LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit for Free

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Leentje1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2008 09:35

Fit for Free

Ongelezen bericht door Leentje1973 »

Hallo,

ik heb een probleem met de sportschool Fit for Free.

Wegens mijn gezondheid is het onmogelijk voor mij om nog te sporten. Ik heb mijn abonnement in februari j.l. opgezegd. Nu heb ik van de sportschool een brief ontvangen waarin staat dat ik lid blijf tot 15 januari 2009.

Volgens een medewerker van de sportschool is het dus niet mogelijk om op te zeggen tussentijds tenzij je overleden bent of verhuist naar een stad waar geen f4fsportschool gevestigd is.

Ik ben nu langer dan 1 jaar lid en er is toen mondelijk gezegd tijdens de inschrijving dat er het eerste jaar niet tussentijds opgezegd kon worden maar de daarop volgende jaren wel en ook met een doktersverklaring.
Ik heb de medewerker daarop aangesproken maar het wordt ten stelligste ontkend.

Ik wil nu z.s.m. van dit abonnement af aangezien ik het geld wel beter kan gebruiken.

En daarbij wil ik nog mijn mening kwijt: ik vind dat deze sportschool echt over ruggen van anderen gaat.

Heeft iemand suggesties of antwoorden voor mij?

firesyndrome
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2008 14:52

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door firesyndrome »

Hallo,

Deze klachten zijn inderdaad bekend daar.
Het vreemde is dat een vriendin van mij wel haar abonnement binnen het jaar kon opzeggen omdat ze bekkenbodem instabiliteit heeft.
Haar werd verteld dat er in uitzonderlijke gevallen een contractovername plaats kan vinden!
Dus het is kennelijk wel mogelijk!

Houd voet bij stuk en geef aan dat een kennis van je haar contract op een anders heeft kunnen voortzetten en je dus niet laat voor liegen!

veel succes!

PS: directe nummer naar het hoofdkantoor is 070-3227639

melus
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:51

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door melus »

VANDAG IS 27 APRIL 2009.IK KREEG EEN TELEFOONTJE TOEN IK AAN HET RIJDEN WAS,MET WIE INCASSO DIRECT FITFORFREE.EEN MEVROUW AAN DE LIJN DE ME DWING OM MIJN SCHULDBEDRAG DIE IK FOUT HAD OP DE SITE AANGEKLIKT,EN DAT IK NOOIT BIJ FITFORFREE ROTTERDAM HAD GETRAIND OM TE BETALEN.MENSEN HET IS 443,OO EURO EN ALS IK NIET BETAALD KRIJG IK OOK EEN DAGVAARDING ERBIJ.IK WOU FIT FOR FREE BIJ PATHE AANKLIKKEN EN DIE WAS TE VOORSCHIJN GEKOMEN,EN DIE MEVROUW BEWEERT DAT IK MIJN HANDTEKENING OP DE PASJE HAD GEZET EN DAT IS UW CONTRACT.IK WIL CONTRACT ZWART OP WIT ZIEN.WAT MOET IK NU EIGENLIJK DOEN,WANT HET IS AL BEHOORLIJK GELD.EN ZE WILLEN MIJN LOONSTROOK EN ALLE GEGEVENS VOOR EEN BETALINGSREGELING.WAT VOOR ADVIES WIL IEMAND ME GEVEN.WAT ZOU JIJ DOEN.WANT IEDERE DAG WORDT MEER MENSEN DE DUPE VAN.IK HEB PROBLEMEN MET MIJN RUG EN KNIE MAAR TOCH WILLEN ZE NIKS VAN HOREN.UITERLIJK MOET IK AANSTAANDE MAANDAG ALLE GEGEVENS TERUG STUREN ,ANDERS EEN DAGVAARDING GEHEEL VOOR MIJN EIGEN RISICO.DIT IS BELACHELIJK EN WIE KAN FIT FOR FREE STOPPEN MET DIE FOUTE BELEID.IK HOOP DAT HUN RIJK WORDEN VAN ALLE VERHALEN DAT IK HIER HAD GEHOORD EN HEEL VEEL GELD UIT DE ZAKKEN VAN MENSEN TREKKEN IN DEZE CRISSIS TIJD.HOOP EEN GOEIE ADVIES TE KRIJGEN. :oops: :twisted:

Cynnie1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 16:15

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door Cynnie1984 »

Melus je bericht is heel slecht te lezen geen leestekens en alles in hoofdletters maar ik snap je probleem volledig het zijn echt tillers daarzo bij FFF!!!

