LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aftenprobleem hiermee opgelost!

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
E.Blink
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2008 21:53

aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door E.Blink »

Beste mensen, over aften hoef je mij niets te vertellen. Ik heb daar, voor zover ik na kan gaan, last van sinds mijn puberteit. Het probleem doet zich voor als ik gespannen ben of wanneer ik op mijn lip, wang, tong bijt. Het is een “zweertje” of “ontsteking” van het mondslijmvlies. Het lijkt een klein probleem maar het tegengestelde is waar. Het heeft b.v. mijn komplete Kerstdagen wel eens vergald en ik heb me wel eens ziek moeten melden. De pijn is erg intensief en straalt uit door je hele hoofd, inclusief je keel en geeft problemen bij eten, praten en slapen.


Voor ongeveer 35 jaar geleden kreeg ik van mijn huisarts Nystatine. Dit wordt ook wel gebruikt voor baby’s ter behandeling van spruw. Later werd mij wel Lydocaine voorgeschreven. Dit is het middel wat door tandartsen gebruikt wordt als verdoving. Dit waren echter middelen om te verzachten (tijdelijk) maar niet voor bestrijding. Na vele vruchteloze pogingen zei mijn huisarts dat hij nog een laatste “redmiddel” kon proberen. Hier kwam LOTAGEN ter sprake. Letterlijk zei hij dat dit een paardenmidddel was te vergelijken met “Helse steenstift”. (Dit middel werd vroeger wel gebruikt bij de behandeling van vaginale aften). Ik heb toenmaals het middel (LOTAGEN) via de apotheek gekregen. Het aanstippen was geen pretje. Je kon wel door de grond gaan. De tweede dag was het al een stuk beter. De derde dag voelde ik het niet meer. Het middel deed goed zijn werk. Het moet “puur” gebruikt worden, wat wel wat loslatend “gezond” weefsel rond de afte met zich meebrengt, maar dit is slechts tijdelijk. Het was voor mij een “wondermiddel”. Beter even doorbijten bij de eerste keer aanstippen dan drie weken letterlijk ellende en dan maar weer wachten op de volgend afte. Zo gauw ik wat “onrust” in mijn mond verneem stip ik het goed te traceren plekje aan. Zo ben ik de ellende op tijd voor en doet ook de eerste keer aanstippen geen pijn.

Ondertussen ben ik voor 16 jaar geleden verhuisd en kreeg ik ongeveer 7 jaar geleden door allerlei omstandigheden weer last van aften. Bij mijn nieuwe huisarts hoorde ik dat LOTAGEN, ook wel in de handel als NEGATOL(palindroom), niet meer verstrekt mocht worden voor menselijk gebruik. Het middel werd wel toegepast in de diergeneeskunde.

Daarop ben ik naar de plaatselijke dierenarts gegaan. Hij vertelde mij dat het middel bij hem bekend was in gelvorm, maar was erg huiverig om het aan mij te leveren voor menselijke gebruik. In de diergeneeskunde wordt de waterige variant in verdunde vorm toegepast om b.v. operatiewonden bij paarden enz. schoon te spoelen. Ook wordt na een geboorte van bv. een veulen de baarmoeder wel met een warme ,verdunde, waterige oplossing schoongespoeld.

Een mens in nood (zo kun je aftenlijders wel noemen) komt echter op goede ideeen. Ik woon op ongeveer 35km. afstand van de Duitse grens en ben naar de dichtstbijzijnde plaats in Duitland gegaan waar een Apotheek was. Mijn probleem hier voorgelegd en wie schetst mijn vreugdevolle verbazing dat er direkt een bestelling voor een flesje (100 ml.) geregeld werd welke ik een paar dagen later kon ophalen.

Er staat nu altijd een flesje LOTAGEN in mijn badkamermeubel en dit alleen al scheelt mij een heel stuk in het “aftenprobleem” (psychisch?). De kosten zijn rond de 10 Euro voor zo’n flesje. Maar als het €100 was geweest had ik het ook gekocht. Een aftenlijder begrijpt dit!!!!

LOTAGEN is een kondensatieprodukt uit Metakresolsulfonzuur en Formaldehyde. Het heeft een coagulerende werking. Het aangetaste weefsel wordt als het ware ingekapseld en daaronder wordt gezond nieuw weefsel gevormd.

Een ieder die dit leest en last heeft van aften mag gerust kontakt met mij opnemen via eblink<apenstaartje>versatel.nl. Ik ga er dan alles aan doen om je/u LOTAGEN toe te zenden tegen de prijs van de apotheek + portokosten. Het ritje naar Duitsland is voor mijn en jouw/uw plezier en ik neem dan gelijk wat lekkere biertjes mee!!!!!!!!!!!!!! Zo kan ik dan het nuttige met het aangename verenigen.

Groetjes Ernst

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Meno »

Bosbessensap helpt ook.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Port helpt ook. De witte is te prefereren boven de rode. Goed spoelen door de mond en het van links naar rechts boven en onder door de tanden spoelen. Doorslikken mag. Als je genoeg hebt gaat de pijn weg.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Meno »

Nog meer tips van ervaringsdeskundigen-
http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... abel=Aften

Jammer dat artsen hier weinig of niets van (willen ) weten en je altijd aan de medicijnen willen zetten, met alle bijwerkingen van dien.

