LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door macadamia »

@eeliane

jaja een hele diepe zucht.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Hier mag en kan iedereen elkaar besodemieteren met prachtige woorden.
Of draai het om, men wil graag besodemieterd worden?
Over besodemieteren gesproken? Ik wil ook niet door reguliere geneeskunde besodemieterd worden. En daar mag heel Nederland van op de hoogte gebracht worden.

Bij het IOCOB kun je lezen over toestand van de huidige geneeswereld lees maar even op de link ik heb hier wat citaten.

http://www.iocob.nl/gezondheidscolumn/k ... e-ebm.html

Niet te vertrouwen uitkomsten in EBM
Beschadigd vertrouwen in EBM
De discussie over de vraag of je gegevens kunt vertrouwen wordt recent vaker gehoord op symposia, aldus de auteur, vooral in relatie tot EBM.

Een tweede ondermijnende factor is het niet weergeven van resultaten die niet passen in het denkraam van de schrijver, de zogenaamde bias. De bouwsteen van EBM - de klinische studies - zijn inmiddels verworden tot niet te vertrouwen documenten die alleen bewijzen wat de auteurs zelf voor bewezen willen houden:
the RCT is vulnerable to biases such as outcome reporting bias and publication bias, which render problematic our ability to rely on such studies to inform decisions.
Daarom is het gefundeerd beslissingen nemen binnen de reguliere geneeskunde een gok geworden.

De problemen binnen EBM zijn lang binnenshuis gehouden, ook door de machtshebbers van het medisch establishement die we vertrouwen. Dat is dus een dubbele vertrouwenscrisis. Daarom is het nu bijna zo dat de gehele EBM niet meer te vertrouwen is, want ons hele fundament van de geneeskunde staat immers ter discussie!
Tja, daar moeten wij het dan van hebben?
Neem het heft in iegen handen en ga zelf op zoek naar info en wik en weeg.
Ziek zijn is uit balans zijn! Ga op zoek om weer in balans te komen. Laat bloedonderzoek naar wat je tekorten zijn op niveau van vitaminen en mineralen, maar ook je Ph. Ons huidige voedingspatroon maakt ons ziek. Artsen zoeken niet naar oorzaak, daar hebben zij geen tijd voor en daar hebben zij niet voor geleerd, bedekken iets met medicamenten, maar pakken de oorzaak niet aan. Arts-homeopaten zoeken naar oorzaken, zij nemen ook de tijd en onderzoeken wat je tekorten zijn, na uitslag van bloedonderzoek.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat een ontzettende hoeveelheid onzin weer in je laatste post tulliofan. Op zijn best snap je er niks van, op zijn ergst verdraai je bewust de zaken.
Tja, daar moeten wij het dan van hebben?
Neem het heft in iegen handen en ga zelf op zoek naar info en wik en weeg.
Makkelijk gezegd voor mensen die geen medische kennis hebben en overgeleverd zijn aan anderen. En terechtkomen op sites waar onzin wordt geschreven, zoals kanker behandelen met bakpoeder.
Ziek zijn is uit balans zijn! Ga op zoek om weer in balans te komen. Laat bloedonderzoek naar wat je tekorten zijn op niveau van vitaminen en mineralen, maar ook je Ph. Ons huidige voedingspatroon maakt ons ziek.
Tuurlijk. Aids, Mexicaanse griep, verkoudheid, allemaal veroorzaakt door verkeerde voeding. Ooit wel eens van een virale infectie gehoord?
Artsen zoeken niet naar oorzaak, daar hebben zij geen tijd voor en daar hebben zij niet voor geleerd, bedekken iets met medicamenten, maar pakken de oorzaak niet aan.
Kan je dit ook bewijzen? Of blijft het bij wat geroep van jouw kant?
Hier zal ik je alvast een beetje helpen. Als iemand een virus heeft opgelopen dan kan je middels medicamenten dit virus bestrijden. Is het virus weg dan heb je de oorzaak van de ziekte weggehaald.
Arts-homeopaten zoeken naar oorzaken, zij nemen ook de tijd en onderzoeken wat je tekorten zijn, na uitslag van bloedonderzoek.
Idem, ook hier graag bewijs.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Als iemand een virus heeft opgelopen dan kan je middels medicamenten dit virus bestrijden. Is het virus weg dan heb je de oorzaak van de ziekte weggehaald.

Hoe vaak zegt een arts het zal wel een virus zijn als mensen op een spreekuur komen? Hoeveel mensen worden er op een virus onderzocht na zo'n spreekuur? Hoeveel mensen worden na behandeling onderzocht of het virus weg is?
Waaraan zie je of het een virus infectie is?
Met welke medicamenten kan je een virus bestrijden?
Ik heb gelezen dat virussen niet van warmte houden en dat koorts vaak virussen doodt. Kan je beter maar niet te veel aan de koorts doen lijkt mij. Wel in de gaten houden maar niet meteen met pillen de koorts onderdrukken. Koorts is een signaal en wellicht ook een oplossing van lichaam om te dealen met ziekmakende indringers. Natuur kan ook nog wel wat. Heel veel zelfs en dat deden we al eeuwen voor de komst van Big Pharma. Deze heeft er geen belang bij dat mensen gratis zichzelf laten genezen door het zelfgenezend vermogen dat ieder mens heeft gekregen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door Radar »

Deze discussie ging off topic, vandaar dat een aantal berichten verwijderd is. Gelieve de discussie on topic voort te zetten.

