ze formeel wel in hun recht, maar zou je verwachten dat ze wel enigszins meedenkend zouden zijn.

Was het trouwens niet mogelijk om een speelster van de D (of de F) in het E-team te zetten?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS worden de andere kinderen van haar oude team ook verdeeld in D teams of zijn deze ook gestopt?

Verwijderd

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik begrijp hieruit (u heeft het 2 weken geleden te horen gekregen) dat de contributie van vorig seizoen net op 30 juni 2017 was afgelopen en dat er vanaf 1 juli nieuwe contributie voor het huidige seizoen betaald moet worden? Dus u zou 3 dagen te laat zijn met opzeggen? Laat ze lekker het rambam krijgen. Gewoon niet betalen. Voor zoiets gaan ze echt niet naar de rechter stappen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door kokka »

De titel klopt niet. Er is namelijk wel een team voor je dochter. Spelen in een hoger team kan ook haar prestatie een flinke boost geven

aspera
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 jul 2008 01:49

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door aspera »

Er is wel een team voor uw dochter maar u wilt niet dat ze daarin speelt of dat zij wil dat niet?
Hoe zit het met de anderen uit het inmiddels opgeheven team? Zitten die nu in een ander team of zijn die vertrokken?
Het is een gebruikelijke gang van zaken dat als een team niet meer bestaat dat je dan in een ander team gaat spelen. Als speler kun je lang niet altijd zelf bepalen in welk team je gaat spelen. Hoger spelen kan haar prestaties verhogen.
Het kan toch niet zo zijn dat als een team minder de keus is dat iedereen dan maar te pas en te onpas kan opzeggen zonder kosten/het betalen van de verschuldigde contributie waar voor getekend is ? Staat in de voorwaarden iets over garantie van spelen in een team van eigen keuze of iets dergelijks?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Happytassie schreef:
Dit is de mail die ik kreeg;

'De beëindiging van het lidmaatschap is afgelopen week behandeld in de bestuursvergadering.

Er is besloten dat de contributie verplichting blijft bestaan tot 30 juni 2018.

Wij willen jullie in zoverre tegemoet komen, dat mocht er in januari 2018 toch nog een E-team gevormd kunnen worden en als Lana hier weer in wil meespelen, de contributie over de maanden juli t/m december 2017 aan jullie
geretourneerd zal worden."
Dan kunnen ze toch om te beginnen al de contributie over juli t/m december kwijtschelden? Dan zit je al op de helft. Dat is één.

Maar is het redelijk dat, als er in januari een team gevormd wordt, dat de contributie over de niet gespeelde maanden terugbetaald wordt, terwijl, als er géén team in januari wordt gevormd, dat de vereniging het geld zowel over deze periode, als de rest van het seizoen, niet terug hoeft te betalen? Wat is de logica hierachter?

Pak ze gewoon op hun eigen woorden...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Brahms »

Vele reageerders stappen wel erg makkelijk over het feit dat Lana van 10 nu tussen ruim oudere en betere meiden moet gaan spelen. Dat kan natuurlijk niet goed gaan binnen het team zelf, als met Lana zelf, welke zeker fijntjes te horen zal krijgen dat ze "heel slecht" is.
Kinderen in een team kunnen nogal hard zijn tegen elkaar !

Enige vraag is dan ook, waar zijn haar andere teamgenoten gebleven ?
Daar moet mama Happytassie eerst maar eens duidelijkheid over geven.
Laatst gewijzigd door Brahms op 19 jul 2017 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Aan de andere kant. Als ze in het laagste e-team was ingedeeld, dan was ze waarschijnlijk ook niet goed genoeg voor een ander e-team.

Happytassie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2017 16:11

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Happytassie »

Hallo allemaal,

Even een update.
Wij hebben een lang gesprek gehad met de voorzitter van de vereniging en die was heel erg begripvol,maar het bestuur zou onze contributie niet stopzetten.
In dit geval kan onze dochter dus ook niet bij een andere club spelen, dus zouden wij netjes de contrubitie betalen, schieten we hier nog niks mee op, aangezien ze geen lid mag zijn van 2 clubs tegelijk.
Nu heeft de voorzitter gezegd dat wij haar kunnen 'afkopen' als 'niet-spelend' lid. Dit houdt in dat wij 3/4 van de maandelijkse contributie tm juni in 1 keer moeten betalen, zodat ze wel naar de andere club kan.
Wij hebben advies gevraagd bij onze rechtsbijstand via interpolis. Zij vinden dit net als velen met ons een erg kinderachtige situatie, waarin de vereniging wel in zn recht staat, maar dit juridisch gezien met een rechtszaak 75% kans heeft om gunstig uit te pakken voor ons. Goed nieuws misschien, wil het geval niet zijn dat dit voor Interpol erg duur en voor onze dochter een erg lang traject wordt.
Dus interpolis heeft ons in dit geval de financiële en snelle oplossing gegeven, door onze dochter voor ons 'af te kopen'. Super netjes van interpolis! En we zijn hier ook erg blij mee.

En op de vraag van de mensen die hier reageren, wat de rest van de E-spelers dan besluiten, vind ik op zich niet zo heel belangrijk wat zij doen, maar dat waren nog maar 2 spelers en 1 daarvan was qua leeftijd en prestatie al bijna een D speler en de andere speler zit nog maar net op handbal en ken ik dus nog niet zo goed.
Dit is voor nu onze oplossing.
Ik ben blij dat mijn dochter na de vakantie gewoon weer kan handballen op haar eigen niveau in een team met leeftijdsgenoten.

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ook de redactie van Radar bedankt voor het telefoontje en het medeleven.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar accepteert de bond het ook? Bij voetbalclubs moet er voor halverwege juni (geloof ik) overgeschreven worden, anders kan dit pas vanaf januari weer.

Happytassie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2017 16:11

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door Happytassie »

Ja dat klop. Maar dat geldt gelukkig alleen voor spelers die hoger spelen dan de 2e divisie. Ik heb gisteren een mail gehad met goedkeuring van de bond.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Geen team voor mijn dochter, toch moet blijven betalen.

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Bedankt voor de feed-back!

Goed voor het kind en prima dat u uw poot heeft stijfgehouden en gefeliciteerd dus met uw succesverhaal ...

maar voor mij is het uiteindelijk tevens een mogeliijke oorzaak voor de stevig stijgende premies bij de rechtsbijstandsverzekeringen, die hun/uw recht niet meer gaan halen, maar afkopen. Vrouwe justita laat een traantje!

Gesloten