LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kurkuma

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door D. Lip »

Nou nou, wat laten we ons weer kennen.

Hoe je curcumine kunt gebruiken als chemotherapie? Op dezelfde manier als je bijvoorbeeld taxus en maagdenpalm voor chemotherapie kunt gebruiken. Nooit gehoord van plantaardige stoffen als basis voor geneesmiddelen?

Misschien is dit wat voor je: http://tinyurl.com/yggrceu

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door antileugens »

En sinds wanneer is Curcumine een cytostaticum?

Je kunt wel doen of je weet waarover je het hebt maar dan is het wel handig als dat ook inderdaad zo is! Maar ja, als Scheikunde voor Dummies (voor degenen die niet op zijn link hebben geklikt, daar verwijst die link dus naar) je naslagwerk is.... :P

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door D. Lip »

antileugens schreef:En sinds wanneer is Curcumine een cytostaticum?
Curcumine is geen cyotstaticum. Wellicht kan het dat worden. Dat wordt nou juist onderzocht. Dat zou je moeten weten want daar gaat het nou juist over in dit onderwerp.

Misschien kun je je eerst eens een beetje gaan inlezen en dan je vragen stellen in plaats van andersom.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door antileugens »

weet je eigenlijk wel wat een cytostaticum is? Ik betwijfel het.

Mogelijk helpt dit je een beetje: http://www.encyclo.nl/begrip/cytostaticum
Of dit (nog duidelijker): http://medisch-woordenboek.maranje.nl/a ... ytostatica

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door D. Lip »

Korte samenvatting van deze discussie:

Uit onderzoek in vitro en op labdieren blijkt dat curcumine een (kanker)celdodende werking heeft. Of curcumine bij mensen dezefde werking heeft, wordt op dit moment onderzocht.

Omdat het onderzoek nog niet is afgerond weten we dus niet of curcumine inderdaad een nieuw geneesmiddel tegen kanker (= cytostaticum) is.

Omdat onderzoek op labdieren heeft uitgewezen dat curcumine ook bijwerkingen kan hebben, is het goed om eerst te overleggen met de arts alvorens kruidengeneesmiddelen op basis van curcumine te gaan gebruiken.

Sommigen raden hiervoor een orthomoleculair arts aan, anderen vinden dit niet nodig en menen dat een gewone arts volstaat.

Er zijn geen aanwijzingen dat kanker genezen kan worden met kruidengeneesmiddelen op basis van curcumine.
Laatst gewijzigd door D. Lip op 03 nov 2009 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik ben het vrijwel geheel met je laatste post eens behalve met de laatste zin:
Er zijn geen aanwijzingen dat kanker genezen kan worden met kruidengeneesmiddelen op basis van curcumine.
Er zijn namelijk tal van aanwijzingen dat dat wel degelijk zo is alleen is het definitieve bewijs er nog niet. Een leuke link in dit kader:
http://www.cancer.gov/drugdictionary/?CdrID=43115

Hoe staat het overigens met je stelling dat het een cytostaticum zou (kunnen) zijn?
Voor effectief gebruik als chemotherapie lijkt het mij waarschijnlijker dat de werkzame stof chemisch zal worden gebouwd tot een constante, stabiele stof die als grondstof kan dienen voor de nieuwe chemotherapie.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Radar »

Verscheidene berichten uit dit topic bevatten persoonlijke aanvallen en lasterlijke opmerkingen. Een aantal hiervan zijn geheel vrijwillig en zonder aansprakelijkheid verwijderd of aangepast. Dit bericht geldt als een waarschuwing voor alle gebruikers. Een volgende overtreding van de gedragsregels zal leiden tot sluiting van het topic en kan u op een forum-ban komen te staan.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

persoonlijke aanvallen en lasterlijke opmerkingen.
zei de moderator.

Wat heeft het voor zin om in het wilde weg beschuldigingen te uiten, zoals je nu doet? Lees deze draad maar eens goed door - en ook de discussie bij de NVJ overigens - en kijk dan nog maar eens goed wie zich misdragen hebben en nog steeds misdragen door het doen van persoonlijke aanvallen en lasterlijke opmerkingen.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Marer »

De antikwakkers is het steeds gelukt om waar dan ook topics gesloten te krijgen zodra het hun te heet onder de voeten wordt. Georganiseerd en anoniem worden dan de topics geelimineerd. Bij jullie geloof ik nu drie topics maar ook op de website van de NVJ bv. is het dezelfde mensen die hier domineren gelukt een inhoudelijke discussie plat te leggen.
Velen die niet direct alles voor zoete koek slikken geven op dit forum betr. kurkuma een overzicht betr. het onderzoek. En wikken en wegen de gestarte onderzoeken.

Welke onderbouwing heeft u, meneer Braam, over organisatie en anoniem topics elimineren door mensen.
Zonder onderbouwing is dat laster.

Over de website van de NVJ kan ik kort zijn, daar heeft één meneer, die zichzelf erg hoog inschat, zich misdragen tegen mensen, die tegengas gaven betr. kwakzalverij.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door antileugens »

En het gehakketak gaat gewoon door.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Tullio fan »

nog meer goed nieuws over Kurkuma


http://kurkuma-curcuma-alzheime.spaces.live.com/

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door kuklos »

Iemands blog post met wat kurkma receptjes. Dat is voor jou iets waar we ons in moeten verdiepen?
Als er morgen een artikel in de Story staat, moeten we daar dan op af gaan?

