LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

patvanmil schreef:Ik zit met verbazing alle verhalen te lezen op dit forum.
Één ding mis ik alleen bij de verhalen, of dit heb ik gemist. Wat goed zou kunnen, gezien de het grote aantal van deze verhalen (slecht teken NCOI?).
Ik mis namelijk wat er gebeurd met de cijfers van de examens van alle andere studenten na een correctie.
Ik lees bij een aantal mensen op dit forum dat er, na een door hun ingedient bezwaar, een correctie is geweest op het cijfer. Soms bij dezelfde herbeoordeling punten erbij en eraf. Het cijfer kan dus ook verder omlaag na een correctie omdat er soms (ongevraagd) een herbeoordeling is van het hele examen en niet één vraag. Ik zag al een voorbeeld van een verschil van 2.7 punten na 2 herbeoordelingen.
Nu volg ik zelf ook de opleiding bij het NCOI, en weet ik na enige ervaring, dat dit bij meerdere opleidingen/modules van deze opleider gebeurd. En ik kan me zo voorstellen dat het herbeoordelen van (vermoedelijk) honderden examens een helse klus kan zijn voor het NCOI. MAAR, dit zal natuurlijk wel moeten!
Als er bij de één een herbeoordeling van het examen is, moet dit bij iedereen gebeuren. En als 2.7 punten verschil mogelijk is, zullen er een hoop mensen helaas teleurgesteld moeten worden, en zullen er ook veel mensen toch verrast worden. Maar dit gebeurt volgens mij dus niet. Tenminste, er is niemand die ik daarover hoor.
Ook ik heb hier helaas ervaring mee. En door de verhalen die ik zelf hoor, zie of lees en het 'gevoel' dat het niet klopt, krijg je een soort onrechtmatige smaak na een onvoldoende. Zeker als je maar één vraag nodig hebt voor het slagen, en er een algemene correctie is uitgevoerd op het cijfer na een onduidelijk antwoord op één vraag. En 2x een bezwaar heb ingediend wat niet in behandeling is genomen wegens een 'slechte motivatie'.
Het probleem is dat het vertrouwen in het NCOI steeds verder verdwijnd. Ik krijg ook sterk het gevoel dat ik een consument ben en geen student.
Ik heb mijn opleiding een tijd geleden weer opgepakt na een periode van afwezigheid (oké, gewoon laksigheid... :) ), en moet nu herhalingen voor de modules doen waar de examendatum langer dan een jaar geleden was. De module moet dus gewoon weer opnieuw gedaan worden á €550,-
Nu is dit ook gewoon eigen schuld, dikke bult, maar er moet overal gewoon erg veel voor betaald worden. En als je geen vertrouwen hebt in de organisatie waar je deze bedragen naar overmaakt, voelt dit zuur aan.
Ik hoop dat het NCOI eens gaat zorgen dat dit vertrouwen terug komt, en ik niet regelmatig te horen krijg dat er weer een correctie is geweest op één of ander examen. Dat dit eens gebeurd mag natuurlijk, maar niet bij elke examenronde, niet na het incasseren van de gevraagde hoge kosten.
Persoonlijk denk ik ook dat het niet mogelijk is om de kwaliteit te leveren die vereist is om een waardevol diploma te halen als je als opleider zo'n groot scala aan opleidingen aanbiedt. De organisatie is (in mijn ogen) simpelweg te groot.
Geachte heer Van Mil,

We vinden het vervelend dat uw vertrouwen rondom de examens en beoordelingen van NCOI afneemt en inmiddels hebben we telefonisch contact met u opgenomen om uw ervaring hierover te bespreken. Uit het gesprek is een actie voortgekomen, hiertoe wordt momenteel intern informatie voor u opgevraagd. U ontvangt hierover nog een persoonlijke terugkoppeling. Hartelijk bedankt voor uw geduld!

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

samsor
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2016 09:45

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door samsor »

ik ben ook zoals de vorige medeleerling voor de tweede keer gezakt.
Alles maar alles wat ik gedaan heb telt niet mee.
Sinds een jaar is er een andere eindopdrachtreglement waarop ik op laatste moment geïnformeerd werd.
Dit alles terwijl ik de oude route gevolgd heb.
Bij telefonisch contact reageerden ze dat dit de afspraak was en ik mijn stuk maar moest veranderen...
Het is zoveel verandert dat ik haast een nieuwe stuk moest schrijven.
Alsnog op laatste moment alles zo goed mogelijk verandert en de opdracht ingeleverd.
Opnieuw een 5...
Alle andere modules zijn met een 7 en hoger-->8 en 9 en behaald.
Ik ben echt wanhopig.
NCOI geeft beperkt feedback en incasseert de geld.
Het lijkt als of dit gespeeld/ afgesproken is.
Klagen heeft geen zin gezien het feit dat de commissie geen onontvankelijk commissie is.
Nu weer 300 euro armer naar de volgende herkansing kijken waar ik misschien een voldoende kan halen.
Advies aan iedereen begin niet aan NCOI.
Ga beter naar een reguliere hogeschool waar je misschien qua tijd langer over doet, maar eerlijk beoordeelt wordt( omdat ze niet voor iedere herkansing / herhaling extra geld opvragen).

Gesloten