LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fitnessclub Healthy-Fit Heemskerk

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
wilhelmina17
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2016 22:16

Fitnessclub Healthy-Fit Heemskerk

Ongelezen bericht door wilhelmina17 »

Art 12. Er geldt voor de Milon Garantie 12/24 maanden overeenkomst een 100% tevredenheidsgarantie. Als jij in 90 dagen tijd minimaal 20X op de Milon Cirkel traint (1x in de 5 dagen) dan is HF overtuigd dat je resultaten hebt geboekt. HF belooft niet het perfecte lichaam. Maar na 90 dagen mag je zelf de balans opmaken. Ben je niet tevreden? Geen probleem, dan krijg jij je geld terug! En is je lidmaatschap per direct ontbonden.

Dit is de tekst in de voorwaarden van Healthy-Fit wat betreft de Milon Cirkel, nu was ik 21x geweest in 85 dagen maar had besloten niet door te gaan, omdat ik niet tevreden was met het resultaat en ik het doen van de Milon Cirkel gewoon niet leuk vond!, ik dacht aan de voorwaarden te hebben voldaan voor het terug krijgen van mijn geld maar tot mijn verbazing kreeg ik het bericht dat ik niet structureel 1x in de 5 dagen was geweest ( wat ook inderdaad zo was!) en daarom mijn geld niet terug kreeg! waarbij ze dus wezen op de bepaling in art 12 van de voorwaarden zoals hierboven beschreven!!

Naar mijn mening staat er niet duidelijk dat ik structureel 1x in de 5 dagen moet komen!! wat er wel duidelijk staat is dat ik minimaal 20x in 90 dagen op de Milon Cirkel moet hebben getraind! wat ik dus wel heb gedaan!! kortom......Healthy-Fit houden in mijn optiek de tekst in de voorwaarden bewust zodanig dat menigeen het anders uitlegt dan Healthy-Fit zelf waardoor menigeen dus kan fluiten naar de centen!!

Zijn er meerdere mensen die ervaring hebben met deze manier van werken bij Healthy-Fit???

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Fitnessclub Healthy-Fit Heemskerk

Ongelezen bericht door titusvh »

Ik lees dit als dat je in 90 dagen minimaal 20x moet trainen, dus gemiddeld 1x per 5 dagen.
Als de sportschool de vrijheid heeft slechts één kant van de komma als eis te stellen, dan kunnen ze bij wijze van spreken zelfs zeggen bij iemand die 2x per 5 dagen is gekomen ook niet aan de eisen voldoet...

De voorwaarden zijn m.i. onduidelijk. En ik ben ervan overtuigd dat een rechter dit ook zo zal zien. Echter ik vemoed dat een zaak niet in verhouding staat tot de kosten. En de sportschool heeft de poen binnen.

Soms helpt het om -netjes - via social media opheldering te vragen. Dan zit er net wat meer druk achter.

Of naar de directeur vragen en vriendelijk uitleggen dat je de regels niet zo hebt begrepen omdat ze niet duidelijk genoeg zijn en je niet eerlijk behandeld voelt. Vaak genoeg laat een directeur zijn ondergeschikten de klant afpoeieren maar als hij zelf de beslissing moet nemen toch aardig gevonden wil worden...

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: Fitnessclub Healthy-Fit Heemskerk

Ongelezen bericht door Westone »

Stonden deze voorwaarden niet in het contract vermeld? Dat zijn ze wel verplicht.
Ik train elders wel naar alle tevredenheid en met resultaten volgens de Milon Circle.
In de overeenkomst wat ik heb ondertekend staat deze afspraak duidelijk vermeld wat eigenlijk een voorwaarde is om tot resultaat te komen.
De niet goed geld terug garantie is ook bij ons van toepassing.
Doordat je niet structureel eenmaal in de 5 dagen heb getraind heb je w.s. weinig kans op je geld terug.

Gesloten