LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

@kuklos
Geen,en jij?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik wilde reageren met: Ik geef mensen geen advies. Maar toen bedacht ik me dat dat niet waar is. Ik geef namelijk, als mij om advies gevraagd wordt één of meerdere van de volgende adviezen:
1) Als je hoeven hoort is dat meestal een paard, en geen zebra.
2) Ga naar een dokter.
3) Als je het oneens bent met de dokter, of meerzekerheid wil, vraag een second opinion.

Dus eigenlijk geef ik wel adviezen. Maar niet aangaande medicijnen of medische behandelingen. Ik geef enkel het advies om niet af te gaan op de meest erge ziektes die iemand op internet vindt en naar een gekwalificeerd persoon te gaan.
En waarom beperk ik me tot deze adviezen? Omdat ik geen medicijnen gestudeerd heb, en ook geen biochemie en ook geen farmacie.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

@ adSolvendum
“Het eten is deel nemen aan het wezen” Ben je ook geïnteresseerd in dit onderwerp? Ik ben gewend adSolvendum tegen te komen in juridische onderwerpen. Ik moet zeggen dat ik jouw humor waardeer en natuurlijk ook je kennis over dat onderwerp.
Mijn echte liefde in deze wereld zijn de planten en de dieren. Ik heb in tegenstelling tot veel andere mensen niet zo veel moeite om mij met het wezen van de plant te verenigen. Om het karakter van een plant/boom beter te leren kennen zou je kunnen beginnen met deze te zien als mannelijk of vrouwelijk. Ik heb het hier over het karakter van de groep en niet over de individuele plant. En adSolvendum deze zal jij vast ook wel goed hebben. Neem nu de eikenboom en de berk. Welke is mannelijk en vrouwelijk? Of de roos en de delphinium? Het deelnemen aan het wezen van de plant wordt duidelijker met planten die ook een invloed op onze geest hebben. Neem nu de prachtige hemelsblauwe Ipomea. De kleur van de plant zegt het al, pure devotie, voor Ra, dat geestelijke wezen dat schuil gaat achter onze fysieke zon. Door het eten van de plant nemen we ook deel aan die ervaring. Dit is dan ook de reden dat sommige mensen drugs gaan gebruiken. Het voedsel en de medicijnen die we tot ons nemen hebben door selectie nog maar weinig “spirit”in zich, waardoor we die dan moeten compenseren met drugs. Carlos Castaneda in zijn boek The Teachings of Don Juan verteld over zijn ervaring met Mescalito. Het wezen van de cactus peote.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

@kuklos
Hier moet ik het met je eens zijn. Ben je bekend met de wereldberoemde Franse Kruidendokter Maurice Messegue? Ook hij vond samenwerking met de erkende dokters van het allergrootste belang en deed er alles aan om de kwakzalverij te bestrijden!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door kuklos »

@sacredfour, nee ik ken de man niet. Dat hij wereldberoemd is lijkt me nogal sterk. Hooguit bekend in bepaalde kringen. Jij noemt hem een kruidendokter, heeft hij een erkende medische opleiding voltooid dan?

Ik ben blij verrast dat jij het met me eens bent dat je mensen altijd dient door te verwijzen naar een dokter. Edoch, er blijft nog wel een vraag openstaan bij me. Je zegt dat je mensen adviseert, maar ook dat je geen erkende medische/farmaceutische/biochemische opleiding hebt. Hoe adviseer jij mensen dan als je zo overduidelijk de kennis mist? En waarin adviseer jij mensen dan?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

@kuklos
Ik adviseer ze om naar een dokter te gaan! Gaat het over kwaaltje s die niet levens bedrijgend zijn dan vertel ik dat ze dit of dat kruid eens moeten proberen. Meestal betaal ik de medicijnen ook nog voor ze! Of het zijn kruiden die ik zelf geplukt heb. Maurice Messegue was bekend bij beroemdheden zoals Winston Churchill, Farouk, een Franse president en het Engelse koningshuis.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door seconds-out »

sacredfour schreef:@kuklos
Hier moet ik het met je eens zijn. Ben je bekend met de wereldberoemde Franse Kruidendokter Maurice Messegue?
Ja ja..daar heb je het al..zodra feitjes gecontroleerd kunnen worden val je gelijk door de mand>> die man is NIET wereldberoemd! Hooguit bekend in kleine kring..er staat een summier weesartikeltje in de wiki...thats all.

