LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HBO Natuurkunde?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
JoranV
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:49

HBO Natuurkunde?

Ongelezen bericht door JoranV »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Joran ik volg op het moment een opleiding op het Roc van Amsterdam op de locatie in Hilversum.

Ik heb een vraag waarvoor ik al een tijdje opzoek ben naar een antwoord. Hopelijk heeft iemand op dit forum 'm voor mij.

Na mijn Mbo opleiding wil ik graag Hbo Natuurkunde gaan doen alleen kan ik nergens deze opleiding vinden, ik vind wel Technische Natuurkunde maar dat heeft minder mijn interesse ik kan wel Natuurkunde op Universitair niveau vinden maar daar houd het ook mee op.

De Universiteit zou ik later ook zeker wel willen komen, alleen heb ik daar op het moment niet de papieren voor, dus heb ik eerst een propedeuse in Hbo Natuurkunde nodig.
En dat is dus het probleem zo'n beetje ..

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mvg,
Joran


PS: ik heb al een mail naar de Technische Natuurkunde gestuurd voor wat hun propedeuse vakken zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HBO Natuurkunde?

Ongelezen bericht door kweenie »

Niet voor elke universitaire studie is ook een HBO variant. Als het je er specifiek om gaat dat je een universitaire studie natuurkunde zou willen gaan doen, dan lijkt het mij het handigste om bij de universiteit te vragen met welke HBO vooropleiding dat het beste kan. Grote kans dat ze dan toch technische natuurkunde zeggen. Of misschien dat je met de lerarenopleiding natuurkunde ook een eind komt, maar dat zal toch minder aansluiten, denk ik.

Je kunt je trouwens ook afvragen waarom je graag natuurkunde zou willen gaan doen en wat je daar later dan mee zou willen worden. Als technische natuurkunde je niet trekt, dan zou het maar zo kunnen dat natuurkunde op de universiteit ook tegenvalt. Om nog maar te zwijgen over het werk wat je later zou kunnen gaan doen.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: HBO Natuurkunde?

Ongelezen bericht door gwen21 »

ik denk dat je snel uitkomt bij een lerarenopleiding natuurkunde.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: HBO Natuurkunde?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voor een HBO opleiding ligt technische natuurkunde ook meer voor de hand dan de pure natuurkunde. Die laatste is immers een wetenschap, terwijl technische natuurkunde echt een "vak" is.

Gesloten