Waarom moeten ze je salarisstrook hebben hun weten toch niet wat voor andere betalingsplichten je hebt doe normaal zeg pfff wat een achterlijk zooitje

Lees mijn verhaal op ZEER boze EX-FFF Sporter!

denisee
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 20:41

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door denisee »

hallo
ik heb ook een abbonoment op fit for free
aangezien toen ik daar fitniste in heerlen woonde
nu woon ik in maastricht
ze hebben mij toen een kaartje gegeven met het adres gegeven,
waar ik een brief moest schrijven voor opzegging.
Maar ik ben het briefje kwijt ken mij iemand dat adres geven


alvast bedankt
denise

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

VANDAG IS 27 APRIL 2009.IK KREEG EEN TELEFOONTJE TOEN IK AAN HET RIJDEN WAS,MET WIE INCASSO DIRECT FITFORFREE.EEN MEVROUW AAN DE LIJN DE ME DWING OM MIJN SCHULDBEDRAG DIE IK FOUT HAD OP DE SITE AANGEKLIKT,EN DAT IK NOOIT BIJ FITFORFREE ROTTERDAM HAD GETRAIND OM TE BETALEN.MENSEN HET IS 443,OO EURO EN ALS IK NIET BETAALD KRIJG IK OOK EEN DAGVAARDING ERBIJ.IK WOU FIT FOR FREE BIJ PATHE AANKLIKKEN EN DIE WAS TE VOORSCHIJN GEKOMEN,EN DIE MEVROUW BEWEERT DAT IK MIJN HANDTEKENING OP DE PASJE HAD GEZET EN DAT IS UW CONTRACT.IK WIL CONTRACT ZWART OP WIT ZIEN.WAT MOET IK NU EIGENLIJK DOEN,WANT HET IS AL BEHOORLIJK GELD.EN ZE WILLEN MIJN LOONSTROOK EN ALLE GEGEVENS VOOR EEN BETALINGSREGELING.WAT VOOR ADVIES WIL IEMAND ME GEVEN.WAT ZOU JIJ DOEN.WANT IEDERE DAG WORDT MEER MENSEN DE DUPE VAN.IK HEB PROBLEMEN MET MIJN RUG EN KNIE MAAR TOCH WILLEN ZE NIKS VAN HOREN.UITERLIJK MOET IK AANSTAANDE MAANDAG ALLE GEGEVENS TERUG STUREN ,ANDERS EEN DAGVAARDING GEHEEL VOOR MIJN EIGEN RISICO.DIT IS BELACHELIJK EN WIE KAN FIT FOR FREE STOPPEN MET DIE FOUTE BELEID.IK HOOP DAT HUN RIJK WORDEN VAN ALLE VERHALEN DAT IK HIER HAD GEHOORD EN HEEL VEEL GELD UIT DE ZAKKEN VAN MENSEN TREKKEN IN DEZE CRISSIS TIJD.HOOP EEN GOEIE ADVIES TE KRIJGEN.
Goeie advies:
http://www.nti.nl/Taalcursussen/Nederla ... tner=leren

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door karinknol »

mukkiefuk,

Je geageerd wel heel erg lullig!
Als je al een advies afgeeft over de Nederlandse taal, moet je het wel correct doen!
Dus een goed advies en dan je link!

Als je geen contract hebt, niet betalen, heb je ook geen pasje, ligt de bewijslast bij hun.
Igg niets naar hun opsturen, naar hun zeggen zijn ze al in het bezit van al je gegevens, laat ze je maar dagen!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door ron1 »

Precies,volledig mee eens !

sdk81
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2010 08:58

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door sdk81 »

Ik wil mijn abonnement opzeggen bij Fot for Free. Na alle waarschuwingen gelezen te hebben, wilde ik een brief mailen naar de des betreffende vestiging en deze vervolgens ook aangetekend versturen. Zo kan je altijd bewijzen dat je op tijd was met je opzegging.

Eerst heb ik het hoofdkantoor gebeld (op het 070-nummer, gratis ipv 40 ct per minuut, wat overgens nergens vermeld staat!!) met de vraag hoe het in zijn werk gaat met opzeggen. Een niet al te vrolijke mevrouw vertelde mij dat ik dan een verhuisbewijs moest inleveren bij de vestiging, zodat ik direct uitgechreven kon worden, mist het dischtsbijzijnde filiaal op meer dan 30km afstand zit van mijn nieuwe woonplaats. Toen ik zei dta ik dat niet wilde, maar gewoon wilde opzeggen, vertelde ze mij dat ik een ondertekende brief met alle gegevens (hoefde geen lidmaatschapnummer bij) aangetekend op moest sturen OF in kan leveren bij de desbetreffende vestiging.

