'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

'in relatie tot de gezondheidstoestand van mens of dier'

Aldus het hof. Daar lijken al die dingen me niet onder te vallen.
'Hartopener
Toegang tot je innerlijke kracht
Meer aanwezig in het ‘nu’
Verbinding met het al
Op weg naar sereniteit
Ontdek je missie hier op aarde'

Dat lijken me allemaal een beetje spirituele zaken, maar ik zie weinig claims dat het goed is voor de gezondheid. Het doet me een beetje denken aan horoscopen, ook zo'n grote onzin, maar moeten we dat nu allemaal moeten verbieden? Dat lijkt me niet goed voor ons karma, zeker als je niet genoeg chakra hebt.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus gewoon humbug.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De prestigieuze Mediacourant meldt ook dat er ophef is over deze kwakzalverij, en dat Antoinette Herzenberg aanschuift bij Jinek.


Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens Mediacourant vindt Albert Verlinde het ook maar niks en vraagt hij zich af wat BNNVARA Kassa zou doen als "een meneer uit Staphorst" die druppels zou aanbieden.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door lievemarie »

Als mensen erin willen geloven en er geld voor neertellen, laat ze lekker. Ik heb zelf ook wel eens baat gehad bij iets wat "men" kwakzalverij noemt.

mmmark
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2021 12:37

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door mmmark »

Antoinette op het laatst: "die zitten on hun eigen bubbel" , zeg Tros Radar vinden jullie ook niet dat je in je eigen bubbel zit....? de vragen waren suggestief en ***** mensen, sigaretten en alcohol zijn legaal te krijgen en kijk eens wat voor rommel daar in zit, hoeveel mensen gaan hieraan dood, wat voor bijwerkingen zijn er allemaal.... Kortom goed om misstanden te onderzoeken, maar dit onderwerp vanuit Tros Radar heel erg suggestieve journalistiek...... waarvan akte! :D

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Lowieze »

lievemarie schreef:
13 okt 2021 12:30
Als mensen erin willen geloven en er geld voor neertellen, laat ze lekker. Ik heb zelf ook wel eens baat gehad bij iets wat "men" kwakzalverij noemt.
Laat ze lekker? Ik vind een waarschuwing wel op z’n plaats als die middelen gevaar voor je gezondheid kunnen opleveren.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door lievemarie »

Alles kan gevaar voor je gezondheid opleveren. Zelfs teveel water.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Lowieze »

lievemarie schreef:
13 okt 2021 12:49
Alles kan gevaar voor je gezondheid opleveren. Zelfs teveel water.
Wordt inname van teveel water dan gepromoot door een BN’er of een influencer?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zo gauw ze potjes met 'teveel water' gaan verkopen, dan mag daar ook een waarschuwing op.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

die andere Andrea schreef:
11 okt 2021 21:44
Ik ben aan de hand van de ingrediëntenlijst op de site van Superfoodies eens gaan rekenen. Een flesje bevat 4,9 ml. 50% daarvan bestaat uit alcohol. Een liter alcohol weegt 700 gram, 2,45 ml weegt dus 1,715 gram. Er zit 5,7 gram bobinsana per ml in, dat is dan 27,93 gram per flesje. 3 gram caapi per ml is 14,7 gram per flesje. De hoeveelheid water staat niet aangegeven dus dat laat ik maar even. Deze drie ingrediënten komen dus uit op 44,345 gram per flesje. Een liter van dit goedje zou dan 9 kilo wegen. Hm.
Gooi het maar in mijn pet, zoek ik het later wel eens uit. :lol:

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door adkoster »

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik van dit middel moet vinden, maar als men over gevaren gaat spreken, dan weet ik ook nog wel wat gevaarlijke producten te noemen die iedere arts gewoon voorschrijft.
Ik denk dan met name aan Statines, waar ik uit eigen ervaring van kan zeggen dat je daar gewoon van in een rolstoel terecht kunt komen.
Het is dat ik er zelf mee gestopt ben, nadat ik niet meer van de bank kom komen door die troep, want als ik door was gegaan, dan weet ik niet wat er was gebeurd.
En die troep is "vrij verkrijgbaar" bij iedere apotheek en als ik er over klaag bij het Lareb, dan verdwijnt je klacht daar gewoon in het vierkante archief......
Laatst gewijzigd door adkoster op 13 okt 2021 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Markjerutte
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2019 18:03

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Markjerutte »

Giel raak er kennelijk zo van in de war, dat hij zijn kapper niet eens meer weet te vinden..... :roll:

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Statines zijn niet “vrij verkrijgbaar” bij de apotheek. Die gaan op recept van de dokter.

Maar ze kunnen inderdaad rampzalig uitpakken.

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door adkoster »

Lady1234 schreef:
13 okt 2021 16:24
Statines zijn niet “vrij verkrijgbaar” bij de apotheek. Die gaan op recept van de dokter.