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door macadamia »

Oh ik wordt hier echt simpel van, of ben ik dat al? Hopelijk wel.
Alleen al het hier neerzetten "ik heb gestudeerd" So what? Wil dat zeggen dat jouw mening beter onderlegd is als die van een ander?
Met ongeloof lees ik hier dan sommige stukjes waarvan ik eigenlijk met een half oog lees omdat het zoveel informatie geeft over nothing.
En ja mensen willen besodemieterd worden dat klopt.
Iedereen is anders.
Daarnaast gaat het over het alternatieve.
Denk daarbij nog eens aan het gevalletje Millecam. Healing?

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door Tullio fan »

@ macadamia,

Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen met dit:
Daarnaast gaat het over het alternatieve.
Denk daarbij nog eens aan het gevalletje Millecam. Healing?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door kuklos »

Hoe vaak zegt een arts het zal wel een virus zijn als mensen op een spreekuur komen? Hoeveel mensen worden er op een virus onderzocht na zo'n spreekuur? Hoeveel mensen worden na behandeling onderzocht of het virus weg is?
Waaraan zie je of het een virus infectie is?
Met welke medicamenten kan je een virus bestrijden?
Virussen zijn zeer veel voorkomend. Hier wat info erover:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virus_(biologie)
Met simpelweg vragen stellen bewijs je je eerdere stellingen uit de joe voorgaande post niet.
Ik heb gelezen dat virussen niet van warmte houden en dat koorts vaak virussen doodt. Kan je beter maar niet te veel aan de koorts doen lijkt mij.
Gesproken als een echte medicus. Jammer dat het stukje van Amy verwijderd is. Maar een te hoge koorts kan je doden. En helaas is jouw stukje van hoe virussen buiten het lichaam al dan niet overleven ook verwijderd.
Natuur kan ook nog wel wat. Heel veel zelfs en dat deden we al eeuwen voor de komst van Big Pharma.
Klopt. En wat was de gemiddelde levensduur toen, en wat is ze nu?
Deze heeft er geen belang bij dat mensen gratis zichzelf laten genezen door het zelfgenezend vermogen dat ieder mens heeft gekregen.
Weer zo'n trieste alu hoedjes beschuldiging. Zie mijn vraag boven over de gemiddelde levensduur van mensen. Zou de farma industrie daar wellicht toch aan bijgedragen hebben?

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door Amyl »

ik zeg nogmaals een homeopaat is geen arts en heeft dus in nl per definitie nergens voor geleerd itt een echte arts die minimaal 6 jaar besteed heeft aan het bestuderen van ziekten, dus ga nu niet zeggen dat een arts niet naar de oorzaak zoekt. het simpele feit dat jij al vraagt waarom men niet naar het virus zoekt zegt al hoe weinig je erover weet, het veranderd namelijk niets aan het beleid. bij bacterien doen we dat wel, omdat de keuze van antibiotica er vanaf hangt.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: geluidshealing en watergeheugen medicijnen niet meer nodig ?

Ongelezen bericht door eeliane »

als ik al een aantal reacties lees kan ik daar uit opmaken dat het gros van de mensen niet medisch onderlegd is, zelfs de simpelste dingen over het menselijk lischaam niet weten, hoe meer je weet hoe beter je kan zien hoeveel kwakzalvers er zijn.
Voor de viruszoekers onder ons, het lichaam bestrijdt deze zelf, mn met het verhogen vd temperatuur, dus idd tempereren met pctmol is niet altijd verstandig. Welk virus het is kan je meestal zien aan de verschijnselen die de pt vertoont, biv de griep, niesen, koorts, spierpijn etc.
Bacterien daarentegen veroorzaken een ontsteking en geven verschillende kalchten of dezelfde waardoor niet precies te zeggen is met welke bacterie je te maken hebt, neem de blaasontsteking, verschillende bacterien kunnen dat veroorzaken waarvoor verschillende antibiotica beschikbaar zijn, dat betekent de bacterie kweken zodat je de goede antibiotica kunt voorschrijven.
Dat een kwakzalver een ontsteking, veroorzaakt door bacterien, zonder antibiotca zou kunnen bestrijden is wonderlijk maar ook supergevaarlijk. Aan sommige bacterien (ze vermenigvuldigen zich namelijk ontiegelijk snel) kan je anno 2010 nog gewoon dood gaan als je ze niet bestrijdt: bijv longontsteking, kaakholteontstekingen, darmontstekingen, ontstekingen aan handen en voeten, aan je hart eigenlijk alle ontstekingen
Dus kwakzalvers en dwazen die volgen beter eerst eens goed luisteren naar mensen met medische kennis of jezelf informeren (uit normale medische boeken) voordat je uberhaupt iets nuttigs kunt zeggen.

Gesloten