LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voortijdig afbreken HBO studie Saxion Next

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
*shanna*
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2008 10:44

voortijdig afbreken HBO studie Saxion Next

Ongelezen bericht door *shanna* »

Onze zoon volgde een HBO studie bij Saxion Next. Collegegeld € 2880 pe jaar. De studie voldeed totaal niet aan zijn verwachtingen, dus heeft hij besloten per februari een andere HBO studie te gaan volgen. Volgens het Saxion heeft hij geen recht op teruggave van een deel van zijn collegegeld. (staat helaas ook in de voorwaarden). Is dit terecht? Door op deze wijze met het collegeld om te gaan zou ik dus niemand adviseren om een studie bij het Saxion te volgen. Hoe moet een persoon van 18 jaar al dit collegeld bij elkaar verdienen? Ik neem aan dat hij niet de enige is die tussentijds van studie switcht. Bij de nieuwe studie moet hij gewoon weer collegeld betalen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: voortijdig afbreken HBO studie Saxion Next

Ongelezen bericht door tienepien »

Hmmz.. dit is dus niet een opleiding van de reguliere Saxion Hogescholen? Anders is het collegegeld nl. wel erg hoog.
Ik vrees dat ze zich dan gewoon aan hun eigen voorwaarden mogen houden.

Wanneer het regulier is, dan kun je met het bewijs van inschrijving aan het Saxion ook op een andere instelling onderwijs volgen, zonder dat je nogmaals collegegeld hoeft te betalen. Op die manier kan je zoon wellicht toch al wat vakken doen, zodat het geen weggegooid geld is. Maar aan de andere kan moet je bij regulier HBO je geld in het eerste jaar terug kunnen krijgen wanneer je voor 1 februari stopt....

*shanna*
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2008 10:44

Re: voortijdig afbreken HBO studie Saxion Next

Ongelezen bericht door *shanna* »

Het gaat inderdaad om particulier onderwijs. Deze studie werd alleen door Saxion Next aangeboden. Saxion Next is echter wel verbonden met het "normale Saxion" en je ontvangt ook gewoon de studiefinaciering via de IB groep.

Madelieff
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:15

Re: voortijdig afbreken HBO studie Saxion Next

Ongelezen bericht door Madelieff »

Saxion Next is inderdaad particulier onderwijs. En er staat in de voorwaarden dat het collegeld niet wordt teruggeven, bij vroegtijdige beeindiging.
Ik sluit me aan bij Shanna, om niet een studie bij Saxion Next te gaan volgen. Het is een belachelijk hoog collegeld, voor bar weinig kwaliteit ( halve lesdagen, cijfers die te laat verschijnen, docenten die niet op 1 lijn liggen.. en ik kan nog wel meer noemen), echt een zooitje dus.

Gesloten