Maar ze kunnen inderdaad rampzalig uitpakken.
Statines zijn inderdaad alleen verkrijgbaar op recept, maar ze worden zo veelvuldig voorgeschreven dat het bijna een vrij verkrijgbaar middel is geworden. Ik krijg de indruk (en ben daar ook wel in gesterkt door verschillende uitzendingen van Radar in de afgelopen jaren) dat deze statines vooral goed zijn voor degene die ze fabriceren en verhandelen.
Ze zijn dan ook één van de oorzaken van de steeds stijgende zorgkosten, terwijl ze gewoon zeer gevaarlijk zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door moederslink »

adkoster schreef:
13 okt 2021 16:41
Statines zijn inderdaad alleen verkrijgbaar op recept, maar ze worden zo veelvuldig voorgeschreven dat het bijna een vrij verkrijgbaar middel is geworden. Ik krijg de indruk (en ben daar ook wel in gesterkt door verschillende uitzendingen van Radar in de afgelopen jaren) dat deze statines vooral goed zijn voor degene die ze fabriceren en verhandelen.
Ze zijn dan ook één van de oorzaken van de steeds stijgende zorgkosten, terwijl ze gewoon zeer gevaarlijk zijn.
Het is nog steeds niet een bijna vrij verkrijgbaar middel .
Zeer gevaarlijk ? Dan zouden ze voorgoed verboden zijn in dit ontwikkelde Nederland .
Blijf in contact met je huisarts over welk medicijn je ook slikt.
Of waag er eens een mini consult aan met je apotheker.
Kost je , dacht ik , € 6 .

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

De reden dat al deze druppels worden verkocht is geld. Giel doet het voor het geld en zijn kwakzalver vriendje doet dit ook. De productie kosten zijn een paar euro en de verkoopprijs 40 euro. Per flesje 35 euro winst. Door Giel zijn bekendheid, worden veel van deze flesjes verkocht. Zo schraapt Giel een paar duizend euro naar binnen. Het gaat niet om zijn medemens of leefwijze, maar puur om zijn banksaldo. Het interesseert Giel niet dat het slecht voor je is, als zijn banksaldo maar groeit.

Ik heb iets met druppels, er was ook iets met KETOX24, nadat het hier werd benoemd hebben ze hun verkoopwebsite aangepast (dat het wetenschappelijkbewezen was verwijderd)

Zou Giel nu ook een vent zijn en toe geven dat dit een snabbel was?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Toch wel heel ernstig:
Net gehoord bij de supermarkt dat de 51-jarige zwager van een vrouw uit de buurt overleden schijnt te zijn aan de Shambala-druppels van Giel.
https://mobile.twitter.com/wappiehoekje

tomas_de_pomas
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2021 21:55

Re: 'Wondermiddel' Shambala van Giel Beelen of gewoon antidepressivum?

Ongelezen bericht door tomas_de_pomas »

Sterk staaltje non-journalisitiek van Radar.
Erg tragisch dat Radar zomaar aanneemt dat Caapi het brein ‘ontregeld’, en daarmee ook nog eens meteen uitgaat van de allerergste bijwerkingen. Als ik deze Farmacoloog hoor praten, komen er een aantal vragen bij me op. Hoe ontregeld Caapi het brein dan precies? Hoe ontregelen andere middelen het brein? Werkt de MAOI in Caapi precies zoals de klassieke MAOI die je in anti-depressiva tegenkomt, of werkt de MAOI in Caapi misschien een tikkeltje anders?

Ik geef toe: de antwoorden van Giel en Jesse in dit interview zijn zwaar ondermaats, maar kunnen we nou écht op het wetenschappelijke capaciteiten van een Radio DJ afgaan? En Fons, waarom beantwoord jij niet even(uit je hoofd) de precieze inhoud én eventuele bijwerkingen van jouw kopje koffie van vanmorgen?

Dan is er nog de vermoeiende, achterhaalde neiging om te roepen dat dit middel dan meteen maar verboden moet worden. En dit alles zonder dat de farmacoloog zich er écht in heeft verdiept. Ik denk ook dat we voor juridisch advies zeker niet hoeven te vertrouwen op deze beste meneer, die klaarblijkelijk niet zijn boekje heeft opengeslagen m.b.t de RIMA MAOI. Dit is de MAOI die je in Caapi aantreft. Deze RIMA MAOI’s waren begin jaren 90 al jaren onderwerp van clinisch onderzoek. Vervolg onderzoek was er nauwelijks omdat deze RIMA’s als 'niet sterk genoeg' werden bevonden. In 2014 duikt de RIMA ook weer op in een onderzoek waarbij wordt geclaimd dat dietaire beperkingen niet nodig zijn in verder onderzoek naar RIMA. Een beetje voorbarig dat in deze uitzending de geloofssprong wordt gemaakt dat deze MAOI’s tot serotonine shock kunnen leiden.

Dat Shambala goed verkoopt (nu al een aantal maanden achter elkaar) geeft aan dat het veel mensen wél zin geeft. Er zijn nou eenmaal mensen in onze samenleving die kampen met een neerslachtige aard óf een gebrek aan zin en richting. Veel van deze mensen willen niet de overstap willen maken naar zware antidepressiva. Juist vanwege het omgooien van het dieet en mogelijke zware bijwerkingen.

Misschien ben ik een idealist als ik zeg dat we best mogen openstaan voor eeuwenoude kennis van inheemse stammen en de absolute krachtpatsers van planten uit het regenwoud. De psychiatrie zit in een crisis omdat behandeling grotendeels wordt toegespitst op symptoom bestrijding. Misschien is dit wel een ‘way out’.


link naar onderzoek in 2014.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27128224
Laatst gewijzigd door tomas_de_pomas op 17 okt 2021 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten