LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
mediabeest
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2015 13:47

Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door mediabeest »

Voor die mensen die denken dat Fit For Free een goedkope en goede sportschool is even een waarschuwing. Ik ben lid bij de vestiging Arnhem en wat een bende daar. De spinningruimte is erg vies, het stinkt er door de slechte/ontbrekende ventilatie, de douches en toiletten doen het vaak niet, en het is gewoon niet schoon. Ook staan er kapotte of deels kapotte spinning-bikes, of andere sport apparatuur. Onthou goed dat je voor het merendeel van de echt leuke zaken bij Fit For Free fors moet bijbetalen. Dit wordt je bij het inschrijven aan de balie niet volledig uitgelegd. Je wordt dan geconfronteerd met een inschrijfformulier dat niet klopt of verouderd is blijkt als je later reclameert.Ik liep er bijvoorbeeld tegen aan dat ik de powerplate (trilplaat), niet kon gebruiken omdat ik, voor ik hem mocht gebruiken eerst maar even 10 euro moest schokken voor een uitleg van 5 minuten. Belachelijk gewoon. Dit was mij bij het inschrijven niet verteld en ook is het in de algemene voorwaarden van Fit For Free Arnhem (maar ws ook bij andere vestigingen) niet expliciet vermeld. Uit de algemene voorwaarden van Fit For Free Arnhem blijkt ook dat het hen vrij staat om voor wat dan ook een bijbetaling te vragen. Wel iets om na te denken voor je lid wordt van Fit For Free, het lijkt goedkoop, maar is het in wezen niet als je meer wilt dan alleen maar op een crosstrainer staan of aan gewichten trekken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door sjohie »

mediabeest schreef:Voor die mensen die denken dat Fit For Free een goedkope en goede sportschool is even een waarschuwing. Ik ben lid bij de vestiging Arnhem en wat een bende daar. De spinningruimte is erg vies, het stinkt er door de slechte/ontbrekende ventilatie, de douches en toiletten doen het vaak niet, en het is gewoon niet schoon. Ook staan er kapotte of deels kapotte spinning-bikes, of andere sport apparatuur. Onthou goed dat je voor het merendeel van de echt leuke zaken bij Fit For Free fors moet bijbetalen. Dit wordt je bij het inschrijven aan de balie niet volledig uitgelegd. Je wordt dan geconfronteerd met een inschrijfformulier dat niet klopt of verouderd is blijkt als je later reclameert.Ik liep er bijvoorbeeld tegen aan dat ik de powerplate (trilplaat), niet kon gebruiken omdat ik, voor ik hem mocht gebruiken eerst maar even 10 euro moest schokken voor een uitleg van 5 minuten. Belachelijk gewoon. Dit was mij bij het inschrijven niet verteld en ook is het in de algemene voorwaarden van Fit For Free Arnhem (maar ws ook bij andere vestigingen) niet expliciet vermeld. Uit de algemene voorwaarden van Fit For Free Arnhem blijkt ook dat het hen vrij staat om voor wat dan ook een bijbetaling te vragen. Wel iets om na te denken voor je lid wordt van Fit For Free, het lijkt goedkoop, maar is het in wezen niet als je meer wilt dan alleen maar op een crosstrainer staan of aan gewichten trekken.
Zaken is een meervoud, wat versta jij onder "echt leuke zaken" als ik vragen mag? Overigens verschillen de extra mogelijkheden per vestiging, vermoedelijk is dat ook de reden dat er niet iets over in de algemene voorwaarden staat. Zo heeft de fit-for-free vestiging waar ik sport, helemaal geen trilplaat. En als ik op hun site een abonnement af tracht te sluiten op mijn eigen vestiging, staat deze optie er dan ook niet bij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door moederslink »

En nu, mediabeest?
Bedankt voor deze waarschuwing , maar ik kan en wil toch niet sporten :x , hoewel ik hier in de buurt woon. Wat gaat u nu doen? Andere sportschool zoeken? En u had de AV niet van te voren doorgelezen?
Nou, een deceptie dus , jammer :cry:
mediabeest schreef:Uit de algemene voorwaarden van Fit For Free Arnhem blijkt ook dat het hen vrij staat om voor wat dan ook een bijbetaling te vragen. Wel iets om na te denken voor je lid wordt van Fit For Free, het lijkt goedkoop, maar is het in wezen niet als je meer wilt dan alleen maar op een crosstrainer staan of aan gewichten trekken.

mediabeest
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2015 13:47

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door mediabeest »

Ja klopt, ik heb mijn lidmaatschap inmiddels opgezegd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door moederslink »

Verstandig lijkt me! Ik hoop dat u een fijne en schone sportschool vindt!

bertha45

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door bertha45 »

@mediabeest, en als je extra betaald, zijn er dan ineens wel reukvrije ruimten om te sporten; schone toiletten etc? Zijn voldoende klachten over dit "sportpaleis", maar dat heeft u in de eerste plaats zelf uitgekozen. En ik lees: ook opgezegd. Is dat gelukt, dat opzeggen?

mediabeest
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2015 13:47

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door mediabeest »

Opzeggen gaat goed altijd wel, maar vraagt discipline. Ik bewaar alle contracten altijd goed. En via de wet Mulder is het sowieso al wel duidelijk. Een sportschool abonnement kun je na een jaar altijd opzeggen.

bertha45

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door bertha45 »

mediabeest schreef:Opzeggen gaat goed altijd wel, maar vraagt discipline. Ik bewaar alle contracten altijd goed. En via de wet Mulder is het sowieso al wel duidelijk. Een sportschool abonnement kun je na een jaar altijd opzeggen.
Nou, u bent in ieder geval een consument die van rechten en wetten weet. Dat was/is vaak wel anders. Dat u de wet Mulder kent plus het bewaren van contracten (papieren). Dat is 'well done'.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door kokka »

ik dacht dat de wet mulder over lichte verkeersovertredingen ging? dan ging het wel heel hard op die loopband haha

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Extra betalen voor gebruik van de powerplate (trilplaat)

Ongelezen bericht door sjohie »

mediabeest schreef:Opzeggen gaat goed altijd wel, maar vraagt discipline. Ik bewaar alle contracten altijd goed. En via de wet Mulder is het sowieso al wel duidelijk. Een sportschool abonnement kun je na een jaar altijd opzeggen.
Proest.. :D :lol: Volgens mij is het de wet van Dam die je bedoelt?

Gesloten