Ik ga dat deze week proberen om mijn opzegging met pas in te leveren op de vestiging. Kijken of het wat oplevert.. Mijn abonnement loopt over meer dan 4 maanden af, ben benieuwd of het werkt!

Ik houd jullie op de hoogte.

Gerrit Gerrits
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:00

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door Gerrit Gerrits »

[b]De gymnastiekclub[/b] :lol:

Gerrit had zich opgegeven bij Fit4Free, een gymnastiekclub in Hengelo. Hij was al in de 60 en vond het nodig enige beweging te hebben voor zijn gezondheid. Immers het werd rondom aangeprezen en deze club zou niet duur zijn. Bij de balie liet Gerrit zich inschrijven en moest daartoe een nogal groot formulier invullen met op de achterkant hele kleine grijze lettertjes. De voorwaarden zogezegd. Nadat dit gedaan was en Gerrit het geheel had ondertekend, werd hem een toegangspasje verstrekt, waarmee hij het poortje van de fitnessruimte kon betreden.
Met grote zin toog Gerrit aan het werk en maakte gebruik van een veelheid aan toestellen. Voor de spieren van de armen, benen, buik en vooral het uithoudingsvermogen zouden er een opkikker van krijgen. Ook waren er veel ouderen bezig zich in het zweet te werken, al dan niet op een elegante manier. Intussen kon je ‘genieten’ van grote televisieschermen die verschillende uitzendingen lieten zien. De muziek die permanent uit de luidspreker schalde werd minder gewaardeerd en Gerrit kreeg er na een aantal bezoeken dan ook een enorme hekel aan. Gewoon terroriserende rotherrie vond hij. Ook de toestellen en de bijbehorende bewegingen stonden hem steeds meer tegen en Gerrit besloot na ongeveer driekwart jaar er mee te stoppen.

Hij zou zijn ‘lidmaatschap’ opzeggen en raadpleegde daartoe zijn getekende overeenkomst voor de manier van opzeggen. Dit zou schriftelijk moeten gebeuren en ruim twee maanden voor het einde van het loopjaar, anders zou het contract stilzwijgend worden verlengd. Omdat hij ruimschoots op tijd was voor de opzegging bleef uiteindelijk het schriftelijk nog een item. Gerrit vroeg zich af of opzeggen per e-mail schriftelijk zou zijn of niet, omdat je op deze manier toch ook duidelijk laat weten, dat je je lidmaatschap wilt laten beëindigen. Hij raadpleegde Internet en vond wat hij zocht. Een site waarop duidelijk stond aangegeven, dat e-mail als schriftelijk wettelijk wordt erkend, mits het geen officiële stukken zijn, zoals bv. notariële akten, gemeentelijke of overheidscontracten. Nou ja zeg, een gymnastiekclubje valt in ieder geval niet onder deze categorie officiële stukken. Gerrit begeeft zich ‘achter’ zijn PC en mailt (schriftelijk) aan de club, dat hij wil opzeggen. Tot zijn verbazing krijgt hij per omgaande direct antwoord d.m.v. een tegenmailtje. Echter geen bevestiging van de opzegging, maar een ontkenning van de opzegging. Er kan uitsluitend per brief worden opgezegd naar een adres ergens in Den Haag, dat echter absoluut niet in het contract staat. Immers slechts hun e-mailadres staat er met grote letters op. Gerrit geeft echter niet op en vermeld al zijn gegevens die nodig zijn voor de opzegging op een 2e mailtje aan F4F. Ook deelt hij hen mede geen boodschap te hebben aan hun ontkenning en zegt dat het niet belangrijk is hoe je opzegt, maar dat je opzegt, terwijl hun bevestigingen duidelijk aangeven de e-mails met opzegging in ontvangst te hebben genomen. Ook de (on)bekende logo’s, die op de e-mails van F4F waren geprint, logen er niet om,. Gerrit had dus voldoende bewijs, dat hij schriftelijk had opgezegd. Maar volgens F4F had Gerrit niet opgezegd en kreeg hierin geen medewerking.