Succes!

hennie47
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2009 22:42

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door hennie47 »

toen ik gestopt was met roken ging ik 's avonds chips eten en kwam daardoor erachter dat iedere keer als ik chips had gegeten ik aften erna van in mijn mond kreeg!

mijn buurvrouw bevestigde dit dat als haar zoon chips had gegeten hij ook altijd aften had!

ik heb een jaar met deze pijnlijke problemen rondgelopen, voor dat ik wist waar het aan lag.

artsen wisten geen oplossing..

bij mijn hielp dus geen chips meer te eten!!

greetz hennie.

Stefaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2009 12:30

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Stefaan »

Meer informatie over het genezen van aften kan je ook hier vinden:
[SPAM]

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Elke dag een kiwi eten en je hebt het probleem ook nooit meer dus.
Had hetzelfde in het verleden en beveel het iedereen aan en krijg
achteraf te horen, dat als ze dat eerder hadden geweten.........

Als je ze hebt, moet je 3 kiwi's per dag eten om ze kwijt te raken
in een paar dagen.
Daarna gewoon 1 kiwi per dag en je hebt nooit meer een probleem,
althans, ik toch.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Tullio fan »

sterke kamillethee-oplossing. maak een potje sterke thee, en spoel regelmatig. Het werkt pijnstillend en je bent er snel van af. Bij de apotheek kun je kamilosan kopen, 20 druppels op een beetje water om te spoelen!
of
Twee keer per dag kaneel op je aften stippen, kaneel werkt ontsmettend en daarom kan het ook wat prikken in het begin.
of
zout met een beetje water in een glas. je mond 3x per dag een minuut spoelen

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Marer »

@Tulliofan: Geen kaneel op je aften stippen als je zwanger bent!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door antileugens »

Wat gebeurt er dan door die kaneel?

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... k-l.html#2
http://www.mamshoekje.nl/magazine.php?item=58

Wat is zoeken toch moeilijk en inspannend!
*zucht*

Goed advies hoor, Tulliofan!!

Net als je steengoeie advies om kanker te genezen met de baksodatherapie van Tullio Simoncini.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Marer »

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-v ... neel).aspx

"Risico’s van coumarine

De risico’s van coumarine bij mensen lijken mee te vallen, al zijn er nog onduidelijkheden. Er is alleen onderzoek gedaan naar het effect van coumarine als zuivere stof, niet naar coumarine in kaneel. Bij ratten en muizen blijkt coumarine als zuivere stof tumoren te veroorzaken in de lever, nieren en de longen. Deze dieren zetten coumarine om in een giftige stof. Bij mensen wordt coumarine normaal gesproken slechts voor een zeer klein deel omgezet in die giftige stof. Waarschijnlijk kan het lichaam deze hoeveelheid verwijderen. Mensen bij wie de ontgifting minder goed of snel verloopt, zijn gevoeliger voor de effecten van coumarine. Erfelijke aanleg speelt daarbij waarschijnlijk een rol.

Coumarine en zwangerschap
Geneesmiddelen met afgeleide stoffen van coumarine (doorgaans anti-stollingsmiddelen) kunnen schadelijk zijn voor ongeboren baby’s. Coumarine in kaneel heeft deze werking echter in veel mindere mate. Het is vrijwel onmogelijk via eten zoveel coumarine binnen te krijgen dat dat schadelijk is voor de ongeboren baby. Normaal kaneelgebruik, tot gemiddeld twee milligram coumarine per dag, zal dan ook geen nadelige effecten hebben."

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Marer »

Mar je bent wel gewaarschuwd als je zwanger wilt worden of het net bent! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door witte angora »

Marer schreef:Mar je bent wel gewaarschuwd als je zwanger wilt worden of het net bent! :mrgreen:
Dan moet ik als man wel héél erg mijn best gaan doen. :wink:
:lol: :lol:

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Tullio fan »

@ witte angora,

de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... aften.html

Alternatieve behandeling van aften

•Goudsbloem wordt al eeuwen gebruikt om wondjes en jeukende huid te behandeen. Door met goudsbloemthee te gorgelen of spelen vermindert men de aften
•Echinacea is een kruid waar men immuunsysteem bevorderende krachten aan toekent. Wanneer je een aft voelt ontstaan kan twee- tot driemaal 200mg echinacea de aft helpen voorkomen
•Het sap van de aloë vera geeft verlichting wanneer het aangebracht wordt op de aft
•Zink versnelt de genezing van wondjes in de mond, waaronder aften

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Tullio fan »

@ witte angora,

Hé bij de weg, witte angora? Heeft jouw naam iets met konijnen te maken?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door witte angora »

Tullio fan schreef:@ witte angora,

Hé bij de weg, witte angora? Heeft jouw naam iets met konijnen te maken?
Nee, met mijn kat, is een witte Turks angora. Schat van een beest. Dus vandaar.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Marer »

Ouderwets standpunt Witte angora!
Tegenwoordig ben je samen, man en vrouw, in verwachting of wil je samen in verwachting raken.
Steeds meer hoor je "Wij zijn in verwachting"! Dus ook voor jou geldt er een waarschuwing als je zwanger wilt raken. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door witte angora »

Marer schreef:Ouderwets standpunt Witte angora!
Tegenwoordig ben je samen, man en vrouw, in verwachting of wil je samen in verwachting raken.
Steeds meer hoor je "Wij zijn in verwachting"! Dus ook voor jou geldt er een waarschuwing als je zwanger wilt raken. :mrgreen:
Klopt, mijn vrouw is zwanger, en ik ben in verwachting, zoiets dus. Had het al gezien, maar ik heb al een paar keer commentaar gehad dat ik zoveel posts had, dus ik dacht: zal er maar een keertje niet op reageren.

Bij deze alsnog dus. :wink:

Gesloten