LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met NHA

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Anoniempie86
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:45

Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Anoniempie86 »

Beste,

Ik volg sinds kort een opleiding bij NHA, alles verliep tot zover soepeltjes. Nu stuur ik mijn huiswerk schriftelijk in in plaats van digitaal aangezien ik ook Nederlandse les volg en dat goed is voor mijn schrijfvaardigheid. Nu kwam ik er na 2-3 weken achter door 1 heel klein zinnetje dat de leerling zelf de postzegels moet betalen voor de leraar. Nu is dat geen probleem als dat een enkele keer gebeurd, maar ik moet mijn huiswerk wekelijks insturen wat mij het aankomende jaar ongeveer €225,- aan postzegels gaat kosten. Ik vind het erg vreemd dat een leerling (die al heel veel geld neer legt voor een opleiding) de postzegels moet voldoen van een leraar?

Reactie van NHA was dat ik het ook digitaal in kon sturen. Ja zover was ik zelf al, alleen waarom bieden ze dan beide opties aan en wat is de reden dat wij de postzegels moeten vergoeden, wat is dat voor flauwekul?

Kan ik alles nog terugsturen is mijn volgende vraag? Ook al zijn sommige modules wel ingevuld en gemarkeert. Het lijkt mij een lastig parket waar ik in zit.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door dhc »

Je wordt ergens lid van en dan ga je accoord met de voorwaarden. Eén ervan is dus dat je de portokosten zelf moet betalen. Dt kun jij wel flauwekul vinden maar dan had je maar beter moeten lezen!
Dat jij er voor kiest om geen gebruik te maken van de "digitale" optie is niet het probleem van NHA.
Verder vind ik het wel netjes dat ze twee opties aanbieden,
Dit is dus ook geen reden om te stoppen met de cursus!
Verder wil ik nog opmerken dat je al wel aardig weet hoe te klagen, kennelijk heb je die lessen Nederlands niet nodig, je bent al aardig ingeburgerd!

Anoniempie86
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:45

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Anoniempie86 »

Lol reageer dan niet Ik vraag een gegronde reden aan NHA en die geven ze niet dus is het toch flauwekul? Je kan wel zeggen het staat in de voorwaarden, wil niet zeggen dat ik het er mee eens moet zijn en graag daarover de discussie wil aangaan met hun. Vind jij het niet vreemd als jij mij een brief stuurt en ik stuur een brief terug dat jij mijn postzegels en inktvulling van de balpen moet betalen? (bijvoorbeeld).

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door anita1971 »

Bij de LOI is dat ook zo hoor!!

Dus ik weet niet welke problemen u er mee heeft om postzegels bij te plakken!!

Anoniempie86
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:45

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Anoniempie86 »

anita1971 schreef:Bij de LOI is dat ook zo hoor!!

Dus ik weet niet welke problemen u er mee heeft om postzegels bij te plakken!!
Schreeuwen is niet nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Probleem is dat de totale kosten van de postzegels erg hoog zijn en WAAROM KAN EEN LERAAR DIE ZELF NIET BETALEN?

Is er trouwens iemand die mijn benzine even bij wil vullen van de auto? (zelfde onzin dus)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door dhc »

Anoniempie86 schreef:
anita1971 schreef:Bij de LOI is dat ook zo hoor!!

Dus ik weet niet welke problemen u er mee heeft om postzegels bij te plakken!!
Schreeuwen is niet nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Probleem is dat de totale kosten van de postzegels erg hoog zijn en WAAROM KAN EEN LERAAR DIE ZELF NIET BETALEN?

Is er trouwens iemand die mijn benzine even bij wil vullen van de auto? (zelfde onzin dus)
Ten eerste: er wordt niet geschreeuwd.
Ten tweede: het veelvuldig gebruik maken van hoofdletters wordt wel als schreeuwen beschouwd..
Ten derde:Een leraar hoeft geen kosten te maken voor een cursus die jij gestart bent, beetje de omgekeerde wereld vind je niet?
Ten vierde: gegronde reden kun je vinden in de algemene voorwaarden.
Ten vijfde: als je het niet eens bent me di voorwaarden had je niet aan de cursus moeten beginnen. Jekunt nu eenmaal niet alleen die voorwaarden accepteren die jewlgevallig zijn, het is alles of niets.
Ten zesde: als ik jou een brief stuur voldoe ik aan de voorwaarden die TNT post stelt: een poszegel plakken, ik "eis" niet van jou dat je mij een brief terugstuurt. Dat is jouw keuze en ja, daar kunnen kosten aan verbonden zijn.
Tot slot: volgens mij heb je die cursus niet nodig, je lijkt al aardig op een narrige, eigenwijze en op zijn tijd, behoorlijk arrogante Nederlander!

