LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.

Welke thuisstudie vinden jullie het beste?

LOI
8
62%
NTI
0
Geen stemmen
Andere opleiding, namelijk...
5
38%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Animal-Lover
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2008 13:33

Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door Animal-Lover »

Hallo allemaal,

Ik wil graag een opleiding gaan volgen voor secretaresse, MBO Secretaresse niveau 3. Mijn huidige opleiding (niveau 2) blijkt voor bedrijven onvoldoende te zijn voor de functie die ik graag wil, namelijk junior secretaresse. Mijn plan is dus om naast een (fulltime) baan (ben momenteel aan het solliciteren) een thuisstudie te volgen, alleen vraag ik mezelf af welke opleidingsinstelling het beste is? Welke opleidingsinstelling heeft de beste naam bij bedrijven en welke opleidingsinstelling studeert het fijnste? Zelf zat ik te denken aan het LOI of NTI, maar andere suggesties zijn ook altijd welkom!

Alvast bedankt!

Groeten, R.

alexvaneldik
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2008 21:34

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door alexvaneldik »

Beste R.,

een advies: ga nooit in zee met het NTI. Ik heb helaas zeer slechte ervaringen. Huiswerk nakijken duurt in veel gevallen meer dan 2 maanden! Op die manier kun je niet opschieten. Als je daar over klaagt krijg je meestal geen reactie. Als reactie heb ik het examengeld ingehouden als schadevergoeding. Dan reageren ze ineens wel met een incassodreiging. Serieus op je klachten ingaan doen ze helaas niet. Op praktijkdagen spreek ik andere studenten en helaas heb ik nog nooit iemand gesproken die tevreden was. Ik zou het iedereen wel willen zeggen: Laat je niet oplichten door het NTI!

Alex

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Junior-secretaresse.

Waarom de vraag hier gesteld?

Bel toch gewoon eens naar een groot bedrijf NUON o.i.d. en vraag naar een personeelsmanager.
Wedden dat die zeker geen NTI zal adviseren?

Welke thuisstudie wel geschikt is weet ik niet.

Zeker ook niet die scheidegger met zijn éénmaal per week in een raar lokaal met verouderd (les)materiaal.

Woon je in Amsterdam dan is er maar één instituut waar ik even de naam ben vergeten maar die zit in de Van Baerlestraat.
Daar geslaagd? Dan heb je ook gegarandeerd een baan.

Ongetwijfeld zullen er ook ROC's zijn die een goede avondstudie geven.

Maar het allerbelangrijkste!!! Ga op de adviezen van het bedrijfsleven zelf af!

Assertief meiske!
Pit, daar gaat het om voor een moderne meid!
Alks één van de drie huwelijken in een scheiding uitloopt kun jij met een goed diploma tenminste je eigen brood verdienen.
Die zelfstandigheid is een groot goed.
Zeker voor meiden!

Vind

Grootvader

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door Miss M »

Veel scholen hebben ook deeltijdopleidingen. Vaak kun je dan in de omgeving terecht en heb je minimaal één avond per week direct contact met docenten en medestudenten. Denk dat dit veel prettiger is dan contact via de computer. Bovendien doe je een vrij algemene opleiding, die vind je vast wel bij een school in de buurt.

Een bijna ex NTI student!
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2008 12:20

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door Een bijna ex NTI student! »

Nogmaals, ga nooit in zee met het NTI. Dat is het meest onbetrouwvbare instituut van allemaal.

Kanovaarder, Els bedoeld het waarschijnlijk goed, maar haar directeur, de heer van Kolsteren is net zo onbetrouwbaar als het NTI. Deze "meneer" wilde graag met me in gesprek. Ik heb gevraagd om een compensatie voor mijn geleden schade door wanprestatie van het NTI. Voor het weekend doe ik een voorstel gaf hij aan. Wat is het voorstel: een slap verhaal! Een dode mus.
Ik heb dan ook aangegeven dat het enige wat ik nu moet doen is anderen behoeden voor het bedrijf wat NTI heet. Ga daar nooit studeren!

NTI = aNTI student

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De allebeste secretaresseopleiding.....................

Is SCHOEVERS ,

Vroeger in de Van Baerlestraat te Amsterdam, niet ver van het concertgebouw en het gemeentemuseum.
Nu kennelijk verhuist naar:

Officia 2
De Klencke 4
1083 HH Amsterdam
T (020) 662 71 56
F (020) 675 30 57

Ze zitten tegenwoordig ook in andere plaatsen in Nederland maar zoek dat zelf maar verder uit.

Wie een Schoevers-diploma heeft kan overal terecht.

Successsssssssssssss

gewenst door

Grootvader

xessiex
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mar 2008 08:25

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door xessiex »

Hallo,

Momenteel volg ik de opleiding medisch secretaresse bij de LOI. Bevalt me goed. Tot nu toe geen problemen (in februari gestart).
Maar 1 ding: NOOIT Scheidegger!!! Check de verhalen hier maar op het forum.
Als je vragen hebt, hoor ik het wel.

