LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kurkuma

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:Het kwalijke is dat mensen valse hoop krijgen van dergelijke berichten dat kurkuma de oplossing zou zijn. Wat is er mis met toegeven dat de eerste testresultaten hoop geven, maar de weg naar een medicijn en een eventuele genezing nog ver weg is?
Daar is niks mis mee, integendeel. Men mag hoop hebben, maar wel een gefundeerde hoop.

Dingen moeten naar hun aard behandeld worden: met ernstige ziekten ga je serieus om, het onverwoestbare geloof in de sprookjes van de Efteling is voor kleine kinderen.

Mensen op medisch gebied als kleine kinderen behandelen door hen sprookjes voor te houden is gewoon een belediging voor de menselijke waardigheid en het intellect.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

witte angora schreef:
kuklos schreef:Het kwalijke is dat mensen valse hoop krijgen van dergelijke berichten dat kurkuma de oplossing zou zijn. Wat is er mis met toegeven dat de eerste testresultaten hoop geven, maar de weg naar een medicijn en een eventuele genezing nog ver weg is?
Daar is niks mis mee, integendeel. Men mag hoop hebben, maar wel een gefundeerde hoop.

Dingen moeten naar hun aard behandeld worden: met ernstige ziekten ga je serieus om, het onverwoestbare geloof in de sprookjes van de Efteling is voor kleine kinderen.

Mensen op medisch gebied als kleine kinderen behandelen door hen sprookjes voor te houden is gewoon een belediging voor de menselijke waardigheid en het intellect.
Dat heb je heel goed gezegd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door kuklos »

Ondanks dat het niet nodig is, wil ik toch nog even op de beschuldiging van AL reageren. Onderstaand staat ze nogmaals:
Er is gewoon niet met je te discussieren want het is 100% eenrichting verkeer. Als er maar gehakt kan worden op alles wat naar alternatief riekt. En als het over regulier gaat zijn de zaken waarop je je tegenstanders aanspreekt mbt alternatief ineens wel accceptabel. Dat is geen discussieren. Dat is dicteren.
Er zijn op dit forum verscheidene subforums aangaande reguliere geneeskunde. Als de bewering van AL echt waar was dan zouden de personen op wie hij doelt zich daar in discussies mengen en dan steeds stellen dat er niet aan de hand is.
Doch, daar zie je deze mensen nooit. Dus regulier in bescherming nemen doen ze niet.
Het continu hakken op alternatief klopt ook niet. Er is keer op keer gevraagd om bewijs, en geplaatste onderzoeken zijn kritisch bekeken. Als dat hakken is, kan je alle kritiek gaan verbieden.
Maar wat tegen de borst stuit (o.a. bij mij) is dat elke alternatieve therapie hier aanbevolen wordt mensen valse hoop geeft en de werking niet bewezen is.
Net zoals velen zou ik niks liever willen dan als ik ooit kanker krijg 6 maanden lang mijn eten kruid met kurkuma, en vervolgens van mijn kanker genezen ben. Of dat ik 6 maanden de biostabil draag en genezen ben. Of door handoplegging van Jomanda genees. Of middels extra vitamine D slikken mijn kanker genees.
Was het maar zo makkelijk. Als ik sommige verhalen hier mag geloven is het ook zo. Helaas. Want het bewijs ontbreekt. En daar wordt steeds tegenaan gekritiseerd, het ontbreken van het bewijs.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Ik word gewoon doodziek van dat eeuwige gelieg tegen kankerpatiënten. Alles is blijkbaar geoorloofd tegenover ernstig zieke mensen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door kuklos »

En ongetwijfeld schaadt het je niet als je gezond eet, genoeg beweegt, veel lacht, lol hebt in het leven, een goede relatie met je familie hebt, en veel vrienden hebt en je een positieve instelling hebt.

Maar "het schaadt niet" is niet hetzelfde als "het werkt tegen kanker" en het is geen therapie. Precies datgene waar het vaak misgaat bij alternatief.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar "het schaadt niet" is niet hetzelfde als "het werkt tegen kanker" en het is geen therapie. Precies datgene waar het vaak misgaat bij alternatief.
Klopt precies. Je kunt niet stellen dat een gezonde manier van leven hét recept is tegen allerlei kwalen. Toch is het wel een feit dat mensen die gezonder leven, over het algemeen genomen ook gezonder zijn.

Maar dat iemand rookt, is nog geen garantie dat hij longkanker krijgt, en dat iemand niet rookt, is geen garantie dat hij het niet krijgt.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Hoopvol, zulke berichten. Jammer voor hen die alternatief de grond in willen boren. Ach er komen betere tijden!!!! Geduld is een schone zaak. En ik heb een hele lange adem.

http://www.iocob.nl/student/studenten-w ... erbij.html
Studenten willen massaal alternatief erbij!
In de VS lopen ze wel wat voor op ons. Hier zitten we in de ijskou in verband met de grote negatieve stroming die alles wat niet regulier geneeskundig is veroordeelt als rommel, daar vindt meer dan 3/4 van alle studenten dat alternatieve geneeskunde onderwezen moet worden aan de universiteit. En dat artsen die ook weet hebben van alternatieve geneesvormen duidelijk succesvoller zijn in het behandelen van patienten dat hun reguliere collega's die daar geen weet van hebben. Hier het integrale bericht!:

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door kuklos »

Jammer voor hen die alternatief de grond in willen boren. Ach er komen betere tijden!!!! Geduld is een schone zaak.
Kijk daar zijn we weer. Het gaat niet om eerlijke berichtgeving, nee het gaat om de grond in boren. Vooral niet alle kritiek inhoudelijk beoordelen en zelf eens een kritische blik ontwikkelen, nee, gewoon doorgaan met alle berichten hier neer plempen die alternatief er goed doen uitspringen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door kuklos »

Aangaande tullio's bericht zelf. Enkele stukjes daarvan:
Vetgedrukt in alle stukjes is van mij.
measured medical students' attitudes and beliefs about complementary and alternative medicine (CAM) and found that three-quarters of them felt conventional Western medicine would benefit by integrating more CAM therapies and ideas.
The team received 1,770 completed surveys from a pool of about 68,000 medical students nationwide, roughly 3 percent.
While the current results offer valuable insight into medical students' perceptions of CAM, given the low response rate,
Ik kan doorgaan met meet gaten te schieten in de bewering van IOCOB zelf, alsmede in het stukje, maar uiteindelijk gaat het om de mening van de studenten. Dat is nogal iets anders dan bewezen feiten dat alternatief zou werken.
Wat het stukje wel zegt is dat verder onderzoek nodig is. En daar ben ik het ook mee eens. Maar nog geen reden om de loftrompet af te gaan steken over alternatieve geneeskunde.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door antileugens »

Nooit, maar dan ook nooit beantwoord ik de simpelste vragen. Niet te geloven, iedere keer wordt hij door ontelbare forumleden hier op zijn fouten en onzorgvuldigheden gewezen, maar hij doet net of hij gek is, hij heeft de waarheid in pacht denkt hij zelf.
Grappig dat je niet ingaat op de opmerking maar meteen de tegenaanval inzet.
Meneer wil en zal horen dat kurkuma het middel tegen kanker is.
Een regelrechte leugen. TW wil dat mensen denken dat ik denk dat kurkuma het middel tegen kanker is.
Maar daar is (nog) geen bewijs voor en omdat het hem niet lukt de feiten zo te draaien als hij ze hebben wil, begint het zelfde spelletje weer: woorden verdraaien, mensen dingen in de mond leggen die ze niet gezegd hebben, kneppelhard liegen, sarren, zuigen, zieken, klieren, in de hoop dat de ander zijn zelfbeheersing verliest en als dat gebeurt gauw de moderator mailen. Er is een treffende uitdrukking voor zo'n mentaliteit. Het is niet alleen de leugen die hier regeert, dankzij bepaalde mensen, maar ook de domheid. En daar ga ik mijn energie niet meer aan verspillen.
Je hebt wel wat met domheid en al die andere aantijgingen he? Ik zou zeggen; koop een spiegel. Keer op keer heb ik je op leugens en onwaarheden betrapt en op het verdraaien van woorden en het in de mond leggen van woorden. In het enkele geval dat ik het mis had heb ik dat ook toegegeven. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat je het met deze zin
Het is niet alleen de leugen die hier regeert, dankzij bepaalde mensen, maar ook de domheid.
over jezelf en je medestanders hebt.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Antileugens zegt o.a. dit tegen Trijntje:
Je hebt wel wat met domheid en al die andere aantijgingen he? Ik zou zeggen; koop een spiegel. Keer op keer heb ik je op leugens en onwaarheden betrapt en op het verdraaien van woorden en het in de mond leggen van woorden. In het enkele geval dat ik het mis had heb ik dat ook toegegeven. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat je het met deze zin
Citaat:
Het is niet alleen de leugen die hier regeert, dankzij bepaalde mensen, maar ook de domheid.
over jezelf en je medestanders hebt.
@antileugens

Het is een misverstand om te veronderstellen dat als jij aangeeft dat je medereageerder(s) -keer op keer nog wel- op leugens/onwaarheden of verdraaiingen betrapte/betrapt, en van zichzelf meent het slechts enkele malen mis te hebben, dat ook maar iets te maken heeft met vaststaande feiten/waarheidsbevinding.
Het heeft alles te maken met het -vastgeroest zo lijkt het- verkeerde beeld dat jij van jezelf hebt en de wijze waarop jij meent medereageerders- met name trijntjewinkel- te mogen bejegenen op basis van dat zelfingenomen beeld.

In meerdere threads is jouw gedrag een keer-op keer-op keer terugkomend thema alsof alles wat aangedragen wordt tegen dovemansoren gericht is.
En nee dus, dat ga ik niet allemaal quoten/precies op een rijtje zetten, hoewel ik dat makkelijk zou kunnen. Dat vertel ik je maar alvast voordat jij jouw gebruikelijke strategie weer uit de kast haalt; die ken ik al vanbuiten, dus laat maar.
Ook bij dit onderwerp over Kurkuma wordt die weer pijnlijk duidelijk getoond.