Omdat Gerrit nog een beetje uit een andere tijd stamt, namelijk de oorlogstijd, en hij nog gewend was aan gedegen waarden en normen zou hij niet verder reageren en de bui afwachten, desnoods tot aan de rechter. Normen en waarden? Had minister-president Balkenende (ons zeer omstreden opperhoofd) het daar ook niet over?
Omdat de automatische afschrijvingen na het lidmaatschapsjaar door gingen, liet Gerrit deze via zijn bank storneren. Maar o, wat dom van hem, want daar rekent F4F wel even € 9,- voor per keer dat zij deze afschrijving niet kunnen innen. Staat in het contract en bovendien als je je toegangspas niet inlevert kost dit nog eens € 2,95 per maand, omdat dit de kosten zijn voor de gekoppelde kortingspas. Ja,ja, ook dat nog!

Na enige maanden ( de opzegtermijn was al verstreken) kreeg Gerrit een aanmaning van zijn clubje. Deze was niet voorzien van het juiste adres en bleek al de 2e of 3e aanmaning te zijn. Gerrit zat natuurlijk in de stilzwijgende verlengingsperiode en of hij maar wilde betalen anders zouden er grote kosten in rekening worden gebracht. U kent dat wel!
Inmiddels kreeg Gerrit in de gaten, dat hij die toegangspas maar beter ook kon gaan inleveren, zodat hij niet nog eens iedere maand die € 2,95 zou moeten betalen. Hij toog opgewekt naar zijn locatie van F4F in Hengelo en meld zich aan de balie om zijn pas in te leveren. De medewerkster (vriendelijk) wilde reeds een ontvangstbewijs uitschrijven, toen ze nog even in de computer keek en ontdekte, dat Gerrit nog storneringskosten schuldig was. € 9,- en daarom kon ze de pas niet innemen. Einde discussie. Het systeem was dus goed dichtgetimmerd. Geen nood dacht Gerrit, als het niet linksom kan, dan maar rechtsom en hij verzond de pas nu per aangetekend schrijven naar de balie in Hengelo. Hierin wees hij nog eens op de afgelopen gang van zaken. Het werd daarna even stil, tot Gerrit een telefoontje kreeg van Direct Incasso, ene trut Gerritsen. Of hij maar even zo snel mogelijk de ‘stukken’ wilde opsturen naar hen.
Gerrit had geen klompen aan, anders waren die vast gebroken en hij zei dat ze die zelf maar moest verzamelen bij haar opdrachtgever. Na later nog een telefoontje kwamen de dreigings-brieven van dit incassobureautje, dat overigens ook van F4F zelf schijnt te zijn.

Gerrit liet ze, want hij had ontdekt dat hij gesommeerd werd de contributie over 2008 te betalen in plaats van over 2009. Hoe slordig toch! Deze periode had hij netjes betaald en had daar ook bewijzen van (bankafschriften). Toch had Gerrit zijn bedenkingen, immers indien hij zou worden gedagvaard om over 2008 te betalen zou dat wel eens ten koste kunnen gaan van zijn zaak ‘schriftelijke opzegging’ en daar ging het hem om. Inderdaad werd Gerrit enige maanden later gedagvaard te verschijnen voor de kantonrechter te Enschede. De tenlastelegging was ‘openstaande schuld van 2008’. Een vergissing of gewoon leepheid? De tijd zou het leren. Hij kon immers gemakkelijk bewijzen, dat dit voldaan was? Wel betreurde Gerrit deze slordigheid van het incassobureau, liever was hij gedagvaard voor het opzeggingsproces. Hij zou daar eens zijn goede kennis, die rechter is bij een ander kanton, over raadplegen en ook of hij dit verder schriftelijk zou moeten afhandelen of dat hij persoonlijk terecht zou gaan staan, dus verschijnen voor de rechter. Hijzelf vond dat laatste het beste idee!

Zijn goede kennis vond dat niet en adviseerde hem het schriftelijk af te handelen, want de rechter zou maar zo’n 5 minuten tijd kunnen vrijmaken en de tenlastelegging was wel duidelijk, alhoewel hij niet één keer de zekerheid gaf dat Gerrit de rechtszaak wel zou winnen.
Hier had Gerrit op zijn hoede moeten zijn en zijn eigen intuïtie moeten volgen.
Maar ja, juridisch was hij een nul en zijn kennis had gestudeerd en was zelf rechter, dus die zou het wel weten. Hij werd geadviseerd naast zijn kopieën van de bankafschriften nog enige opmerkingen toe te voegen, die iets van een grijze en zwarte lijst aangaven en andere. Dat bleken wettelijke regels te zijn, die niet mogen worden toegepast in contracten. Het bewijs was wat ingewikkelder geworden hetgeen door Gerrit maar matig werd gewaardeerd. Toch stuurde hij dit ‘bewijsstuk’ naar de Rechtbank. Zoiets heet Repliek in die kringen.

