LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheidegger diploma zonder niveau vermelding (HBO)

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
ootjenack
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 feb 2013 17:15

Scheidegger diploma zonder niveau vermelding (HBO)

Ongelezen bericht door ootjenack »

Ik ben twee weken geleden geslaagd voor de opleiding "coachingsopleiding"van Scheidegger. Ik ben in 2010 begonnen en ik heb mij aangemeld voor deze opleiding omdat dit een HBO opleiding zou zijn.

Ik heb er door persoonlijke omstandigheden wat langer over gedaan om deze opleiding af te ronden. Afgelopen 18 januari ben ik geslaagd, met een negen. Ik was supert trots. Een week later ontving ik mijn diploma. Hier staat op Coachingsopleiding. Geslaagd. Tot mijn grote verbazing kan ik nergens terug vinden dat ik geslaagd ben op HBO niveau. Ook niet op mijn cijferlijst of in de felicitatiebrief.

Mijn geslaagde mede studenten hebben een diploma ontvangen waarop HBO coaching staat, daar Scheidegger de opleidingsnaam heeft aangepast/verandert. Het gaat om precies dezelfde opleiding, zelfde tijdsduur, zelfde modules, zelfde prijs. Ik heb gevraagd aan Scheidegger om op mijn diploma mijn behaalde niveau te zetten daar ik graag verder wil met een mastersopleiding. Scheidegger weigert dit, daar de opleiding "Coachinsopleiding" heette toen ik begon en dan moet dat ook staan op het diploma. Ze erkennen dat het toen ook om HBO niveau ging, maar tja, daar kunnen ze toch niets in wijzigen op diploma of zomaar toevoegen.

Ik heb een dure opleiding gedaan, naar mijn weten op HBO niveau, ik kan het alleen niet aantonen. Het is nergens terug te vinden. Een zeer slimme medewerker van Scheidegger zei, je kunt toch verwijzen naar onze website. Nee dit kan ik niet, want de opleidingsnaam is gewijzigd, dus mijn opleiding is nergens terug te vinden, dus ook het niveau niet. Daarbij is het van de zotte dat ik een werkgever of een opleiding die ik graag wil volgen zou moeten laten zoeken naar mijn opleidingsniveau. Dit behoort op een diploma te staan. Ik ben verbaasd over de handelswijze en voel mij bedonderd. Scheidegger geeft aan niets voor mij te kunnen doen. Nee, ze willen niets doen.

weet iemand hoe dit wettelijk geregeld is? Welke stappen ik zou kunnen ondernemen? Ik kan wel wat hulp of wijze raad gebruiken.

Alvast heel hartelijk bedankt.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Scheidegger diploma zonder niveau vermelding (HBO)

Ongelezen bericht door melomaan »

'dan ontvang je het officiële diploma 'HBO Coaching' van Scheidegger Opleidingen. Dit diploma kun je inbrengen in de NVAO-geaccrediteerde Bacheloropleiding Organisatiepsychologie, Management of Personeelsmanagement van Hogeschool NCOI. Als je verder gaat met de Bachelor, moet je wel voldoen aan de andere formele instroomeisen. Neem hierover gerust contact op met onze opleidingsadviseurs. Zij staan je graag te woord!'
(bron: http://www.scheidegger.nl/opleiding/201 ... ching.html)

Volgens de site heet het diploma nog steeds HBO Coaching. In het stuk tekst erachter kun je opmaken dat het idd. niet veel waarde heeft, doordat je het kunt gebruiken om aan een HBO-opleiding te beginnen, mits je ook nog aan andere formele instroomeisen voldoet...dit geldt ook voor elk HAVO- of MBO-diploma.

ootjenack
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 feb 2013 17:15

Re: Scheidegger diploma zonder niveau vermelding (HBO)

Ongelezen bericht door ootjenack »

'dan ontvang je het officiële diploma 'HBO Coaching' van Scheidegger Opleidingen. Dit diploma kun je inbrengen in de NVAO-geaccrediteerde Bacheloropleiding Organisatiepsychologie, Management of Personeelsmanagement van Hogeschool NCOI. Als je verder gaat met de Bachelor, moet je wel voldoen aan de andere formele instroomeisen. Neem hierover gerust contact op met onze opleidingsadviseurs.

Erg leuk, maar dit diploma heb ik dus niet ontvangen. Dat is het probleem. Wat op mijn diploma staat is Coachingsopleiding. Ik heb er geen HBO opstaan. Nergens. Dit is wat ik juist graag wil. Op de site staat idd de opleiding zoals deze nu heet. Toen ik begon heette deze opleiding" Coachingsopleiding" en dat diploma heb ik dus ook ontvangen. Het niveau mis ik er op. dat was toen ook al HBO en dat is het nog steeds, nu kan je het al uit de naam van de opleiding halen waardoor het niveau automatisch vermeld staat op je diploma. De opleidingsadviseurs kunnen niets voor mij betekenen daar het examenbureau mijn diploma niet wil aanpassen. Ze weigeren er HBO op te zetten. Desnoods tussen haakjes.

Fijn dat je reageert, maar ik had het nog fijner gevonden als je zorgvuldig mijn stuk had gelezen zodat je had kunnen reageren op mijn verhaal ipv reclame maken voor deze oplichters.

Scheidegger_NL
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 10:14

Re: Scheidegger diploma zonder niveau vermelding (HBO)

Ongelezen bericht door Scheidegger_NL »

Beste ootjenack,

We vinden het vervelend te lezen dat je niet tevreden bent over je behaalde diploma. Elke klacht nemen we serieus en proberen we in redelijkheid op te lossen.
We zullen rechtstreeks contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Scheidegger Opleidingen

ootjenack
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 feb 2013 17:15

Re: Scheidegger diploma zonder niveau vermelding (HBO)

Ongelezen bericht door ootjenack »

Scheidegger_NL schreef:Beste ootjenack,

We vinden het vervelend te lezen dat je niet tevreden bent over je behaalde diploma. Elke klacht nemen we serieus en proberen we in redelijkheid op te lossen.
We zullen rechtstreeks contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Scheidegger Opleidingen

Vandaag heeft Scheidegger idd contact met mij opgenomen en we hebben de zaak samen kunnen oplossen. Mijn klacht is naar tevredenheid opgepakt door ze en afgehandeld. Ik ben zeer blij met deze gang van zaken.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Scheidegger diploma zonder niveau vermelding (HBO)

Ongelezen bericht door riddert »

ootjenack schreef:
Scheidegger_NL schreef:Beste ootjenack,

We vinden het vervelend te lezen dat je niet tevreden bent over je behaalde diploma. Elke klacht nemen we serieus en proberen we in redelijkheid op te lossen.
We zullen rechtstreeks contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Scheidegger Opleidingen

Vandaag heeft Scheidegger idd contact met mij opgenomen en we hebben de zaak samen kunnen oplossen. Mijn klacht is naar tevredenheid opgepakt door ze en afgehandeld. Ik ben zeer blij met deze gang van zaken.
Hoe is uw klacht afgehandeld dan? Heeft u alsnog een diploma met de term HBO ontvangen?

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Scheidegger diploma zonder niveau vermelding (HBO)

Ongelezen bericht door melomaan »

Volgens mij maak ik juist helemaal geen reclame, maar toon aan dat of er nu wel of geen HBO op het diploma staat, het weinig waard is. Over juist lezen gesproken :?

Gesloten