Anoniempie86
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:45

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Anoniempie86 »

En nog steeds heb ik geen reden waarom de cursist kosten moet maken voor een leraar (die gewoon betaald krijgt door NHA overigens). En nee reden staat niet in de AV.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Anoniempie86 schreef:En nog steeds heb ik geen reden waarom de cursist kosten moet maken voor een leraar (die gewoon betaald krijgt door NHA overigens). En nee reden staat niet in de AV.
Om de hele doodsimpele reden dat die leraar meerdere leerlingen heeft. Jij geeft aan dat het je 225 euro op jaarbasis kost. Die leraar heeft meer dan 100 leerlingen, dus volgens jou moet die leraar zelf maar even meer 22,500 euro per jaar betalen??? Wees blij dat NHA de mogelijkheid geeft en dat die leraar jou helpt om iets te leren!

Ps:handige tip misschien... spaar alles op en stuur het 1x per maand. Scheelt je weer wat plak en lik werk :lol:

Anoniempie86
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:45

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Anoniempie86 »

@Vogels Kerel ga aub pinda's rapen met je gezwets, ik wil nergens vanaf.

1 x per maand mag dus weer niet. Het zou wel tof zijn als ze zeggen oke jij de helft en de leraar de helft?

superklaver

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door superklaver »

Hoezo mag je niet 1 keer per maand opsturen. Je bepaald zelf je studietempo. Ik heb ook een opleiding bij de nha gedaan. Wat ik er vervelend aan vond was dat je wel vragen kon stellen, maar pas onderaan de opdrachten. Dus dan kreeg je eerst een onvoldoende omdat je de vraag niet begreep, en dan onderaan kreeg je het antwoord. vond ik erg raar. daarom ben ik met de opleiding getopt.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik kan me ook niet vinden in de gedachtegang van de topic starter. Redenen kan je zelf bedenken en continu het overal mee oneens zijn en dan roepen dat zij geen goede reden hebben werkt niet.

@Anoniempje86, je hebt genoeg redenen gekregen waarom jij zelf die postzegels moet betalen en nee het is geen excuus om onder de opleiding uit te komen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door trebelski »

Anoniempie86 schreef: Nu kwam ik er na 2-3 weken achter door 1 heel klein zinnetje dat de leerling zelf de postzegels moet betalen voor de leraar.

Reactie van NHA was dat ik het ook digitaal in kon sturen. Ja zover was ik zelf al, alleen waarom bieden ze dan beide opties aan en wat is de reden dat wij de postzegels moeten vergoeden, wat is dat voor flauwekul?

Kan ik alles nog terugsturen is mijn volgende vraag? Ook al zijn sommige modules wel ingevuld en gemarkeert. Het lijkt mij een lastig parket waar ik in zit.
Ook ik kan mij niet vinden in de gedachtegang van TS en het antwoord welke vogels gaf is dan ook volkomen terecht en zeker geen gezwets. Je probeert er wel degelijk onderuit te komen al beweer je nu het tegendeel , maar gezien je laatste opmerking was/is dat kennelijk wel de bedoeling.Trouwens, weken later eigenlijk pas gaan lezen wat de voorwaarden zijn klinkt niet echt slim.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door dhc »

oke jij de helft en de leraar de helft?
Gewoon eigenwijs blijven proberen hè?
Je bent niet op de markt in een of ander Noord-afrikaans land waar afdingen tot kust is verheven!
Wellicht moet je daarin een cursus gaan volgen: alleen praktijklessen volgen op de Bos en Lommermarkt in Amsterdam West....

Anoniempie86
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:45

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Anoniempie86 »

Ja blijf inderdaad gewoon proberen correct. Dat hun studies aanbieden wil niet zeggen dat ik daar niet mee akkoord hoef te gaan, dan kun je wel zeggen lees de voorwaarden (die heb ik gelezen alleen er zit in de grote map 1 vel a4 waar ergens tussen de regels deze regel vermeld staat en dat hebben ze expres zo gedaan zo stom zijn ze nu ook weer niet).

