LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aftenprobleem hiermee opgelost!

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Marer »

http://www.huidinfo.nl/aften.html
Wat zijn het?
Aften zijn pijnlijke zweertjes van het mondslijmvlies, die meestal beginnen op de kinderleeftijd of tijdens de puberteit en de neiging hebben om vaak terug te komen. Aften komen zeer veel voor: ongeveer 20% van de bevolking heeft wel eens last van aften. Bijna iedereen heeft in zijn leven wel eens een afte gehad. De meeste mensen met aften hebben af en toe wat ongemak van kleine pijnlijke zweertjes die na 1-2 weken weer spontaan genezen. Anderen hebben echter vaak terugkerende, grote en heftig pijnlijke zweren in de mond die een ware kwelling kunnen zijn. Bij het ontstaan van aften spelen verschillende factoren een rol. Bij slechts 10% van de gevallen kan een oorzaak gevonden worden die kan worden opgeheven. In alle andere gevallen kan de aandoening weliswaar behandeld-, maar niet definitief genezen worden.
Wat zijn de verschijnselen?
Aften zijn pijnlijke, oppervlakkige, ronde tot ovale zweertjes in de mond, bedekt met een grijswit beslag en omgeven door een rode rand. Ze komen vooral voor op de onderzijde van de tong, op de mondbodem, het slijmvlies van de wang en de binnenzijde ...............................

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.ingelicht.be/natuurlijke-behandeling-aften

Er bestaat eenvoudigweg geen behandeling die aften kan genezen, wel behandelingen die de pijn kunnen verzachten. Zo zijn er ook een paar natuurlijke methoden om de pijn van aften, waarvan de efficiëntie afhangt van persoon tot persoon.
Kamillethee tegen aften
De meest bekende natuurlijke behandeling voor aften is kamillethee. Met een scheutje honing erin, is het een ideaal mondspoelmiddel.
Andere natuurlijke mondspoelmiddelen
Citroensap in lauw water met een scheut honing
Appelazijn met water en honing
Kamille-extract
Olijfolie
Neem een lepeltje olijfolie in je mond en houd het daar zo’n 10 à 15 minuten. Spuw het uit en spoel de mond met citroensap in lauw water.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.ingelicht.be/aften-voorkomen

Als je regelmatig last hebt van aften, probeer dan te achterhalen wat de uitlokkende factor zou kunnen zijn. Hier vind je alvast een paar tips op aften te voorkomen.
Let op wat je eet
Probeer voedsel dat je mond irriteert te vermijden. Dat kunnen onder meer noten, chips, kruiden, zoute snacks en zuur fruit als ananas, pompelmoes en sinaasappels. Eet zeker geen voedsel waar je allergisch of overgevoelig voor bent.
Voorkom stress
Stress zou aften kunnen veroorzaken, probeer periodes van stress dus zoveel mogelijk te vermijden.
Kies voor gezond voedsel
Om een vitamine, ijzer- of zinktekort te voorkomen, kan je best zo gevarieerd mogelijk eten, met veel fruit, groenten en volkorenproducten. Ook yoghurt zou kunnen helpen om de aften te voorkomen.
Behoud een goede mondhygiëne
Regelmatig je tanden poetsen na de maaltijd en eenmaal per dag flossen houdt je mond proper en vrij van voedsel dat een aft tot gevolg kan hebben. Gebruik een zachte tandenborstel om te voorkomen dat je de delicate mondslijmvliezen irriteert. Vermijd tandpasta met natriumdodecylsulfaat, dat zou namelijk ook kunnen leiden tot aften.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://acupunctuur-groesbeek.nl/praktij ... ingen.html

Aften
Een 40 jarige vrouw had al 6 maanden pijn aan haar lippen. Ze klaagde over pijn aan haar lippen en een droog gevoel vooral als ze moe was of boos. Ze had chronische aften. Behalve haar lippijn had ze ook nog een droge mond met weinig dorst, slechte eetlust en droge ontlasting.
De Chinese diagnose is yin leegte van maag en lever en hyperactieve lege hitte.
Ze heeft 15 behandelingen gehad nadat de pijn en aften volledig verdwenen zijn, een jaar later was de pijn ook niet meer terug gekomen.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Da silva »

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=761409
Ik heb ook jaren last gehad van aften in dezelfde mate als jij. In die periode heb ik nooit een oplossing gevonden. Later heb ik een keer een allergische reactie gehad op een antibiotica met als gevolg een mond vol aften. Alleen op de huig zaten er al 16. Ik kon 4 dagen niets eten of drinken tot ik de tip kreeg om met waterstofperoxide te spoelen. Bij de apotheek kun je een 3%- waterstofperoxideoplossing verkrijgen. Het beste kun je wat op een gaasje doen en dit tegen de aft aandrukken. Spoelen is slecht voor je tandglazuur. Door de waterstofperoxide verdoofde de pijn en verdwenen de aften snel.
Dit gebruikte mijn moeder vroeger ook als een van ons een aft had,en het hielp heel goed mag ik wel zeggen.
Niet doorslikken!