Waarom zorg je niet dat wat te controleren valt WEL klopt?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door kuklos »

sacredfour schreef:Maurice Messegue was bekend bij beroemdheden zoals Winston Churchill, Farouk, een Franse president en het Engelse koningshuis.
Correctie, Meesegue claimt bekend te zijn bij die mensen. Maar dat is een bewering waarvoor het bewijs ontbreekt.

sacredfour schreef:@kuklos
Ik adviseer ze om naar een dokter te gaan! Gaat het over kwaaltje s die niet levens bedrijgend zijn dan vertel ik dat ze dit of dat kruid eens moeten proberen. Meestal betaal ik de medicijnen ook nog voor ze! Of het zijn kruiden die ik zelf geplukt heb.
Ja, en dus is er de vraag hoe je dit advies (welk kruid) kan geven als je geen erkende medische/farmaceutische/biochemische opleiding hebt.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

@seconds-out
Met klanten zoals Churchill, Adenauwer, John xxIII, Farouk, Het engelse koningshuis, en een franse president mag je hem toch wel wereldberoemd noemen?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Adenauwer
Die is in ieder geval niet beroemd.. :)

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door kuklos »

sacredfour schreef:@seconds-out
Met klanten zoals Churchill, Adenauwer, John xxIII, Farouk, Het engelse koningshuis, en een franse president mag je hem toch wel wereldberoemd noemen?
Nee dus. Nogmaals, de man claimt dat hij deze mensen heeft behandeld, maar er is geen bewijs voor.
En tevens is de man dus ook geen dokter.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

@kuklos en seconds-Out
Bij voorbaat geef u jullie hier gelijk voor alles. Dus geen argument nodig. Er is dan ook geen rede meer voor mij om te antwoorden.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door kuklos »

@sacredfour, vervelend hè, dat je iets claimt wat na te gaan is en dan niet klopt?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

Leo The Emperor,s kritiek is ok. Kan ik tenminste nog lachen. :lol:

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door kuklos »

Maar kritiek dat de man én geen dokter (arts) is én dat zijn claims van wie hij behandeld heeft onbewezen zijn vindt je niet oké?
Ik vind het doen van dergelijke claims niet oké.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door angel1978 »

sacredfour schreef:@kuklos en seconds-Out
Bij voorbaat geef u jullie hier gelijk voor alles. Dus geen argument nodig. Er is dan ook geen rede meer voor mij om te antwoorden.
Net zoals bij het topic over de banken ?
Want daar gaat het net zo...

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ben je boos kuklos?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door kuklos »

sacredfour schreef:Ben je boos kuklos?
Waar haal je dat nu weer vandaan? Uit dezelfde duim als waar je de claim over die Fransoos vandaan haalde?
En nee, ik ben niet boos. Waarom zou ik dat zijn? Mijn beweringen worden immers niet lekgeprikt als ballonnen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door sacredfour »

Dit is niet persoonlijk gericht aan iemand, en heeft niet de bedoeling om iemand te kwetsen. Het doordrammen op een onderwerp, om toch zijn gelijk te krijgen, wat ik nu al een aantal keren tegengekomen ben op forums is een poging van het ego om zich te laten gelden. Hij/zij is onderdrukt in het dagelijks leven, zit waarschijnlijk onder de plak! Het bekvechten op een forum is dan de enigste uitweg. Het wordt allemaal te persoonlijk.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door seconds-out »

sacredfour schreef:Ben je boos kuklos?
O jee...zijn prietpraatjes zijn door de mand gevallen en nu gaat het persoonlijk worden. :evil:
Iedereen met enige gezonde kritiek daarop is natuurlijk boos... :?: :lol:

Kan je alsjeblieft on topic blijven, alhoewel ik besef dat je eigenlijk niks te melden hebt, behalve je bombastische lesjes over vage kwakzalvers uit een ver verleden.

Gesloten