Groetjes,
Esther

allwoman29
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2008 01:42

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door allwoman29 »

nee, geen scheideggen, die is ook ontiegenlijk duur !!!!
belachelijk.

mareille
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:25

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door mareille »

Hallo,

Ik studeer nu al enkele maanden via het LOI. Dit bevalt me tot nu toe erg goed. Je kunt nu de Schoevers secretaresse opleiding volgen via het LOI. En krijgt hiervoor ook een erkend diploma van Schoevers.
Echt een aanrader!!

Gr. M

anubis4everfan22
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2008 18:47

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door anubis4everfan22 »

LOI is zeker een aandrader ik heb nooit problemen gehad, en je krijgt je cijfer en huiswerk gauw terug en alles is goed geregeld.

Cockertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:56

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door Cockertje »

Ik ben in September 2003 begonnen met de opleiding Medisch Secretaresse via de LOI.

Ik heb al mijn huiswerk ingeleverd binnen de gestelde tijd, maar toen mijn eerste zoon geboren is heb ik er niet veel tijd voor gehad en nu is mijn tweede zoontje geboren en wil ik graag gaan leren, zodat ik mijn examen kan doen.

Omdat er een lange tijd tussen zit en er inmiddels het een en ander is verrandert, ben ik op zoek naar iemand die recent met de opleiding is gestart, waarvan ik de wijzigingen mag kopiëren, zodat ik niet de verouderde informatie zit te leren en dan alsnog zak voor mijn examen.

Wie o Wie wil mij helpen !

Groeten van Susan

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door D1RK »

2e hands via marktplaats nieuwe boeken kopen van geslaagde of die gestopt zijn....

goedkoper dan alles copy maken en je mag als je zelf studie hebt gedaan overal examen aanvragen dus ook buiten hun om!

Succes.

Cockertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:56

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door Cockertje »

Ja ik heb deze oproep ook op marktpaats geplaatst. En aangezien ik niet de gehele cursus moet kopiëren, maar enkel de wijzigingen, is dat dus toch wel goedkoper. Kan het ook scannen natuurlijk :D

Castell
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:57

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door Castell »

Kies niet voor NTI in ieder geval.

vrouwtje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 11:04

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door vrouwtje01 »

Het hangt erg af van welke opleiding je doet.
Ik ben zelf absoluut NIET tevreden over het LOI.

Ik doe de opleiding PPA en ik ben blij als ik er mee klaar ben en niets meer met het LOI te maken heb. Ook de communicatie is ver te zoeken. Als je een klacht hebt word er niet serieus op gereageerd en als je wat vraagt krijg je zo als gewoonlijk weer zo'n standaard mail terug, waar je uiteindelijk nog niets aan hebt :-/
Daarbij ontzettend veel fouten in de lesstof. Ik heb al een aantal klachten ingediend bij de klachtencommissie, maar zelfs dat heeft weinig zin, want ze doen er weinig mee, althans niet naar de student toe. Ik ben erg teleurgesteld in de LOI, terwijl ik er een goed gevoel bij had voordat ik begon. Het zijn volgens mij ook niet allemaal de slimste mensen als je soms ziet wat voor antwoorden je terug krijgt! Ik ben er erg gefrusteerd door geworden, boos en teleurgesteld dat het zo moet lopen. Ik ben juist overgestapt naar het NTI voor de opleiding HBO psychologie en dat bevalt me juist uitstekend!
Daarbij een kenmer van het LOI, is flexibel studeren. Nou NIET DUS!
er word maar 2x per jaar geexamineerd (schriftelijk) Dat schiet niet op als je een keer niet kan of je zou ziek zijn, of er is wat anders of je zou zakken. Dan ben je verplicht een half jaar te wachten voordat je verder kan en loopt ook je studie weer een half jaar uit. Niet handig dus.
Ik snap sowieso niet waarom ze zo achterlopen met digitaal examineren. Overal kan dat wel tegenwoordig. Ze zeggen er wel mee bezig te zijn, maar kan nog wel paar jaar duren etc... Nou daar heb ik dus niets aan. Daarbij moet je dan ook nog helemaal naar leiderdorp. Terwijl als je digitaal examineert je vaak een plaats bij jou in de buurt kan uitzoeken. Nou ik noem dit niet flexibel studeren, wanneer het jou uitkomt. Ik zit nu bijvoorbeeld al weer te wachten totdat het april is om een examen te doen. Tegen die tijd ben je de helft van je lesstof al weer vergeten :-/ het schiet niet op dus! Ik had al lang en breed klaar kunnen zijn met heel die opleiding En zo zijn er eerlijk gezegd nog wel meer dingen waar ik tegenaan gelopen ben. Intern bij het Loi loopt het ook allemaal niet zo lekker. Ook proefexamens van deze opleiding, veel fouten en eer dat ze het op gang hadden. De Ict afdeling is ook niet wat het moet zijn bij het LOI.

Een teleurgesteld student :-(

Ad M.
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2008 17:16

Re: Thuisstudie Secretaresse kiezen... LOI, NTI of iets anders?

Ongelezen bericht door Ad M. »

Een belangrijke aanvulling:
MULTIDIDACT = SCHEIDEGGER

Dus waar staat geen scheidegger, lees dan aub ook geen multididact! :shock:

Gesloten