Moest NHA mailen heb ik dus gedaan krijg ik een mailtje terug of ik een brief wil sturen naar een ander adres? Raar aangezien ze telefonisch mede hebben gedeeld dat ik juist moest emailen. En nogmaals ik wil niet van die studie af, gaat er mij meer om dat je wel regels kunt maken maar beargumenteer ze dan ook. Kreeg ook te horen van een medewerker; Ja we doen liever digitaal. Dat snap ik maar bied het dan niet aan of laat duidelijk merken dat je liever digitaal het huiswerk wenst te ontvangen.

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door ik77 »

Je kan het ook zo zien, je moet zelf ook je internetverbinding betalen om het digitaal te versturen. Die wordt ook niet door de NHA vergoed.
Vroeger moest je ook al je eigen postzegels betalen bij de NHA/LOI/NTI etc... hier is dus niets aan veranderd. Het is nu niet zo dat je ineens moet betalen omdat ze liever hebben dat je het digitaal verstuurd. Alleen heb je nu als voordeel gekregen bij het digitaal versturen dat je geen postzegels meer hoeft te betalen.
Je mag het digitaal opsturen, wat jou dus 225 euro bespaart, maar het hoeft niet.
En je hebt dus geen enkele geldige reden om het contract te ontbinden...

Anoniempie86
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:45

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Anoniempie86 »

Wie zegt dat ik wil ontbinden helemaal niet juist, dat had ik al aangegeven hierboven graag beter lezen. Dat ze het vroeger deden kan ik mij iets in indenken, maar als ze het zo graag digitaal willen hebben waarom de keus voor schriftelijk geven? Schrap dan heel die keuze aangezien 80% van de bevolking internet heeft als het al niet meer is.

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Enya84 »

***** Anoniempje, zit nou niet zo te zaniken.
Je bent gewoon fout, punt!
Je moet niet zitten mekkeren dat je niet akkoord hoeft te gaan met de AV van hen. Nee, dat hoef je zeker niet maar als je dat wel doet (zoals je nu gedaan hebt) moet je niet achteraf lopen te miepen dat er iets in staat wat je niet aan staat. Dan had je gewoon de AV goed moeten lezen. Want dat heb je gewoon niet gedaan. Heel jammer voor je en natuurlijk kun je proberen er onderuit te komen maar als het nee is, is het nee. Dan moet je ook gewoon volwassen kunnen reageren en zeggen "jammer, heb het geprobeerd maar de NHA heeft wel gelijk". Nee, jij reageert als een klein kind omdat je het antwoord niet krijgt wat je wil horen. Je bent gewoon fout geweest want JIJ hebt de AV niet (goed) gelezen. Bovendien, waarom moet een leraar of de NHA jouw postzegels betalen? Zou wat zijn, als ze die voor alle leerlingen postzegels moeten betalen. Bovendien zeg je dat NHA dan alleen de digitale mogelijkheid aan moeten bieden. Mens, die bieden ze toch ook aan, je hebt ook de kans om ervoor te kiezen.

Je zit gewoon te zeuren om het zeuren. Get a life.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door morundo »

.................... soms heb ik geen woorden voor,hoe stompzinnig mensen kunnen zijn.......................................... waar geen probleem er zijn gewoon eentje maken..........

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door BartSBB »

Anoniempie86 schreef:Dat ze het vroeger deden kan ik mij iets in indenken, maar als ze het zo graag digitaal willen hebben waarom de keus voor schriftelijk geven?
Omdat er toevallig ook nog mensen zijn die geen internet hebben?

Ongelooflijk waar jij problemen van maakt zeg en hoe asociaal je reageert. Het lijkt me trouwens dat jij beter een cursus manieren kunt gaan volgen dan Nederlandse les..

Lydia 88
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2013 11:38

Re: Probleem met NHA

Ongelezen bericht door Lydia 88 »

in plaats van de postzegel,
zou het bv.voor NHA een service kunnen zijn om een antwoordnummer te hebben,
het is een bedrijf,en de kosten voor een antwoordnummer-zijn bedrijfskosten,welke weer afgeschreven kunnen worden.

service en bereikbaarheid van NHA,vind ik niet super,
maar dat is mijn mening.

Gesloten