Je hebt jezelf nu al zo vaak gediskwalificeerd dat het is verworden tot een enorme gênante vertoning. Ik wens geen deel meer uit te maken van jouw polarisatiebeleid, dus verregaande/grensoverschrijdende ongenuanceerdheid.

Over Kurkuma is hier zowiezo al meer dan voldoende gezegd en aangetoond dat het geen enkele zin heeft om er een liedje zonder einde van te maken ter eer en meerdere glorie van ene Antileugens die steeds opnieuw een podium zoekt.
Wat mij betreft mag deze 'discussie' dus gesloten worden.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door antileugens »

:P
Je zou voor de lol eens moeten kijken wie hier keer op keer reageren. Misschien word het je dan duidelijk wie hier een podium zoeken. En ook waarom er bijna geen tegengas meer word gegeven.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Ik ben het helemaal met Wimamazone eens.

AL verziekt hier op dit forum alle discussies, niet alleen in deze draad maar op het hele forum.

Ik vind het onbegrijpelijk dat de TROS het toestaat dat zo iemand hier elke keer weer de boel vergiftigt met zijn gedrag, ten koste van ik weet niet hoeveel mensen die gewoon een normale discussie willen hebben. Het is een vorm van terreur die AL hier uitoefent en dat zou niet moeten worden toegestaan.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

antileugens schreef::P
Je zou voor de lol eens moeten kijken wie hier keer op keer reageren. Misschien word het je dan duidelijk wie hier een podium zoeken. En ook waarom er bijna geen tegengas meer word gegeven.
Als ik de 'je' ben in deze reactie, wil ik je vragen welk gedeelte van mijn nee je niet begrepen hebt antileugens, want wat mij betreft is de discussie toch echt gesloten.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Ik heb je bericht aangemeld wegens laster. Ik pik die beschuldigingen van jou niet.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik zie hier Kees Braam absoluut geen beschuldiging uiten. Je kunt het zien als insinueren maar dan mogen er hier wel meer een ban krijgen.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Kees Braam zegt:
Een discussie is er niet mee gediend wanneer het forum kan worden misbruikt ( .......) om onder een valse naam hatelijke berichten te posten.’
@Braam
Een discussie is er tevens niet mee gediend wanneer een forum kan worden misbruikt om onder eigen naam hatelijke berichten en zelfs lasterpraat te posten.

Om het over het stelselmatig posten van onjuiste en/of ongenuanceerde informatie nog maar even niet te hebben.
In meerdere threads is ook jouw gedrag een keer-op keer-op keer terugkomend thema alsof alles wat aangedragen wordt tegen dovemansoren gericht is.
Ook jij hebt jezelf nu al zo vaak gediskwalificeerd dat het is verworden tot een enorme gênante vertoning. Ik wens daar geen deel meer van uit te maken.

Wat mij betreft is dus de 'discussie' met jou óók gesloten.
Laatst gewijzigd door Wilmamazone op 06 feb 2010 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Amyl »

Tip aan AL en Kees Braam
De reden dat jullie discussies altijd uit de klauwen lopen is doordat niet bewezen zaken gepresenteerd worden als feiten en de posts een erg suggestief karakter hebben. Bij enig tegenwicht wordt men defensief. Misschien is het verstandiger om de zaken meer beschouwend te benaderen? Dan krijg je tenminste ook goeie discussies. AUB een ander aldus niet van dicteren beschuldigen, pot en ketel verhaal.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door witte angora »

En nou ga ik quoten, uit hetzelfde artikel.
Preciese doseringen per indicatie zijn onbekend.
Als preciese doseringen onbekend zijn, is er ook geen geneesmiddel van gemaakt.
Kurkuma remt ontstekingen en heeft anti-oxidant werking. [3] Diverse studies laten een anti-kankerwerking zien, maar klinische gegevens zijn nog afwezig.
klinische gegevens zijn nog afwezig, dus er moet nog verder onderzoek naar worden gedaan.

[4] Kurkuma remt allerlei ontstekingsverschijnselen, daarom zou het mogelijk zinvol kunnen zijn bij reuma, colitis, Crohn en astma.
Er wordt niet gezegd: 'het is mogelijk', niet: 'het zou kunnen zijn', nee, het zou mogelijk kunnen zijn, oftewel, de schrijver van het betreffende artikel houdt wel héél veel slagen om de arm.


De genoemde
Prof. Jan Keppel weet ook
weet helemaal niks, dat blijkt voldoende uit dit artikel. Waar die meneer te vinden is, is mij ook een raadsel, ik ben de naam niet tegengekomen op die link.


Beste, Ga vrolijk door met onzin kleppen en de boel verdraaien, de anderen pakken het wel weer op om aan te tonen dat je uit je nek kletst. :mrgreen:

Brt2
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2010 17:43

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door Brt2 »

@witte angora:
Ik vrees dat Tullio Fan met de quote over Ayurveda bedoelt:
Kurkuma = Goed, want Ayurveda gebruikt het, en dat is al duizenden jaren oud.
(Ja, ik weet het, eigenlijk te makkelijk..)

Gesloten