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

In vitro is van kurkuma een kankerwerende werking aangetoond en in mindere mate in laboratoriummuizen. Dat zegt nog niets over de werking bij mensen. Daarnaast is het zo dan kurkuma te kort in het lichaam verblijft en de actieve bestanddelen te slecht worden opgenomen om echt effectief te kunnen zijn. Er zal dus nog de nodige chemie aan te pas moeten komen om er een effectief medicijn van te maken.

Kurkuma wordt al eeuwenlang ingezet bij allerlei kwalen, maar gek genoeg hoort kanker daar niet bij.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door kuklos »

@TW, je hebt gelijk. Probleem is alleen dat nieuws dat kurkuma in vitro goede resultaten laat zien, maar dat de weg naar een medicijn nog lang is, geen spectaculaire sensatieberichten geeft. Anders kan ik de post van tullio fan niet verklaren.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.tegenkanker.nl/index.php?pageid=51&sub=11

Kurkuma
Krachtig Kruid tegen Kanker
Wetenschappers krijgen steeds meer belangstelling voor een ‘gewone’ keukenspecerij: kurkuma. Dit kruid, dat in oosterse landen aan veel gerechten wordt toegevoegd, blijkt een geneeskrachtige werking te hebben. Uit steeds meer onderzoek komt naar voren dat het beschermt tegen ziektes in het algemeen en tegen kanker in het bijzonder.



Zo is uit onderzoek gebleken dat curcumine:
• een belangrijke antioxidant is. Antioxidanten zorgen er onder andere voor dat cellen bij deling minder ontsporen. Een ontspoorde celdeling staat aan de basis van het ontstaan van kanker.
• ontstekingen in de darmen vermindert. Dergelijke ontstekingen zijn vaak een voorbode van darmkanker.
• een zuiverende werking heeft op darmen, lever en milt. Kurkuma werkt op die manier ook versterkend voor het immuunsysteem.
• de angiogenese (de vorming van nieuwe bloedvaten) remt en daarmee de groei van een tumor verhindert (zie kader).
• apoptose (celdood) stimuleert en daarmee tumorcellen kan laten afsterven (zie kader).
Behandeling van kanker
Omdat kurkuma een antikanker effect heeft wordt het ook veelgebruikt in de natuurgeneeskunde, zoals in de niet-toxische tumortherapie en in de zgn. orthomoleculaire geneeskunde. Bij deze vormen van geneeskunde worden natuurlijke stoffen in een hoge dosering als medicijn gebruikt. Vanwege die hoge dosering, en een mogelijke interactie met reguliere medicatie, moet het gebruik van kurkuma (in de vorm van het bestanddeel curcumine) als medicijn altijd in overleg met een deskundige arts gebeuren.
Kijk, het staat er toch duidelijk hé dat wetenschappers belangstelling hebben voor een keukenkruid dat geneeskrachtige werking blijkt te hebben. Dit goede bericht moet onder de aandacht van de bevolking gebracht worden. Juiste Kurkuma dosis laten vaststellen door een artshomeopaat.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door kuklos »

@tullio fan, natuurlijk is er interesse. Iedereen heeft interesse in een therapie dan wel geneesmiddel wat kanker kan voorkomen dan wel genezen en niet die verschikkelijke bij effecten heeft die chemotherapie vaak heeft. Maar een echte genezing dan wel voorkoming biedt kurkuma niet. Hopelijk nog niet, en vinden we straks een manier waarop het dat wel doet.

Maar wat wil je nu bereiken met dit soort berichten? Op elke kritische vraag ga je al niet in.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Mijn berichten zijn bedoeld om mensen op de hoogte te brengen dat je een heleboel kan doen om gezond te blijven en dat er mensvriendelijke geneeswijzen zijn die te weinig aandacht krijgen. Hoe meer goede berichten de wereld in hoe beter.

http://www.gezondheidsnet.nl/fora/info- ... nkercellen


Gepost door mannie op Zaterdag 30 Januari 2010
ik heb meer dan 4 jaar eierstokkanker, steeds maar chemokuren, dan weer een aantal maanden niet, dan weer wel.
ik gebruik nu ongeveer 2 maanden KURKUMA, afgelopen dinsdag belde ik het ziekenhuis en ik wist niet wat ik hoorde: de TUMORMERKSTOFFEN zijn naar beneden gegaan van 6122 naar 1596.
of dit nu komt door de KURKUMA of niet: we moeten het afwachten.
over 4 weken moet ik weer bloedprikken...ik hou jullie op de hoogte.

Brt2
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2010 17:43

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Brt2 »

en dat er mensvriendelijke geneeswijzen zijn die te weinig aandacht krijgen.
En wat wil je dan bereiken met het onder de aandacht brengen? Dat mensen zelf gaan experimenteren met hun gezondheid? Ga je dan ook testimonials posten van mensen die er aan onderdoor gaan?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door antileugens »

Wie zou er door Kukurma aan onderdoor gaan?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door eeliane »

dat kurkuma is al jaren oud kan me nog herinneren 25 jaar geleden dat iemnd er ook mee leurde.
Als het een fantastische werking zou hebben dan hd het nu wereldwijd verkocht en gebruikt worden,
dacht t niet dus gewoon weer een wanhopig artikel waar iemand rijk van probeert te worden.

Gesloten