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Marer »

@DaSilva: En dan testimonials! Die gelden al helemaal niet als bewijs. :mrgreen:

Hilderien
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 10:15

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door Hilderien »

Beste Ernst,

Met groot medeleven heb ik je verhaal gelezen.
Het ergste van dit alles is dat men vaak het probleem niet erkent en daarmee ook geen begrip toont voor aften-patienten.
Nu ik deze verhelen lees voel ik me voor het eerst begrepen.

Toen ik 14 was kreeg ik voor het eerst een aft in mijn mond, erg irritant maar niet te vergelijken met hoe het uiteindelijk is geworden.
Door deze ziekte (ja ik noem het een ziekte!!want dát is het) is zelfs mijn huwelijk op de klippen gelopen.
Mijn Man met wie ik 2 kinderen heb kon het niet meer aan en ging weg met de woorden ; ik citeer: , ik kan toch niet gelukkig worden met een aansteller zoals jij!!
Mijn hart was natuurlijk gebroken en mijn kinderen ontroostbaar.

Op straat lachen mensen mij uit... ja, ik ben zelfs al meerdere keren met stenen bekogeld door de kinderen (en ouders) uit de buurt.
Ze schreeuwen dat ik een besmettelijk ben, een melaatse.
S'nachts doe ik amper een oog dicht omdat ik ze op mijn dak hoor lopen.
Het ergste gebeurde nog toen ik en mijn kinderen midden in de nacht opgeschrikt werden door hard geschreeuw in de voortuin.
Er bleek een groot brandend kruis te staan en mensen met spandoeken met daarop de tekst, ;Vermoord de aftenteef!.
Vol met angst pakte ik kleding en legde mijn 30 kilo wegende aft in de kruiwagen met daarbovenop mijn kinderen.
Zo rende (kruidde) we voor ons leven, het was als een scene uit een horrorfilm!! Even waande ik mij een Steven Seagal in een slechte actiefilm, maar na verloop van tijd begonnen de helse pijnen van de aft korte metten te maken hiermee.

Ik weet niet hoe lang ik zo gelegen heb, maar ik werd wakker in een ziekenhuisbed
met een arts aan mijn zijde. Ik voelde geen pijn meer in mijn mond!!!
'dokter??, vroeg ik. 'Ja mijn kind , zei de arts.
Wat is er gebeurt???, waar ben ik, en waarom voel ik geen pijn meer??
'Nou.. zei de arts'. Toen je op straat lag heeft een vliegende draak je opgepakt en naar Duitsland gebracht! Daar heeft hij je afgezet in Aftenland waar ze gratis paardenmiddelen aan aanstellers gaven, . "Je weet wel, aanstellers zoals jij!.... en Ernst. 'Wie?? vroeg ik?
'Ernst!, zei de dokter. "De vader van alle aftenaanstellerverhaaltjes. Hij is degene die deze wonderenwereld heeft gecreeerd. Hij heeft er persoonlijk voor gezorgd dat mensen dus geen vergoedingen meer krijgen voor kwaaltje die écht dringend zijn. Zoals kanker, aids en alzheimer." Ernst heeft ons doen inzien dat de mensen met échte ziekten toch de mensen met aften zijn. De gezondheidszorg heeft dankzij Ernst geleerd dat mensen met kanker zich niet zo moeten aanstellen. Mensen met aften, die hebben pas echte problemen!

Ik lag in het ziekenhuisbed... verslagen.. na die lange strijd voor erkenning!
Eindelijk kreeg ik alle aandacht van iedereen en het voelde zo goed om zonder enig talent voor iets, toch aandacht te krijgen. Nu weet ik hoe ernst zich gevoeld moest hebben. Vele aftenaanstellers zijn gestorven voor deze zaak, en ik ben dan ook trots om namens hen te kunnen zeggen...Bedankt!
Ernst, bedankt voor je levenswerk!

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik ben blij dat het nu goed met u gaat. :D :?:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Hilderien, je zou een goede soapschrijver zijn. :lol:

hilarisch
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2013 00:06

Re: aftenprobleem hiermee opgelost!

Ongelezen bericht door hilarisch »

Wat een aangrijpend verhaal... zowel mijn ouders als ikzelf hebben dagen niet kunnen slapen van angst. Vooral het gedeelte van de kruiwagen was echt ongelofelijk. Ik roep iedereen op om mensen met aften niet meer te achtervolgen want het is echt niet eerlijk. Ze kunnen er niks aan doen.

Hilderien.... we hebben ons kapot gelachen, je zou een boek moeten schrijven. Dit is echt geniaal.

Gesloten