Inderdaad kwam toen Dupliek per post terug en de advocaat van F4F vermeldde in zijn betoog, dat gedaagde wel 2008 betaald had, maar niet 2009! Verder zou gedaagde niet hebben opgezegd enz.enz. Stomverbaasd nam Gerrit contact op met zijn raadgever en deze reageerde met een betoog van één A4tje. Het werd Gerrit te ingewikkeld en stuurde dit betoog door naar de rechtbank. Na het 3x ‘aanhouden’ van de rechtszaak, zo heet dat als de rechter geen tijd heeft en hij het vonnis maanden uitstelt, kwam het uiteindelijke vonnis. Gerrit was schuldig en moest in totaal een bedrag voldoen van ca. € 500,- In hoger beroep kon hij slechts boven de € 1750,-.
Gerrit had het al wel gedacht. Hoe je van een eenvoudige rechtszaak zo iets ingewikkelds kunt maken, daar moet je kennelijk jurist voor zijn en F4F heeft ze zelf in dienst! Zij zegevieren altijd! Vandaar!

Gerrit :mrgreen:

CasK
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2010 17:03

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door CasK »

Na het lezen van alle F4F ellende op deze site achtte ik mijn kansen al minimaal, maar toch heb ik een poging gewaagd om mijn abonnement per direct op te zeggen. De klantenservice kreeg ik vlot aan de lijn. Ik heb de (toen nog) vriendelijke dame uitgelegd dat ik werkeloos ben geraakt en mij de luxe van een sportschool simpelweg niet meer kan permitteren. Ik heb gevraagd om een coulanceregeling en de incasso's met directe ingang stop te zetten. Op dat moment nog met het idee de fitness bij F4F weer op te pikken op het moment dat ik weer aan het werk ben en meer financiële armslag heb. Deze dame maakte me echter zeer kordaat duidelijk dat mijn financiële positie mijn eigen probleem is en dat F4F niet mee wenst te werken aan wat voor regeling dan ook. Ik kon ook geen leidinggevende te spreken krijgen. Terwijl ik andere abonnementen per direct en soms ook bij wijze van coulance probleemloos kan opzeggen stelt het me zeer teleur dat F4F zich meent te moeten bedienen van deze "over mijn lijk" policy, waarbij het welzijn van de leden ze volkomen koud laat. Mijn lidmaatschap heb ik wel opgezegd, maar hier zit ik blijkbaar nog meerdere maanden aan vast. Zodra ik het me weer kan permitteren ga ik zeker weer sporten, maar dan toch liever tegen een hogere contributie bij een sportschool met meer oog voor het welzijn van de leden en een flexibelere opzeg-regeling.

chris__
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2011 12:20

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door chris__ »

vervelend fit for free!!!! nog nooit zo'n slechte service gehad. En dan nog een 0900 nummer voor 40 cent per minuut !!!

Ik heb ze 4 keer geprobeerd te bellen kosten me 35 euro en toen ik eindelijk er doorheen kwam werd de verbinding verbroken. Ik was witheet, heb ze een mail gestuurd waarin ik wens teruggebeld te worden, sturen ze doodleuk een mail terug. Echt waar de douches daar zijn slecht en ze behandelen mensen waardeloos, zolang we maar betalen.

Ik heb al een jaar mijn abonnement opgezegd en nog betaal ik elke maand 2.95 omdat ik naar hun mening mijn pasje nooit heb opgestuurd terwijl ik die nota bene heb GEBRACHT NAAR DE firma en aan de baliemedewerker heb gegeven.

Nu zeggen ze dat ik 25 euro moet betalen voor een pasje terwijl ze inmiddels al 35 euro hebben afgeschreven, kunnen ze daar die 25 euro niet vanaf trekken en mij de rest teruggeven of wat?

Ik vind ze de slechtste sportschool allertijden en ik zou ook niemand aanraden om zich daar te gaan inschrijven, want als je problemen met ze krijgt willen ze je niet te woord staan en ze willen je alleen maar kaal plukken.

ChristiaanW
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2011 23:29

Re: Fit for Free

Ongelezen bericht door ChristiaanW »

Ook ik ben een gedupeerde van FFF.

Gesloten